Nieuw Forum

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Daniel73 » wo nov 11, 2009 5:21 pm

Caspar schreef:XMB of phpBB? Ik zit nu toch weer te twijfelen... aangezien het me niet lukt om dat tijdslot op XMB te krijgen en phpBB het standaard ingebouwd heeft met een hoop meer functies. En tja, ik vind de layout en de lookandfeel van XMB wel beter maar dat is zo goed aan te passen en zeker als we een eigen McDrake layout gaan ontwerpen zal dat geen probleem zijn. Ook mensen op internet zeggen dat phpBB beter is.

PhpBB dan maar? Hoe zit het met spamfiltering? PhpBB is populair onder hackers, heb ik gehoord. Klopt dat?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » wo nov 11, 2009 10:06 pm

Ja, phpBB schijnt niet zo veilig te zijn maar dat gaat niet over spambots maar vooral over doelgerichte hackers, denk dat niemand ons forumpje zo belangrijk vindt. Spambeveiliging zal vast wel goed zijn (captcha's etc.).
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor kwok » zo nov 15, 2009 10:36 pm

Hoi hoe staan het nu met de zaken? Ik vraag het even vanwege de zaak ei,rockerduck. En hoe staat het met privé gegevens? Ik heb liever dat dit forum behouden blijft. Kan het niet gerystijld worden? Maar als er voordelen zijn dan graag.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Caspar » zo nov 15, 2009 10:43 pm

Dank voor de interesse.

Ik twijfel of het huidige beleid van McDrake nog langer geschikt is en denk dat er dus misschien een omvorming van beleid moet komen in het nieuwe forum. Rockerduck had al geopperd dat hij mij liever als beheerder ziet zitten, misschien is zoiets met nog 2 andere moderators een goed model?

Prive-gegevens (ip, mailadres) zal ik als er geen bezwaren zijn beschikking over krijgen, maar ik hoef ze niet in te zien dus ben ook niet van plan dat te gaan doen, er is helaas geen simpele mogelijkheid om de inhoud van het oude forum over te zetten naar het nieuwe zonder de hele database te gebruiken. Het kan wel anders maar dat is lastiger. Dus in zekere zin blijft het forum (de inhoud, leden, etc.) behouden, maar andere software (dus sommige dingen gaan anders werken) en een andere layout.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor McDuck Menu » vr nov 20, 2009 9:44 pm

Is er ook een manier om bijvoorbeeld de banner bovenin eens in de zoveel tijd automatisch te laten veranderen, zodat er niet steeds dezelfde tekening staat? Lijkt me namelijk leuk om van zoveel mogelijk mensen een banner erin te krijgen.
Of dat er verschillende thema's zijn. (Een straat in Duckstad, het geldpakhuis, jonge woudlopers op expeditie ergens..)
Moet de banner aan een bepaalde verhouding voldoen? Ik heb namelijk gekeken op het voorbeeldforum, en vond die wat smal. (Kan ook aan mijn breedbeeld liggen?)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Caspar » vr nov 20, 2009 11:29 pm

Nieuw phpBB forum is inmiddels online gezet op http://mcdrake.nl/caspar/nieuw/, hier wil ik voorlopig het nieuwe forum ontwikkelen. Ik zet hem er later nog bij in http://mcdrake.nl/caspar/!

Tim, hartstikke leuk dat je meedenkt! De banner kan in principe zo groot zijn als het hele blauwe vlak bovenin, die is bij mij van links naar rechts schermvullend dus rond de 1200 pixels breed en 100 pixels hoog, lijkt me goed voor een banner? En rekening ermee houden dat er dus links een logo moet komen en rechts de zoekbar (dat kan je natuurlijk allebei heel mooi verwerken in de banner).

Verschillende (wisselende) banners of layouts kan natuurlijk ook, ik wil het liefste starten met 1 standaard layout en dan later uitbreiden met alternatieve banners of een 2e layout.

Misschien is het ook nog steeds leuk om zelf een personage 'McDrake' te ontwerpen, die in de banner een hoofdrol speelt?

EDIT: url-tags toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Caspar op za nov 21, 2009 7:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor McDuck Menu » za nov 21, 2009 7:23 pm

Ik heb hier wat icoontjes gemaakt, maar ik weet niet of dit zo herkenbaar is als het verkleind wordt. Wil ze toch even laten zien:
Afbeelding
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Daniel73 » za nov 21, 2009 7:40 pm

Mooie icoontjes!

Idee:
Voor de forumboards zou een "shell" gemaakt kunnen worden. Bijvoorbeeld een HTML-site die dient als een menu naar forumboards en topics. Daar kunnen de icoontjes groot weergegeven worden. Je kunt bijvoorbeeld een HTML-pagina per subforum maken.

Ik bedoel met zo'n "shell" dus een soort van portal of startpagina, met linken naar forumboards en topics. Zo kan daar bijvoorbeeld een chronologische lijst gemaakt worden van de topics over nieuwe nummers van Donald Duck weekblad.
Op het forum staan de topics in volgorde van de laatste reacties, bijvoorbeeld:
- DD 2009-48
- DD 2008-02
- DD 2009-47
- DD 1954-39
Op een "shell"-site kunnen deze topics overzichtelijk op nummervolgorde vastgezet worden, en dan krijg je:
- DD 1954-39
- DD 2008-02
- DD 2009-47
- DD 2009-48
Misschien is de Wiki geschikt? Dan kunnen meerdere personen helpen met een overzichtelijke toegang naar de forumboards.
http://mcdrake.nl/caspar/wiki/index.php?title=Hoofdpagina

Wat vindt men hiervan?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » za nov 21, 2009 9:28 pm

Zo'n shell klinkt inderdaad als een handig idee. Ik weet niet of een wiki daar geschikt voor is, maar ik zal eens nadenken over hoe dat gerealiseerd moet worden.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Michiel P » ma nov 23, 2009 10:14 am

Daniel73 schreef:Op een "shell"-site kunnen deze topics overzichtelijk op nummervolgorde vastgezet worden, en dan krijg je: [...] Wat vindt men hiervan?

Goed idee, maar wellicht kunnen de nummers beter aflopen? Dat het meest recente nummer bovenaan staat? Alleen valt het dan niet meteen op wanneer er iets over een oud nummer wordt geschreven. Hm.

@ McDuck Menu: Ik vind de icoontjes voor Medewerkers en Markt het mooist. Aansprekende tekeningen en direct herkenbaar. De tekstballonnetjes zijn een prima idee, maar in déze vorm (perfecte cirkel + staartje) een beetje saai. Misschien kun je ze wat strip-achtiger tekenen?

Je icoontje voor Disney Algemeen is juist niet perfect genoeg. Dat Mickey Mouse-silhouet is een beetje lomp. Met een kleiner hoofd en grotere oren wordt het silhouet aansprekender. "Buiten McDrake" is mooi gevonden, maar inderdaad te priegelig. Ik zou kiezen voor minder details.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma nov 23, 2009 9:55 pm

Niet dat ik dit niet leuk vind, maar zou bestaande plaatjes ook niet goed zijn? Bij Disney Algemeen hoort dan een grote Disney-D, bij Contact het eerste plaatje van "DD als Brandweerman", bij Buiten McDrake het Rosa-plaatje uit het derde deel van Dago's levensverhaal waar je Dagobert over de uitgestrekte vlakte ziet kijken, bij Disney Medewerkers een karkikatuur van Barks, bij Markt weet ik het niet en bij Disney Strips gewoon de eerste Duck.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Caspar » ma nov 23, 2009 10:47 pm

Op bestaande plaatjes zit denk ik auteursrecht. En het is toch veel leuker als nou juist de McDrake-tekenaars die layout maken! Help mee en maak ook wat!
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo nov 25, 2009 2:19 am

Caspar schreef:Zo'n shell klinkt inderdaad als een handig idee. Ik weet niet of een wiki daar geschikt voor is, maar ik zal eens nadenken over hoe dat gerealiseerd moet worden.

Oke, ik ben benieuwd.

Voordeel van een wiki is dat meerdere gebruikers deze kunnen bijhouden, zonder dat er beheer tussen hoeft te zitten. Iemand die een topic over een nieuw weekblad-nummer maakt, kan deze dan zelf in de lijst zetten. Bijvoorbeeld.

Michiel P schreef:
Daniel73 schreef:[topics over nieuwe nummers van Donald Duck weekblad] Op een "shell"-site kunnen deze topics overzichtelijk op nummervolgorde vastgezet worden, en dan krijg je: [...] Wat vindt men hiervan?

Goed idee, maar wellicht kunnen de nummers beter aflopen? Dat het meest recente nummer bovenaan staat? Alleen valt het dan niet meteen op wanneer er iets over een oud nummer wordt geschreven. Hm.

Dat is een probleem, ja. Zo'n site vervangt dus niet de toegang van het forum, maar is een overzicht van wat er aan topics te vinden is. Een extra toegang.
Met vaste topicvolgorde is zo'n "shell" handig om bijvoorbeeld te zoeken op weekblad-nummer, ongeacht of de reacties er recent zijn of oud. Zo'n vaste lijst zou ik een vooruitgang vinden.

Caspar schreef:Op bestaande plaatjes zit denk ik auteursrecht.

En dat geldt ook voor bestaande personages, zoals die van Disney.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor kwok » wo nov 25, 2009 8:48 am

Het "nieuwe" forum ieder geval de test versie doet het niet iedergeval op mijn mobiel. Die plaatjes vind ik niet helemaal mooi maar dat kan aan mij liggen.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr nov 27, 2009 4:15 pm

Vanmiddag ben ik bezig met experimenteren met de McDrake Wiki. Het is voor het eerst dat ik in een wiki werk.
Hieronder alvast wat linken:

McDrake:In het nieuws
http://mcdrake.nl/caspar/wiki/index.php?title=McDrake:In_het_nieuws

Donald Duck weekblad 2007
http://mcdrake.nl/caspar/wiki/index.php?title=Donald_Duck_weekblad_2007

Donald Duck weekblad 2008
http://mcdrake.nl/caspar/wiki/index.php?title=Donald_Duck_weekblad_2008

Donald Duck weekblad 2009
http://mcdrake.nl/caspar/wiki/index.php?title=Donald_Duck_weekblad_2009


Technische vraag:
Kan deze Wiki verplaatst worden naar "wiki.mcdrake.nl"? Of gaat de inhoud dan verloren?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten

cron