Ik stop ermee.

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Carl Rosa » do dec 10, 2009 11:56 pm

Ik ga de site verlaten.

Hieronder een gedeelte (met wat aanpassingen) uit een eerder bericht van mij vandaag in een andere topic.

Ik voel mij in mijn integriteit aangetast (in hoofdzaak door Ei) en ik voel mij als leugenaar uitgemaakt omdat er telkens van zijn kant twijfels ontstaan omtrent mijn beweringen die hem niet bekend voorkomen. Meerdere malen wordt mij echt te gortig om nog met plezier hier op het forum te verschijnen.
Nogmaals, ik ga geen nonsens verkondigen omdat ik daar het nut niet van inzie. Dat zij iemand ten eerste altijd wantrouwen en alles eerst wetenschappelijk bewezen willen zien worden geeft mij een heel vervelend en ongenaam gevoel. Daar pas ik voor en daar heb ik geen zin meer in.
Ik verdien mijn brood in de stripbusiness en werk dagelijks met grote en minder grote verzamelaars, uitgevers, distributeurs, winkeliers enz. enz. Daarom weet ik ook alle nieuwe publicaties ver vantevoren. Ik verzamel en lees al jaren van alles over Disney en vooral het Duck-gebeuren en als specialiteit Carl Barks. Ik heb een groot Duck archief met oa alle NL Donald Ducks vanaf het begin met alle bijlagen, meer dan 1000 USA Disney comics vanaf de Barks-giveaways uit de jaren 40 t/m de laatste Don Rosa verhalen van een paar jaar geleden. Bergen tijdschriften, krantenartikelen, boeken enz. enz. Enig begrip dat ik niet altijd meer weet waar ik iets gelezen heb is er niet bij de breinen.
Het had allemaal een mooie back-up, naslag en praktische informatie kunnen zijn voor deze site als de mensen wat hadden willen weten over publicaties, historie en van verhalen of weet ik veel wat, net als een mooi compleet Jippes verhaal wat ik hier nog heb wat nog niet gepubliceerd is en wat ik hier had willen plaatsen.

Hád! Want ik doe het niet want ik kap er mee!
Vervelend voor de mensen hier die niet zo gecompliceerd in elkaar zitten en nu verstoken blijven van nieuwtjes en van alles willen weten.
Mijn werkzaamheden en know-how worden dagelijks gewaardeerd door iedereen maar hier wordt er continu tegengas gegeven en wordt ik met argusogen bekeken.
Voor dat ongenoegen pas ik!

Het spijt met maar ik ben weg hier, jammer maar helaas!
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Otto » vr dec 11, 2009 1:04 am

doei
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Caspar » vr dec 11, 2009 1:25 pm

Jammer en dramatisch, maar daar hoef je geen topic voor aan te maken denk ik? Of anders moet het verplaatst worden naar Over McDrake.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Elco8183 » vr dec 11, 2009 1:50 pm

Een heel nieuw topic had misschien niet gehoeven, maar het is wel duidelijk voor iedereen die de discussie niet gevolgd heeft. Jammer dat er weer een lid met knowhow weg is van dit forum, maar zoals wijlen Freddy Mercury al zei in 1991: The show must go on! En zo geschiedde.
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Ei » vr dec 11, 2009 4:25 pm

Carl Rosa schreef:ik voel mij als leugenaar uitgemaakt omdat er telkens van zijn kant twijfels ontstaan

Je voelt je als leugenaar uitgemaakt? Dat is jouw gevoel. Niemand heeft jou een leugenaar genoemd.
Mensen vragen je om een bron. Mensen willen met je in discussie. Maar jij wil als een god behandeld worden. Men moet je op je woord geloven en anders komt er straf. Als blinde verering de prijs is van jouw informatie, is die voor Ei te hoog.
Op McDrake kan iedereen gevraagd worden om informatie te onderbouwen. Jij had daar geen zin in. Liever ging je ruzie maken. Op die manier ben je niet welkom. Jammer van je spulletjes.

Carl Rosa schreef:Het had allemaal een mooie back-up, naslag en praktische informatie kunnen zijn voor deze site als de mensen wat hadden willen weten over publicaties, historie en van verhalen of weet ik veel wat, net als een mooi compleet Jippes verhaal wat ik hier nog heb wat nog niet gepubliceerd is en wat ik hier had willen plaatsen.

Hád! Want ik doe het niet want ik kap er mee!

De Sint houdt zijn grote zak met cadeautjes open en roept naar de kindertjes: "Ik doe het niet want ik kap er mee!" Even inwrijven wat ze missen. Je zal maar zo flauw zijn, als volwassen vent.

Nu pas vertellen wat je zogenaamd hád willen doen. Een opmerkelijke timing.
Alsof er echt een ongepubliceerd verhaal van Jippes online gezet was geweest als jij een VIP-behandeling had gekregen. Jammer dat het werk van Daan Jippes op deze manier misbruikt wordt. Zo is het vast niet bedoeld. Moge Jippes je er een standje voor geven.

Er zijn belangrijke zaken in het leven dan strips. Ondanks je mooie verzameling, je contacten en je o zo belangrijke functie, ben je om niets op je teentjes getrapt. Je bent maar een arme oude man.

Carl Rosa schreef:Mijn werkzaamheden en know-how worden dagelijks gewaardeerd door iedereen maar hier wordt er continu tegengas gegeven en wordt ik met argusogen bekeken.

Als "iedereen" je dagelijks waardeert, waarom maak je jezelf dan zo druk om McDrake?
En wat is "iedereen"? Mensen die je om uitleg vragen worden uit je leven verbannen.

Goed dat je anoniem bent. Want zulk gedrag is natuurlijk geen reclame voor jezelf.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor DD » di feb 02, 2010 1:23 am

Ik vind het jammer dat ik dit nu pas lees. Ik vroeg me al af waar hij bleef de laatste tijd. Ik vond Carl een echte aanwinst voor deze site. Hiermee feliciteer ik Ei dat het hem is gelukt om voor de tweede(?) maal iemand weg te jagen. Misschien komt hij ook wel net als Rockerduck terug onder een andere naam,,
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » di feb 02, 2010 1:44 am

DD schreef:Ik vind het jammer dat ik dit nu pas lees. Ik vroeg me al af waar hij bleef de laatste tijd. Ik vond Carl een echte aanwinst voor deze site. Hiermee feliciteer ik Ei dat het hem is gelukt om voor de tweede(?) maal iemand weg te jagen. Misschien komt hij ook wel net als Rockerduck terug onder een andere naam,,

Pardon? Nu moet ik het toch echt even opnemen voor Ei. (Ja, ik!) Ei heeft helemaal niemand weggejaagd. Carl Rosa is uit zichzelf weggegaan en heeft er een grote scène van gemaakt. Maar ja, Carl Rosa was nou eenmaal al een enorme dramaqueen. Ei vroeg Carl om onderbouwing van diens totaal onzinnige beweringen. Die had Carl niet. Natuurlijk niet, want Carl zat gigantisch uit zijn nek te kletsen (is niet de eerste keer dat dat gebeurt, trouwens). Waar het op neer kwam: (gespeeld) verontwaardigde Carl vond dat iedereen hem maar moest geloven, omdat -en nou komt het!- hij veel strips heeft verzameld en geregeld met mensen 'uit het vak' spreekt. Hij zat daar gewoon een potje op te snijden terwijl het helemaal niks te maken had met zijn matige kennis over het discussie-onderwerp. Toen liep Carl als een klein kind stampvoetend weg uit de Tweede Ka... eh, ik bedoel, van McDrake. En hij gaf nog een trap na, met zijn (zogenaamde?) Jippes-scenario. Zo'n stripliefhebber is het nou.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di feb 02, 2010 6:52 pm

Hij vond zich gewoon te veel voor McDrake.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dhr A. Noniem » wo feb 10, 2010 8:56 pm

Ik kijk al een tijdje op deze site. Dit is mijn eerste bericht. In dit bericht ga ik vertellen dat Carl Rosa GELIJK heeft!
Al een tijdje heb ik mailcontact met Carl Rosa. Ik ben, door al zijn kennis over strips in zijn verschillende mailtjes, ervan overtuigd dat Carl Rosa echt in de strips werkt en dat hij niet zomaar uit zijn nek zit te kletsen. Zijn lijst met de te verwachten strips van een jaar geeft vaak extra informatie dan de gewone lijsten. Carl Rosa zet er bij wie er in een grappigste avonturen komt te staan en welke achterkanten er in de 50 reeks komen te staan. Hij zou dit nooit kunnen verzinnen, daarvoor moet hij echt wel goede contacten hebben met andere mensen die in de strips werken. In dit topic heeft hij de verwachte strips voor de laatste maanden van 2009 gegeven. Daarvan is er geen één aankondiging die niet klopt. Bovendien komen alle data overeen met de data op Inducks. Dus jullie kunnen niet zeggen dat hij wat uit zijn nek heeft zitten kletsen!
Ook het ongepubliceerde Jippes verhaal is niet verzonnen. Carl Rosa heeft mij vier plaatjes van het verhaal gestuurd. Hieronder staan twee van de vier plaatjes. Het verhaal is prachtig getekend. Kijk daarvoor zelf maar naar de plaatjes. Carl Rosa is bereid om terug te komen en het Jippes verhaal alsnog op McDrake te zetten. Hier zitten slechts twee voorwaarden aan vast:
1. Een aantal McDrakers bieden hun excuses aan
2. Er wordt niet meer aan hem getwijfeld
Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.

Afbeelding
Afbeelding
Ik ben en blijf altijd anoniem.
Dhr A. Noniem
New member
 
Berichten: 2
Geregistreerd: wo feb 10, 2010 7:11 pm

Berichtdoor DD » wo feb 10, 2010 9:18 pm

Volgens ben jij gewoon Carl Rosa zelf. De Rockerduck to Rubberduck truuk :P Ik vind het wel leuk als je terug bent. Jij kan trouwens niet een hele tijd op deze site mee hebben gekeken want jou naam is gisteren pas aangemeld. Hoogstens eergisteren. Tenzij je twee accounts hebt :P Hoe dan ook, welkom terug Carl!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor kwok » wo feb 10, 2010 9:22 pm

nou ik vind het best als hij terug komt hoor ik wel ook wel mijn excueses aanvieden maat als je carl rosa bent dan kloppen er 2 dingen of 1 in je lijst van 2010 nietn nl. de 50 reeks.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Appie Aap » wo feb 10, 2010 9:28 pm

Welkom, Dhr A. Noniem! Leuke scans :) . Het zou leuk zijn als Carl Rosa terug komt. :D

DD schreef:Jij kan trouwens niet een hele tijd op deze site mee hebben gekeken want jou naam is gisteren pas aangemeld. Hoogstens eergisteren. Tenzij je twee accounts hebt :P

Als gast kan je toch ook gewoon meekijken op de site? :P
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DD » wo feb 10, 2010 11:17 pm

Appie Aap schreef:Als gast kan je toch ook gewoon meekijken op de site? :P

O, dat wist ik niet :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » do feb 11, 2010 2:27 am

Dhr A. Noniem schreef:Carl Rosa is bereid om terug te komen en het Jippes verhaal alsnog op McDrake te zetten. Hier zitten slechts twee voorwaarden aan vast:
1. Een aantal McDrakers bieden hun excuses aan
2. Er wordt niet meer aan hem getwijfeld
Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.

HAHAHAHAHA! Flikker toch op, arrogante kwal!

Excuses aanbieden? Waarvoor? Omdat jij uit je nek zat te kletsen over een zogenaamde 'zwarte' Mickey Mouse, en Ei en ik daar bronnen van wilden zien? Excuses, omdat we je erop wezen dat 'werkzaam zijn in strips' helemaal niets zegt over je kennis? Excuses, omdat we je niet op je blauwe ogen geloofd hebben?

Wat ben je toch een misselijk mannetje. "Ik laat het Jippes-scenario alleen zien als ze excuses maken". Ha! Wat een stripliefhebber zeg! Wat een hart voor de mede-fans en de mede-verzamelaars! Net zoals al je andere berichten gaat het ook hier maar om één ding: het gigantische ego van Carl Rosa.

Er worden eisen gesteld en vervolgens gedreigd met consequenties als de eisen niet ingewilligd worden. Nee mannetje, zo zijn we niet getrouwd. Wat mij betreft blijf je weg ook. Good riddance!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Meester Warbol » do feb 11, 2010 7:21 pm

Dhr A. Noniem schreef:Hier zitten slechts twee voorwaarden aan vast:
1. Een aantal McDrakers bieden hun excuses aan

Aan die voorwaarde is snel genoeg voldaan, hoor! Zo kun je bijvoorbeeld de excuses van Kwok krijgen. Kun je daar iets mee? Ik zal eens even op zolder kijken of ik achter de stapel Donald Ducks nog een doos met excuses heb liggen. Misschien kunnen we een inzamelingsactie houden?

Zijn de excuses van een willekeurig aantal McDrakers voldoende of heb je nog specifieke wensen? Je moet natuurlijk niet meteen voor de hoofdprijs gaan. Ik denk bijvoorbeeld niet dat Ei te porren is om zijn excuses aan jou te doneren. Wanneer je dat soms verwacht, heb je bijzonder weinig mensenkennis.
Avatar gebruiker
Meester Warbol
Schoolfrik
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 10:20 pm

Volgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten