Opmerkingen over andere gebruikers

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Michiel P » ma nov 23, 2009 12:05 pm

admin schreef:Het is verboden om quotes te vervalsen.

O, daar maak ik me anders vaak aan schuldig, want ik verbeter meestal de spelfouten. Mag dat wel? Bij bijdragen van sommige leden is het voor de leesbaarheid absoluut noodzakelijk om spelling en interpunctie aan te passen.

Ei schreef:Moet Ei op de divan?

Ei op de divan? Ik denk niet dat de psychiater dat leuk vindt. Geeft lastige vlekken, hoor.

Ei schreef:Hoe kun je een personage serieus nemen, dat zichzelf "Ei" noemt en in de derde persoon over zichzelf praat? Dat heeft toch iets belachelijks? Zulke mafheden tonen dat Ei bereid is zichzelf met een flinke korrel zout te nemen.

Ei vroeg zich af of hij als beheerder wel mee kon discussiëren. Ik vond altijd dat Ei daar een goede oplossing voor had gevonden. De bijdragen van Ei zijn over het algemeen behoorlijk ironisch. Zo creëert Daniël een afstand tussen het personage "Ei", dat niet serieus genomen hoeft te worden, en de beheerder, die géén ironische rol speelt.

Het probleem is, dat Ei in de recente discussie uit zijn rol is gevallen. Van ironisch werd de discussie persoonlijk. Wij als buitenstaanders kunnen niet bepalen wanneer die grens precies overschreden is.

Ei schreef:Wat nou, "zit Ei Rockerduck alleen maar te pesten". Als je zo partij kiest, wat zal Ei dan nog antwoorden?

Het was een open vraag. Het uitdagen en uitlokken is onderdeel van de rol die Ei speelt. In veel discussies lijkt het erop dat Ei vooral geïnteresseerd is in discussie-om-de-discussie. In het in-twijfel-trekken en omver-halen van zekerheden. Waar of niet? De vraag was dus, of Ei nog in zijn gebruikelijke rol zat.

Ei schreef:Dat is natuurlijk de andere kant van het verhaal. Leuk hoor, om elke keer je computer aan te zetten en "verplicht" te zijn om openbaar verantwoording te "moeten" geven.

Het lijkt me dat je er inderdaad te veel kopzorgen van hebt, gezien het feit dat je het eigenlijk voor je plezier doet. En de gemiddelde forummer staat waarschijnlijk niet vaak stil bij het feit dat het forum ook betaald en onderhouden moet worden. Dat er iemand is die daar tijd en moeite in steekt.

Aan de andere kant steek je ook je nek uit door zo fel de discussie aan te gaan. Dan kun je verwachten dat je daar reacties op krijgt. Zeker wanneer de discussie op zo'n vervelende wijze uit de hand loopt.

McDuck Menu schreef:Goed, dan houd ik me verder ook afzijdig. Hoop dat het jullie lukt om eruit te komen :).

Daar sluit ik me (vanaf nu) bij aan.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Ei » ma nov 23, 2009 3:45 pm

Michiel P schreef:
admin schreef:Het is verboden om quotes te vervalsen.

O, daar maak ik me anders vaak aan schuldig, want ik verbeter meestal de spelfouten. Mag dat wel? Bij bijdragen van sommige leden is het voor de leesbaarheid absoluut noodzakelijk om spelling en interpunctie aan te passen.

Er zijn leestekens om wijzigingen te markeren. Bijvoorbeeld punthaken en vierkante haken.

Maar met vervalsen wordt vooral bedoeld:
O, daar maak ik me anders nooit aan schuldig, want ik negeer meestal de spelfouten.

Het veranderen van de betekenis in een citaat.

Michiel P schreef:
Ei schreef:Hoe kun je een personage serieus nemen, dat zichzelf "Ei" noemt en in de derde persoon over zichzelf praat? Dat heeft toch iets belachelijks? Zulke mafheden tonen dat Ei bereid is zichzelf met een flinke korrel zout te nemen.

Ei vroeg zich af of hij als beheerder wel mee kon discussiëren. Ik vond altijd dat Ei daar een goede oplossing voor had gevonden. De bijdragen van Ei zijn over het algemeen behoorlijk ironisch. Zo creëert Daniël een afstand tussen het personage "Ei", dat niet serieus genomen hoeft te worden, en de beheerder, die géén ironische rol speelt.

Het probleem is, dat Ei in de recente discussie uit zijn rol is gevallen. Van ironisch werd de discussie persoonlijk. Wij als buitenstaanders kunnen niet bepalen wanneer die grens precies overschreden is.

Ei werd uit zijn rol gehaald door beschuldigingen over een tijdperk toen de rol "Ei" niet bestond. Hoe kun je een rol volhouden, als men er doorheen blijft steken?

Ei's rol is altijd een tikje dubbel geweest. Zo is Ei vaak ingezet om situaties op McDrake te kanaliseren. Dat is de laatste keer fout gegaan, doordat Ei hoopte een chaos op te lossen door als "gewoon lid" een discussie aan te gaan. Dat mislukte. Admin had moeten ingrijpen. Niet Ei. Admin is in staat om situaties af te kappen. Hoewel dit geen enkel verschil maakt voor bezoekers die een rollenspel onzin vinden.

Michiel P schreef:Het uitdagen en uitlokken is onderdeel van de rol die Ei speelt. In veel discussies lijkt het erop dat Ei vooral geïnteresseerd is in discussie-om-de-discussie. In het in-twijfel-trekken en omver-halen van zekerheden. Waar of niet?

Ei gruwelt van discussies-om-de-discussies. Ei heeft herhaaldelijk de fout gemaakt een discussie op te willen lossen met een discussie. In zulke gevallen moet Admin maar ingrijpen. Hoewel dat ook niet gepikt zal worden. Er is een gespreksleider nodig, die bijvoorbeeld een welles-nietes discussie vermijdt. Als Ei in zo'n discussie zit, kan Ei er niets tegen doen zonder dat het onderdeel van de welles-nietes wordt.

Het "in-twijfel-trekken en omver-halen van zekerheden" is voor Ei iets anders dan "discussie-om-de-discussie".
Als iemand beweert dat Barks de beste verhalenverteller van de 20ste eeuw is, voelt Ei wel de behoefte om zo'n "zekerheid" omver te halen. Dat kan op diverse manieren. Bijvoorbeeld: Door andere grote vertellers te noemen. Door te stellen dat verwijzen naar 20ste eeuw afbreuk doet aan tijdloosheid.
Ander voorbeeld. Sinds jaar en dag lijkt Oom Thom een goddelijke status te hebben onder verzamelaars, auteurs en redacteuren. Al was het maar omdat ze binnen Nederland geen keuze hebben. Ei is dan niet de beroerdste om zo'n icoon in twijfel te trekken.
Maar discussies die ontsporen in "dat heb ik niet gezegd" en "ja dat zei je wel", daar gruwelt Ei van.

Michiel P schreef:
Ei schreef:Dat is natuurlijk de andere kant van het verhaal. Leuk hoor, om elke keer je computer aan te zetten en "verplicht" te zijn om openbaar verantwoording te "moeten" geven.

Het lijkt me dat je er inderdaad te veel kopzorgen van hebt, gezien het feit dat je het eigenlijk voor je plezier doet. En de gemiddelde forummer staat waarschijnlijk niet vaak stil bij het feit dat het forum ook betaald en onderhouden moet worden. Dat er iemand is die daar tijd en moeite in steekt.

De situatie is zo geregeld, dat Admin zich alle hoeken van het forum kan laten zien door bezoekers. Daar zit een fout. Want zo steek je geld en moeite in je eigen ondergang. Je kunt de volle laag krijgen en moet daarbij ook nog het beheer blijven doen, inclusief de betaling.
Misschien zouden mensen daar rekening mee kunnen houden, als ze een beheerder tot het uiterste drijven. Want iedereen is vrij om zelf een eigen platform te beginnen. Zo is McDrake ontstaan uit meningsverschillen over het beheer van McDuck.

Als je op een gegeven moment vooral kritiek hebt op het beheer van een platform, is het toch ongeloofwaardig om er te blijven? Want het beheer deugt toch niet. Zal het beheer wel gaan deugen omdat er een kritische bezoeker is? De kans is klein. Beter is het, je conclusies te trekken en elders een platform op te richten. Als het beheer dom is, worden slimme bezoekers toch niet begrepen. Zo logisch zit de wereld in elkaar.
Hoe harder je roept dat het beheer niet deugt, hoe ongeloofwaardiger je lidmaatschap is.

Bovenstaande twee alinea's zijn vooral bedoeld om Admin moed in te praten. :)

Michiel P schreef:Aan de andere kant steek je ook je nek uit door zo fel de discussie aan te gaan. Dan kun je verwachten dat je daar reacties op krijgt. Zeker wanneer de discussie op zo'n vervelende wijze uit de hand loopt.

Ei had zich veel vervelende discussies bespaard als Admin maar ingegrepen had. Ei heeft gereageerd op teksten die beter door Admin verwijderd hadden kunnen worden. Bijvoorbeeld teksten die off-topic zijn. Ei heeft zich teveel opgesteld als Pluizer op McDuck, een personage dat (in werkelijkheid) niets over het beheer te zeggen had. Ei zat als het ware te wachten op Admin.

Michiel P schreef:
McDuck Menu schreef:Goed, dan houd ik me verder ook afzijdig. Hoop dat het jullie lukt om eruit te komen :).

Daar sluit ik me (vanaf nu) bij aan.

Dank voor ieders medewerking en voor de feedback.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Caspar » ma nov 23, 2009 4:01 pm

Ei, je hebt nu al meerdere malen mensen verteld dat als zij het niet eens zijn met het beheer ze maar zelf een platform moeten oprichten. Is dat serieus bedoelt of retorisch? Aangezien er een paar mensen zijn die wel een oplossing zagen in een door mij beheerd forum. Ik zat aanvankelijk te twijfelen of dat een goede oplossing zou zijn maar het leek me toch onaardig voor jou als ik dat zou doen, zeker omdat jij zoveel moeite hebt gedaan om McDrake levend te houden en daarvoor zeker waardering verdiend. Maar als je er zelf ook achter staat (je bent bijvoorbeeld wel van de kosten af) dan is het misschien iets om over na te denken? Ik wil vooral geen partij kiezen ofzo dus ik dacht ik vraag het maar gewoon.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor kwok » ma nov 23, 2009 4:10 pm

Wat bedoel je met kosten? En 2 mensen in het beheer dat lijkt me wel een goede balans. Als er veel kosten zijn is het dan iets om te denken aan advertentie's
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Ei » ma nov 23, 2009 4:38 pm

Caspar schreef:Ei, je hebt nu al meerdere malen mensen verteld dat als zij het niet eens zijn met het beheer ze maar zelf een platform moeten oprichten. Is dat serieus bedoelt of retorisch?

Dat is serieus. Zo is McDrake ook ontstaan.

Caspar schreef:Aangezien er een paar mensen zijn die wel een oplossing zagen in een door mij beheerd forum. Ik zat aanvankelijk te twijfelen of dat een goede oplossing zou zijn maar het leek me toch onaardig voor jou als ik dat zou doen, zeker omdat jij zoveel moeite hebt gedaan om McDrake levend te houden en daarvoor zeker waardering verdiend. Maar als je er zelf ook achter staat (je bent bijvoorbeeld wel van de kosten af) dan is het misschien iets om over na te denken? Ik wil vooral geen partij kiezen ofzo dus ik dacht ik vraag het maar gewoon.

Ei staat achter McDrake en gaat er in principe mee verder totdat de techniek een te groot probleem vormt.

Als jij zin hebt om zelf een platform op te richten, ben je daar vrij in. Maar weet waar je aan begint. Het kost tijd en moeite die je wellicht liever aan een leuke jeugd besteedt. Want je doet dan niet alleen wat technisch werk, maar ook maatschappelijk werk. En auteurs, redacteurs en andere volwassenen hebben weer een minderjarige waarover ze via privé-contact kunnen trachten te bazen, zoals is gebeurd bij McDuck.
Als men zo snel van McDrake af wil en denkt dat beheren makkelijk is, richt dan een eigen platform op. Straf uzelf, zou Ei zeggen.

Laat je niet manipuleren door "een paar mensen" die straks op jouw energie kunnen internetten. Want wat willen ze bij jou bereiken dat ze niet op McDrake kunnen bereiken?
Het beheer zet zich sinds kort actief in om McDrake zoveel mogelijk vrij van ruzie te maken. En dan wil men uit protest naar een ander platform gaan? Ga jij een platform bieden waar men wel kan blijven ruziën?

kwok schreef:En 2 mensen in het beheer dat lijkt me wel een goede balans. Als er veel kosten zijn is het dan iets om te denken aan advertentie's

De kosten zijn prima te betalen, mits het maar geen weggegooid geld is.
Caspar zou in principe tweede beheerder van McDrake kunnen gaan worden. Al was het voorlopig de techniek, wat al pittig is. Maar het hangt af van de vraag of hij zin heeft in McDrake of dat hij liever een eigen platform heeft.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Michiel P » ma nov 23, 2009 5:43 pm

Ei schreef:Ei gruwelt van discussies-om-de-discussies. [...] Maar discussies die ontsporen in "dat heb ik niet gezegd" en "ja dat zei je wel", daar gruwelt Ei van.

Dat laatste is dan ook geen discussie, maar gekibbel. Maar dit terzijde.

kwok schreef:En 2 mensen in het beheer dat lijkt me wel een goede balans.

Maar wat als die twee mensen het oneens zijn? Misschien kun je beter drie beheerders hebben, dan is er tenminste een meerderheidsbesluit mogelijk.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Ei » ma nov 23, 2009 6:12 pm

Michiel P schreef:
kwok schreef:En 2 mensen in het beheer dat lijkt me wel een goede balans.

Maar wat als die twee mensen het oneens zijn? Misschien kun je beter drie beheerders hebben, dan is er tenminste een meerderheidsbesluit mogelijk.

En wat als die minderheid de enige persoon is die verstand heeft van de techniek? En wat als die minderheid de populaire knul van de drie is? Dan kun je eerlijk stemmen wat je wilt, je verliest het in praktijk.

Ga maar proberen een officiële organisatie op te zetten. In je vrije tijd. Terwijl je liever over bijvoorbeeld Disney-strips schrijft.
Beheer lijkt makkelijk, vanaf een veilige afstand. Ga er zelf maar aan zitten. Je doet het nooit goed. 't Is McDuck niet gelukt, 't is McDrake niet gelukt. Je moet dan wel moed en doorzettingsvermogen hebben, wil je denken dat het zoveelste nieuwe platform wel gaat slagen.

Het beheer van McDrake heeft zich een kleine 3 jaar ingezet. En waarvoor? Bij een meningsverschil wil men meteen een ander platform beginnen. Ei kijkt reikhalzend uit, hoe een nieuw platform wel iedereen tevreden gaat maken.
Je bent als beheerder geen beheerder. Je dénkt dat je beheerder bent - totdat je een keer op je strepen gaat staan.

En die "paar mensen" die je aanmoedigen een nieuw platform op te richten, staan straks vooraan om de baas over je te spelen. Want ze accepteren je alleen als een baas die hén de baas laat zijn. Jij bent hun gereedschap om hen de baas te laten spelen. En doe je hun zin niet, dan gaan ze er vandoor met de volgende techneut. Desnoods jouw techneut.

Ei doet veel levenservaring op met McDrake.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma nov 23, 2009 6:31 pm

Ik denk dat je bij een zodanig forum ook niet zomaar kan zeggen dat iemand de baas is. In een ideale situatie hebben de bezoekers samen een overeenkomst waar ze zich allemaal aan houden.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ei » ma nov 23, 2009 6:50 pm

Ridder ter Geit schreef:Ik denk dat je bij een zodanig forum ook niet zomaar kan zeggen dat iemand de baas is. In een ideale situatie hebben de bezoekers samen een overeenkomst waar ze zich allemaal aan houden.

Droom verder. :) Zo'n plan gaat echt niet werken.
Wie zijn "de bezoekers" bijvoorbeeld? Met zo'n term kun je juridisch weinig tot niets beginnen. Zo'n "overeenkomst" wordt dus een wassen neus. Iedereen is verschillend. Wat te doen, als twee of meer bezoekers haaks op elkaar staan?

Je wilt een utopie waarvan McDuck én McDrake hebben bewezen dat het niet werkt.
Iemand heeft de ondankbare taak de baas te zijn. Iemand moet de klappen opvangen.

Maar weet je wat? Dan stoppen we McDrake. Gaan jullie McParadijs oprichten. Ei voorspelt: over een jaar is er geen enkel levend platform meer.
McDrake heeft uithoudingsvermogen getoond. Zou jullie nog op te richten McParadijs over 3 jaar nog bestaan?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Kwekje » ma nov 23, 2009 9:30 pm

kwok schreef:Ja dus kwekje roep je mamma maar voor een nacht zoen! Kwekje je bijdrages begonnen na je terugkomst een stuk beter te worden nou zakt heu weer naar groep 2 nivo.

Kleine correctie vriendelijke vriend Kwokje (Het vierde altijd verborgen gebleven neefje) '' na je terugkomst'' fout !

Kwekje = nooit weg geweest :D

Soms komt Kwekje gewoon even niet want dan heeft ie wat anders te doen ;)

Enne... Kwok eh... ik weet niet heel zeker maar was het niet om die ene reden [...]

Dat jij altijd verborgen was gehouden voor de buitenwereld ;)

En daarom ook niemand van jouw bestaan afwist ;)

Het zijn alleen Kwik, Kwek & Kwak :P

Nog 3 kleine correcties voor Mister Kwok: Mamma = Mama
"Nou zakt heu weer" = Nu zakt het weer"

"Groep 2 Nivo" = "Groep 2 Niveau"

Oh, eh... Groep 2 zegt mij trouwens niets :P


Daaag Kwokje :P




Welterusten.
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Meester Warbol » ma nov 23, 2009 9:41 pm

Kwekje schreef:Soms komt Kwekje gewoon even niet want dan heeft ie wat anders te doen ;)

Ach Kwekje, wil jij dan misschien even een klusje doen voor Meester Warbol? Ren eens vlot naar de bouwmarkt voor een potje ooievaarskuitenvet en een plintentrapje! Geeft niks als je wat langer wegblijft, hoor.
Avatar gebruiker
Meester Warbol
Schoolfrik
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 10:20 pm

Berichtdoor Ei » ma nov 23, 2009 9:53 pm

Ei schreef:McDrake heeft uithoudingsvermogen getoond.

Een jaar beheer. Minstens twee keer per dag controleren.
Dat is 365 x 2 = per jaar 730 keer McDrake bezoeken. Dan heb je nog niets gedaan.

Je bent dan verplicht om alle berichten te lezen. En rapportages en e-mails. Als er iets mis is moet je ingrijpen en dat kost tijd.
Geregeld raak je opgezadeld met andermans problemen.
Daarnaast wil je zelf ook nog reageren, als er nog tijd over is. Want éérst moet je aandacht aan andermans berichten besteden, voordat je zelf aan de beurt bent.
Soms zit je binnen terwijl buiten de zon schijnt. Tja, want er zijn klachten van bezoekers. Werk gaat voor.

Het McDrake-beheer hoeft zichzelf echt niet op de borst te kloppen. Maar misschien krijgen bezoekers iets meer waardering voor de extra moeite die iemand in een platform steekt.
't Gaat maar makkelijk zo. Als McDrake niet bevalt dan vraag je toch eventjes aan Pietje een nieuw platform?

Iets nieuws oprichten is makkelijk. Maar het volhouden, dat is pittig.
Waar zijn Ducknet en Roddelflop gebleven?
McDrake is nog dagelijks actief. Moet dat ook maar stoppen?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Carl Rosa » ma nov 23, 2009 9:56 pm

Ei schreef:Maar weet je wat? Dan stoppen we McDrake. Gaan jullie McParadijs oprichten. Ei voorspelt: over een jaar is er geen enkel levend platform meer.
McDrake heeft uithoudingsvermogen getoond. Zou jullie nog op te richten McParadijs over 3 jaar nog bestaan?

Ik wil hierbij Ei steunen omdat, ondanks dat ik het niet met alles eens ben hoe het gegaan is met RD, hij veel tijd en energie in dit forum stopt wat hem ook hoofdbrekens bezorgt. Ik denk dat een boel mensen totaal onderschatten hoeveel werk en inzet het kost om zo'n forum, ook qua techniek en vrije tijd op te zetten en te onderhouden. Een heel groot onderschat probleem is dat je er steeds bij moet zijn (dagen, weken, maanden, jaren) omdat het JOUW forum is en voor een groot deel JOUW verantwoordelijkheid. Ik vind dat het forum er goed uitziet en kom (als het even kan) elke dag even kijken voor mijn plezier omdat dit forum toch een mooi gegeven is waar ik als Duckliefhebber/kenner gelijkgestemden kan treffen.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma nov 23, 2009 10:09 pm

Hier geef ik Carl Rosa weer gelijk in. Naast Ei is alleen Rockerduck de enige met genoeg tijd en aandacht om zo'n forum in de gaten te houden. Ik heb als schoolopdracht ooit een stie moeten maken, en dat is me toch een hoop werk! Als je zoiets wilt regelen en beheren en berichten ook nog en nog een sociaal leven wilt hebben dan heb je de Kerstman nodig, zoveel tijd heb je nodig! (Kerstman, je weet wel, die vent met dat rare klokje die de hele wereld afreist in 1 nacht, je hebt zijn klokje nodig)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Caspar » ma nov 23, 2009 10:52 pm

Inderdaad inderdaad. Maar is het dan misschien wat voor Daniel om op het huidige McDrake een 2e beheerder actief te stellen die zowel qua beheer als technisch kan meehelpen? En mogelijk in de kosten kan delen?

Ik bezoek McDrake denk ik ook wel minstens een keer per dag en m'n mailbox bekijk ik ook elke uur wel even en qua technische hulp ben ik toch al bezig. Dus misschien vind je het een goed aanbod als ik wat meehelp in het beheer. Of we regelen het zo dat ik de techniek regel en voor forumleden een aanspreekpunt ben op dat gebied, terwijl jij het forumbeheer regelt en zorgt dat iedereen zich gedraagt?

En natuurlijk ook mijn complimenten aan je hoe je al een paar jaar het forum hartstikke goed lopend houdt!
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten