Toekomst McDrake

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor kwok » zo aug 15, 2010 7:07 pm

DD schreef:
kwok schreef:Ik had al eerder voor gesteld een registreer wachtwoord bijv. Wie is de oom van kwik kwek en kwak. Kan dit forum niet worden omgebouwd worden door een soort gelijk forum als dit. Www.renkema.nl.ae dat is mijn familie forum waar ik samen met mijn neef hoofdbeheerder van ben. Hij is al een keer gechast vandaar de opmaak je kan er niet in want dan moet je toestemming hebben die niemand buiten de fam. Krijgt.

Wat een leuk idee zo een familie forum. Jullie zijn zeker een hecht familie.

valt wel mee hoor maar we comuniceren zo dat is wat veiliger als hyves dan kan je het ook prive houden zonder het te mailen want dat geeft toch een ander gevoel.

ik wil geen reclame ofzo maken hoor met die link
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Guus Geluk » zo aug 15, 2010 10:38 pm

kwok schreef:Daniël jho zit je een beetje in een dipje? Volgens mij wel. Maare hoebedoel bij een spam aanval mcdrake er geweest is is dat niet wat kort door de bocht. Als je 2 medebeheerders aanstelt verwijder je de berichten toch gewoon.

Dat was volgens mij niet te doen. Op iedere topic was spam verspreidt, daarom is er mcdrake gekomen. Ik hoop niet dat het verdwijnt, dat zou zonde zijn. :(
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor michel2506 » ma aug 16, 2010 12:47 pm

Hoi, ik ben met vlagen actief op dit forum (ik lees wel heel veel) en ik bied me aan om technische hulp te verlenen, ik heb denk ik wel een beetje technische kennis in huis (volg momenteel 3e jaar hbo systeembeheer). Als student heb ik ook wat vrije tijd tot mijn beschikking die ik graag wil besteden aan mcdrake. Verder ben ik 22 dus ouder dan 18 :).
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor DD » ma aug 16, 2010 2:41 pm

Nou Daniel, probleem opgelost toch?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Caspar » ma aug 16, 2010 5:33 pm

Hoera! McDrake's technische team breidt uit. En allemaal veel professionelere mensen dan ik, een 4e klas VWO'er. Mensen met échte ervaring! Met véél verstand!
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo aug 22, 2010 8:10 pm

DordrechtDuck schreef:Doe eens normaal joh, gewoon bedelen. Zwervers doen dat ook, anders gaan ze dood van de honger. Dit is jouw leven en wij als gebruikers genieten ervan mee, bedel je niet, dan zal dit leven verduisteren en verdwijnen. Pikzwart. Ik ben slecht met computers helaas, anders had ik je geholpen.

Waarom zou ik als enige zwerver moeten bedelen? Ik zit dan te zeuren terwijl de andere zwervers zwijgen. Maar zodra ik een maaltijd bij elkaar gebedeld heb, dan eten de andere zwervers mee. Doe er dan ook wat voor. Bedel mee. Geef programmeurs de indruk dat ze meer zwervers helpen in plaats van alleen ene Daniël. Ik zit te zeuren om archieven en om een content management systeem (een CMS, bijvoorbeeld een wiki). Als ik de enige ben die zulke zaken belangrijk vindt, dan hoeft het voor mij niet. Ik hoopte via internet mijn kennis en materiaal te delen met mensen. Maar ik blijf grotendeels steken in het regelen van alles tegelijk. Ik hoop op een deal met programmeurs, waarin zij met goede software helpen en ik me kan toeleggen op het delen van materiaal en kennis. Zo heb ik Dubbelduck beloofd dat ik scans van scenario's zou maken. Maar ik moet eerst een forumboard en een CMS coördineren. Het wordt mij teveel. Ik zou dat van die software het liefst uitbesteden aan mensen die er verstand van hebben. Dat hoeft geen bedelen te zijn, want voor de Duckliefhebbende programmeur heb ik veel te bieden. Ik heb Duckliefhebbers meer te bieden dan ikzelf aankan.

Wat ook bijzonder vermoeiend is, is het dagelijks moeten terugkomen op McDrake om te kijken of alles goed gaat. Ik kan nooit eens een weekje helemaal weg van McDrake. En er is geen bevries-knop.

DordrechtDuck schreef:(weet niet eens hoe ik moet citeren, of een foto erop zetten lukt me ook niet)

Je had mij moeten zien toen ik voor het eerst achter een computer zat. Alles wat ik nu weet heb ik moeten leren omdat ik anders niet verder kon. Dat heeft me veel extra tijd gekost. Daarom heb ik weinig medeleven met mensen die zeggen iets technisch niet te kunnen. Waarom kan men wel autorijles nemen? Stel je voor dat iedereen die autorijden te moeilijk vindt, geen auto zou leren besturen!

kwok schreef:Daniël jho zit je een beetje in een dipje? Volgens mij wel.

Noem het gerust een grote dip. :) Het dagelijks moeten bezoeken van McDrake is voor mij voldoende reden voor een kleine paniekaanval: "Houdt het dan nooit op???"

kwok schreef:Maare hoebedoel bij een spam aanval mcdrake er geweest is is dat niet wat kort door de bocht. Als je 2 medebeheerders aanstelt verwijder je de berichten toch gewoon.

Er is spam die ik sowieso niet wil hebben op McDrake. Nog geen seconde. En het verwijderen van spam kan ook voor meerdere beheerders een rotklus zijn.

kwok schreef:Ik had al eerder voor gesteld een registreer wachtwoord bijv. Wie is de oom van kwik kwek en kwak.

Dat is een captcha. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha
Bedoeling is dat het nieuwe forumboard een dergelijke beveiliging krijgt.

michel2506 schreef:Hoi, ik ben met vlagen actief op dit forum (ik lees wel heel veel) en ik bied me aan om technische hulp te verlenen, ik heb denk ik wel een beetje technische kennis in huis (volg momenteel 3e jaar hbo systeembeheer). Als student heb ik ook wat vrije tijd tot mijn beschikking die ik graag wil besteden aan mcdrake. Verder ben ik 22 dus ouder dan 18 :).

Dank, dank!

In het topic 'Nieuw forum' heeft ook Fuzzy aangeboden om mee te werken.

Caspar schreef:Hoera! McDrake's technische team breidt uit. En allemaal veel professionelere mensen dan ik, een 4e klas VWO'er. Mensen met échte ervaring! Met véél verstand!

Dit zou ik het mooiste vinden, dat McDrake door een team gemaakt wordt. Zoals Inducks. Ik ben best bereid een stapje terug te doen, als men vindt dat McDrake teveel is besmet door mijn lompheid. Ik heb McDrake altijd als teamwork bedoeld. Als het alleen om mijn persoon zou gaan, had ik wel McDaniel opgericht.

Hoe kan het teamwork aangepakt worden?
Ik ben bijvoorbeeld ontzettend benieuwd naar de mogelijkheden van een CMS, waar alle interessante informatie bewaard kan worden. In het ideale geval zouden de forumboards niet gearchiveerd hoeven te worden, omdat alles van waarde te vinden is in de "McDrake bibliotheek".
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DordrechtDuck » zo aug 22, 2010 11:04 pm

Ik zou graag voor je bedelen, maar ik weet niet eens wat een programmeur is. En weet ook niet waar ik zou moeten aankloppen. Echt, nul komma nul verstand ervan. Ik ben daar ook totaal niet in geinteresseerd. Ik kon ook tot mijn 18e nooit een fietsband plakken, en nu ik het eenmaal kan, breng ik hem ook gewoon naar de fietsenmaker. Want mijn interesse ligt daar gewoon niet. Ik ben chauffeur, en ik kan niet (ik kan het wel hoor) begrijpen dat ze een hekel aan files hebben. En aan rijden op zich. Maar mijn interesse ligt daar. Als je me vraagt of ik een band wil plakken wat een half uurtje kost, of naar groningen om een pallet af te leveren, dan ga ik naar Grunn hoor.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma aug 23, 2010 12:10 pm

Daniel73 schreef:Ik ben best bereid een stapje terug te doen, als men vindt dat McDrake teveel is besmet door mijn lompheid.

McDrake is niet besmet door jouw lompheid. Mijn lompheid misschien... :)
DordrechtDuck schreef:Ik kon ook tot mijn 18e nooit een fietsband plakken, en nu ik het eenmaal kan, breng ik hem ook gewoon naar de fietsenmaker.

Mooie metafoor. Of is het geen metafoor? :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » ma aug 23, 2010 9:31 pm

Sorry hoor, ben misschien op zulke gebieden niet zo thuis. Metafoor? Heb het even op de wikipedia opgezocht, maar kon er nog geen wijs uit worden. Veel te filosofisch. Is er nog een ander woord voor.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma aug 23, 2010 10:53 pm

Ik neem aan dat je het letterlijk bedoelde zoals het was. Als het een metafoor was bedoelde je het figuurlijk.
Met een metafoor maak je een vergelijking. Je zegt iets over je fietsband, maar bedoelt hiermee te zeggen dat je verschillende dingen uitbesteed die je ook zelf kan doen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo aug 25, 2010 10:01 pm

In een tekenfilm van Phineas and Ferb wordt veel uitgelegd over metaforen:
http://www.youtube.com/watch?v=l8pYpEffwdk
Daar heb ik dat van. Altijd leuk om dingen te verwijzen. :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » wo aug 25, 2010 10:13 pm

Letterlijk ja. Dat is beter, aaaah. haha
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor De Zwarte Schim » za mei 14, 2011 6:31 pm

In 2014 wil ik het graag van je over nemen hoor daniel!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Toekomst McDrake

Berichtdoor Oom Paspasu » wo jun 10, 2015 8:07 pm

Uit het topic "Uiterlijk McDrake.nl":

Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:Zou admin, mocht hij eens tijd hebben, nog eens willen kijken naar het ontzettend toffe logo dat Hidde jaren geleden voor McDrake gemaakt heeft?

Om de toekomst van McDrake veilig te stellen
en om vrijwilligers de ruimte te geven om mee te werken aan bijvoorbeeld het uiterlijk,
zou het beheer eigenlijk moeten worden uitgebreid.

Punt is, één beheerder is te weinig. (snik)
Vooral als hij (admin/Daniel73/Ui) voor onbepaalde tijd in de lappenmand is.

Wat doet hij (snif/snotter/snuitje) dan ook in de lappenmand? Alle kindertjes willen met je buiten spelen op McDrake. Zonder jou is het hier niks aan.

Maar goed, hoe werkt dat dan, medebeheerder worden?
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toekomst McDrake

Berichtdoor Jordy » vr jun 12, 2015 9:16 am

Denk dat enige kennis van phpBB (forumsoftware) vereist is.
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron