Vragen om scans uit of van verhalen.

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Gyro Gearloose » di jan 23, 2007 11:57 am

Weet iemand of de regels van het forum toestaan dat er om scans van hele verhalen gevraagd mogen worden? Op dit moment heeft Henrieke een dergelijke vraag gesteld, maar ik kan mij voorstellen dat Sanoma daar niet gelukkig mee is. Een enkele pagina lijkt mij geen probleem, die zijn te vinden op diverse websites.

Dit is overigens niet als flaim bedoeld richting Henrieke, maar gewoon een vraag over iets wat ik op diverse forums zie.
Gyro Gearloose
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 4:00 pm

Berichtdoor Daniel73 » di jan 23, 2007 11:59 pm

Ook McDrake moet zich aan de wet houden. Het lijkt me dus een slecht plan om complete verhalen te gaan tonen. Linken vind ik vooralsnog geen probleem. (Al kunnen daar ook wettelijke bezwaren tegen zijn.)
Er zijn plaatsen op internet om anoniem verhalen te tonen, zoals bv. oude giveaways. Daar zijn volgens mij geen problemen mee.
Maar zoiets onder eigen naam plaatsen, of bij een site waarvan de beheerder met naam en toenaam bekend is, lijkt mij vragen om moeilijkheden. Het lijkt dan alsof zo'n beheerder eigenaar is van rechten die andere burgers niet hebben.
Bij een anoniem persoon kan Disney tenminste nog claimen dat ze er zelf niets aan kunnen doen. Ik heb begrepen dat een rechthebbende zijn best moet doen om het copyright te beschermen. Zo mag een rechthebbende (volgens mij) niet zomaar aan de ene burger rechten geven die de andere burger niet heeft. Nog los van de problemen met licentiehouders, die voor rechten moeten betalen.

Dus... liever geen complete verhalen tonen, of anders via een link. Bij copyright-problemen zou het hele board kunnen gaan lijden, en dat wil ik zoveel mogelijk vermijden. Er wordt best veel gedoogd op internet. Laten we daar verantwoordelijk mee omgaan.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland


Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten