Gefeliciteerd Daniël!

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Caspar » vr jul 30, 2010 11:10 am

Nee, hij is niet jarig, maar wel onze admin, en ik heb zojuist op tweakers.net gelezen dat deze vrijdag SysAdminDay is, de dag waarop gebruikers hun admin kunnen bedanken/feliciteren. Dus bij deze, bedankt Daniël, dat je al 3 jaar (?) goed voor het forum zorgt, je bezighoudt met de toekomst van McDrake en ook nog eens keer op keer interessante informatie en reacties weet te geven!

Het staat anderen natuurlijk ook vrij om Daniël te bedanken in dit topic :)
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor DD » vr jul 30, 2010 11:26 am

Daniël staat al in mijn lijst voor McDrake awards: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1620

Dus feliciteren zal ik hem sowieso. Deze site biedt mij, en ik weet zeker alle andere vaste gebruikers, dagelijks ontspanning. Bedankt ;)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Redmess » vr jul 30, 2010 11:41 am

Daar heb ik nog niet van gehoord. Leuk idee, dat wel.

Ik waardeer dit forum ook zeer, en vooral Daniels inzet om de boel draaiende te houden. Gefeliciteerd, en moge McDrake nog lang blijven bestaan.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor McDuck Menu » vr jul 30, 2010 11:56 am

Bedankt Daniël,
Ik heb vooral veel aan het fanfictie gedeelte gehad, waardoor ik in contact gekomen ben met Sanoma. Dus indirect en direct heeft het forum mij er goed mee geholpen :)
Ook bedankt voor het beheren van het forum, en hopelijk nog vele jaren!
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jul 30, 2010 1:31 pm

Gefeliciteerd Daniel! Als McDrake er niet was geweest had ik me heel veel verveeld, ik heb wat van mijn tekeningen met de wereld kunnen delen, en met de redactie van de Donald Duck heb ik nu ook kennis kunnen maken! Je hebt me geholpen als er wat was en een fijne admin-dag!

Moge McDrake nog net zo lang bestaan als Disney-strips zelf!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » za jul 31, 2010 7:52 pm

Hiep hiep hoera voor onze Daniël!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Daniel73 » za jul 31, 2010 10:02 pm

Caspar schreef:Nee, hij is niet jarig, maar wel onze admin, en ik heb zojuist op tweakers.net gelezen dat deze vrijdag SysAdminDay is, de dag waarop gebruikers hun admin kunnen bedanken/feliciteren.

Hoe ironisch. Uitgerekend op deze "SysAdminDay" heb ik niet kunnen beheren omdat mijn computer in de reparatie was. :lol:

Dank voor de felicitaties. Maar ik vind dat, voor alles dat goed is gegaan, verreweg meeste eer hoort te gaan naar de oprichter van McDuck. Wanneer is het oprichtersdag? :)

McDuck Menu schreef:Ik heb vooral veel aan het fanfictie gedeelte gehad, waardoor ik in contact gekomen ben met Sanoma. Dus indirect en direct heeft het forum mij er goed mee geholpen :)

Het fanfictie-gedeelte bestond al op McDuck. Dat is dus zeker geen vinding van mij.

Ik zie mijn beheer als vaak vallen en soms opstaan. Als fouten maken leerzaam is, zou ik inmiddels een van wijste personen ter wereld moeten zijn. :lol:
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Redmess » za jul 31, 2010 10:25 pm

Wie is dan de oprichter?

Tja, aangezien er geen opleiding voor forumadmin bestaat, is vallen en opstaan de enige weg. ;)
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor McDuck Menu » zo aug 01, 2010 11:53 pm

Daniel73 schreef:Dank voor de felicitaties. Maar ik vind dat, voor alles dat goed is gegaan, verreweg meeste eer hoort te gaan naar de oprichter van McDuck. Wanneer is het oprichtersdag? :)

McDuck Menu schreef:Ik heb vooral veel aan het fanfictie gedeelte gehad, waardoor ik in contact gekomen ben met Sanoma. Dus indirect en direct heeft het forum mij er goed mee geholpen :)

Het fanfictie-gedeelte bestond al op McDuck. Dat is dus zeker geen vinding van mij.

Goed, goed. Maar bedankt voor het in stand houden ervan dan :) Ik weet niet of er anders iemand was opgestaan om er mee verder te gaan?
Is Sander nog actief op het forum trouwens?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Daniel73 » ma aug 02, 2010 10:22 pm

Redmess schreef:Wie is dan de oprichter?

Sander D.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » di aug 03, 2010 9:16 am

Daniel73 schreef:
Redmess schreef:Wie is dan de oprichter?

Sander D.

Klinkt net als een crimineel... McDrake is toch geen crimineel netwerk? :o
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Daniel73 » di aug 03, 2010 9:39 pm

Caspar schreef:Klinkt net als een crimineel... McDrake is toch geen crimineel netwerk? :o

Jawel, McDrake is een crimineel netwerk. Jouw naam is de enige die volledig bekend is. Daardoor krijg jij straks de schuld van alles. (gna gna)

Maar nu serieus. Tegenwoordig gebruiken steeds meer mensen een alias in plaats van hun echte naam. Ik weet niet meer wie nu wel of niet bij de volledige naam genoemd wil worden.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Redmess » di aug 03, 2010 11:56 pm

Is dat een probleem? Ik gebruik een alias uit gewoonte. Geeft ook net een beetje meer privacy, want dit forum is zichtbaar voor de hele wijde wereld.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » di aug 03, 2010 11:58 pm

Precies, het lijkt mij dat iedereen vrij is om te kiezen of hij/zij een alias gebruikt of zijn eigen naam toont. Ik vind het fijner om met Caspar aangesproken te worden. Dat mijn achternaam ook bekend is heb ik niet echt bewust gedaan, maar ik heb er ook geen problemen mee.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo aug 04, 2010 1:27 pm

Redmess schreef:Is dat een probleem? Ik gebruik een alias uit gewoonte. Geeft ook net een beetje meer privacy, want dit forum is zichtbaar voor de hele wijde wereld.

Vroeger op DCML, in de jaren '90, was onder anderen Don Rosa een groot voorstander van het gebruik van echte namen. Toen een fan er klaagde over hoe hij zich op conventie zou hebben gedragen, werd deze als maar een anoniem persoon afgewimpeld. Toen de man vervolgens zijn naam en zelfs adres gaf, zat Rosa de andere DCML-ers maanden later nog te herinneren dat die man die ene lastige persoon was. Dat ging ongeveer van: "Do you remember him?" (Dat Rosa de man blijkbaar verwarde met een fan van een andere conventie, mocht de pret van het zwartmaken niet drukken.)

Waar ik mij in recente jaren aan heb gestoord, is dat sommige vrome internetters die zo tegen anoniemelingen waren, nu zelf achter een alias verborgen zitten. Men keurde af dat ik, op McDuck, was overgegaan van echte naam naar een alias. (Op McDuck waren aliassen gebruikelijk.) Men vond dat ik verstoppertje speelde, dat ik laf was. Dus ik weer onder echte naam reageren en vervolgens is men zelf anoniem!
Anoniem betekende, vroeger op DCML, hetzelfde als "onbetrouwbaar". In ruil voor je echte naam werd je serieus genomen. Achteraf belachelijk. Zeker als een voorstander zoals auteur Rosa, een VIP, vervolgens misbruik maakt van je echte naam. Rosa heeft zelf bewezen waarom mensen liever anoniem willen zijn.

Caspar schreef:Precies, het lijkt mij dat iedereen vrij is om te kiezen of hij/zij een alias gebruikt of zijn eigen naam toont. Ik vind het fijner om met Caspar aangesproken te worden. Dat mijn achternaam ook bekend is heb ik niet echt bewust gedaan, maar ik heb er ook geen problemen mee.

Ik heb op het eerste gezicht ook geen problemen met het bekend zijn van mijn echte naam. Wat ik van mezelf prijsgeef is vooral, dat ik belachelijk veel tijd aan hobby's zoals Donald Ducks besteed.

Maarrr... tegenwoordig hoor je over criminelen die andermans identiteit roven. Het is nu al redelijk simpel om een valse Daniël of valse Caspar te creëren die internetfora onveilig maken. Ik kan demonstreren hoe makkelijk het is om een profielschets te maken van openbare gegevens die iemand in het openbaar over zichzelf typt. Amateurzender, Duitsland, liefhebber alternatieve muziek, hobbyfilmer, festivalbezoeker, lang blond haar, etc. Dat moet DUS Caspar zijn. Zo kun je als openlijke internetter makkelijk de schuld krijgen van andermans misdaden.

Ook onschuldige informatie zoals "ik ga op vakantie" kan misbruikt worden, door inbrekers.

Ik wil in elk geval minderjarigen adviseren om, op internet, hun echte naam alleen te gebruiken met toestemming van hun ouders/verzorgers. Wat men als volwassene beslist, moet men zelf weten.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Volgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten