Ipod/ipad/iphone

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor kwuk duck » di maart 08, 2011 12:23 pm

Hoi,
Ik zat mij af tevragen of er hier mensen zijn met een Iding, want ik krijg er over een paar dagen 1, nu zat ik te denken, ik heb op mijn pc nog een hoop strips staan in jpg en cbr en wil deze een keer in pdf zetten zodat ik altijd een strip bij me heb op mijn ipod. Maar wil nog iemand deze hebben/helpen ? ik weet niet of het veel werk is anders duurt het eventjes.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Bruno » di maart 08, 2011 3:57 pm

Leuk dat je hierover begint!

Ik zat het zelf een tijdje geleden ook uit te vogelen en de uitkomst was het volgende:

Óf je downloadt die grote bestanden van internet (die al helemaal klaar zijn om te lezen), maar die hadden bij mij een hele hele hele slechte kwaliteit. Dus het is beter om zelf pdf's te maken, maar dat kost weer heel erg veel tijd.

En dan kun je het gewoon lezen in iBooks!

Ik wou dat hier op den duur wat mee gedaan werd door de Donald Duck. Ik dacht laatst over een soort Donald Duck-website App. En ze kunnen verhalen in goede kwaliteit toch wel los verkopen als een soort boeken? Het bestaat al! Maar alleen van een soort Spidermanachtig gedoe. Dan kun je op ieder plaatje klikken en dan vergroot het uit. Een prachtig programma.

Het enige wat heel erg in de weg staat, zal wel Disney zelf zijn vrees ik.

Weet iemand hier meer van?

De toekomst van de Donald Duck jongens!!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor DD » di maart 08, 2011 4:08 pm

Tuurlijk jongens. Digitaliseer boeken en strips ook maar. Die E- Books worden steeds populairder. Waarom ook niet. Als je na een tijdje toch alles gratis kan downloaden. Zonder enig respect voor de artiest. Muziek en filmwereld staan op instorten. Laat schrijvers dat ook maar voelen.

PS. Sorry dat ik zo bot reageer. Ik heb het niet tegen jullie jongens, maar tegen "tegenwoordig" :(
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 08, 2011 4:11 pm

DD schreef:Tuurlijk jongens. Digitaliseer boeken en strips ook maar. Die E- Books worden steeds populairder. Waarom ook niet. Als je na een tijdje toch alles gratis kan downloaden. Zonder enig respect voor de artiest. Muziek en filmwereld staan op instorten. Laat schrijvers dat ook maar voelen.

PS. Sorry dat ik zo bot reageer. Ik heb het niet tegen jullie jongens, maar tegen "tegenwoordig" :(

Zeg dat wel!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bruno » di maart 08, 2011 4:29 pm

Ja jongens, ik weet dat het lastig is, met name in de muziek is het erg pijnlijk op dit moment, maar dit soort reacties zijn er altijd al geweest. De stripboek zal je later misschien kunnen vergelijken met een elpee. Het is mooier en eigenlijk beter, maar de MP3 heeft ook allerlei voordelen! De Digicomic (of hoe het ook genoemd zal worden) wordt een soort MP3.

Het is heel raar inderdaad. En de tijd zal het leren. Zullen arbeidsintensieve muziek en strips ophouden te bestaan? Ik denk dat de kans klein is, omdat te veel mensen liever kwaliteit hebben dan vaag goedkoop gekloot. Dus er zullen altijd genoeg mensen zijn die ervoor bereid zijn te betalen. Maar ik ben ook benieuwd hoor.

Misschien komt er op een gegeven moment wel weer een 'revival' in beide industrieën. Ik denk namelijk dat strips best kunnen stijgen in populariteit door ze digitaal beschikbaar te maken. En dat zou mensen weer kunnen aansporen om 'échte' strips aan te schaffen! Wie weet ook wel in de muziek iets soortgelijks...
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Dubbelduck » di maart 08, 2011 9:03 pm

Ik ben ook tegen deze digitalisering. Ik wil gewoon papier in mijn handen hebben en niet op zo'n klein schermpje naar beneden scrollen. Ik wil gewoon de pockets in mijn kast hebben staan en niet op mijn computerscherm. Bovendien mis je dan ook de rugtekeningen.
Ik heb zelf ook een tijdje digitale uitgaven van Donald Duck op mijn computer gezet. Maar daar ben ik op een gegeven moment mee gestopt. Gewoon omdat ik het onhandig vond om van een scherm af te lezen en het kostte ook nog aardig wat tijd.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor kwuk duck » wo maart 09, 2011 1:51 pm

Jullie hebben allemaal gelijk, ik wil ook alles liever op papier dit is makkelijker en leuker om te verzamelen begrijp mij niet verkeerd!
Ik wil dit doen voor puur in de trein ofzo, daar is het zo onhandig om altijd een boek mee te nemen en daardoor pak je je mobiel of wat dan ook en dan kan je iets lezen. Dus puur gemakszucht geen vervanging!
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » wo maart 09, 2011 5:22 pm

Dubbelduck schreef:Ik ben ook tegen deze digitalisering. Ik wil gewoon papier in mijn handen hebben en niet op zo'n klein schermpje naar beneden scrollen.

Ctrl+P. Als je papier in je handen wilt, print je de strip uit op papier. (snik) Digitale Ducks hebben de toekomst. In feite is Donald Duck Weekblad reeds een digitaal stripblad, uitgeprint op papier.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor kwuk duck » wo maart 09, 2011 6:27 pm

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, als de ducks digitaal worden krijg je dat 1 iemand het koopt en online zet waardoor er geen inkomsten meer zijn voor DD waardoor ze stoppen, dit zou erg jammer zijn. natuurlijk zijn er altijd de trouwe fans die blijven betalen netals bij muziek, maar dit zal voor alleen DD niet genoeg zijn. het uploaden gebeurt nu ook al maar op kleine schaal ik heb een aantal digitale comics oftewel .CBR (comic book rar) maar ik zag laatst ook een complete jaargang van DD op the pirate bay staan! plus als je de DDs digitaal maakt zullen er veel klaagbrieven komen van ouders die vinden dat hun kinderen te veel achter een scherm zien of oudere die vinden dat het blad niet meer is als vroeger, dit kost veel abbonees wat DD natuurlijk niet wil. Dus DD zet een paar uitgaves in de ibook store maar houdt het blad op papier!
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » za maart 12, 2011 5:46 pm

kwuk duck schreef:Hier ben ik het niet helemaal mee eens, als de ducks digitaal worden krijg je dat 1 iemand het koopt en online zet waardoor er geen inkomsten meer zijn voor DD waardoor ze stoppen, dit zou erg jammer zijn.

Dan zouden er ook geen i-Tunes en e-books zijn. (snik)

kwuk duck schreef:het uploaden gebeurt nu ook al maar op kleine schaal ik heb een aantal digitale comics oftewel .CBR (comic book rar) maar ik zag laatst ook een complete jaargang van DD op the pirate bay staan!

Als Pirate Bay een digitaal jaargang aanbiedt, is er blijkbaar vraag naar.
Het zijn vast scans van papier. Dus hoef je daarvoor geen papieren Ducks te hebben, als ze daarna toch digitaal worden aangeboden. Papier is geen kopieerbeveiliging.

kwuk duck schreef:plus als je de DDs digitaal maakt zullen er veel klaagbrieven komen van ouders die vinden dat hun kinderen te veel achter een scherm zien of oudere die vinden dat het blad niet meer is als vroeger, dit kost veel [abonnees] wat DD natuurlijk niet wil.

Vandaar dat scholen steeds meer met computers werken. Het Weekblad kan zich aanbieden als een leerzame applicatie. Eventueel in samenwerking met bijvoorbeeld het blad 'Kijk'. Als je op het woord Vesuvius in een stripballon klikt, kun je worden doorverwezen naar informatie over vulkanen. (snotter)

kwuk duck schreef:Dus DD zet een paar uitgaves in de ibook store maar houdt het blad op papier!

Wedden van niet? Jullie zijn gewoon hopeloos ouderwets, met jullie kasten vol met oud papier. In de toekomst passen alle ruim 3000 Donald Ducks op een USB-stick. Geen gezoek meer naar nummers, geen muffe papierlucht, geen beschadigingen na veelvuldig lezen. Allemaal voordelen en dan gaan jullie moeilijk doen! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Dubbelduck » za maart 12, 2011 7:04 pm

Ui schreef:
kwuk duck schreef:Dus DD zet een paar uitgaves in de ibook store maar houdt het blad op papier!

Wedden van niet? Jullie zijn gewoon hopeloos ouderwets, met jullie kasten vol met oud papier. In de toekomst passen alle ruim 3000 Donald Ducks op een USB-stick. Geen gezoek meer naar nummers, geen muffe papierlucht, geen beschadigingen na veelvuldig lezen. Allemaal voordelen en dan gaan jullie moeilijk doen! (huil huil)

Het is gewoon veel leuker om alles op papier te hebben. Computers raken bovendien overvol als al die ruim 3000 bestanden erop moeten. En onze computer is al zo ontzettend sloom.
Zelfs als je alles uit kunt printen met Ctrl+P, zou dat ontzettend veel inkt kosten. Ook is het zo dat sommige printers een minder goede kwaliteit hebben dan andere. De ene abonnee heeft dus een prachtig mooi ingekleurde Duck terwijl de andere een nauwelijks leesbare, met strepen bedekte Duck heeft. Nu heeft iedereen een Duck van dezelfde kwaliteit (met uitzondering van enkele misdrukken, zie bijvoorbeeld snowmansion's misdrukte DD extra 2011-02). Maar misdrukken kun je altijd nog terugsturen of, als je ze in de winkel hebt gekocht, ruilen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Bruno » za maart 12, 2011 7:25 pm

Nee, een App 'Donald Duck Weekblad', die bestaat uit de normale website (maar dan een beetje aangepast misschien). Met dagelijks een 'brievenbusstripje' en met Duckipedia en Quizzen. Dat is dan de gratis App en dan moet er ook een betaalde, van €0,79 of, misschien beter, €2,39.

In die betaalde App kunnen misschien ook af en toe kleine filmpjes komen over hoe de Donald Duck gemaakt wordt. En daar kun je ook gratis een klein aantal oude Donald Ducks kan lezen, gewoon random gekozen uit de geschiedenis van het weekblad. Niet allemaal, gewoon een paar. Als je héél graag wil, kun je dan voor 79 cent een weekblad naar keuze kopen en voor 4,99 een hele jaargang...
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » za maart 12, 2011 7:27 pm

Dubbelduck schreef:Het is gewoon veel leuker om alles op papier te hebben.

Dat is subjectief. Wat is leuk aan het alles op papier hebben? Papier neemt veel ruimte in beslag. Papier vergeelt. Papier kan muf gaan ruiken. (snotter)

Dubbelduck schreef:Computers raken bovendien overvol als al die ruim 3000 bestanden erop moeten. En onze computer is al zo ontzettend sloom.

Dat hangt van de computercapaciteit af. Tegenwoordig praat men al in terrabytes. En wie zegt dat je alles persé lokaal moet opslaan? Misschien is de toekomst dat je inlogt in een bibliotheek van Donald Ducks, zoals mensen nu lid zijn van een reguliere bibliotheek. Misschien houdt het "Weekblad" op te bestaan en kunnen mensen zelf beslissen welke verhalen ze willen lezen. Hoef je niet meer moeilijk te doen met verzoekjes. Waarom moet een redactie een voorkeuze maken, als lezers zelf kunnen kiezen?

Dubbelduck schreef:Zelfs als je alles uit kunt printen met Ctrl+P, zou dat ontzettend veel inkt kosten.

Printen op papier is ouderwets. Als de "e-ink" doorzet, zijn er straks kleurenbeeldschermen die geen licht geven en zodoende lezen als echt papier. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » za maart 12, 2011 7:30 pm

Ja, al vinden wij dit minder leuk als grote fans, ik moet Ui wel gelijk geven.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » za maart 12, 2011 7:33 pm

Hoe cool zou het zijn dat je digitaal op je iPad een Donald Duck leest en als je met je vinger op de verhaalcode drukt, krijg je de verhaalpagina van inducks!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Volgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten