Vorderingen McDrake.nl na 1,5 maand bestaan

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor DisneyRemc°o° » za feb 17, 2007 12:28 am

McDrake.nl bestaat nu zo'n slordige 1,5 maand en het is misschien handig om eens te kijken naar wat er is gebeurd en wat er beter kan aan McDrake.nl

Stilte op McDrake

De laatste tijd lijkt het behoorlijk stil te zijn op McDrake. Er is niet veel actie op de forums, berichten worden maar met mondjesmaat geplaatst. Oorzaak? Waarschijnlijk het kleine aantal leden. Oplossing? Werving! Hoeveel mensen kennen de weg naar McDrake.nl? En is de huidige hoofdpagina (met links naar de 3 hoofdforums) wel overzichtelijk genoeg voor nieuwkomers? Misschien is het toch een idee om 'McDrake Nederland Disney' als hoofdpagina te laten opkomen?


3 keer registreren

Ik weet dat het een beetje laat is om hier nog goed een verandering in te kunnen aanbrengen, maar het 3 keer opnieuw registreren voor de 3 afzonderlijke forums kan toch eigenlijk alleen maar frustrerend werken voor mensen die lid willen worden. Misschien kan er eens gekeken worden naar het samenvoegen van de databases? Hierbij zullen er ongetwijfeld wel wat problemen onstaan met dubbele registraties. Maar technisch gezien is het wel mogelijk volgens mij om 3 forums te linken naar 1 databasebestand.
Nogmaals: het samenvoegen zal en probleem worden, maar maakt het voor de nieuwkomers wel aangenamer om te registreren.


Moderators

Dit forum heeft momenteel maar 1 beheerder/moderator en dat is Daniel. Prima, fijn dat Daniel dit wil doen. Maar met meerdere moderators kan er wel een betere structuur ontstaan op de forums. Ik snap dat dit een gevoelig onderwerp is en ik zou ook niet weten wie er dan moderators zouden moeten worden.


Regels

Ja, daar zijn ze weer, de regels! Wanneer ik boven in de menubalk 'Regels' aanklik, krijg ik de mededeling "Regels zullen toegevoegd worden". Mischien moest dat ook maar eens gebeuren dan. Wanneer nieuwe leden zich aanmelden en de regels willen bekijken, dan moeten die regels wel makkelijk te vinden zijn.


Tot zover even de punten vanaf mijn kant.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Rockerduck » ma feb 19, 2007 1:19 am

Dat ik zon stil ben op McDrake, komt vooral doordat ik weinig tijd heb ivm studie, helaas. En omdat er door anderen zo weinig gereageerd wordt. Dat stimuleert natuurlijk niet echt.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ferry Mingelen » di feb 20, 2007 10:17 pm

Onder de nieuwe naam McDrake schijnt het allemaal nog niet zo te willen vlotten. Sander Dijkhuis trok de stekker eruit, Daniel nam het over en nu zitten ze daar dan met McDrake.

Het is niet dat de leden nu echt niet willen, maar ze moeten toch even wennen aan de nieuwe naam en alles.
Ferry Mingelen
 

Berichtdoor Rockerduck » do feb 22, 2007 1:08 am

Zelfs Ferry Mingelen is kort van stof en raffelt de boel af.

Te druk met het nieuwe gristenkabinet, Ferry?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » do feb 22, 2007 1:34 am

Overigens lijkt het erop dat je topic gewerkt heeft, Remco. Ik zie opeens weer heel wat activiteit op het forum. De vraag is alleen: waar is de moderator??

Daan, waar ben je??
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luuuuk » do feb 22, 2007 10:42 am

Rockerduck schreef:Daan, waar ben je??

Heb je al koosnaampjes voor Daniel?? :lol:
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Daniel73 » do feb 22, 2007 1:53 pm

Rockerduck schreef:Overigens lijkt het erop dat je topic gewerkt heeft, Remco. Ik zie opeens weer heel wat activiteit op het forum. De vraag is alleen: waar is de moderator??

Daan, waar ben je??

Ik ben hier, Rock. :) Ik kijk dagelijks ongeveer twee keer op de McDrake boards. Op McDrake International is er veel spam. Ook heb ik geprobeerd om iets van structuur te brengen in de indeling van Nederland Off-topic.

En ik heb een dubieuze wijziging doorgevoerd door op die twee boards de boardlinken naar McDuck te veranderen in linken naar McDrake. Zodat men niet meer per ongeluk op de bevroren McDuck-boards terechtkomt als men een link naar een topic of een bericht volgt.
http://bb.mcdrake.nl/engdisney/viewtopic.php?pid=2201#p2201
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?pid=4324#p4324

Op Nederland Disney is er inmiddels een link naar Roddelflop van Dukka, waar men indexen kan vinden naar bv. de nieuwste Donald Duck.
http://roddelflop.wordpress.com/

Vorige week was er hier weinig activiteit op McDrake. Compleet met melding "Er zijn de laatste 24 uur geen bijdragen bijgekomen." :O
Geen idee of DisneyRemco invloed heeft op de opleving. Ik denk dan eerder dat het demotiverend was te zien dat zelfs op dat bericht aanvankelijk amper werd gereageerd. Tenminste, zo zou ik het zien. Volgens mij is het nu zoals in de detailhandel, dat er soms mensen met bussen tegelijk naar de winkel komen en er tussendoor doodse stilte kan zijn.

Overigens heeft Remco's bericht zeker invloed op mij, als moderator zijnde. De laatste tijd, zeker sinds het einde van McDuck, lijkt het me in toenemende mate beter om mezelf even te bezinnen. Oom Daniël heeft nog teveel de neiging om overspannen en fatalistisch over te komen. Het leek me dus beter om McDrake zoveel mogelijk met rust te laten, en te kijken hoe anderen met elkaar communiceren.

Qua informatiewaarde van McDrake vind ik het wel druk. Mijn complimenten voor het hoge gehalte aan interessante berichten.

DisneyRemc°o° schreef:Stilte op McDrake

De laatste tijd lijkt het behoorlijk stil te zijn op McDrake. Er is niet veel actie op de forums, berichten worden maar met mondjesmaat geplaatst. Oorzaak? Waarschijnlijk het kleine aantal leden. Oplossing? Werving! Hoeveel mensen kennen de weg naar McDrake.nl? En is de huidige hoofdpagina (met links naar de 3 hoofdforums) wel overzichtelijk genoeg voor nieuwkomers? Misschien is het toch een idee om 'McDrake Nederland Disney' als hoofdpagina te laten opkomen?

Voor het bouwen van een McDrake-site zoals McDuck die had, heb ik tot dusver nog niets gedaan. Daarvoor moet ik informeren bij de provider, en ik moet topics opzetten over de (software) aanpak van zo'n uitbreiding. Basisregel is dat wat ik doe of toelaat, ook door anderen te volgen moet zijn. Zodat het werk eventueel door anderen overgenomen kan worden.

3 keer registreren

Ik weet dat het een beetje laat is om hier nog goed een verandering in te kunnen aanbrengen, maar het 3 keer opnieuw registreren voor de 3 afzonderlijke forums kan toch eigenlijk alleen maar frustrerend werken voor mensen die lid willen worden. Misschien kan er eens gekeken worden naar het samenvoegen van de databases? Hierbij zullen er ongetwijfeld wel wat problemen onstaan met dubbele registraties. Maar technisch gezien is het wel mogelijk volgens mij om 3 forums te linken naar 1 databasebestand.
Nogmaals: het samenvoegen zal en probleem worden, maar maakt het voor de nieuwkomers wel aangenamer om te registreren.

Het drie keer registreren en inloggen is frustrerend. Zeker als moderator. Ik moet straks drie keer inloggen om spambots te verwijderen.
Als jij een mogelijkheid ziet om standaard(!) de boards samen te voegen, zonder dat het een zootje wordt en zonder dat er problemen zijn met updates, ben ik ondanks mijn terughoudendheid zeker geïnteresseerd. Een vraag die bij mij automatisch opkomt is wat Sander ervan zou vinden als ervaringsdeskundige zijnde.

Topic over PunBB, of Nederland Off Topic:
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?id=186

Moderators

Dit forum heeft momenteel maar 1 beheerder/moderator en dat is Daniel. Prima, fijn dat Daniel dit wil doen. Maar met meerdere moderators kan er wel een betere structuur ontstaan op de forums. Ik snap dat dit een gevoelig onderwerp is en ik zou ook niet weten wie er dan moderators zouden moeten worden.

Meer moderators betekent volgens mij meer chaos. Hoe komen (en blijven) de moderators op één lijn? Het aanpassen van de structuur is op zich weinig moeite, als ik maar geattendeerd word op problemen. Tot dusver zie ik weinig klachten. Op de klachten die er waren heb ik bij mijn weten gereageerd. Voor zover ze me opvallen. Aparte topics voor tips en klachten zouden handig zijn.
Natuurlijk zou ik het handig vinden als er meer moderators waren. Maar dat gaat dan vooral om het verwijderen van spambots. Dat gaat op de korte termijn een probleem worden, gezien de problemen die reeds op International zijn.
Wat ik wil vermijden is dat moderators tegenstrijdig zijn. Hoofdreden voor mij om andere moderators vooralsnog buiten de deur te houden, is dat ik daarmee censuur kan blokkeren. Tot dusver ben ik de enige moderator die daarin heel ver gaat. Zolang men uiteraard maar niet dat aardige advocaatje-leef-je-nog Bram Moszkowicz een mafiamaatje noemt. Want dan kan zelfs een echte rechter niet meer helpen. :rolleyes:

Regels

Ja, daar zijn ze weer, de regels! Wanneer ik boven in de menubalk 'Regels' aanklik, krijg ik de mededeling "Regels zullen toegevoegd worden". Mischien moest dat ook maar eens gebeuren dan. Wanneer nieuwe leden zich aanmelden en de regels willen bekijken, dan moeten die regels wel makkelijk te vinden zijn.

De regels (Nederlands en Engels) zal ik in een topic onder elkaar zetten. Mijn bedoeling is er een enkele lijst van te maken, waarbij de ene een vertaling is van de andere. Hoewel de regels vrijwel op hetzelfde neerkomen, zijn de verschillen (bv. in volgorde en indeling) toch verwarrend.

Luuuuk schreef:
Rockerduck schreef:Daan, waar ben je??

Heb je al koosnaampjes voor Daniel?? :lol:

Jazeker, Lucky. Hier zijn we mannen onder elkaar. Binnenkort krijgt McDrake een roze achtergrondkleur. We zullen die ChristenUnie leren!
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Luuuuk » do feb 22, 2007 7:54 pm

Daniel73 schreef:Jazeker, Lucky. Hier zijn we mannen onder elkaar. Binnenkort krijgt McDrake een roze achtergrondkleur. We zullen die ChristenUnie leren!

Dolletjes, Daantje!!!
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do feb 22, 2007 9:29 pm

Daniel73 schreef:Volgens mij is het nu zoals in de detailhandel, dat er soms mensen met bussen tegelijk naar de winkel komen en er tussendoor doodse stilte kan zijn.

Het punt is natuurlijk ook dat er steeds door dezelfde mensen geschreven wordt op dit forum. Dat is leuk en gezellig, maar die mensen hebben niet altijd iets te schrijven. Dat is het mooie van een forum met meer leden, dan wissel je elkaar af. Uiteraard wordt dit weer aan elkaar gebreid door de fanatiekelingen die iedere dag tonnen berichten plaatsen. ;)

Daniel73 schreef:Oom Daniël heeft nog teveel de neiging om overspannen en fatalistisch over te komen. Het leek me dus beter om McDrake zoveel mogelijk met rust te laten, en te kijken hoe anderen met elkaar communiceren.

Dan was het je dus ook al opgevallen dat de activiteiten terugnamen? Je zou dan kunnen motiveren met behulp van spelletjes en leuke dingen op het forum. Ik neem aan dat je het leuk vind om aan McDrake te werken? Dan kun je het beste laten zien dat je gemotiveerd bent om aan McDrake te werken. Anders krijg je inderdaad te horen "De vraag is alleen: waar is de moderator?? Daan, waar ben je??".

Daniel73 schreef:Voor het bouwen van een McDrake-site zoals McDuck die had, heb ik tot dusver nog niets gedaan. Daarvoor moet ik informeren bij de provider, en ik moet topics opzetten over de (software) aanpak van zo'n uitbreiding. Basisregel is dat wat ik doe of toelaat, ook door anderen te volgen moet zijn. Zodat het werk eventueel door anderen overgenomen kan worden.

Dit is werk dat je makkelijk uit handen kunt geven. Informeren moet je zelf doen, maar voor het bouwen van sites zijn er meestal wel genoeg geïntereseerden, wellicht binnen dit forum. PHP is een ander verhaal. Ik snap dat je het moeilijk vind om mensen enthousiast te krijgen om aan PHP applicaties te werken. Maar HTML is tegenwoordig niet zo'n probleem. Maar misschien heb ik makkelijk praten! :P

Daniel73 schreef:Als jij een mogelijkheid ziet om standaard(!) de boards samen te voegen, zonder dat het een zootje wordt en zonder dat er problemen zijn met updates, ben ik ondanks mijn terughoudendheid zeker geïnteresseerd.

Ik heb even gezocht op Google en op PunBB.org, maar het is inderdaad een lastig klusje. Ik kon ook niet direct iets bruikbaars vinden. Veel onderwerpen over het samenvoegen vanaf andere forums of databases. Ook onderwerpen over het openieuw beginnen van een forum emt het gebruik van een oude PunBB database. Misschien is het wel mogelijk om de waarden in de databases handmatig naar 1 te kopiëren en dan alle 3 de forums te linken naar deze ene database. Je zit dan alleen met dubbele waardes.

Daniel73 schreef:Hoe komen (en blijven) de moderators op één lijn? Het aanpassen van de structuur is op zich weinig moeite, als ik maar geattendeerd word op problemen..... .....Wat ik wil vermijden is dat moderators tegenstrijdig zijn. Hoofdreden voor mij om andere moderators vooralsnog buiten de deur te houden, is dat ik daarmee censuur kan blokkeren.

Ik heb hiervoor maar drie woorden: regels, afspraken en communicatie.

Daniel73 schreef:De regels (Nederlands en Engels) zal ik in een topic onder elkaar zetten. Mijn bedoeling is er een enkele lijst van te maken, waarbij de ene een vertaling is van de andere. Hoewel de regels vrijwel op hetzelfde neerkomen, zijn de verschillen (bv. in volgorde en indeling) toch verwarrend.

En graag dan ook plaatsen onder menukeuze 'Regels'. Is handig! :)

Ik heb inmiddels reactie op mijn aanvraag om McDrake toe te voegen aan deDonald Duck Startpagina. McDrake staat nu netjes onder het kopje 'Nederlandse DD-sites'. :)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor DisneyRemc°o° » vr feb 23, 2007 9:48 pm

Ik ben toch weer een beetje aan de slag gegaan met wat HTML werk voor McDrake. En dit keer heb ik er een vrolijker geheel van gemaakt. Ik ben echter geen ster met CSS (waarin de opmaak van de PunBB forums vastgelegd staat), dus moet ik nog even uitzoeken hoe het nou precies met de afmetingen van de diverse tabellen zit. :P Ik heb het kasteel van het oude McDrake.nl logo verwerkt in het nieuwe design.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Luuuuk » di feb 27, 2007 10:01 pm

DisneyRemc°o° schreef:maar het 3 keer opnieuw registreren voor de 3 afzonderlijke forums kan toch eigenlijk alleen maar frustrerend werken voor mensen die lid willen worden.

Ik vond het helemaal niet erg hoor!!
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DisneyRemc°o° » di feb 27, 2007 10:58 pm

Luuuuk schreef:Ik vond het helemaal niet erg hoor!!

Jij misschien niet, maar er zijn genoeg mensen die gemak zoeken als ze op internet aan het surfen zijn. Het is algemeen bekent dat wanneer mensen ongeduldig worden, omdat de site niet meewerkt, dat een groot deel van deze mensen de site wegklikt. Zo loop je misschien wel interessante leden mis.

En sowieso is het belachelijk (sorry dat ik het even zo onvriendelijk zeg) dat je op een site, waar de forums één geheel moeten vormen, vervolgens 3 keer moet registreren en vervolgens 3 keer moet inloggen. Functioneel (zoals Daniel het ook graag wilt hebben) is een systeem waarbij je op de site inlogt en vervolgens ingelogd kan blijven voor het gehele verblijf op de totale site.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor mcprul » do maart 01, 2007 7:51 pm

Het zijn drie losse forum met allemaal een losse database. Daardoor is het niet gemakkelijk om één registratie/inlog systeem te maken. Ik zou het niet weten. Andere mensen?
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » vr maart 02, 2007 9:50 pm

mcprul schreef:Het zijn drie losse forum met allemaal een losse database. Daardoor is het niet gemakkelijk om één registratie/inlog systeem te maken.

Het zijn 3 aparte databases, maar wel alleen gebasseerd op dezelfde indeling, dus combineren is niet onmogelijk, maar wordt wel rommelig. Er staan al gegevens dubbel in op het moment dat de databases worden samengevoegd.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Daniel73 » za maart 03, 2007 5:39 am

2007-02-22, DisneyRemc°o° schreef:
Daniel73 schreef:Volgens mij is het nu zoals in de detailhandel, dat er soms mensen met bussen tegelijk naar de winkel komen en er tussendoor doodse stilte kan zijn.

Het punt is natuurlijk ook dat er steeds door dezelfde mensen geschreven wordt op dit forum. Dat is leuk en gezellig, maar die mensen hebben niet altijd iets te schrijven. Dat is het mooie van een forum met meer leden, dan wissel je elkaar af. Uiteraard wordt dit weer aan elkaar gebreid door de fanatiekelingen die iedere dag tonnen berichten plaatsen. ;)

Op dit moment heeft McDrake Nederland 41 leden, 165 onderwerpen en 1846 bijdragen, volgens de index-pagina.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/index.php
Dat vind ik een aardige ontwikkeling voor een compleet nieuw board zonder eigen site, als haastige doorstart van McDuck.nl forum. Bovendien zijn veel bijdragen lezenswaardig.
Ik verwacht dat er een toename zal komen nu McDrake (dankzij jou) op Donald Duck Startpagina staat.
http://donaldduck.startpagina.nl/
Hoe meer McDrake ingeburgerd raakt, hoe groter de aantrekkingskracht kan worden. Mijn belangrijkste taken is het toegankelijk houden van het board, en het bewaken van de inhoud. Dat kan al tijdrovend genoeg zijn, gezien de vele spambots op International.

Wat ik voor mezelf wil vermijden is dat McDrake een loze belofte wordt. Het is al moeilijk genoeg om simpelweg een board draaiende te houden, gezien dergelijke computercriminaliteit. Hoe kan ik mensen uitnodigen op boards waar veel automatische ranzigheid geplaatst wordt? Het zal een kwestie van tijd zijn voordat, mede dankzij groei van McDrake, ook op de Nederlandse boards veel gespambot zal worden. Dat zijn zaken waar ik huiverig voor ben. Geniet nog maar even van de rust.

DisneyRemc°o° schreef:
Daniel73 schreef:Oom Daniël heeft nog teveel de neiging om overspannen en fatalistisch over te komen. Het leek me dus beter om McDrake zoveel mogelijk met rust te laten, en te kijken hoe anderen met elkaar communiceren.

Dan was het je dus ook al opgevallen dat de activiteiten terugnamen? Je zou dan kunnen motiveren met behulp van spelletjes en leuke dingen op het forum. Ik neem aan dat je het leuk vind om aan McDrake te werken? Dan kun je het beste laten zien dat je gemotiveerd bent om aan McDrake te werken. Anders krijg je inderdaad te horen "De vraag is alleen: waar is de moderator?? Daan, waar ben je??".

Gezien mijn fatalisme in een aantal berichten, leek (en lijkt) het me voor mijzelf en McDrake beter om zelf tijdelijk rustig aan te doen en mezelf zoveel mogelijk bezig te houden met saaie, noodzakelijke, concrete beheerderstaken. Op dit moment ben ik bezig met het uitschetsen van wat de McDuck/McDrake-regels zijn/waren, in topic 'Beheer McDrake Nederland'. Dat zal nog een pittige kluif worden, omdat ik een concreet overzicht wil hebben van wat men qua beleid van McDrake kan verwachten.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=21
Los van reeds besproken regels zijn er problemen rondom zaken zoals gedoogde, goedbedoelde hotlinken naar plaatjes die na een tijdje verdwijnen. Dat moet ook nog besproken worden, hoe saai ook. En er is de wens om aan McDrake een nieuw uiterlijk toe te voegen. Waarmee ik me als beheerder dan weer verplicht voel om reeds beschikbare keuzes te bewaken, met het risico dat het dan bij die beperkte keuzes blijft.
Daarom wil ik mijn krachten sparen en een lijn proberen in te zetten waarin elke stap een vooruitgang is, zodat bezoekers een betrouwbaar platform hebben. Ik vind het leuk om zoiets uit te dokteren. Maar tot dusver heb ik zoveel zitten piekeren en razen in de afgelopen jaren, zowel in positieve als negatieve zin, dat ik weinig energie heb om op McDrake meteen een vliegende start te maken.
Bovendien lijkt het mij afstotend als een beheerder zich al te actief met een beginnend, open board bezighoudt. Ik ben van plan om voor het beheer een apart profiel aan te maken, zodat duidelijk is wat ik doe als beheerder en wat ik doe als bezoeker. Een apart profiel zou helpen om een overzichtelijk beleid te houden, zonder dat daar steeds bijzaken en mijn persoonlijke beschouwingen tussendoor komen. Zoals nu, in dit bericht. :)

Spelletjes zouden leuk zijn. Vooral als bezoekers er zelf mee aan de gang gaan. Bedoeling is dat op McDrake veel mogelijk is, maar dat er heel veel zelfbediening is. Iedereen kan een kwis bedenken. Ik zou me dan liever bezighouden met een beleid waarin eigen initiatieven van bezoekers aangemoedigd en gekanaliseerd worden.

Volgens mij nemen activiteiten langzaam maar zeker toe. Ik zie vaak meer nieuwe berichten dan ik in korte tijd kan lezen. Laat staan dat ik er trouw op kan reageren. Ik zal duidelijk moeten maken dat ik alleen vaste aandacht houd voor subfora zoals 'Over McDrake Nederland Disney', waar beheerderstaken geregeld worden.

DisneyRemc°o° schreef:
Daniel73 schreef:[bibliotheek] Voor het bouwen van een McDrake-site zoals McDuck die had, heb ik tot dusver nog niets gedaan. Daarvoor moet ik informeren bij de provider, en ik moet topics opzetten over de (software) aanpak van zo'n uitbreiding. Basisregel is dat wat ik doe of toelaat, ook door anderen te volgen moet zijn. Zodat het werk eventueel door anderen overgenomen kan worden.

Dit is werk dat je makkelijk uit handen kunt geven. Informeren moet je zelf doen, maar voor het bouwen van sites zijn er meestal wel genoeg geïntereseerden, wellicht binnen dit forum. PHP is een ander verhaal. Ik snap dat je het moeilijk vind om mensen enthousiast te krijgen om aan PHP applicaties te werken. Maar HTML is tegenwoordig niet zo'n probleem. Maar misschien heb ik makkelijk praten! :P

Ik heb plannen met database-software van Harry (van Inducks). Deze wil ik, indien technisch mogelijk, beschikbaar stellen voor gebruik door derden. Maar dat gaat nog veel tijd en overleg kosten. Voorlopig heb ik het qua computers zelf nog te druk om een nieuw site uit de grond te doen stampen, dus ik ben uiterst gereserveerd in het al te hard van stapel lopen. Belangrijkste vind ik dat er nu in McDrake een media-platform is waarop plannen alvast bedacht en besproken kunnen worden.
Mijn verwachting is dat het jaar 2007 qua beheer vooral een jaar zal zijn van afspraken waarop letterlijk en figuurlijk gebouwd kan worden.

DisneyRemc°o° schreef:
Daniel73 schreef:Hoe komen (en blijven) de moderators op één lijn? Het aanpassen van de structuur is op zich weinig moeite, als ik maar geattendeerd word op problemen..... .....Wat ik wil vermijden is dat moderators tegenstrijdig zijn. Hoofdreden voor mij om andere moderators vooralsnog buiten de deur te houden, is dat ik daarmee censuur kan blokkeren.

Ik heb hiervoor maar drie woorden: regels, afspraken en communicatie.

Regels, afspraken en communicatie. Daar ga ik diep over nadenken. Hoe kan dit aangepakt worden? Wat zouden redenen zijn om meer moderators te hebben? En wat te denken van meerdere beheerders? Zit daar toekomst in?

Bij de provider wil ik het volgende navragen:
- (hoe) kan de server opgesteld worden voor derden? kan ik sommige directories openstellen en andere gesloten houden?
- (hoe) kunnen op de server programma's draaien? zijn er specifieke technische voorwaarden?
- (hoe) kan ik adressen afschermen voor publiek? hiermee bedoel ik de ongewenste dubbele adressen voor de boards, die bij onbemerkt bezoek voor technische problemen met PunBB kunnen zorgen.

DisneyRemc°o° schreef:
Daniel73 schreef:De regels (Nederlands en Engels) zal ik in een topic onder elkaar zetten. Mijn bedoeling is er een enkele lijst van te maken, waarbij de ene een vertaling is van de andere. Hoewel de regels vrijwel op hetzelfde neerkomen, zijn de verschillen (bv. in volgorde en indeling) toch verwarrend.

En graag dan ook plaatsen onder menukeuze 'Regels'. Is handig! :)

Eerst wil ik duidelijk hebben wat er zoal moet komen te staan. Als basisregel geldt toch dat men redelijkerwijs de Nederlandse wet moet volgen op internet. Wat dat betreft zijn veel McDuck/McDrake-regels overbodig.
Uiteindelijk zullen de regels uiteraard onder menukeuze 'Regels' gepresenteerd worden.

DisneyRemc°o° schreef:Ik heb inmiddels reactie op mijn aanvraag om McDrake toe te voegen aan deDonald Duck Startpagina. McDrake staat nu netjes onder het kopje 'Nederlandse DD-sites'. :)

Bedankt voor je inzet. Waren er maar meer vrijwilligers zoals jij. Daar hoop ik op. Daar leef ik voor. :)

Gisteren, DisneyRemc°o° schreef:
mcprul schreef:Het zijn drie losse forum met allemaal een losse database. Daardoor is het niet gemakkelijk om één registratie/inlog systeem te maken.

Het zijn 3 aparte databases, maar wel alleen gebasseerd op dezelfde indeling, dus combineren is niet onmogelijk, maar wordt wel rommelig. Er staan al gegevens dubbel in op het moment dat de databases worden samengevoegd.

Voor het registreren op alle officiële McDrake-boards heeft men de volgende links nodig:
McDrake Nederland Disney
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/userlist.php (user list) (gebruikerslijst)
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/register.php (register) (registreren)
McDrake Nederland Off Topic
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/userlist.php (user list) (gebruikerslijst)
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/register.php (register) (registreren)
McDrake International
http://bb.mcdrake.nl/engdisney/userlist.php (user list) (gebruikerslijst)
http://bb.mcdrake.nl/engdisney/register.php (register) (registreren)

De gebruikerslijsten zijn om te controleren of de begeerde naam vrij is op alle boards. De registreren-linken zijn om te registreren, momenteel driemaal in totaal.
Men kan altijd nog als gast bijdragen op elk forum. Dat moet op zich wel drempelverlagend zijn. Registreren is meer iets voor degenen die bijvoorbeeld een avatar willen, of zicht willen houden op hun berichten. Verder maakt het weinig verschil of je registreert of niet.

Ik zou het mooi vinden als er een goede mogelijkheid was om de boards te integreren. Maar mijn voorwaarde is zoals altijd dat het moet resulteren in iets gangbaars en tijdsbestendigs, zodat er geen verrassingen komen met betrekking tot updates of afhankelijkheid van specifieke personen.
Bovendien zijn er ook nadelen aan integratie van boards. Zo worden overzichten van nieuwe berichten een rommeltje, als bijvoorbeeld Nederlandse en Engelse topics door elkaar heen staan opgesomd.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Volgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten