Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorganger

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor MatroosDuck » wo maart 13, 2013 9:00 am

Die emancipatie van tegenwoordig ook.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Oom Paspasu » wo maart 13, 2013 7:49 pm

Met andere woorden: "Vrouwen horen in de keuken thuis, niet in de Donald Duck of op McDrake!" Je geeft Beertje hiermee dus gelijk.

Zie hoe geniepig Beertje de discussie heeft verlegd! "Omdat MatroosDuck mijn plaatje een 6 geeft, is hij een vrouwenhater!" Dat is hij als verstandige jongen natuurlijk ook wel, maar hij kan het plaatje toch ook los daarvan minder mooi vinden? Bovendien is een 6 nog steeds een voldoende. Ik zou lager hebben gegeven.
Beertje schreef:Voor Oom Paspasu: Een 8.

Een 8? Twee neefjes staan met één been op de schouders van het derde neefje. Het lijkt wel een spreekwoord, maar toch is het een grote tekenfout.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor MatroosDuck » do maart 14, 2013 8:50 am

Een 8, omdat het me nu pas opvalt. Welk verhaal?
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Hidde » do maart 14, 2013 3:38 pm

Oom Paspasu's plaatje komt uit dit verhaal: http://coa.inducks.org/story.php?c=H+87085. Getekend door Mau Heymans.

Ik denk dat het voor mij ook maar is tijd wordt voor een nieuwe avatar.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Beertje » vr maart 15, 2013 1:43 am

Oom Paspasu schreef:Met andere woorden: "Vrouwen horen in de keuken thuis, niet in de Donald Duck of op McDrake!" Je geeft Beertje hiermee dus gelijk.

Zie hoe geniepig Beertje de discussie heeft verlegd! "Omdat MatroosDuck mijn plaatje een 6 geeft, is hij een vrouwenhater!" Dat is hij als verstandige jongen natuurlijk ook wel, maar hij kan het plaatje toch ook los daarvan minder mooi vinden? Bovendien is een 6 nog steeds een voldoende. Ik zou lager hebben gegeven.
Beertje schreef:Voor Oom Paspasu: Een 8.

Een 8? Twee neefjes staan met één been op de schouders van het derde neefje. Het lijkt wel een spreekwoord, maar toch is het een grote tekenfout.

Beertje is niet geniepig!
En Beertje vond het gewoon opvallend dat er allemaal zevens en achten gegeven werden, terwijl zij een 6 kreeg en heus ook een mooi plaatje heeft!
Oom Paspasu lijkt liever niet aardig tegen Beertje te willen doen, waar heeft Beertje dat aan verdiend? ::cry:
Avatar gebruiker
Beertje
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: ma feb 11, 2013 2:25 am
Woonplaats: meerdere

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Oom Paspasu » vr maart 15, 2013 2:01 am

Beertje schreef:Beertje is niet geniepig!

Oom Paspasu schreef:Zie hoe geniepig Beertje de discussie heeft verlegd!

Deze zin kan je op twee manieren lezen:
a. "geniepig Beertje" is het onderwerp.
b. "Beertje" is het onderwerp, "geniepig" is een bijwoord bij "heeft verlegd".
Optie b. is zoals ik de zin had bedoeld. Beertje is niet geniepig; Beertje heeft geniepig verlegd.

Een 5 voor Beertje.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr maart 15, 2013 8:25 am

Ik vind het profielplaatje van Beertje lekker wél mooi! Lekker puh!

En die van Oom Paspasu overigens ook. De manier waarop de neefjes redetwistend zijn getekend doet namelijk denken aan Oom Paspasu's manier van berichten plaatsen, hier. Heel passend. En natuurlijk een klassieke Heijmans. Dus een 7,5.

Ik denk niet dat ik een hoog cijfer ga krijgen. Misschien moet ik toch eens zelf een profielplaatje gaan zoeken. Tot nu toe heb ik dit uit luiheid achterwege gelaten.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor MatroosDuck » vr maart 15, 2013 9:23 am

Een 10 voor de ontzichtbare Schim van Rtg.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Oom Paspasu » vr maart 15, 2013 6:14 pm

Ridder ter Geit schreef:Ik vind het profielplaatje van Beertje lekker wél mooi!

Zeker omdat ze een plaatje van Katrien heeft en Ridder ter Geit niet van mannen houdt! Of werkt dit verwijt maar één kant op?
Ridder ter Geit schreef:Lekker puh!

Nou moe!
Ridder ter Geit schreef:De manier waarop de neefjes redetwistend zijn getekend doet namelijk denken aan Oom Paspasu's manier van berichten plaatsen, hier. Heel passend.

Het gevaar is dat men de toon van een bericht en het karakter van de auteur vaststelt door naar het profielplaatje te kijken. Bijvoorbeeld: MatroosDuck maakt altijd alleen maar grappen; Ui is verdrietig, ook al zou hij (snik) weglaten en ons vertellen dat hij vandaag blij is; Hidde is altijd vrolijk; Scroogedollarteken is zelfingenomen; McDuck Menu is altijd heel voorzichtig met wat hij zegt; en oom Paspasu is een betweterig klootzakje. Maar zijn wij echt zo?
Denk dus goed na voor je een profielplaatje kiest! Ik raad je aan om dit plaatje te nemen:
Afbeelding
http://en.wikipedia.org/wiki/Bagism
Een forum als McDrake is natuurlijk een vorm van "total communication": we luisteren naar wat anderen te zeggen hebben, onbevooroordeeld door uiterlijk, afkomst of maatschappelijke positie. Het zou daarom goed zijn, wanneer we profielplaatjes en namen zouden afschaffen.

Een 7 voor MatroosDuck.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Ui » vr maart 15, 2013 6:58 pm

Beertje schreef:Maar dan is die 6 voor mij bedoeld :( Zeker omdat ik een plaatje van Katrien heb en MatroosDuck niet van vrouwen houdt!

Beertje schreef:Beertje bedoelt het toch helemaal niet gemeen! Maar Beertje denkt wel dat haar mooie plaatje meer dan een 6 waard is :(

Beertje's plaatje toont Katrien. Dat is een beruchte mannenhaatster. Als Katrien zo verleidelijk kijkt is het uitkijken geblazen. Dan loert er een voorjaarsschoonmaak of een lezing van de Damesclub. Echt wel! (snotter)

Oom Paspasu schreef:"Omdat MatroosDuck mijn plaatje een 6 geeft, is hij een vrouwenhater!" Dat is hij als verstandige jongen natuurlijk ook wel, maar hij kan het plaatje toch ook los daarvan minder mooi vinden? Bovendien is een 6 nog steeds een voldoende. Ik zou lager hebben gegeven.

Misschien is het een gevalletje van "meisjes plagen, zoentjes vragen".

Beertje schreef:Oom Paspasu lijkt liever niet aardig tegen Beertje te willen doen, waar heeft Beertje dat aan verdiend? ::cry:

Wat is dat toch, tussen Oom Paspasu en Beertje? Het tranend doch wakend oog van Inspecteur Ui heeft via McDrake ontdekt, via het topic 'Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil ops[tarten]', dat ze elkaar waarschijnlijk kennen van buiten McDrake. (15 feb 2013 06:14 pm) Na enige deductie concludeert Inspecteur Ui, dat volstrekt niet is uitgesloten dat ze waarschijnlijk een getrouwd doch enigszins verzuurd echtpaar vormen: Oom Paspasu en Tantje Beertje, dus.

Oom Paspasu schreef:
Ridder ter Geit schreef:Ik vind het profielplaatje van Beertje lekker wél mooi!

Zeker omdat ze een plaatje van Katrien heeft en Ridder ter Geit niet van mannen houdt! Of werkt dit verwijt maar één kant op?

Katrien en mannenhaat combineren zich zeer goed met elkaar.

Ui geeft het plaatje van Beertje een 8. Omdat de paarse kleding, Ui doet denken aan krokussen. Maar nu rent Ui er gauw vandoor, voordat Ui een poetsdoek in de handjes krijgt geduwd! Haha! (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Oom Paspasu » vr maart 15, 2013 8:52 pm

Oom Paspasu schreef:Een forum als McDrake is natuurlijk een vorm van "total communication": we luisteren naar wat anderen te zeggen hebben, onbevooroordeeld door uiterlijk, afkomst of maatschappelijke positie.

Ui schreef:Wat is dat toch, tussen Oom Paspasu en Beertje?

Ui is veel te nieuwsgierig!

Beertje had in een van haar eerste posts al gezegd dat zij mij buiten McDrake kent. Maar nee, we zijn niet getrouwd: Beertje is 22 jaar en ik ben 4. Ik wil best aardig tegen haar doen, maar bevooroordeeld door haar plaatje, schrik ik daarvoor weg, net als Ui. Haar eerste posts, zoals "Volgens mij wil Oom Paspasu graag met Ui een pocket lezen ;) ", hebben mij inderdaad verzuurd, maar inmiddels heeft ze ook verteld wat haar favoriete verhaal is en ben ik niet meer boos.

Ui heeft een mooi plaatje: 7+.
Afbeelding
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Little Helper » za maart 16, 2013 12:57 am

Beertje had in een van haar eerste posts al gezegd dat zij mij buiten McDrake kent. Maar nee, we zijn niet getrouwd: Beertje is 22 jaar en ik ben 4.


Had ui laatst niet gezegd dat bij elke internetleeftijd 20 jaar zou moeten worden opgeteld?
Jij was het hier helemaal mee eens. Kunnen we afleiden dat Oom Paspasu 24 is? Dat is haast geen verschil, maar ziende d jeugd van tegenwoordig, lijken ze me niet getrouwd. Misschien hebben ze en relatie als vriend/vriendin?
Fan of Gottfredson, Taliaferro, Barks, Gulbransson,
Avatar gebruiker
Little Helper
Member
 
Berichten: 74
Geregistreerd: za jan 26, 2013 3:27 am
Woonplaats: Gyro Gearloose's workshop

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Oom Paspasu » za maart 16, 2013 2:16 am

Zo is het wel weer genoeg geweest! Ik ben een anoniem lid en ik wil jullie niet meer over mijzelf laten weten dan informatie die ik zelf verstrek, laat staan meer dan ik over mijzelf weet. Ik ga op jullie vragen geen antwoorden meer geven.
Beertje schreef:Oom Paspasu lijkt liever niet aardig tegen Beertje te willen doen, waar heeft Beertje dat aan verdiend? ::cry:
Ui schreef:Waarschijnlijk vormen ze een getrouwd echtpaar (pleonasme).
Oom Paspasu schreef:We zijn niet getrouwd.
Little Helper schreef:Misschien hebben ze een relatie als vriend/vriendin?

Ik doe onaardig tegen Beertje, dus hebben we een liefdesrelatie? Is het voor jullie ondenkbaar dat een jongen en een meisje elkaar op een andere manier kennen? Misschien is ze wel mijn moeder! Háár werkelijke leeftijd is toch zeker 42.

Dit is dus waar ik zuur van wordt! Sommige leden, Beertje, Little Helper en Ui bijvoorbeeld, vliegen meteen als stront op de boter, om maar eens een uitdrukking te misbruiken, wanneer er off-topic gegaan kan worden. En oh! wat heeft admin een zware taak om het forum overzichtelijk te houden, omdat niemand ooit on-topic kan blijven! Maar wie, oh wie is de kampioen off-topic?
Ook ik ben hier goed in en natuurlijk zijn de McDrakers veel interessanter dan die suffe Donald Ducks. Daarnaast meen ik dat ik ook wel eens iets interessants toevoeg aan dit forum, maar dat wordt niet gewaardeerd op McDrake. Beertje heeft het ook gemerkt: Ze vertelde over haar lievelingsverhaal; ze vroeg ons wat wij van dat verhaal vonden, maar niemand had zin om daarop in te gaan. Nee, beter kan je een opmerking maken over andere McDrakers, dan is het altijd raak!

Merk ook op hoe in de bovenstaande citaten over aanwezige leden met "ze" wordt gesproken. Het is blijkbaar niet de bedoeling dat ik antwoord. Ui en Little Helper maken samen een analyse over Beertje en mij, op dezelfde manier waarop je de relatie tussen Oom Dagobert en juffrouw Eugenia zou kunnen analyseren, om maar te verbloemen dat jullie met iets bezig zijn dat niet op dit forum thuishoort. Laat mij jullie dit vertellen: Op mij rust geen © Walt Disney! Als jullie het over mij willen hebben, dan doen jullie dat maar op McDrake Off-topic.

Waarom geef je geen cijfer voor het profielplaatje van je voorganger, Little Helper? Of zit jouw voorganger niet op McDrake? :P

Een 10- voor Little Helper. Een prachtig plaatje uit http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++21-04, maar als profielplaatje een beetje onduidelijk.
Ik dacht altijd dat op het plaatje van DD Donald stond te roken, totdat ik eens goed keek en het geen sjekkie maar water druipend van zijn snavel bleek te zijn. De wens is de vader der gedachte.
Afbeelding
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Little Helper » za maart 16, 2013 3:27 am

Jippie! Heb ik net het hoogste cijfer van dit topic gehaald? Het plaatje van mijn voorganger? Due zit wel degelijk op mcdrake. Of bedoelde je dat als bijv. Priester, dominee of iets dergelijks. In dat geval heb ik geen idee. Jouw plaatje geef ik een 4. Maar waarom, beste ::idea: ? Welnu, ik vind het niet mooi als avatar.

P.s. Ik dacht ook dat Donald op DD's avatar stond te roken.
Fan of Gottfredson, Taliaferro, Barks, Gulbransson,
Avatar gebruiker
Little Helper
Member
 
Berichten: 74
Geregistreerd: za jan 26, 2013 3:27 am
Woonplaats: Gyro Gearloose's workshop

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor MatroosDuck » za maart 16, 2013 11:05 am

Een 8 voor Little Helper.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron