Ik stop ermee.

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Michiel P » do feb 11, 2010 10:12 pm

McDuck Menu schreef:En (offtopic) waar komt dat Jippes verhaal vandaan? [...] Graag wat uitleg :)

Naar verluid heeft Daan Jippes een eigen versie getekend van het Barks-synopsis "Somewhere in Nowhere". Meer informatie vind je in het topic "Somewhere in Nowhere".
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor kwok » do feb 11, 2010 10:15 pm

Oeps.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Meester Warbol » do feb 11, 2010 10:20 pm

kwok schreef:Ten 1e ik bied mijn excuus aan omdat. Ik mijn excuus niet hoef te bieden

Kijk eens aan, dat is alvast één excuus! Ach Kwok, kun je er niet nóg eentje missen? Dan heeft Carl Rosa alweer twéé excuses!
Avatar gebruiker
Meester Warbol
Schoolfrik
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 10:20 pm

Berichtdoor kwok » do feb 11, 2010 10:28 pm

Oké nog een carlrosa mijn excuses.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Caspar » do feb 11, 2010 10:46 pm

Ik steun Rubberduck volledig hierbij, ik vind de eisen van Carl Rosa maar kinderachtig. Gelijk hebben kan, maar je gelijk eisen niet ;).

Ik denk dat heel wat McDrake-leden (ik ook!) je stripverzameling en kennis bewonderen en waarderen, maar dat betekent niet dat je altijd overal gelijk in heb. Zoals 'de zwarte Mickey'. Ik ben geen expert, maar de verklaringen van Ei en Rockerduck klinken mij veel logischer in de oren en bovendien heeft Rubberduck er een studie over gevolgd naar ik meen.

Het gaat er hier niet altijd even hartelijk aan toe en soms gaat het er gewoon om wie het hardste schreeuwt in plaats van wie de zinnigste dingen zegt, maar dat is nog altijd geen reden om weg te lopen. Als het je hier niet bevalt kan je maar beter op een ander Duckforum opscheppen over je ontzagwekkende kennis en verzameling. Je kan anderen niet dwingen jou te aanbidden en vereren. Als je maar weet dat ik en andere McDrake-leden het heel leuk zouden vinden als je terugkomt.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor DD » do feb 11, 2010 10:53 pm

Appie Aap schreef:
DD schreef:Wat is dat toch met die Zwarte Mickey? Kan iemand mij de link van dat topic geven? Ik wil weten wat het inhoudt.

Het staat allemaal hier: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1330

Bedankt.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » vr feb 12, 2010 4:36 am

A. Noniem schreef:Volgens Rubberduck gaat het altijd om het ego van Carl Rosa. Maar ik vind dat hij eens in de spiegel moet kijken. Door dit allemaal te zeggen, weerhoudt je een groep McDrakers ervan om het Jippes verhaal (de tekeningen, niet het scenario!) te zien. Dit is pas bijzonder egoïstisch.

Nou gaan we het krijgen! Ik weerhoudt McDrakers ervan het Jippes-scenario te zien? Jij hebt het in je bezit. Jij kunt het posten als je wilt. Maar dat doe je niet, omdat je eerst je ego gestreeld wilt hebben. Eerst moet ik beloven nooit meer een kritische vraag te stellen aan Carl Rosa. Ik moet de grond kussen waarop Carl Rosa loopt. En dán krijg ik een Jippes-scenario te zien. Ben je dan geschift of ben je dan geschift? Is dat nou een manier van omgaan met mede-verzamelaars? Een beetje je Jippes-verhaal misbruiken om andere forumleden te koeieneren?

A. Noniem schreef:Het is hetzelfde verhaal wanneer een klas moet nablijven, omdat een aantal jongens vervelend doen. In dit geval krijgen de mensen die het Jippes verhaal wel graag willen zien, het niet te zien vanwege alle dingen die Rubberduck zegt. Terwijl een aantal mensen zeggen dat het verhaal niet wordt geplaatst vanwege het ego van Carl Rosa, zeggen andere mensen dat het verhaal niet wordt geplaatst vanwege het ego van Rubberduck.

Ach, vlieg toch op. (Of is dit te beledigend?) Het is toch duidelijk dat je probeert McDrakers tegen mij (en Ei) op te zetten met dit pathetische gejank? Jij bent toch weggegaan van McDrake? Niemand heeft je gevraagd weg te gaan. Het enige wat we vroegen was bronnen te geven voor je ongefundeerde gezwets. Maar jij meent alles te weten omdat je strips verzamelt. Ja, zo werkt de wereld niet. Het is zoals DvDU zegt: je voelt je gewoon te goed voor McDrake. Blijf dan ook weg, is mijn advies.

A. Noniem schreef:En dan de o zo grappige meester Warbol. Hij wil een inzamelingsactie houden voor de mensen die excuses willen maken. In plaats van mij en daarmee Carl Rosa belachelijk te maken, kun je beter eerst zelf je excuses maken. Een beter milieu begint tenslotte bij jezelf!
Dit is erg jammer voor de mensen die het Jippes verhaal graag hadden willen zien. Geef de schuld niet aan Carl Rosa, maar aan de mensen die in dit topic en andere topics aan Carl Rosa hebben getwijfeld en hem belachelijk hebben gemaakt.

Aan de andere kant begin ik te vermoeden dat dit allemaal een grap van Ei is! Een soort parodie op de geschifte manier waarop Rosa en zijn DCML-apostelen op Internet tekeer gingen tegen iedereen die het niet 100% met hem eens waren! Ei, ouwe paljas, ben jij dat?

EDIT: quote-labels gecorrigeerd
Laatst bijgewerkt door Rubberduck op vr feb 12, 2010 2:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Rubberduck » vr feb 12, 2010 4:45 am

McDuck Menu schreef:Ik vind het ook vreemd dat daarna door Rubberduck maar even bepaald wordt of Carl Rosa wel of niet terug komt.. Is dat niet Carl's eigen keus?

Waar heb ik dat gezegd dan? Ga me geen woorden in de mond leggen; daar kan ik slecht tegen. Ik heb mijn mening gegeven: dat, als Carl zo kleinzielig is, hij beter weg kan blijven. Of hij dat doet of niet, is natuurlijk aan hem zelf.

Dubbelduck schreef:Ik moet toegeven dat het taalgebruik van Rubberduck ook wel iets minder kon. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer.
Het Jippes verhaal had ik heel graag willen zien. Ik dank de mensen die het mij en andere McDrakers onmogelijk hebben gemaakt om het verhaal nog te kunnen zien hartelijk. Ik vind het jammer dat Carl Rosa weg is, omdat hij veel informatie gaf, en dan vooral extra info bij de verwachte strips.

Kijk, de stook-campagne van Carl Rosa werkt al. Dubbelduck geeft de schuld aan de afgepersten, i.p.v. de afperser. De wereld op z'n kop!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr feb 12, 2010 9:01 am

Ik neem aan dat niemand serieus kan beweren dat we het verhaal niet zullen zien vanwege Ei of Rockerduck? Volgens mij is het iedereen wel duidelijk hoe het werkelijk zit, dus deze aanpak gaat niet werken.
En inderdaad, waar hebben we het over? Vlieg toch op met je Jippes-verhaal!
Iedereen is hier welkom, discussie mag altijd, maar nu zit je bijzonder moeilijk te doen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor McDuck Menu » vr feb 12, 2010 11:41 am

Rubberduck schreef:
McDuck Menu schreef:Ik vind het ook vreemd dat daarna door Rubberduck maar even bepaald wordt of Carl Rosa wel of niet terug komt.. Is dat niet Carl's eigen keus?

Waar heb ik dat gezegd dan? Ga me geen woorden in de mond leggen; daar kan ik slecht tegen. Ik heb mijn mening gegeven: dat, als Carl zo kleinzielig is, hij beter weg kan blijven. Of hij dat doet of niet, is natuurlijk aan hem zelf.

Mijn excuses, dan heb ik je tekst verkeerd gelezen.. Het leek me alleen nogal dwingend over te komen.

Carl Rosa (als je nog meeleest) het werkt niet, vooral niet op een forum, iemand bijna te chanteren om zo gelijk te krijgen.. Zo strijk je meteen het hele forum tegen de haren in. Het zijn dus duidelijk niet alleen Rockerduck en Ei die je geen gelijk willen geven. Het is sowieso vreemd om eisen te stellen, terwijl je zelf ervandoor bent gegaan.
Als je echt graag terug wil komen, moet je kunnen accepteren dat je niet altijd gelijk kan hebben en krijgen, welke status je ook hebt in de stripwereld. Anders is je terugkeer van korte duur ben ik bang.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Redmess » vr feb 12, 2010 12:16 pm

Eisen dat er niet meer aan je word getwijfeld? Dat komt erop neer dat niemand meer een discussie met je kan voeren omdat niemand dan een andere mening kan hebben dan jij. Het gaat regelrecht in tegen het principe van discussie en het idee van een forum. Zonder meningsverschil en twijfel is er geen forum, slechts een stroom van tegenstrijdige waarheden. Bovendien is dit een schending van de vrijheid van meningsuiting, want op deze manier ontneem je anderen het recht op het uiten van een eigen, afwijkende mening.

En een strip gebruiken als machtsmiddel om forummers tot gehoorzaamheid te chanteren spreekt van een groot disrespect. Het is ook machtsmisbruik om (veronderstelde) superieure kennis en middelen te gebruiken om iemand tot absolute gehoorzaamheid te dwingen (ook wel bekend als slavernij).
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dubbelduck » vr feb 12, 2010 8:32 pm

Rubberduck schreef:
Dubbelduck schreef:Ik moet toegeven dat het taalgebruik van Rubberduck ook wel iets minder kon. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer.
Het Jippes verhaal had ik heel graag willen zien. Ik dank de mensen die het mij en andere McDrakers onmogelijk hebben gemaakt om het verhaal nog te kunnen zien hartelijk. Ik vind het jammer dat Carl Rosa weg is, omdat hij veel informatie gaf, en dan vooral extra info bij de verwachte strips.

Kijk, de stook-campagne van Carl Rosa werkt al. Dubbelduck geeft de schuld aan de afgepersten, i.p.v. de afperser. De wereld op z'n kop!

Oke, ik moet toegeven dat ik misschien iets te snel opsprong. Maar ik hoop dat je begrijpt dat ik het Jippes verhaal graag wil zien. Wat betreft afpersen, heb je wel een beetje gelijk. Overigens ben ik erachter wat voor verhaal het is, namelijk de door Jippes getekende versie van Somewhere in Nowhere. Het verhaal van Jippes heet Somewhere beyond Nowhere. Meer daarover in het topid Somewhere in Nowhere.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Guus Geluk » wo jul 21, 2010 2:51 pm

Otto schreef:doei

Fac*ing droog
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor admin » wo jul 28, 2010 4:06 pm

Off-topic discussie verwijderd.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor kwuk duck » vr jan 07, 2011 11:17 pm

Ik zie dat Carl tegenwoordig weer terug is op het forum, mogen we de tekeningen van noppes nog een keer zien Carl?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron