Je Favoriete Quote

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma apr 11, 2011 5:51 pm

Er is op McDrake al heel wat gezegd. Sommige dingen zijn gewoon loze opmerkingen, en andere zijn toch altijd weer leuk om te lezen. Wat kan jij je nog goed herinneren, dat er echt bovenuit sprong? Mijn favoriet is:
Bericht #22 uit het topic Grappigste Avonturen 32:
Rubberduck schreef:En jongens... Pier Lorenzo de Vita?! Groter broddelwerk is er in 80 jaar Disney-strips toch nooit gemaakt?

Maakt me altijd aan het lachen. Rubberduck, wat ben je weer subtiel.

Meer commentaar op Pier Lorenzo de Vita:
Bericht #16 uit het topic Grappiste Avonturen van Donald Duck 28:
Rubberduck schreef:Het zal mij een worst wezen dat Pier "ledematen en gewrichten" tekent. Maakt je dat dan automatisch een goede tekenaar? Als de rest uitermate pet is?

Bericht #5 uit het topic Nieuwste boekuitgaven Donald Duck januari t/m april 2010.:
Rubberduck schreef:Als het gaat om Pier Lorenzo de Vita, maak dan je borst maar nat! Lelijker tekenwerk heb ik zelden gezien! Ongelofelijk dat zijn zoon Massimo uitgegroeid is tot één van de beste Italiaanse tekenaars ooit!

En misschien wel de mooiste van allemaal, #4 uit het topic Grappigste Avonturen van Donald Duck 28:
Rubberduck schreef:Het spijt me zeer, maar ik heb het al vaker gezegd: Pier Lorenzo de Vita is echt de meest mislukte Duck-tekenaar allertijden. Vergeleken met hem is Sander Gulien nog een meestertalent. Het is een godswonder dat zijn zoon Massimo is uitgegroeid tot één van de beste Disney-tekenaars van Italië, want van zijn vader moet hij het niet hebben. In dit album worden de kleine pocket-plaatjes dan ook nog eens gigantisch uitvergroot, en dat maakt de lelijkheid nog veel overduidelijker. De nieuwe spuuglelijke inkleuring benadrukt die duidelijker geworden misluktheid eens te meer.

Nou was de serie al veel eerder gedesintegreerd.
[...]
Maar de definitieve ondergang van een voorheen mooie serie begon met deel 24. Wat volgde was een waslijst aan niet van elkaar te onderscheiden, onopvallende, wanpresterende, oubollige lopende-band-tekenslaven van Spaanse of Italiaanse makelij, die in een fabriekje dag in dag uit dezelfde Duck zaten te tekenen.

Prachtig gebruik van woorden, Rubberduck!

Wat vinden jullie dat er echt bovenuit springt?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma apr 11, 2011 6:55 pm

Ik ben vereerd. Ik ben niet altijd heel genuanceerd, zie ik. ;)

Ik moet altijd hartelijk lachen als Ei heel smakelijk en beeldend de Roep-redactie beschrijft, met een Oom Thom als dictator die zich van ergernis vastbijt in het tapijt, terwijl Jos de Katrien onder het kopieerapparaat aan het stoppen is. :lol:

Maar als ik die allemaal moet gaan quoten, ben ik volgend jaar nog bezig.

Michiel P heeft ook altijd van die droge opmerkingen. Hij had zo eens een rijmpje over Don Rosa; die had ik nog in mijn signature gehad, maar waar die is gebleven...?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma apr 11, 2011 7:18 pm

Rubberduck schreef:Ik moet altijd hartelijk lachen als Ei heel smakelijk en beeldend de Roep-redactie beschrijft, met een Oom Thom als dictator die zich van ergernis vastbijt in het tapijt, terwijl Jos de Katrien onder het kopieerapparaat aan het stoppen is. :lol:

Weet je dat ik eerst koffieapparaat las, i.p.v. kopieerapparaat. Ik zag Jos de Katrien al in het koffieapparaat stoppen. :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma apr 11, 2011 7:34 pm

Bericht #9 uit het topic DD 2008-03:
Michiel P schreef:Ik denk dat het komt doordat Rosa's "Kouwe drukte in Killehammer" (OD-album 65) een schaamteloze rip-off van Strobls "Onsportieve sportman" is.

*kuch kuch hoest proest* Wat zeg ik nou weer? Ik bedoel dat onze favoriete tekenaar Keno Don Hugo Jodocus Carolus Wilhelmus Rosa een roerende hommage aan zijn stille liefde Tony Strobl heeft getekend. Ja, dat moet het zijn! En hij is zo bescheiden en verlegen dat hij dat nooit heeft durven zeggen!

Als je goed kijkt ontdek je in het eerste plaatje ook de initialen O.T.T.O. (Ook Tony Tekende Onbeholpen).

:lol:
Ik was vergeten hoeveel middelste namen we op McDuck en McDrake voor Rosa bedacht hebben. Hij is bekend onder de namen:
-Rosa
-Don Rosa
-Keno Don Rosa
-Keno Don Hugo Rosa
-Keno Don Hugo Judocus Rosa
-Keno Don Hugo Judocus Carolus Wilhelmus Rosa
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bruno » ma apr 11, 2011 8:40 pm

Ik moet nu wel eerlijk toegeven dat dezeopmerking vandaag van Rubberduck mij echt aan het lachen maakte!
Rubberduck schreef:Bruno, wat heb je toch altijd schitterend onderbouwde argumenten! Ik raak er op slag van overtuigd!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Rubberduck » di apr 12, 2011 3:48 am

@ Duckfan van Down Under: Ja, dat soort geintjes! "Ook Tony Tekende Onbeholpen"! :lol:

Van Michiel komt ook de bijnaam 'Sander met de korte armpjes' van Sander Gulien (omdat diens stripfiguren vaak te korte armen hebben).
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ui » di apr 12, 2011 1:34 pm

Rubberduck schreef:Michiel P heeft ook altijd van die droge opmerkingen. Hij had zo eens een rijmpje over Don Rosa; die had ik nog in mijn signature gehad, maar waar die is gebleven...?

Uit het topic 'Wat vinden jullie goed aan Rosa en wat niet':

2008, Duckfan van Down Under schreef:'T is zelfs als je hem heel goed kent, Don Rosa blijft een rare vent!

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=7524#p7524

2008-10-02 23:09:30, Michiel P schreef:Al is zijn tekenwerk wat kreupel, hij blijft geliefd bij het gepeupel.
Toch vind ik hem wat overschat: steeds meer kwam in zijn werk de klad.
Maar hij verdient ons mededogen: Rosa heeft wat aan zijn ogen.
Hoewel, misschien niet onterecht, dat van zijn fans ook wordt gezegd.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=7530#p7530

2008-10-03 11:58:13, Rhijnvis Vilein schreef:Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is het waar.
Hierboven leer je dus gewis, wie er koning bij de blinden is...

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=7536#p7536

En zo staan er meer rijmpjes in dat topic. Er was zogenaamd een "nieuwe regel' van kracht. (snotter)

2008-10-03 16:03:23, Michiel P schreef:Ik zie dat Duckfan zich niet naar de nieuwe regel voegt:
"Pas antwoorden nadat er op een versje is gezwoegd."

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=7552#p7552

Duckfan van Down Under schreef:-Keno Don Hugo Judocus Rosa
-Keno Don Hugo Judocus Carolus Wilhelmus Rosa

JOdocus. Rosa zit toch niet op judo? Ui hoopt van niet. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » di apr 12, 2011 8:50 pm

JOdocus. Rosa zit toch niet op judo? Ui hoopt van niet. (snotter)

Waarom hoopt ui van niet?
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Ui » di apr 12, 2011 9:15 pm

DordrechtDuck schreef:Waarom hoopt ui van niet?

Straks komt hij achter Ui aan! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Je Favoriete Quote

Berichtdoor Koen » di okt 23, 2012 5:30 pm

Ach,Ui,maak hem maar bang met de theorie dat Dagobert en oma/Dora broer en zus zijn. ;)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Je Favoriete Quote

Berichtdoor Koen » wo okt 24, 2012 1:04 pm

Het is trouwens wel Judocus,net als Alfred Judocus Kwak.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Je Favoriete Quote

Berichtdoor MatroosDuck » wo okt 24, 2012 2:23 pm

Deze quote vond ik wel grappig:

Ui schreef:Teken desnoods de profeet Mohammed.


Ging erover dat Ui het een schande vond dat Dumbella als volwassene was afgebeeld.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am


Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron