Shoutbox

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor DiederikDuck_DDD » ma jun 29, 2009 10:42 pm

Hey, dit is active website waarom geen shoutbox onderin de website?? zou (fun)lol zijn.
DiederikDuck_DDD
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:37 pm
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor Redmess » di jun 30, 2009 2:32 am

Nee bedankt.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DiederikDuck_DDD » di jun 30, 2009 10:02 am

Oke
DiederikDuck_DDD
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:37 pm
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor Caspar » di jun 30, 2009 10:11 am

Hoi Diederik,

Het is dus niet de bedoeling om posts als 'oke' te posten, die zijn verder totaal onbelangrijk en helpen niemand verder en zijn alleen maar vervelend om te lezen. Een forum is geen shoutbox of MSN-gesprek dus zorg dat je posts een beetje inhoudelijk zijn.

Verder is het natuurlijk fijn dat je op dit forum post en dat waarderen we ook zeer ;)

Gr., Caspar
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Daniel73 » di jun 30, 2009 3:40 pm

DiederikDuck_DDD schreef:Hey, dit is active website waarom geen shoutbox onderin de website??

Wat is een shoutbox?

Caspar schreef:Het is dus niet de bedoeling om posts als 'oke' te posten, die zijn verder totaal onbelangrijk en helpen niemand verder en zijn alleen maar vervelend om te lezen.

Persoonlijk heb ik hier niet zoveel moeite mee. Maar ik ben vast een van de weinigen, omdat ik deze regel vaker zie op forums.

In het onderhavige geval haal ik wel informatie uit de "oke". DiederikDuck_DDD antwoordt dit op Redmess. Alsof daarmee de zaak is afgesloten. Maar Redmess geeft alleen zijn stem.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Redmess » di jun 30, 2009 4:18 pm

Een shoutbox is in essentie een chatbox op het forum.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Redmess » di jun 30, 2009 4:19 pm

O ja, en dat het shoutbox heet, geeft wel aan wat de doorsnee content daarvan is. Loze kreten, onzin en spam.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DiederikDuck_DDD » vr jul 03, 2009 4:42 pm

Ik vind het onzin dat ik geen "oke"mag zeggen.
Vind het juist onzin dat je er over door gaat.Daar heeft ook niemand wat aan teminste ik niet.
Ik zal het in het vervolg niet meer doen maar reken me er dan niet op aan dat deze post ook onzin is.Sommigen dingen vond ik op dit forum ook al heel erg vaag.

En ik weet al wat het andwoord is op dit maarja.. Jullie je zin lol.
DiederikDuck_DDD
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:37 pm
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor Redmess » vr jul 03, 2009 4:54 pm

Rustig, jongens. We hebben toch geen behoefte aan een heksenjacht op off-topic posts? Ja, Diederik, je mag best wel eens een keer "oke" zeggen en ja, Caspar, het forum is geen shoutbox. Maar dat betekent niet dat we elkaar meteen op elk foutje moeten afrekenen. Je mag best eens een keer kort antwoorden, maar maak het niet te bont.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr jul 03, 2009 5:58 pm

DiederikDuck_DDD schreef:Sommigen dingen vond ik op dit forum ook al heel erg vaag.

Welke dingen?

Redmess schreef:Rustig, jongens. We hebben toch geen behoefte aan een heksenjacht op off-topic posts?

Dit topic gaat het niet over off-topic berichten, maar over een shoutbox. :)
Die heksenjacht is er nu wel. Mensen gaan elkaar de les zitten lezen. Bij het minste geringste wordt nu "off-topic" geroepen.

Redmess schreef:Je mag best eens een keer kort antwoorden, maar maak het niet te bont.

Wat is er mis met kort antwoorden? Is "nee bedankt" geen kort antwoord? Wat is de inhoud daarvan? De motivatie ontbreekt. Het had evengoed in een shoutbox kunnen staan. :) Zo kunnen veel berichten worden afgekeurd, als men erover gaat doordenken.

Het protest tegen korte antwoorden dat ik zie op fora, lijkt me soms een manier om mensen te dwingen voor leesvoer te zorgen. Want je zal maar inloggen op McDrake en een paar korte antwoordjes lezen. Men moet minstens antwoorden met een bericht van 100 woorden. Resultaat is dat niemand meer schrijft. Want lang niet iedereen heeft tijd en zin om opstellen te schrijven.

Stel dat iemand vraagt of Guus Geluk door Carl Barks is verzonnen. Kun je dan niet volstaan met enkel een "ja"? Of moet je in volzinnen schrijven? "Ja. Het personage Guus Geluk is bedacht door Carl Barks." Wat is de meerwaarde ervan? Het kost meer tijd en het kost meer data.

We leven steeds sneller. Daartoe zijn o.m. een MSN-taal en een SMS-taal ontstaan. Ik zie het probleem niet zo. Of maak ik daarmee een fout?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » ma jul 06, 2009 12:15 pm

Ik heb in principe ook geen probleem tegen korte posts hoor, maar wel tegen van die MSN-achtige forum gesprekken. Hebben wij er wat aan dat Diederik het blijkbaar goed vind dat er geen shoutbox komt? Wil ik dat lezen?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Redmess » ma jul 06, 2009 12:40 pm

Het voordeel van topics is wel dat je het onderwerp van tevoren bepaald. Met een shoutbox is er geen onderwerp en is het moeilijker om te achterhalen waar het over gaat.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jul 06, 2009 1:22 pm

O nee? Dit topic gaat duidelijk over een McDrake shoutbox.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Redmess » ma jul 06, 2009 2:01 pm

Ja, dat zeg ik toch?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland


Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten