McDrake Awards

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jul 05, 2010 7:28 pm

Goedendag dames en heren, en welkom bij de 1e maandelijkse McDrake awards! Ik ben uw gastheer, Dkf. Van Down Under. Het is een gigantisch spektakel hier beneden, zoals u kunt zien. Iedere eerste zondag van de maand, hier, live. Hier op McDrake wordt diegene* uitgekozen die afgelopen maand een dikke pluim verdient. En u kunt uw stem uitbrengen. Per maand kunt u 5 mensen nomineren. Dat kan 5 tegelijk, of 5 over de maand verspreid. Dat kan 5 keer dezelfde zijn. Wij werken hier niet met antistemmen. Dan moet u bij de McDraspberries zijn. De eerste stemrondes zijn van start gegaan, en eindigen op 1 augustus 2010.

De data voor de komende 5 McDrake Awards:
-1 augustus 2010
-5 september 2010
-3 oktober 2010
-7 november 2010
-5 december 2010


Aan het eind van dit jaar, op vrijdag 31 december 2010, zal de eerste jaarlijkse McDrake Awards worden gehouden. In december kunt u kiezen uit de 11 winnaars van het voorgaande jaar, wie de winnaar van het jaar zou moeten worden. Behalve in 2010, waar er maar 5 winnaars zijn.

* De winnaar mag de afgelopen 6 McDrake Awards niet hebben gewonnen. Pas na een half jaar mag een kandidaat weer meestrijden voor de titel. U kunt wel op deze stemmen, maar deze stem zal als een van de vijf worden geteld. Ook al heeft deze de meeste stemmen, hij/zij zal worden verwijderd en de volgende wordt nummer 1. Iedereen kan de McDrake Awards winnen, zelfs tot hier op dit forum.

Ik zeg: stemmen maar! Voor de McDrake Awards, waar iedereen kan winnen!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DuckBoy » ma jul 05, 2010 7:48 pm

moet je stemmen op leden van het forum.

Mijn stem moet dan strijden tussen Appie Aap door zijn geweldige werk aan de mcdrake wikipedia en zijn activiteit hier op het forum en Duckfan van Down Onder voor zijn nieuwe initiatieven, hij houdt dit forum mooi levendig!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Robb_K » ma jul 05, 2010 8:57 pm

Mijn stem is voor McDuck Menu, voor zijn super-goed tekeningen op "Fanfictie" (Tweede plaats is Henrieke).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jul 05, 2010 9:19 pm

Duckfan van Down Under schreef:Iedereen kan de McDrake Awards winnen, zelfs tot hier op dit forum.

Daarmee bedoel ik dus iedereen die wat met Disney te maken heeft, van de grootste tekenaar tot de grootste fan. Jullie hebben trouwens nog 4 stemmen over hoor.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Caspar » ma jul 05, 2010 9:33 pm

Geen anti-stemmen? In dat geval zijn mijn nominees:

- Duckfan van Down Under
- Appie Aap
- McDuck Menu
- Ridder ter Geit
- Michiel P
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jul 05, 2010 9:59 pm

Iedereen doet mee die iets met Walt Disney te maken heeft?

- Carl Barks; de meeser van de Donald Duck strip
- Don Rosa; een opvolger die veel stof op doet waaien, maar die vooral in het begin best wat aansprekende avonturen heeft gemaakt
- Mau Heymans; die met zijn jolige strips vooral vroeger heel grappig kon zijn
- Frank Jonker; die naast aardige verhalen ook als persoon erg vriendelijk schijnt te zijn
- Rob Klein; die naast tekenen ook regelmatig op ons forum langskomt
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DuckBoy » di jul 06, 2010 3:29 pm

Ik hou het op leden van het forum, mijn stemmen:

Duckfan van Down under
McDuckmenu
Appie Aap
Ei
Rubberduck
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Daniel73 » wo jul 07, 2010 2:38 pm

Ik vind dat Redmess een prijs verdient. Voor zijn vrijwel wekelijkse recensies van Donald Duck Weekblad.

Neem nu dit fragment, van gisteren:
Dagobert denkt dat hij de kist heeft gevonden omdat hij op hout stuit... midden in een HOUTEN wrak.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=25930#p25930

Kostelijk! :lol: (Al is een goede Duck natuurlijk leuker.)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Appie Aap » wo jul 07, 2010 4:53 pm

Mijn stemmen:

- Daniel73 (of moet ik Ei kiezen?); voor de zeer interessante commentaren en discussies.
- McDuck Menu; voor de kijk in de keuken bij zijn strips en z'n mooie tekeningen.
- Dubbelduck; vanwege de constant up-to-date informatie over nieuwe uitgaven.
- Redmess; voor de uitgebreide analyses van met name het Donald Duck weekblad.
- Michiel P; vanwege de interessante informatie (vooral over stambomen) en de leuke discussies.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. :P
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Daniel73 » wo jul 07, 2010 5:08 pm

Appie Aap schreef:- Daniel73 (of moet ik Ei kiezen?); voor de zeer interessante commentaren en discussies.

Dit kan natuurlijk niet. Mensen zullen zeggen dat je lijdt aan het Stockholmsyndroom. :P

Probleem van zo'n "Award" vind ik het ontstaan van rangen en standen. McDuck Menu, Dubbelduck, Redmess en Michiel P, ze verdienen allen een prijs. Maar dat geldt ook voor jou en Caspar, gezien jullie werk aan de McDrake Wiki. Onder anderen Rubberduck heeft artikels aangedragen. Iedereen die aan McDrake meedoet draagt een steen bij.
Zo'n interne "Award" is hooguit leuk als onderonsje, waar buitenstaanders niets mee hebben.

Mijn voorkeur gaat naar een Award voor mensen werkzaam in Duckstad.
Ik nomineer dan Ferdi, omdat hij van alle Roepredacteurs de langste adem heeft getoond op internet. Of Frank Jonker, die via zijn blog vertelt over zijn werken voor o.m. Disney. Ook mensen van Inducks zouden een prijs verdienen, voor hun werk aan de Disney comics database.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jul 07, 2010 5:28 pm

Daniel73 schreef:
Appie Aap schreef:- Daniel73 (of moet ik Ei kiezen?); voor de zeer interessante commentaren en discussies.

Dit kan natuurlijk niet. Mensen zullen zeggen dat je lijdt aan het Stockholmsyndroom. :P

Heeft dat iets te maken met het Florence Nightengale-effect? :P
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jul 07, 2010 5:36 pm

Daniel73 schreef:Mijn voorkeur gaat naar een Award voor mensen werkzaam in Duckstad.
Ik nomineer dan Ferdi, omdat hij van alle Roepredacteurs de langste adem heeft getoond op internet. Of Frank Jonker, die via zijn blog vertelt over zijn werken voor o.m. Disney. Ook mensen van Inducks zouden een prijs verdienen, voor hun werk aan de Disney comics database.

Dan rapporteer ik jouw stemmen als Ferdi, Frank Jonker, HF, Cacou en Redmess. Goed?

Als dat klopt, dan zijn de stemmen nu:
Ferdi I
Frank Jonker II
HF I
Cacou I
McDrake I
Ei II
McDuck Menu III
Michiel P III

Ridder ter Geit I
Redmess II
Dubbelduck I
Duckfan van Down Under III
Rubberduck I
Aapie Aap III
Rob Klein I
Mau Heymans I
Don Rosa I
Carl Barks I
Henrieke I
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo jul 07, 2010 6:37 pm

Duckfan van Down Under schreef:[Stockholmsyndroom] Heeft dat iets te maken met het Florence Nightengale-effect? :P

Een patiënt die verliefd wordt op een verpleger? Een verpleger die verliefd wordt op een patiënt? Of is het beide?
http://en.wikipedia.org/wiki/Florence_Nightingale_effect

Duckfan van Down Under schreef:
Daniel73 schreef:Mijn voorkeur gaat naar een Award voor mensen werkzaam in Duckstad.
Ik nomineer dan Ferdi, omdat hij van alle Roepredacteurs de langste adem heeft getoond op internet. Of Frank Jonker, die via zijn blog vertelt over zijn werken voor o.m. Disney. Ook mensen van Inducks zouden een prijs verdienen, voor hun werk aan de Disney comics database.

Dan rapporteer ik jouw stemmen als Ferdi, Frank Jonker, HF, Cacou en Redmess. Goed?

Waarom van Inducks alleen HF en Cacou? Er is ook een ene Sko, wiens moeite ik waardeer. Momenteel ben ik zeer onder de indruk van de service van Dubbelduck op Inducks.
Ik stel voor om Inducks als geheel te nomineren.

Cacou zou ik naast complimenten ook een berisping willen geven. Voor de vijandige manier hoe hij DCF heeft opgericht. Het idee van DCF is gejat van McDuck/McDrake International, maar hij deed (en doet) alsof dat platform niet bestaat. En ga niet protesteren op DCF, want je bericht wordt verwijderd en je krijgt een verbanning.
Waar een groot programmeur klein in kan zijn.

Maar laat ik uitkijken met berispingen, gezien mijn gezeur op internet. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Robb_K » wo jul 07, 2010 6:41 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Iedereen kan de McDrake Awards winnen, zelfs tot hier op dit forum.

Daarmee bedoel ik dus iedereen die wat met Disney te maken heeft, van de grootste tekenaar tot de grootste fan. Jullie hebben trouwens nog 4 stemmen over hoor.

Vier stemmen!

Dan:
McDuck Menu (mijn vorige)(tekenen)
Redmess (voor zijn Weekblad commentaar)
Aapie Aap & Michiel P (voor zijn Stamboom en Wiki werk)
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Appie Aap » wo jul 07, 2010 6:54 pm

Daniel73 schreef:
Appie Aap schreef:- Daniel73 (of moet ik Ei kiezen?); voor de zeer interessante commentaren en discussies.

Dit kan natuurlijk niet. Mensen zullen zeggen dat je lijdt aan het Stockholmsyndroom. :P

Haha. :lol: Zal ik mijn stem dan maar weer intrekken? :P

Duckfan van Down Under schreef:Aapie Aap III

Robb_K schreef:Aapie Aap

Ik wil niet vervelend zijn, maar mijn gebruikersnaam is Appie. Met dubbel 'p'. :)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Volgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten