Slow-chatten op McDrake

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Rubberduck » wo apr 27, 2011 2:09 am

Ik merk de laatste tijd dat er ontzettend veel geslow-chat wordt op McDrake. Voor wie deze term niet kent, dit is een voorbeeld van slow-chatten:


persoon 1 schreef:Ik vind dat eerste verhaal wel leuk, maar dat grapje op het eind was egt slecht.

persoon 2 schreef:Wat vond je slecht aan het eind dan? En 'egt' moet met ch, hoor.

persoon 1 schreef:Oh, sorry! Haha, dat komt door msn, daar doe ik dat altijd.

persoon 2 schreef:Haha, ja, dat doe ik soms ook wel eens. Maar wat vond je nou?

persoon 1 schreef:Huh? Wat bedoel je?

persoon 2 schreef:Van die eindgrap bedoel ik.

persoon 1 schreef:Oh, die vond ik gewoon raar.

persoon 2 schreef:Maar waarom dan?

Enzovoorts, enzovoorts. Chat-conversaties dus, maar dan op McDrake. Kan gaan over spelfouten, of hobbies, of familieleden, of verjaardagen, of... eigenlijk alles. Heeft nooit ook maar iets met het topic te maken, maar er wordt gerust een volle pagina op door gegaan. Vaak is dit ook nog quote-in-quote-in-quote-in-quote gedaan. Dit gebeurt met name door de jongere leden.

Is dit toegestaan op McDrake? Of moeten msn-gesprekken ook liever echt op msn? Of op het Offtopic board?

Ik vind dit soort posts echt heel ergerlijk en het neemt echt in zeer rap tempo toe. Ben ik de enige? Spreek me gerust tegen. Ik hoor graag van jullie.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » wo apr 27, 2011 2:44 am

Rubberduck schreef:Ik merk de laatste tijd dat er ontzettend veel geslow-chat wordt op McDrake. Voor wie deze term niet kent, dit is een voorbeeld van slow-chatten:


persoon 1 schreef:Ik vind dat eerste verhaal wel leuk, maar dat grapje op het eind was egt slecht.

persoon 2 schreef:Wat vond je slecht aan het eind dan? En 'egt' moet met ch, hoor.

persoon 1 schreef:Oh, sorry! Haha, dat komt door msn, daar doe ik dat altijd.

persoon 2 schreef:Haha, ja, dat doe ik soms ook wel eens. Maar wat vond je nou?

persoon 1 schreef:Huh? Wat bedoel je?

persoon 2 schreef:Van die eindgrap bedoel ik.

persoon 1 schreef:Oh, die vond ik gewoon raar.

persoon 2 schreef:Maar waarom dan?

Enzovoorts, enzovoorts. Chat-conversaties dus, maar dan op McDrake. Kan gaan over spelfouten, of hobbies, of familieleden, of verjaardagen, of... eigenlijk alles. Heeft nooit ook maar iets met het topic te maken, maar er wordt gerust een volle pagina op door gegaan. Vaak is dit ook nog quote-in-quote-in-quote-in-quote gedaan. Dit gebeurt met name door de jongere leden.

Is dit toegestaan op McDrake? Of moeten msn-gesprekken ook liever echt op msn? Of op het Offtopic board?

Ik vind dit soort posts echt heel ergerlijk en het neemt echt in zeer rap tempo toe. Ben ik de enige? Spreek me gerust tegen. Ik hoor graag van jullie.

Heb er niks op tege
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » wo apr 27, 2011 2:44 am

Bruno Kopsky schreef:
Rubberduck schreef:Ik merk de laatste tijd dat er ontzettend veel geslow-chat wordt op McDrake. Voor wie deze term niet kent, dit is een voorbeeld van slow-chatten:


persoon 1 schreef:Ik vind dat eerste verhaal wel leuk, maar dat grapje op het eind was egt slecht.

persoon 2 schreef:Wat vond je slecht aan het eind dan? En 'egt' moet met ch, hoor.

persoon 1 schreef:Oh, sorry! Haha, dat komt door msn, daar doe ik dat altijd.

persoon 2 schreef:Haha, ja, dat doe ik soms ook wel eens. Maar wat vond je nou?

persoon 1 schreef:Huh? Wat bedoel je?

persoon 2 schreef:Van die eindgrap bedoel ik.

persoon 1 schreef:Oh, die vond ik gewoon raar.

persoon 2 schreef:Maar waarom dan?

Enzovoorts, enzovoorts. Chat-conversaties dus, maar dan op McDrake. Kan gaan over spelfouten, of hobbies, of familieleden, of verjaardagen, of... eigenlijk alles. Heeft nooit ook maar iets met het topic te maken, maar er wordt gerust een volle pagina op door gegaan. Vaak is dit ook nog quote-in-quote-in-quote-in-quote gedaan. Dit gebeurt met name door de jongere leden.

Is dit toegestaan op McDrake? Of moeten msn-gesprekken ook liever echt op msn? Of op het Offtopic board?

Ik vind dit soort posts echt heel ergerlijk en het neemt echt in zeer rap tempo toe. Ben ik de enige? Spreek me gerust tegen. Ik hoor graag van jullie.

Heb er niks op tege

*tegen
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo apr 27, 2011 7:49 am

Op het laats kun je overal wel een probleem van maken. als je het niet ziet zitten, kun je beter oprotten.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » wo apr 27, 2011 10:56 am

Bruno Kopsky schreef:
Bruno Kopsky schreef:
Rubberduck schreef:[LANG, VOLLEDIG CITAAT]

[1 ZIN]

[1 WOORD]

Doe je dit nu om te pesten? (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » wo apr 27, 2011 12:07 pm

Dat quoten kan ook wel wat minder inderdaad. Sowieso ga je door die quote knop al best veel berichten terug, misschien dat dit kan worden aangepast? Ook hoeft niet ieder bericht gequote te worden, tenzij er van onderwerp is veranderd of iets dergelijks, of als je iets terug wilt halen van een paar posts terug.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Bruno » wo apr 27, 2011 12:10 pm

Weet ik. Ik geef ook sinds kort vaker gewoon antwoord zonder quotes.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor DD » wo apr 27, 2011 12:17 pm

de zwarte schim schreef:als je het niet ziet zitten, kun je beter oprotten.

Jeetje doe eens normáál man!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo apr 27, 2011 3:43 pm

Ik erger me er ook aan.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » wo apr 27, 2011 8:41 pm

Ik erger me er niet aan, want ik post zelf ook kort omdat ik niet zo'n typer ben. Heb ook respect voor degene die het wel goed kan/ er de tijd voor neemt.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor kwuk duck » wo apr 27, 2011 9:57 pm

Ik maak mij hier ook schuldig aan omdat ik tegenwoordig vaak op mijn iPod kijk in plaats van op de pc, en op een kleiner toetsenbord gaat typen niet zo lekker :(
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Rubberduck » do apr 28, 2011 1:58 am

DordrechtDuck schreef:Ik erger me er niet aan, want ik post zelf ook kort omdat ik niet zo'n typer ben. Heb ook respect voor degene die het wel goed kan/ er de tijd voor neemt.

Ik heb ook niks tegen korte antwoorden. Niet iedereen is zo langdradig en breedsprakig als ik. ;)

Maar dat heen-en-weer geping-pong vind ik niet geschikt voor een forum. Als anderen daar anders over denken: prima. Ik merk alleen bij mezelf dat ik het jammer vind als ik zie dat een bepaald topic aangeeft "nieuwe berichten" te hebben, en dan alleen maar van dat gechat te zien, vaak over off-topic zaken.

Ik was overigens geenszins van plan om "op te rotten", zwarte schim. :)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » do apr 28, 2011 2:18 am

Ik snap je punt. Dan denk je dat er iets leuks nieuws staat en dan is het helemaal niks. Maar ja, 1. sommigen snappen het quoten niet (moeten ze misschien ook inderdaad maar niet doen dan), en 2. op een iPhone/iPod is het een stuk lastiger om een quote klein en beknopt te krijgen (dus ook ik laat het dan wel eens varen - op de computer besteed ik er genoeg aandacht aan).

Maar eigenlijk denk ik: zo erg is het nou ook weer niet. Wat ge-slowchat van tijd tot tijd is ook wel leuk.

De moderator zou, als het mogelijk is, misschien de standaardinstelling zo kunnen wijzigen, dat men bij het quoten slechts de laatste opmerking quote-t (en daarbij het quote-in-quote-quoten automatisch vermijdt; met name storend bij slowchatten). Wanneer men wil quoten met een quote-in-quote kan men dit naar gelieve aanpassen.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » do apr 28, 2011 4:34 pm

Rubberduck schreef:Ik heb ook niks tegen korte antwoorden.

Ui baalt van de overbodig lange quotes.

Bruno Kopsky schreef:De moderator zou, als het mogelijk is, misschien de standaardinstelling zo kunnen wijzigen, dat men bij het quoten slechts de laatste opmerking quote-t (en daarbij het quote-in-quote-quoten automatisch vermijdt; met name storend bij slowchatten). Wanneer men wil quoten met een quote-in-quote kan men dit naar gelieve aanpassen.

Dit is, in elk geval in de huidige software-versie, niet te regelen. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » do apr 28, 2011 7:00 pm

Rubberduck schreef:
DordrechtDuck schreef:Ik erger me er niet aan, want ik post zelf ook kort omdat ik niet zo'n typer ben. Heb ook respect voor degene die het wel goed kan/ er de tijd voor neemt.

Ik heb ook niks tegen korte antwoorden. Niet iedereen is zo langdradig en breedsprakig als ik. ;)

Maar dat heen-en-weer geping-pong vind ik niet geschikt voor een forum. Als anderen daar anders over denken: prima. Ik merk alleen bij mezelf dat ik het jammer vind als ik zie dat een bepaald topic aangeeft "nieuwe berichten" te hebben, en dan alleen maar van dat gechat te zien, vaak over off-topic zaken.

Ik was overigens geenszins van plan om "op te rotten", zwarte schim. :)

Ik vind het trouwens leuker om te lezen dan om te schrijven. Daarom ben ik ook geen schrijver geworden, haha. En vergeet niet, je hebt 2 oren en 1 mond hé.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht


Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten