Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorganger

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Ui » za maart 16, 2013 3:15 pm

Eerst wat off-topic geklets, maar uiteindelijk toch een reactie op het plaatje van DD, en een cijfer voor het plaatje van Matroosduck.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Wat is dat toch, tussen Oom Paspasu en Beertje?

Ui is veel te nieuwsgierig!

Ui is alleen maar bezorgd, omdat Beertje huilde. Ook Ui is helaas niet immuun voor vrouwentranen. Zelfs al zijn ze zelden echt. (snik)

Oom Paspasu schreef:Zo is het wel weer genoeg geweest! Ik ben een anoniem lid en ik wil jullie niet meer over mijzelf laten weten dan informatie die ik zelf verstrek, laat staan meer dan ik over mijzelf weet. Ik ga op jullie vragen geen antwoorden meer geven.

Oom Paspasu schreef:Ik doe onaardig tegen Beertje, dus hebben we een liefdesrelatie? Is het voor jullie ondenkbaar dat een jongen en een meisje elkaar op een andere manier kennen? Misschien is ze wel mijn moeder! Háár werkelijke leeftijd is toch zeker 42.

Waarom vertelt men dit soort informatie, deels over een ander, als men geen geroddel wil? Ui zit nu te piekeren over de vraag of er nu bij die 42 jaar ook 20 jaar opgeteld moeten worden. Heel dat systeem is nu in de war! (huil huil)

Oom Paspasu schreef:Dit is dus waar ik zuur van wordt! Sommige leden, Beertje, Little Helper en Ui bijvoorbeeld, vliegen meteen als stront op de boter, om maar eens een uitdrukking te misbruiken, wanneer er off-topic gegaan kan worden. En oh! wat heeft admin een zware taak om het forum overzichtelijk te houden, omdat niemand ooit on-topic kan blijven!

De ene off-topic communicatie is de andere niet. Het huidige topic is een topic over rangen en standen van profielplaatjes van bezoekers. Een topic dat eigenlijk de onverbiddelijke afschuw van Oom Paspasu zou moeten oproepen.
Een kort kletspraatje tussen leden in een dergelijk topic, is wat anders dan iemand die nu een serieus onderwerp aansnijdt, dat teruggevonden wil worden.

Oom Paspasu schreef:[Beertje] vertelde over haar lievelingsverhaal; ze vroeg ons wat wij van dat verhaal vonden, maar niemand had zin om daarop in te gaan.

Je bedoelt vast een bericht in het topic 'DD 2011-46'. (23 feb 2013 12:21 am)
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=2271
Ui heeft er meteen op gereageerd. Ook al kent Ui het verhaal niet.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=58432#p58432

Oom Paspasu schreef:Merk ook op hoe in de bovenstaande citaten over aanwezige leden met "ze" wordt gesproken. Het is blijkbaar niet de bedoeling dat ik antwoord.

Inderdaad! Hoe kunnen wij nu fijn over iemand roddelen, als die persoon er telkens tussendoor komt? Haha! (snik)

Oom Paspasu schreef:Als jullie het over mij willen hebben, dan doen jullie dat maar op McDrake Off-topic.

Dat is inderdaad de plaats voor off-topic berichten, maar het oprichten van topics om te roddelen over leden is een garantie voor een internetruzie.
En roddelen met toestemming van degene waarover geroddeld wordt, daar is natuurlijk niets leuks aan. Haha! (snotter)

Oom Paspasu schreef:Ik dacht altijd dat op het plaatje van DD Donald stond te roken, totdat ik eens goed keek en het geen sjekkie maar water druipend van zijn snavel bleek te zijn.

Met andere woorden, het neefje bluste een rokende Donald? Haha! (snik)

Ui geeft het plaatje van Matroosduck een 9. Vanwege de originele keus om een door Rosa getekende Diederik Duck te gebruiken. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor MatroosDuck » za maart 16, 2013 4:17 pm

Ui krijgt een 8.5. Zag hem laatst ook in een tijdschrift staan op de camping.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Oom Paspasu » za maart 16, 2013 4:39 pm

Ui schreef:Waarom vertelt men dit soort informatie, deels over een ander, als men geen geroddel wil?

Om jullie jullie dwaasheid in te laten zien. Jullie gissen maar in het wilde weg. Misschien heet ik in het echt niet eens Paspasu!
Ui schreef:De ene off-topic communicatie is de andere niet. Het huidige topic is een topic over rangen en standen van profielplaatjes van bezoekers. Een topic dat eigenlijk de onverbiddelijke afschuw van Oom Paspasu zou moeten oproepen.

In "Over McDrake Nederland Disney" kunnen we met elkaar over onszelf, als leden, spreken. Hierbij kunnen we iets over onszelf vertellen of de ander iets vragen. Dat is iets anders dan andere leden bespreken.
Enerzijds vind ik dat een forum "total communication" zou moeten zijn, zie het bovenstaande; anderzijds vind ook ik, zoals ik hierboven al zei, de andere leden veel interessanter dan die suffe Donald Ducks. Ik heb dus niets tegen dergelijke topics, maar laat mij wel voor mijzelf spreken. Ik zou ook een biografie over Ui en zijn internetgeschiedenis hier kunnen plaatsen. Heel interessante stof, goed gedocumenteerd, maar hoewel alle bronnen al vrij toegankelijk zijn, kunnen we het beter aan jou overlaten om iets over jezelf te vertellen. Ikzelf blijf liever anoniem.
Ui schreef:Ui heeft er meteen op gereageerd. Ook al kent Ui het verhaal niet.

Misschien kent Ui "Back to the Klondike" wel? viewtopic.php?f=3&t=2697
Ui schreef:Met andere woorden, het neefje bluste een rokende Donald?

Haha! (huil huil)

MatroosDuck had van mij al een cijfer gekregen, een 7.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor MatroosDuck » za maart 16, 2013 5:28 pm

On-topic. Een 8 voor Oompje.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Ui » za maart 16, 2013 5:56 pm

Oom Paspasu schreef:In "Over McDrake Nederland Disney" kunnen we met elkaar over onszelf, als leden, spreken. Hierbij kunnen we iets over onszelf vertellen of de ander iets vragen. Dat is iets anders dan andere leden bespreken.

Er zijn hier amper leden besproken. Oom Paspasu en Beertje reageren op elkaar alsof ze elkaar van buiten McDrake of zelfs internet kennen. Mag daar totaal niets over gezegd worden? Ui maakt een grapje en daar ga je best uitvoerig op in, over hoe Beertje's eerste posts je verzuurd hebben, en dat je niet meer boos bent na het vernemen van haar favoriete verhaal. Little Helper ging daar vervolgens op in, waarna je boos lijkt te reageren. Vertel dan niet, dat de ander 22 jaar is en jij 4 jaar. Op zo'n manier zit je zelf het geklets te voeden. O zo! (huil huil)

Oom Paspasu schreef:Ik zou ook een biografie over Ui en zijn internetgeschiedenis hier kunnen plaatsen. Heel interessante stof, goed gedocumenteerd, maar hoewel alle bronnen al vrij toegankelijk zijn, kunnen we het beter aan jou overlaten om iets over jezelf te vertellen. Ikzelf blijf liever anoniem.

"Heel interessante stof", over een bolgewas zoals Ui? Hoe pleinvreesverwekkend leeg kan een wereld zijn, als dergelijke stof interessant is. Haha! (snik)

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:[Beertje's favorite verhaal] Ui heeft er meteen op gereageerd. Ook al kent Ui het verhaal niet.

Misschien kent Ui "Back to the Klondike" wel? http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?f=3&t=2697

Ja, Ui kent (geeuw) 'Back to the Klondike'. Dat is het enige verhaal dat Barks heeft gemaakt, als Ui het internet moet geloven.
Maar nu dreigt er een interessante discussie te ontstaan.

Ui geeft het profielplaatje van Oom Paspasu een 7.
Waarom geen 8? Het plaatje is wat wazig en er zijn flarden van tekstballonnen te zien.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Oom Paspasu » za maart 16, 2013 7:32 pm

Ui schreef:Er zijn hier amper leden besproken.

Hier niet, maar elders op McDrake wel, bijvoorbeeld: viewtopic.php?f=20&t=1256 en http://bb.mcdrake.nl/engdisney/viewtopi ... 87122f7578. Zo ga je niet met elkaar om, hoe interessant je elkaar ook vindt.
Ui schreef:Ui maakt een grapje.

Door je avatar lijkt een opmerking van jou onmogelijk als grap bedoeld.
Ui schreef:Op zo'n manier zit je zelf het geklets te voeden.

Ik dacht me te moeten verdedigen, maar blijkbaar was dat onverstandig.
Ui schreef:"Heel interessante stof", over een bolgewas zoals Ui?

Over Ui's geestelijk vader, dan.
Ui schreef:Ja, Ui kent (geeuw) 'Back to the Klondike'. Dat is het enige verhaal dat Barks heeft gemaakt, als Ui het internet moet geloven.

Doe dat maar niet, maar je moet wel toegeven dat het een bijzonder interessant verhaal is. Ik heb in het genoemde topic wat achtergrondinformatie proberen te geven, over de brug, het saloongevecht, de wegen naar de Dawson en de politieterreur daar, maar niemand kan het wat schelen. Als ik dit voor een ander verhaal zou doen, zou ik vast nog meer genegeerd worden.
Ik kwam erop omdat jij in "Molly McGold" over "Back to the Klondike" begon. Ik heb toen gereageerd in "Knappe Kitty" en terwijl ik het verhaal weer doorkeek, kreeg ik behoefte aan wat achtergrondinformatie.
Ui schreef:Ui geeft het profielplaatje van Oom Paspasu een 7.
Waarom geen 8? Het plaatje is wat wazig en er zijn flarden van tekstballonnen te zien.
Oom Paspasu schreef:Oom Paspasu is een betweterig klootzakje.

Ik heb deze avatar eens voor een vreselijk browserspel gemaakt, waarvoor een naarling me had overgehaald het te spelen. Het was zo vreselijk omdat je om de vijf uur heel veel moest klikken en er verder niets te beleven viel, totdat wij, Kwik, Kwek en Kwak, op een gegeven moment op het broederschapsforum onrust gingen stoken. We brachten iedereen in verwarring en niemand wist meer bij wie wij hoorden. Aanvankelijk hadden we het plaatje uit "Tralla-la" waar het ene neefje op de hoofden van de andere twee staat, maar deze avatar leek ons nog beter, juist om onszelf voor te doen als drie betweterige K.L.O.O.T.Z.A.K.J.E.S.* Bijna hadden we onze eigen broederschap zo ver dat ze ons wilden vernietigen, maar helaas waren ze toch verstandig. Uiteindelijk kwam ik erachter dat McDrake veel leuker is dan dat spel, omdat McDrake alleen máár kindertjes in verwarring brengen is, en verder geen geklik. Kijk eens aan, ik wil best soms iets over mezelf vertellen.
Mijn profielplaatje heeft dus als enige functie jullie uit te dagen om mij van het forum te verbannen en is niet bedoeld om mooi te zijn.

* Kwakende lente organiseren, ondertussen zelfmoord als kennelijk je eigen streven (aldus Ivo Niehe)
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Ui » za maart 16, 2013 8:48 pm

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Er zijn hier amper leden besproken.

Hier niet, maar elders op McDrake wel, bijvoorbeeld: viewtopic.php?f=20&t=1256 en http://bb.mcdrake.nl/engdisney/viewtopi ... 87122f7578. Zo ga je niet met elkaar om, hoe interessant je elkaar ook vindt.

Ui had het over hier, dit topic.
Topics uit de jaren 2006 en 2009-2010 erbij halen, omdat mensen zich kortstondig nieuwsgierig opstellen over recente openbare communicatie tussen jou en Beertje.

Misschien kunnen berichten ouder dan een maand, voortaan beter maar vernietigd worden.
Als zelfs leden elkaar om het minste geringste gaan confronteren met "heel interessante stof", "goed gedocumenteerd" en "vrij toegankelijk", is het misschien zeer onverstandig om berichten te archiveren - wat ook nog eens moeite kost. Dank, dat u op dergelijke dwaasheid wijst!

Oom Paspasu schreef:['Back to the Klondike'] Ik heb in het genoemde topic wat achtergrondinformatie proberen te geven, over de brug, het saloongevecht, de wegen naar de Dawson en de politieterreur daar, maar niemand kan het wat schelen. Als ik dit voor een ander verhaal zou doen, zou ik vast nog meer genegeerd worden.

Misschien leest Ui dat topic later nog wel een keer. Ooit. Met de huidige, plotseling omgeslagen sfeer heeft Ui daar nu geen zin meer in. (snik)

Oom Paspasu schreef:Mijn profielplaatje heeft dus als enige functie jullie uit te dagen om mij van het forum te verbannen en is niet bedoeld om mooi te zijn.

Je daagt uit om van McDrake verbannen worden? Niet gaan klagen als het je lukt.

Oom Paspasu schreef:[K.L.O.O.T.Z.A.K.J.E.S.*] * Kwakende lente organiseren, ondertussen zelfmoord als kennelijk je eigen streven (aldus Ivo Niehe)

???

Zullen we weer on-topic gaan, voor degenen die nu nog zin in McDrake hebben?
Ui geeft het profielplaatje van LIttle Helper een 7. Geen 8, omdat mensen het plaatje moeten herkennen om te weten wat er gebeurt.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Oom Paspasu » zo maart 17, 2013 1:20 am

Ui schreef:Met de huidige, plotseling omgeslagen sfeer heeft Ui daar nu geen zin meer in.

Misschien lijkt de sfeer omgeslagen, doordat de afgelopen berichten van drie betweterige kwakertjes en een huilend uitje zijn. Zelfs de gulle lach van Diederik weegt daar niet tegen op. De macht van profielplaatjes wordt onderschat, om maar on-topic te blijven.

Mijn vergelijking met andere topics is zwaar overdreven, maar ik wil hier op McDrake niet besproken en geanalyseerd worden, hoe interessant ik het ook vind om informatie over andere leden te lezen. Ik ben ook niet zonder schuld en nu ik dit zelf "ondergaan" heb, denk ik anders over eerdere berichten van mij, over een zekere school en haar leerlingen bijvoorbeeld, of over domme kinderen. Dat had ik niet moeten doen. Het was net zo min naar bedoeld als jullie opmerkingen over mij, maar het kan wel vervelend zijn voor de persoon in kwestie. Het grote verschil met de aangehaalde topics is dat die wel naar bedoeld zijn; de overeenkomst is dat leden buiten henzelf om tot discussieonderwerp worden.

Ik ben niet boos en ik aanvaard Ui's opmerking over het echtpaar als grap, al past grappen maken niet bij zijn avatar. Ik wil de sfeer niet verzieken, al zeg ik graag iets uitdagends. Ik zou mijn excuses willen aanbieden als ik Ui verdrietig heb gemaakt, maar ja, dat was Ui al. :(
Wel mijn excuses voor alle overdreven reacties op zoiets kleins. Zij kwamen voort uit een discussie die we beter over een Disney-onderwerp hadden kunnen voeren.

Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:K.L.O.O.T.Z.A.K.J.E.S.
???

Browserspelmedespeler oom Ivo reikte Kwik, Kwek en Kwak die Woudlopersmedaille uit voor onze activiteiten op het broederschapsforum, waar wij telkens revolutie predikten met het oog op zelfvernietiging om van dat stomme spel af te komen.

Natuurlijk past dit niet bij McDrake. Hier is het niet mijn doel om verbannen te worden, al is dat wel het doel van mijn avatar. Ik zal 'm zo spoedig mogelijk veranderen in een vriendelijkere, waardoor mijn berichten opeens een heel andere toon lijken te hebben en men denkt dat ik een kindervriend ben. Ik ben hier per slot van rekening een oude, wijze oom en niet drie vervelende kleuters. Sorry, Ridder ter Geit!
(Voor wie dit in de toekomst leest: Op het moment van schrijven heb ik als avatar de rechterhelft van plaatje 1.3 van Hond in de pot.)

-Hidde: 10, mooi getekend!
-BibiTotoLover: 6, ik heb niets met Disneyland en Donald Duckpakken, maar het is wel een vrolijk plaatje.
-Duck: 9, ook mooi getekend, maar Donald mag wel eens een schoon matrozenpakje aantrekken. Vieze zweetplekken onder zijn oksels... (bibber) Hij lijkt mij wel!
-De Zwarte Schim: 7. Is dit van Paul Murry? Bij Gottfredson is de Zwarte Schim forser en ziet hij er gevaarlijker uit.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor MatroosDuck » ma maart 18, 2013 8:49 am

Een 8,5 voor de nieuwe van Paspasu.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Beertje » di maart 26, 2013 1:20 am

Ui schreef:Ui is alleen maar bezorgd, omdat Beertje huilde. Ook Ui is helaas niet immuun voor vrouwentranen. Zelfs al zijn ze zelden echt. (snik)


Beertje wil Ui nog bedanken voor zijn bezorgdheid. Ze hoeft nu niet meer te huilen hoor :).
Beertje's werkelijke leeftijd is trouwens geen 42 of 62, maar gewoon 22. En ze is niet getrouwd met Oom Paspasu, en is ook niet zijn moeder. En Ui hoeft ook niet bang te zijn voor een poetsdoek hoor!

Ontopic: Een 8 voor MatroosDuck :)
Avatar gebruiker
Beertje
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: ma feb 11, 2013 2:25 am
Woonplaats: meerdere

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Ui » wo maart 27, 2013 2:36 pm

Beertje schreef:Beertje wil Ui nog bedanken voor zijn bezorgdheid.

Graag gedaan. Ridder Ui heeft een zwak voor jonkvrouwen in nood. (snif)

Beertje schreef:Beertje's werkelijke leeftijd is trouwens geen 42 of 62, maar gewoon 22. En ze is niet getrouwd met Oom Paspasu, en is ook niet zijn moeder.

Niet getrouwd? Dus Ui maakt nog een kans? Hahaha! (snik)

Gauw maar weer on-topic: Ui heeft het plaatje van Beertje een 8 gegeven.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Koen » wo maart 27, 2013 2:38 pm

Een 7,9 voor Beertje. Volgens mij kon je die witte achtergrond verwijderen, misschien is dat een idee? Hier heb ik wel eens iets over gelezen op McDrake, kom dus niet naar mij als je er meer informatie over wilt. ;)

Oepsie, tergelijk met Ui geplaatst. Ik geef hem een 10.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Hidde » wo maart 27, 2013 3:12 pm

Voor avatars moet je bij mij zijn!

Afbeelding
Is deze beter?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Koen » wo maart 27, 2013 3:16 pm

Ik vind van wel, in ieder geval! :)
Een 7 voor Hidde. Anders had ik hem een 8,5 of een 9 gegeven, maar Hidde heeft al heel lang dezelfde.

PS: Ik denk dat ik me voorlopig niet meer moet l;aten zien in dit topic, ik geef anderen nauwelijks de kans om een cijfer te geven. ::twisted: :P
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Geef een cijfer voor het profielplaatje van je voorgange

Berichtdoor Ui » wo maart 27, 2013 4:05 pm

Koen schreef:Oepsie, tergelijk met Ui geplaatst. Ik geef hem een 10.

Dank je! (snif) Ui heeft nooit eerder een 10 gekregen. (snotter)

Profielplaatje van Koen. Een Diederik Duck van Al Hubbard. Dat is een Ui een 10 waard! Of mag je ook een 11 geven? Haha! (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten