Toekomst McDrake

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Toekomst McDrake

Berichtdoor kwok » ma feb 01, 2010 3:18 pm

Ik heb in diverse berichten gelezen dat de toekomst onzeker is daarom wat punten. 1 de software van mcdrake is gestopt met updaten dus wat is er dan niet goed aan? Alles doet het toch nog steeds verder. Er moeten wat mij betreft meer links worden geplaatst. Er zijn verschilende sites waar dat kan bijv. Hyves er zijn genoeg dd hyves daar kunnen berichten en links worden geplaatst. De officile website van dd zou natuurlijk nooit kunnen. Er word te negatief gepraat. DDweb zou kunnen wordt die nog geupdaet?
Laatst bijgewerkt door admin op di dec 10, 2013 1:00 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: titel gewijzigd. was 'Toekomst mcdrake.'
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor kwok » ma feb 01, 2010 3:21 pm

Wat zijn de statestiken van deze website? Hoeveel wordt er per dag bekeken door niet leden? En wat zijn spanbots nou eigenlijk ze kunnen toch gewoon worden geband? En kan er geen geheime vraag worden ingesteld bijv. Hoe dd zijn vriendin.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo mei 23, 2010 6:42 pm

Momenteel is McDrake een "single point failure". Alleen ik heb de wachtwoorden. Alleen ik ben admin.
Dit is een bijzonder zwakke situatie. Ik mag niet eens ziek worden, omdat McDrake dan met een probleem zit.
Verlos mij van deze molensteen.

Vanmiddag heb ik een e-mail naar de provider gestuurd, om te informeren of er bij ziekte en overlijden, een eventuele regeling mogelijk is.

Maar wie zou ik kunnen machtigen? Caspar is onder de 18 jaar. Ook Appie Aap, hoewel hij met 17 jaar bijna 18 is.
Mijn voorkeur gaat uit naar een (wettelijk) volwassen persoon, met technische kennis. Wettelijk meerderjarig, omdat afspraken anders niet geldig zijn.

Dit bericht is een breinstorm. Ik hoop dat leden willen meedenken. Het gaat immers om júllie toekomst. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Appie Aap » zo mei 23, 2010 7:28 pm

Daniel73 schreef:Ook Appie Aap, hoewel hij met 17 jaar bijna 18 is.
Mijn voorkeur gaat uit naar een (wettelijk) volwassen persoon, met technische kennis. Wettelijk meerderjarig, omdat afspraken anders niet geldig zijn.

Drie weken geleden ben ik 18 geworden ;)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DD » zo mei 23, 2010 7:35 pm

Is Rubberduck geen optie? En anders, waarom werk je niet samen met een andere site? Zoals Donaldduckweb op Donaldduckpocket?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » zo mei 23, 2010 7:36 pm

DD schreef:Donaldduckweb op Donaldduckpocket?

op = of
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo mei 23, 2010 8:21 pm

Daniel73 schreef:Maar wie zou ik kunnen machtigen? Caspar is onder de 18 jaar. Ook Appie Aap, hoewel hij met 17 jaar bijna 18 is.
Mijn voorkeur gaat uit naar een (wettelijk) volwassen persoon, met technische kennis. Wettelijk meerderjarig, omdat afspraken anders niet geldig zijn.

Dit bericht is een breinstorm. Ik hoop dat leden willen meedenken. Het gaat immers om júllie toekomst. :)

Pff... Pff... Breinorkaan... Ik in ieder geval niet, mij kun je het stokje niet laten overnemen tot 21 oktober 2015. Eerder gaat ook wel, tot 20 mei 2015. Maar dat is nog steeds 5 jaar.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » zo mei 23, 2010 11:57 pm

DD schreef:Is Rubberduck geen optie?

Hij zoekt iemand met technische kennis. ;)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma mei 24, 2010 12:33 am

Dat is inderdaad ook waar ik afval. Wie heeft er technische kennis? Caspar?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Daniel73 » za mei 29, 2010 6:30 pm

Met de provider heb ik overlegd over een soort van regeling dat in het geval van mijn overlijden mijn contracten bij de provider, automatisch worden overgedragen aan een andere (rechts)persoon.
Voorwaarden van de provider: Deze (rechts)persoon dient dit echter dan wel officieel te erkennen. Zo'n overdracht vindt dan enkel en alleen plaats wanneer de genoemde persoon een overlijdensakte kan opsturen.

Wanneer ik de gegevens van deze persoon opstuur, in combinatie met een geldig legitimatiebewijs, dan kan de provider dit in zijn administratie opnemen.

De grote vraag is nu: Wie wil en kan die erfgenaam zijn?
Het gaat om iemand met wat technische kennis. Boven de 18, of anders met instemming ouders/verzorgers. Identiteit bekend, dus niet anoniem.

Wees er snel bij, want ik voel me wat zwakjes. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DuckBoy » za mei 29, 2010 11:01 pm

Appie Aapm is er denk ik wel geschikt voor. Denk maar aan zijn goeie werk aan de Mcdrake wiki.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Daniel73 » zo aug 08, 2010 9:14 pm

Blijkbaar is er niemand die beheerder van McDrake wil of kan zijn. Daar zal ik diep over moeten nadenken. Eind vorig jaar opperde men om een ander platform dan McDrake op te richten. Maar dat is niets geworden. Ook zijn andere spelers, zoals Ducknet en Roddelflop, verdwenen.

Zelfs een blinde kan zien dat ik als beheerder veel hulp nodig heb van techneuten. Dusdanig, dat ik betwijfel of ik überhaupt een beheerder ben.
Het krijgen van hulp vraagt sociale vermogens, waar ik erg slecht in ben. Vooral als ik eigenlijk alleen maar zit te bedelen.

Momenteel ben ik redelijk wanhopig. Zie mijn bericht over problemen met Mediawiki (en PunBB), in het topic 'McDrake Wiki'.

Wat probeer ik voor te stellen, als ik zonder gebedel niets voorstel?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo aug 08, 2010 9:17 pm

Daniel73 schreef:Zie mijn bericht over problemen met Mediawiki (en PunBB), in het topic 'McDrake Wiki'.

Directe link: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=27026#p27026

Momenteel voel ik de behoefte om al mijn projecten op internet maar te staken. Want er is geen één project waaraan ik zelfstandig kan werken.
Ik heb gefaald.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Redmess » ma aug 09, 2010 2:35 am

Doe dat alsjeblieft niet, Daniel. Dit is een van de enige toegeweide fora voor Nederland. Je hebt de site de afgelopen jaren keurig gerund, en dat kun je nog steeds. Geef de hoop niet op.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » ma aug 09, 2010 1:39 pm

Redmess schreef:Doe dat alsjeblieft niet, Daniel. Dit is een van de enige toegeweide fora voor Nederland. Je hebt de site de afgelopen jaren keurig gerund, en dat kun je nog steeds. Geef de hoop niet op.

Dank voor je compliment. Het grote probleem is dat ik niets in de hand heb. De enige reden om te stoppen is overmacht. Zoals nu een overmacht van spammers.

McDrake is in afgelopen jaren qua spammers door het oog van de naald gekropen. McDrake International heeft eens een spam-aanval gehad die ik zich niet graag zie herhalen, maar die ondertussen dagelijks is geriskeerd. Ik durf haast niet weg te lopen van mijn computer, in elk geval niet lang. Midden in de nacht toch nog even kijken of alles in orde is.
In afgelopen dagen heb ik ongeveer 5000 spam-registraties verwijderd. Een klus die erg lastig uit te voeren is in PunBB, zo slecht als de software is opgewassen tegen spam. In plaats van dagenlang urenlang bezig te zijn, had dit een klus van hoogstens een klein kwartier moeten zijn. Het is alsof ik op een stroeve fiets moet jagen op voorbij scheurende criminelen. Ik zit nu letterlijk met pijn in mijn schouders, omdat ik als "gewone" beheerder niet weet hoe ik PunBB (of de database) kan manipuleren als de software tekort schiet.

In hoeverre ben ik geschikt als beheerder, als ik moet leunen op de vriendelijke hulp van techneuten die zelf hun eigen projecten hebben? Ik zit te pronken met andermans veren.
Ik zeg: "Mensen laten we een wiki oprichten." Maar in feite staat er: "Pietje zet jij voor de mensen een wiki op en leg mij vervolgens uit hoe het werkt." Pietje moet daar maar zin en tijd voor hebben.

Ik hoopte dat McDrake, maar ook mijn andere internetprojecten, een basis voor een samenwerking zou worden. Dusdanig, dat ik er op een gegeven moment uit kan stappen. In werkelijkheid zie ik dat mensen liever baas over hun eigen projecten zijn. Als er iemand zou zijn die McDrake overwegend een goed idee vindt om wat mee te doen, gaat die niet solliciteren bij McDrake maar richt hij/zij een eigen site op. Zo gaat dat, heb ik inmiddels binnen én buiten Duckstad geleerd. Mijn grondslag is gebaseerd op naïeve verwachtingen van de mensheid (inclusief mijzelf).

Momenteel is McDrake zo gebouwd, dat ik als "beheerder" afhankelijk ben van de inzet van één of twee technische bezoekers, die daarvoor het wachtwoord moeten hebben. In feite zijn zij dus de echte beheerder. In plaats van zelfstandig en betrouwbaar met software te kunnen werken, moet ik mensen maar blind vertrouwen - terwijl ik mezelf amper vertrouw!

Op internet heb ik me gehaat gemaakt door te klagen over andermans projecten, waaronder Inducks. Als ik met dezelfde kritische blik naar mijn eigen werk kijk, blijft er weinig van over: wat een krakkemikkig platform is dat McDrake! Er zit een oervervelende, oude vent als een kleuter om hulp te roepen en er is niemand die het platform ooit zou willen overnemen. Dat is het heden en de "toekomst".

Als het aan mij ligt ga ik door tot voorbij mijn 100ste. Maar ik moet eens realistisch worden. Ik kan dat niet zonder techneuten. Een beetje spam-aanval en McDrake is er geweest. Zie hoe nu de registratie-mogelijkheid op slot staat, in afwachting van iemand die alsjeblieft een oplossing kan bieden.
Ik zou zelf niet weten hoe ik McDrake weer vlot kan trekken. Ik teer op andermans energie. Ik ben dus geen beheerder, maar een energie-vampier: "Mensen, help me even met mijn hobby. Ik kan mezelf niet vermaken."
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Volgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron