Opmerkingen over andere gebruikers

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Caspar » do nov 19, 2009 9:26 pm

Kwekje, ben je ruzie aan het uitlokken?

Ik ben niet aan het huilen aan en klagen maar ga wel zorgen voor jullie nieuwe forum, een mooie McDrake-wiki en daarna nog een alternatief McDrake-weekblad. Maar met types als jou heb ik daar een stuk minder zin in.

Slaap lekker.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor kwok » do nov 19, 2009 9:33 pm

Ja dus kwekje roep je mamma maar voor een nacht zoen! Kwekje je bijdrages begonnen na je terugkomst een stuk beter te worden nou zakt heu weer naar groep 2 nivo.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Kwekje » do nov 19, 2009 9:39 pm

Caspar schreef:Kwekje, ben je ruzie aan het uitlokken?

Ik ben niet aan het huilen aan en klagen maar ga wel zorgen voor jullie nieuwe forum, een mooie McDrake-wiki en daarna nog een alternatief McDrake-weekblad. Maar met types als jou heb ik daar een stuk minder zin in.

Slaap lekker.

Hey Caspertje :D

Ik ? Ruzie uitlokken ? Nee joh gekkie ;) Kom je daar nu bij :D

Hoe bedoel je "types als jij" ?

Vind je me niet lief ? :(

Boehoehoe....

Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Michiel P » do nov 19, 2009 10:58 pm

Ei schreef:Ei hoopte gewoon als ieder ander mee te mogen discussiëren op McDrake. Daar heeft Ei het McDrake-rollenspel voor nodig. Het rollenspel is toegestaan op McDrake.

Wat houd dat rollenspel eigenlijk precies in? Bestaat daar al een topic over? Zou Ei het misschien willen uitleggen? En de belangrijkste vraag: Wat is het verschil tussen Ei en zijn alter ego Daniel73?

In dat onderscheid zou een deel van het probleem schuil kunnen gaan. Wanneer Ei aan het jennen en uitdagen is, is dat gemeend? Of laat Daniël het personage "Ei" meningen verkondigen waar hij niet volledig achter staat? Moet "Ei" dan wel in dit topic reageren? Want wanneer is het dan écht menens?

Ik heb een tijdje getwijfeld of de verbanning van Rockerduck niet gewoon onderdeel van het rollenspel was. Dat Ei Rockerduck alleen heeft verbannen omdat deze daar n.b. zelf om verzocht!

Ei schreef:Ei heeft geprobeerd het topic over het kerstscenario te redden door de zoveelste zijspoor-discussie hier voort te zetten. Een vorm van damage control.

De betreffende discussie is nu uitgesmeerd over vier (!) topics, te weten "De Nederlandse redactie", "Toon je tekeningen", "Kerstbabysitter, een afgekeurd scenario" en "Opmerkingen over andere gebruikers". Maar in het tweede (!) topic was de discussie al ontspoord. Daar schrijft Ei namelijk:

Ei schreef:Wat wil je nu zeggen, met die sensationele doch holle zinnen? Houd toch op met Albert Verlinde nadoen.

Bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 920#p18920

In plaats van over de inhoud van het scenario gaat het nu ineens over de manier waarop de discussie gevoerd wordt. Dààr ontspoort de discussie al, want vervolgens gaan Rockerduck en Ei elkaar zitten beledigen. Lees het zelf maar na.

Vraag 1: Wat vinden de andere McDrakers nou eigenlijk zo leuk aan die Rockerduck/Ei-discussies? Ik vind ze vooral vervelend.

Vraag 2: Waarom discussiëren Ei en Rockerduck eigenlijk op deze manier? Is het nou zo moeilijk om je aan het onderwerp te houden? Waarom worden jullie zo persoonlijk? Is dat gemeend of niet? Vinden jullie dat zelf soms leuk om te lezen?

Ei schreef:Het is op McDrake onmogelijk voor Ei om mee te discussiëren én mee te dollen.

Misschien kan Daniël “Daniel73” voortaan gebruiken voor serieuze discussies en “Ei” voor het dollen, jennen en uitdagen? Dan weten we tenminste of we hem serieus moeten nemen.

Vraag 3: Waarom grijpt niemand in wanneer Rockerduck en Ei elkaar in de haren vliegen?

Volgens mij gebeurt dat niet, omdat beide heren inderdaad twee ruziënde giganten zijn. Niemand steekt zoveel tijd en energie in discussies als Rockerduck en Ei. Je moet stevig in je schoenen staan om het tegen hen op te nemen of hen tot de orde te roepen. Ze staan te hoog in de pikorde om zomaar naar iedereen te luisteren. Dat zag je ook in de discussie, toen de heren na protesten gewoon voortdenderden.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Caspar » do nov 19, 2009 11:09 pm

"Michiel P" schreef:Wat vinden de andere McDrakers nou eigenlijk zo leuk aan die Rockerduck/Ei-discussies? Ik vind ze vooral vervelend.

Tja, de eerste paar keren was het wel grappig, net zoals dat het soms leuk is om een TV-programma te kijken waarvan je weet dat het eigenlijk troep is. Maar zodra het echt totaal niet meer over het onderwerp (bijv. het kerstverhaal) gaat is het niet leuk meer.

"Michiel P" schreef:Waarom grijpt niemand in wanneer Rockerduck en Ei elkaar in de haren vliegen?

Tja, als 2 volwassen leden zulke lange berichten posten, voelt het toch alsof alle berichten van kinderen die slechts een paar regels lang zijn zo over het hoofd worden gezien. Ik heb ook wel eens iets ervan gezegd denk ik, maar het lijkt bij voorbaat geen zin te hebben.
En het is toch de taak van een forumbeheerder of moderator om op zo'n moment in te grijpen, toch?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Ei » do nov 19, 2009 11:43 pm

kwok schreef:Heey caspar wat stont er eerst?

Wordt Caspar nu gebruikt (misbruikt!) als plaatsvervangend beheerder? En gaat hij daarin mee?
Jullie hebben op deze manier maling aan het beheer.

kwok schreef:Wel mijn complimenten daniël dat je je tijd inzet voor dit forum.

Dank!

kwok schreef:Bewerk dit bericht niet.

Zal Admin dat niet zelf bepalen?

Michiel P schreef:
Ei schreef:Ei hoopte gewoon als ieder ander mee te mogen discussiëren op McDrake. Daar heeft Ei het McDrake-rollenspel voor nodig. Het rollenspel is toegestaan op McDrake.

Wat houd dat rollenspel eigenlijk precies in? Bestaat daar al een topic over? Zou Ei het misschien willen uitleggen? En de belangrijkste vraag: Wat is het verschil tussen Ei en zijn alter ego Daniel73?

In dit geval worden Daniel73, Ei en Admin door elkaar gegooid omdat ze door een bezoeker door elkaar werden gegooid. Want Ei is nooit op McDuck geweest. Ei was een nieuw begin. Speciaal voor McDrake. Opvolger van Pluizer. Maar een nieuw begin is blijkbaar ontzettend verboden?
Als iemand Daniel73, Ei en Admin door elkaar gooit, hoe kunnen ze dan nog geloofwaardig gescheiden blijven? Ei had uit kunnen loggen en Admin laten inloggen, maar dat zou dan toch als onzinnig rollenspel zijn gezien. Ei had iets van: u wilt een alias-clash, u krijgt een alias-clash. (Maar alléén in het huidige topic!!)

Wat rollenspel is? Rollenspel houdt in dat je een rol aanneemt. Om daarnaast ook jezelf te kunnen zijn en om meerdere rollen te spelen, kun je meerdere profielen aanmaken.

Admin kon niet ingrijpen in de ruzies, omdat men dat dan toch ook als partijdig had gezien. Want dan was Admin toch ook als een laf Ei gezien, die zogenaamd de discussie niet kan "winnen".
Men had toch wel kritiek gehad, stelt Ei.

Het feit dat Ei ingrijpt, toont aan dat Ei zelf ook problemen heeft met het geruzie. Anders was het wel doorgegaan.
En och, hoe graag had Ei/Admin zichzélf verbannen. Dan had Ei nu kunnen genieten van vrije tijd, in plaats van als Admin te tobben achter een computer.

Caspar schreef:En het is toch de taak van een forumbeheerder of moderator om op zo'n moment in te grijpen, toch?

Dat is dus eindelijk gebeurd na een kleine 3 jaar McDrake. Rockerduck is nu met vakantie. Die kan bijkomen. En Ei zit nu achter de klachtenbalie overspannen te worden.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor admin » do nov 19, 2009 11:45 pm

Mededeling:
Het is verboden om quotes te vervalsen.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Carl Rosa » vr nov 20, 2009 12:41 am

Ik krijg het idee dat we hier met een gespleten persoonlijk op het forum zitten. De één die zijn genoegen en ongenoegen post en onder een andere naam de boel in de gaten houdt. Zou hij zichzelf slaan in de rol als Admin nadat hij als poster te fel van zich afgebeten heeft? :)
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor McDuck Menu » vr nov 20, 2009 2:22 am

Nu beantwoord je alleen Michiels vraag niet: "Wat is het verschil tussen Ei en zijn alter ego Daniel73?"
Niet iedereen hier kent Pluizer van McDuck. Ik volgde destijds de discussies niet, of ik kan me ze niet herinneren, dus eigenlijk weet ik het ook niet.
Dus ik ben ook benieuwd.. wat is het verschil? Ik ken wel een boek, de kleine Johannes, waarin een vleermuis: Pluizer voorkomt die erg bazig is en iemand beheerst, en hem ervan probeert te overtuigen dat zijn waarheid de enige is. Is Ei dit?

Tuurlijk is het rollenspel toegestaan, leuk zelfs (Clairy Polak en Ferry Mingelen typetjes :lol:) . Maar een rol lijkt me iets waar je je aan houdt, als je inlogt onder die gebruikersnaam. Als je zelf het rollenspel zo serieus neemt, is het toch veel makkelijker om afstand te nemen van zo'n discussie? Vanwaar dan zo persoonlijk, als het een rol is?
Daarom kreeg Rockerduck ook de indruk dat het menens was, omdat het leek alsof Ei helemaal geen rol was.

Ei doet nu alsof alleen hij het slachtoffer is geworden, en Rockerduck de enige schuldige is..
Ik denk dat de meesten hier van mening zijn dat jullie beiden schuld hebben, en dat jullie beiden excuses moeten maken.
Maakt niet uit wie begon, of wie er ergere dingen zei, allebei gingen jullie te ver.

Ok, stel dat de bal nu bij Rockerduck ligt. Ik vind dat als hij zijn excuses aanbiedt, Ei/Daniel73 dat óók moet doen.
Anders kan ik in ieder geval geen van beiden nog serieus nemen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ei » vr nov 20, 2009 5:38 am

Carl Rosa schreef:Ik krijg het idee dat we hier met een gespleten persoonlijk[heid] op het forum zitten. De één die zijn genoegen en ongenoegen post en onder een andere naam de boel in de gaten houdt. Zou hij zichzelf slaan in de rol als Admin nadat hij als poster te fel van zich afgebeten heeft? :)

Tja, zie het een beetje als iemand die de bank moet spelen bij een spelletje Monopoly.

Er is genoeg dat Ei anders had willen doen, qua beheer. Alleen al tegen het probleem dat een beheerder zoveel heeft uit te leggen in het openbaar, wanneer een beheerder vindt dat een bezoeker te ver gaat.
De beheerder zou best een hele lange uitvoerige uitleg willen geven, maar die wordt (desgevraagd) alleen in privé gegeven aan de desbetreffende bezoeker zelf.
"Admin" Ei zou gaarne op McDrake verder willen uitwijden en er zichzelf verdedigen, maar dat zou voortzetting in het openbaar betekenen. Dan zou Ei weer falen. Want de zaak is iets tussen bezoeker en beheerder, verder te bespreken in privé.

McDuck Menu schreef:Nu beantwoord je alleen Michiels vraag niet: "Wat is het verschil tussen Ei en zijn alter ego Daniel73?"
Niet iedereen hier kent Pluizer van McDuck. Ik volgde destijds de discussies niet, of ik kan me ze niet herinneren, dus eigenlijk weet ik het ook niet.
Dus ik ben ook benieuwd.. wat is het verschil? Ik ken wel een boek, de kleine Johannes, waarin een vleermuis: Pluizer voorkomt die erg bazig is en iemand beheerst, en hem ervan probeert te overtuigen dat zijn waarheid de enige is. Is Ei dit?

Pluizer was van McDuck. Ei is van McDrake.
Ei is bedoeld als gewoon "lid zoals iedereen". Zoals Pluizer een gewoon lid was, van McDuck.
Ei speelt een rol. Wat onder meer te merken is aan het chronisch over zichzelf praten in de derde persoon. En analyses over inspiraties voor Pluizer/Ei... die zijn moeilijk te beantwoorden. 't Is een beetje van dit, en een beetje van dat. Pluizer is vagelijk afgeleid van het origineel, en heette "Johannes Pluizer" - de namen van twee personages tegelijk.

Alter ego Daniel73 houdt zich bezig met voortgang McDrake beheer. Behalve op Off Topic.
Admin voert beslissingen uit. Het enige profiel met edit-functie.

McDuck Menu schreef:Ok, stel dat de bal nu bij Rockerduck ligt. Ik vind dat als hij zijn excuses aanbiedt, Ei/Daniel73 dat óók moet doen.
Anders kan ik in ieder geval geen van beiden nog serieus nemen.

Het gaat niet om excuses. Het gaat om vermijding van herhaling van problemen.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Michiel P » vr nov 20, 2009 3:51 pm

Ei schreef:Ei is bedoeld als gewoon "lid zoals iedereen". Zoals Pluizer een gewoon lid was, van McDuck.
Ei speelt een rol. Wat onder meer te merken is aan het chronisch over zichzelf praten in de derde persoon.

Dus wanneer Ei kwaad is, of gepikeerd, of kribbig, of pesterig, dan is dat allemaal serieus bedoeld? Wanneer Ei en Rockerduck zich laten gaan in een discussie, dan zijn beide heren ook echt laaiend op elkaar?

In dat geval zit "Ei" Daniël verdraaid dicht op de huid. Kun je dan nog wel zeggen dat "Ei" een rol speelt?

Of zit Ei Rockerduck alleen maar te pesten door verontwaardigd te doen? Lacht Ei ondertussen in zijn vuistje? Staat Ei boven de discussie of zit Ei er middenin?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Ei » vr nov 20, 2009 4:44 pm

Michiel P schreef:Dus wanneer Ei kwaad is, of gepikeerd, of kribbig, of pesterig, dan is dat allemaal serieus bedoeld? Wanneer Ei en Rockerduck zich laten gaan in een discussie, dan zijn beide heren ook echt laaiend op elkaar?

Moet Ei op de divan? Waar hebben jullie allemaal interesse in?

Zo zijn jullie zelf ook schuldig aan de grote Rockerduck en Ei Personality Show. Zo maken jullie ze zelf belangrijk. Waardoor er meer eergevoel in het geding komt. Iedereen kijkt maar naar Rockerduck en Ei. Ga zelf zo uitvoerig over Disney schrijven.

Een rol kan ook autobiografische ingrediënten hebben.
Hoe kun je een personage serieus nemen, dat zichzelf "Ei" noemt en in de derde persoon over zichzelf praat? Dat heeft toch iets belachelijks? Zulke mafheden tonen dat Ei bereid is zichzelf met een flinke korrel zout te nemen. Noem het dan een mislukte poging om toch nog een beetje luchtig te zijn. Want wat zijn we nou eigenlijk, als stripverzamelaars? Ei heeft steeds meer moeite met dat materialisme van "kijk eens wat ik allemaal aan oud papier bezit". Ei heeft steeds meer moeite met oordelen over andermans werk. Want dat is het grote nadeel in het fanwereldje. Ze staan om de bron, maar zijn niet de bron. Kletsen over zaken buiten zichzelf is hun specialiteit.

McDrake biedt mogelijkheden voor een Wiki. Niemand heeft interesse! Men kletst liever over twee verzamelaars. Dat zegt toch iets over het niveau van stripland in het algemeen?
Caspar biedt van alles aan. En men reageert er amper op. Liever blijft men op een forumboard plakken, waar op de lange termijn niets goeds van komt.

Michiel P schreef:Of zit Ei Rockerduck alleen maar te pesten door verontwaardigd te doen? Lacht Ei ondertussen in zijn vuistje? Staat Ei boven de discussie of zit Ei er middenin?

Wat nou, "zit Ei Rockerduck alleen maar te pesten". Als je zo partij kiest, wat zal Ei dan nog antwoorden? Dit is een bron van ruzie. Want nu kan Ei gaan opsommen wanneer Ei gepest is op McDrake. En zo blijft het gedonder doorgaan.
Als jullie ooit willen dat het goed komt tussen Rockerduck en Ei, moet je vooral gaan zitten stoken. Ga stemmen wie het meest gelijk heeft. Zo bestendig je alleen maar de afstand tussen hen. Men zou ook eens kunnen besluiten om de personen achter Rockerduck en Ei het zelf te laten oplossen, zonder jullie bemoeienis.
Ei doet z'n best het geruzie te stoppen, maar het publiek wil méér.

En 't is achteraf makkelijk oordelen over hoe Ei/Daniel73/Admin het beheer had moeten doen. Maar ondertussen heeft hij zich ervoor ingezet. Wie volgt? Wie doet het beter? Ei heeft al aangeboden dat jullie zelf een platform op kunnen richten. Dan kan McDrake op slot en is Ei verdwenen. Want Ei kan het niet meer bolwerken, op deze manier. Jezelf onbezoldigd uitsloven om het uiteindelijk toch niet goed te doen, wie heeft daar zin in? Dat is natuurlijk de andere kant van het verhaal. Leuk hoor, om elke keer je computer aan te zetten en "verplicht" te zijn om openbaar verantwoording te "moeten" geven.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr nov 20, 2009 5:14 pm

Ei schreef:McDrake biedt mogelijkheden voor een Wiki. Niemand heeft interesse! Men kletst liever over twee verzamelaars. Dat zegt toch iets over het niveau van stripland in het algemeen?
Caspar biedt van alles aan. En men reageert er amper op. Liever blijft men op een forumboard plakken, waar op de lange termijn niets goeds van komt.

Meningen verschillen. Ik vind nu praten over de Donald Ducks een waarde op zich. Dat hoeft voor mij niet per see iets blijvends op te leveren.

Ei schreef:Men zou ook eens kunnen besluiten om de personen achter Rockerduck en Ei het zelf te laten oplossen, zonder jullie bemoeienis.
Ei doet z'n best het geruzie te stoppen, maar het publiek wil méér.

Dat vind ik ook. Het is nu aan hun zelf.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Caspar » vr nov 20, 2009 7:29 pm

Daar ben ik het wel mee eens, dat er weinig interesse is in de Wiki en het nieuwe forum en de nieuwe layout en een McDrake alternatief weekblad.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor McDuck Menu » vr nov 20, 2009 9:34 pm

Goed, dan houd ik me verder ook afzijdig. Hoop dat het jullie lukt om eruit te komen :) .

Ik heb wel degelijk interesse in het maken van de layout voor de nieuwe forumsoftware. Ik zal verder praten in het daarvoor bestemde topic.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten