Toekomst McDrake

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Redmess » ma aug 09, 2010 2:11 pm

Ik denk dat de Wiki dan toch de oplossing is. Er zijn vast wel boeken en sites over om te bestuderen. Misschien moeten we dan maar beginnen met samenvattingen op de wiki te zetten in plaats van op het forum. (als de wiki daar tenminste klaar voor is)
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » ma aug 09, 2010 8:43 pm

Redmess schreef:Ik denk dat de Wiki dan toch de oplossing is. Er zijn vast wel boeken en sites over om te bestuderen. Misschien moeten we dan maar beginnen met samenvattingen op de wiki te zetten in plaats van op het forum. (als de wiki daar tenminste klaar voor is)

Ook MediaWiki is standaard een magneet voor spammers. Zie hiertoe de recente discussie in het topic 'McDrake Wiki'.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1476

De enige oplossing is dat McDrake meerdere beheerders en meer structureel actieve bezoekers krijgt. Ik wil niet langer de verplichting hebben om klussen te doen die anderen ook kunnen klaren.

Met structureel actieve bezoekers bedoel ik mensen die bijvoorbeeld nieuws kopiëren naar de nieuwspagina van McDrake Wiki:
http://wiki.mcdrake.nl/index.php?title=Nieuws
Op dit moment is, naast mij, alleen Appie Aap actief bezig met het inhoudelijk vullen van de wiki. Zijn de anderen allemaal digibeet? De wiki lijkt vooralsnog alleen populair bij spammers.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Fuzzy » ma aug 09, 2010 9:02 pm

Geen idee of het aan mij ligt maar als ik zoek bij Google op mediawiki spam is de eerste hit die ik krijg deze:
http://www.mediawiki.org/wiki/Manual:Combating_spam

Hierin staan een heel aantal oplossingen die gedaan kunnen worden tegen spam om maar een voorbeeld te noemen Captcha's (http://www.mediawiki.org/wiki/Extension:ConfirmEdit), je weet wel die dingen die je nooit kunt lezen en 10 keer fout typt.
Het mag dan lastig zijn voor de gewone gebruikers maar je weert er wel de spambots mee. Ik heb het even snel doorgelezen en het woord duidelijk uitgelegd hoe dit te installeren is, ik ga er vanuit dat dit wel moet lukken.
Er staat netjes aangegeven hoe je de extension kunt installeren bij mediawiki en welke regels in de .php configuratie bestanden moeten worden gewijzigd/toegevoegd.

Ook is het mogelijk om bepaalde users in groepen te doen bijvoorbeeld groep editors en deze toe te voegen aan de configuratie files zodat deze niet telkens de captcha's zien.

Ook zijn er extensies te vinden om bekende spambots te blacklisten op ip, ik weet niet of dit werkt maar ik ga er vanuit dat je hiermee ook al een heleboel spambots uitschakeld.
Het gaat om de volgende links:
Informatie over blacklist: http://www.mediawiki.org/wiki/Spam_Blacklist
Lijst met bekende hosts/ips van spammers: http://meta.wikimedia.org/wiki/Spam_blacklist
Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor Appie Aap » ma aug 09, 2010 9:37 pm

Fuzzy schreef:Hierin staan een heel aantal oplossingen die gedaan kunnen worden tegen spam om maar een voorbeeld te noemen Captcha's (http://www.mediawiki.org/wiki/Extension:ConfirmEdit), je weet wel die dingen die je nooit kunt lezen en 10 keer fout typt.
Het mag dan lastig zijn voor de gewone gebruikers maar je weert er wel de spambots mee. Ik heb het even snel doorgelezen en het woord duidelijk uitgelegd hoe dit te installeren is, ik ga er vanuit dat dit wel moet lukken.
Er staat netjes aangegeven hoe je de extension kunt installeren bij mediawiki en welke regels in de .php configuratie bestanden moeten worden gewijzigd/toegevoegd.

Ik denk dat die Captcha's ook handig zijn voor McDrake (en dan vooral voor bij het registreren). Ze houden volgens mij vele spambots buiten de deur. Ik heb begrepen dat daarvoor de software van het forum eerst moet worden geüpdatet, volgens het topic Nieuw Forum (of heb ik het mis?).

Zie hier voor het vervolg op het bericht van Fuzzy:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=27041#p27041
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Daniel73 » ma aug 09, 2010 9:55 pm

Appie Aap schreef:Ik denk dat die Captcha's ook handig zijn voor McDrake (en dan vooral voor bij het registreren). Ze houden volgens mij vele spambots buiten de deur. Ik heb begrepen dat daarvoor de software van het forum eerst moet worden geüpdatet, volgens het topic Nieuw Forum (of heb ik het mis?).

Ja, eerst moet de forumsoftware geupdate worden.

Appie Aap schreef:Zie hier voor het vervolg op het bericht van Fuzzy:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=27041#p27041

Ik heb daar een reactie gegeven.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=27043#p27043
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » di aug 10, 2010 3:47 pm

Er zijn dusdanige problemen met McDrake Wiki, dat deze mogelijk onhaalbaar blijkt onder mijn beheer.

Men wil niet weten hoe ontroostbaar triest ik momenteel ben. Ik hoopte wat voor te stellen op internet en heb volgens mij best wat te bieden, maar ik ben overwegend aan het vechten met software-systemen en makers ervan. Ik hoopte op samenwerkingen, maar krijg overwegend conflicten. Is het niet met mensen dan wel met software. Zeg "internet" en mijn blik wordt duister en paniekerig.
Toen ik in mei 1995 mijn eerste internet-aansluiting had, dacht ik de hemel in te stappen. Dat bleek een ontzettende vergissing. Ik zie internet tegenwoordig meer als een hel. Er zijn talloze mogelijkheden, maar zie er maar bij te kunnen. Een Tantalus-kwelling.

Wat nu? Na al mijn moeite sinds pakweg 1998, toen ik ongeveer met 'A Guidebook' begon, kan men mij nu niet verwijten dat ik zomaar het hoofdje laat hangen. Ik ben momenteel doodmoe door de hoop en energie die ik vergeefs in internet heb gestoken. Ik kom nooit verder dan onvoltooide projecten, zoals nu de McDrake Wiki.

Wat houdt mij nog tegen om te zeggen: "Sorry mensen, ik heb gefaald. Ik kan het niet." Ik ben benieuwd wie het wel kan, zonder z'n leven op te offeren. Internet heeft op een aantal punten mijn leven vergald. Want reken maar dat een constatering zoals in dit bericht, een enorme mentale klap voor mij is.
Ben ik hier al die jaren voor bezig? Wat houd ik hieraan over, naast teleurgestelde bezoekers en pijnlijke schouders?

Was ik maar zo zelfzuchtig dat ik alles wat met computers en o.m. Disney te maken heeft, de vuilnisbak in zou gooien. Weg ermee! Ik voel echt de behoefte om weg te rennen en nooit meer terug te komen. Wat een verdriet, elke keer opnieuw. Het is als in een nachtmerrie: ik kan lopen wat ik wil, maar kom geen stap vooruit. Het is erger dan in een nachtmerrie, want uit een nachtmerrie hoef ik alleen maar te ontwaken om overal vanaf te zijn.

Ik dacht met internet een voorschot op de hemel te hebben. Hoe dom heb ik kunnen zijn?
Dromers als ik horen in het gekkenhuis. Mensen als ik zijn zo naïef, dat voor hen het leven een grote teleurstelling blijkt. Hier zit ik nu met m'n McDuck- en McDrake-visioenen, bedelend en raaskallend in de goot van de digitale snelweg.

Was er maar iemand die de boel overnam en wel kan (en doet) wat mij niet is gelukt. Dat zou me heel veel waard zijn!
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DordrechtDuck » di aug 10, 2010 8:04 pm

Doe eens normaal joh, gewoon bedelen. Zwervers doen dat ook, anders gaan ze dood van de honger. Dit is jouw leven en wij als gebruikers genieten ervan mee, bedel je niet, dan zal dit leven verduisteren en verdwijnen. Pikzwart. Ik ben slecht met computers helaas, anders had ik je geholpen. (weet niet eens hoe ik moet citeren, of een foto erop zetten lukt me ook niet)
Ik zeg, strijden, en nooit opgeven. Je hebt een doel, en die criminelen zullen ook weleens een lekke band krijgen, en dan scheur jij ze voorbij op je oude degelijke fiets. Kop op!!!
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Rubberduck » wo aug 11, 2010 2:25 am

DordrechtDuck schreef:Ik ben slecht met computers helaas, anders had ik je geholpen. (weet niet eens hoe ik moet citeren,

Is je nooit dat knopje 'Citeren' opgevallen onderaan ieder bericht?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » wo aug 11, 2010 6:20 am

Jawel, maar bij mij werkt het niet, leg uit
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor kwok » wo aug 11, 2010 9:07 am

Daniël jho zit je een beetje in een dipje? Volgens mij wel. Maare hoebedoel bij een spam aanval mcdrake er geweest is is dat niet wat kort door de bocht. Als je 2 medebeheerders aanstelt verwijder je de berichten toch gewoon.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor kwok » wo aug 11, 2010 9:13 am

Ik had al eerder voor gesteld een registreer wachtwoord bijv. Wie is de oom van kwik kwek en kwak. Kan dit forum niet worden omgebouwd worden door een soort gelijk forum als dit. Www.renkema.nl.ae dat is mijn familie forum waar ik samen met mijn neef hoofdbeheerder van ben. Hij is al een keer gechast vandaar de opmaak je kan er niet in want dan moet je toestemming hebben die niemand buiten de fam. Krijgt.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Rubberduck » do aug 12, 2010 1:57 am

DordrechtDuck schreef:Jawel, maar bij mij werkt het niet, leg uit

Probeer er eens op te klikken, bij een ander z'n bericht.

Niet schrikken, hè!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » do aug 12, 2010 10:38 pm

Rubberduck schreef:
DordrechtDuck schreef:Jawel, maar bij mij werkt het niet, leg uit

Probeer er eens op te klikken, bij een ander z'n bericht.

Niet schrikken, hè!

test
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor DordrechtDuck » do aug 12, 2010 10:38 pm

DordrechtDuck schreef:
Rubberduck schreef:
DordrechtDuck schreef:Jawel, maar bij mij werkt het niet, leg uit

Probeer er eens op te klikken, bij een ander z'n bericht.

Niet schrikken, hè!

test

wauw!!! Dankjewel, gnagna :-)
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor DD » do aug 12, 2010 11:16 pm

kwok schreef:Ik had al eerder voor gesteld een registreer wachtwoord bijv. Wie is de oom van kwik kwek en kwak. Kan dit forum niet worden omgebouwd worden door een soort gelijk forum als dit. Www.renkema.nl.ae dat is mijn familie forum waar ik samen met mijn neef hoofdbeheerder van ben. Hij is al een keer gechast vandaar de opmaak je kan er niet in want dan moet je toestemming hebben die niemand buiten de fam. Krijgt.

Wat een leuk idee zo een familie forum. Jullie zijn zeker een hecht familie.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron