Inhoud McDrake

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor mcprul » vr maart 23, 2007 6:16 pm

Ik ben benieuwd of McDrake ook nog informatie gaat aanbieden of enkel fora, Daniel.

Wat mijzelf ook erg leuk lijkt is een soort van stemsysteem. Dat je op elk verhaal van de recentste Donald Duck kan stemmen. Misschien is het dan leuk om de bovenste regel van elk verhaal in te scannen zodat mensen precies weten hoe het verhaal begon.

Zo ongeveer (ziet er niet uit, maar is voorbeeld);

Afbeelding
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Luuuuk » vr maart 23, 2007 7:16 pm

Dat zou ik wel leuk vinden, ik weet niet hoe de anderen er over denken...
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Eider » vr maart 23, 2007 7:43 pm

Leuk idee. Het leukste is als zo'n poll dan met het forum gecombineerd wordt. Dan kun je beargumenteren waarom je een verhaal slecht of goed vindt net zoals nu. Dat is niet zo moeilijk; gewoon een link naar de uitgave maken bij de poll om het een geheel te laten worden.
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr maart 23, 2007 9:54 pm

Wat zijn de technische mogelijkheden om een poll te maken?

Ik hoop(!) dat ik de server van McDrake open kan stellen voor zulke en andere projecten. Op dit moment ben ik uiterst beperkt vanwege problemen met mijn computer. Ik ben langzaam aan het ontdekken dat computers wellicht onhandig zijn als DVD/harddisk-recorder, en dat er maar weinig computerzaken kunnen doen wat ze bij aankoop beloven. Zodoende zit ik nog steeds met een zeldzaam Barks video-interview te tobben.

De overgang van McDuck naar McDrake was voor mij nogal onverwacht, dus het zal nog zeker maanden duren voordat McDrake echt is begonnen.
Wat McDrake nodig heeft zijn (nieuwe) mensen met technische kennis. Ik kan wel gaan slijmen bij de mensen die ik al ken, maar dat vind ik de dood in de pot. Er zullen toch wel meer mensen zijn dan alleen steeds dezelfde namen? Zijn we anders echt aan het uitsterven?

Ik zou graag een poll willen hebben en nog veel meer. De vraag is: (hoe) kan dit verwezenlijkt worden?
Zodra ik tijd (en mijn computer) heb, wil ik een test-board oprichten. Zodat er een plek is waar met features geëxperimenteerd kan worden.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor mcprul » za maart 24, 2007 5:43 pm

Daniel73 schreef:Zodra ik tijd (en mijn computer) heb, wil ik een test-board oprichten. Zodat er een plek is waar met features geëxperimenteerd kan worden.

Dan heb ik ruimte nodig (via FTP toegankelijk) en een database (MYSQL). Uit een poll kunnen hele interessante gegevens komen. We zouden eerst een paar weken een BETA-versie kunnen installeren om te kijken of het een succes is. Het plaatje wat ik eerder liet zien is een ruwe schets, zonder layout. Dat kan veel mooier natuurlijk.

Ik ben gestopt met Ducknet omdat ik helemaal geen zin meer had in het beheren van een website. Dat kost tijd en dat heb ik soms wel en soms niet. Daarom wil ik geen eigen site, maar wel meehelpen aan een andere site als McDrake.

Als het aan mij ligt mag McDrake mijn teksten gebruiken. Ik wil wel graag dat mijn teksten ook mijn eigendom blijven. Ik weet niet hoe Duckistan daarover denkt. Hij was er nooit voorstander van om zijn teksten op andere site's te plaatsen.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor mcprul » zo maart 25, 2007 4:24 pm

http://mcdrake.freehostia.com/

Hier een link voor een BETA-versie van het stemsyteem. Het is nog lang niet klaar en er zit nog geen layout in. Het is wel gemakkelijk te beheren zonder kennis van HTML of PHP (nog niet voor jullie beschikbaar om te testen).

Hoe vinden jullie het? Het systeem is trouwens gratis te gebruiken mits die link onderaan op de pagina vermeld word. Ik heb het niet zelf gemaakt, maar wel aangepast. Als ik precies weet wat de opmerkingen zijn kan ik het zelf misschien bouwen zodat die link er niet meer hoeft te staan.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor mcprul » ma maart 26, 2007 6:28 pm

Graag zou ik de reactie van Daniel (en anderen) horen. Als ik precies weet hoe we het systeem in elkaar willen hebben, kan ik er aan werken.

Verder zou ik ook willen helpen bij het maken van de site.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Daniel73 » di maart 27, 2007 6:54 pm

mcprul schreef:http://mcdrake.freehostia.com/

Hier een link voor een BETA-versie van het stemsyteem. Het is nog lang niet klaar en er zit nog geen layout in. Het is wel gemakkelijk te beheren zonder kennis van HTML of PHP (nog niet voor jullie beschikbaar om te testen).

Hoe vinden jullie het? Het systeem is trouwens gratis te gebruiken mits die link onderaan op de pagina vermeld word.

Bedoel je "Met dank aan MyImages.nl."? Gaat dat om de plaatjes of ook om de poll?
Van de poll zelf begrijp ik weinig. Ik weet niet waar de waarden voor staan en ik weet niet wat ermee gebeurt. Is een "1" hoog of laag? Er volgt een dankjewel en dat was het.

mcprul schreef:Ik heb het niet zelf gemaakt, maar wel aangepast. Als ik precies weet wat de opmerkingen zijn kan ik het zelf misschien bouwen zodat die link er niet meer hoeft te staan.

COA/Inducks heeft al een stemsysteem. Maar daar is volgens mij geen aparte pagina voor.
voorbeeld: http://coa.inducks.org/recommend.php?c=W+WDC++31-05
Zou het mogelijk zijn om een stemsysteem op te zetten dat werkt met behulp van faciliteiten van Inducks/Outducks? Heb jij of iemand anders kennis van programmeren, HTML, PHP, etc.?

mcprul schreef:Graag zou ik de reactie van Daniel (en anderen) horen. Als ik precies weet hoe we het systeem in elkaar willen hebben, kan ik er aan werken.

Verder zou ik ook willen helpen bij het maken van de site.

Wat betreft McDrake moet ik nog navragen of en hoe ik de McDrake server kan openstellen voor medewerkers zonder dat er beveiligingsproblemen ontstaan.
Een van mijn plannen daarbij is nagaan of ik met behulp van Induckser Harry's "DVEGEN" een bibliotheek kan aanbieden waar McDrakers aan kunnen bijdragen.
voorbeelden van "DVEGEN"-genereerde sites:
DD50
http://dd50.inducks.org/
A Guidebook to the Carl Barks Universe (test)
http://www.seriesam.com/barks/

Het uiterlijk kan aangepast worden. Alleen frames en directories zijn (nog?) een probleem.

Als mensen interesse hebben zou er een apart vergader-topic (of subforum) opgericht kunnen worden, waar to-the-point overlegd kan worden over opties zoals DVGEN en Inducks. Dit moet dan wel een gericht topic/subforum zijn dat technisch is en blijft, als een soort openbare versie van hoe de Inducks-club werkt. Daar is saaiheid verplicht. Misschien is het Off Topic board het meest geschikt, om duidelijk te maken dat het puur om techniek gaat.
DisneyRemco heeft ook wat software-mogelijkheden getoond, dus ik hoop dat er een serieus en betrouwbaar samenwerkingsverband kan ontstaan.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor mcprul » di maart 27, 2007 7:01 pm

Daniel73 schreef:Er volgt een dankjewel en dat was het.

Dus je wilt geen stemsysteem? Oke, ik dacht dat je een paar dagen geleden enthousiast was...

Waar de waarden van de stemknop voor staan? Dat kan er toch gewoon voor komen te staan?

Dat was inderdaad die link ("Met dank aan MyImages.nl"). Als ik precies wist wat je wilde, kon ik dat maken. Ik was namelijk niet van plan om een heel systeem te maken om vervolgens alles te gaan veranderen. Maar nu je geen interesse hebt in een poll maakt het niet meer uit...

Kan ik je nog ergens mee helpen?
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Caspar » di maart 27, 2007 7:24 pm

Nee, met die dankjewel bedoelde Daniel volgens mij het venstertje dat verschijnt als je gestemd hebt. Daar kan bijvoorbeeld bij wat je gemiddeld van die Duck vond enzo. Volgens mji is hij wel degelijk geinteresseerd.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor mcprul » di maart 27, 2007 8:53 pm

Oh, inderdaad. Ik had het verkeerd gelezen. Excuus.

Natuurlijk komt de uitslag van de poll er binnenkort te staan! Daar ben ik nog mee bezig, maar omdat ik de poll niet op Mcdrake kan zetten kan de uitslag niet getoond worden.

"PS: het is om database-redenen nog niet mogelijk om te zien wat iemand anders gestemd heeft." staat er ook op de pagina.

Het was eigenlijk bedoeld als voorbeeld. Hoe vinden jullie het? Denken jullie ook aan zoiets, of compleet iets anders? Ik mis iets duidelijkheid.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor mcprul » di maart 27, 2007 8:56 pm

Daniel73 schreef:Zou het mogelijk zijn om een stemsysteem op te zetten dat werkt met behulp van faciliteiten van Inducks/Outducks? Heb jij of iemand anders kennis van programmeren, HTML, PHP, etc.?

Volgens mij is er geen mogelijkheid om samen te werken met Inducks. Misschien wel met Roddelflop, mits Dukka de indexen ook hier wil plaatsen. Dan kan het wel. Ik heb wel verstand van PHP (al weet ik lang niet alles). Als ik precies weet hoe wij het willen op de site ga ik "echt" aan de slag.

In plaats van de pagina waar nu "Dank je wel" staat, komt natuurlijk de uitslag.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Daniel73 » di maart 27, 2007 9:03 pm

mcprul schreef:
Daniel73 schreef:Er volgt een dankjewel en dat was het.

Dus je wilt geen stemsysteem? Oke, ik dacht dat je een paar dagen geleden enthousiast was...

Huh? Ik ben wel enthousiast. Die dankjewel gaat over jouw BETA. Na het stemmen volgt geen resultaat, alleen een tekst die bedankt voor het stemmen.

Ik wijs verder op het bestaan van een stemsysteem bij COA. In geval van uitbouwen wil ik rekening houden met wat reeds beschikbaar is. Anders gaan mensen misschien dubbel werk doen.

Als je wilt stemmen in een stemsysteem moeten er wel keuzes zijn om op te stemmen. Die keuzes moeten van tevoren ingevoerd worden. Stel dat je mensen laat stemmen op hun favoriete Mickey-verhaal, hoe ga je dat dan technisch bewerkstelligen? Waar komen de keuzes vandaan? Wie zorgt voor de invoer, en hoe?
In jouw BETA kun je alleen stemmen op een beperkt aantal keuzes, zover ik zie. Dat is ook interessant, maar wel anders dan wat COA biedt. Misschien is jouw stemsysteem beter geschikt voor ja/nee-vragen, bijvoorbeeld.
Dus mijn vraag is hoe een stemsysteem voor McDrake zou moeten werken. Staat het los van COA/Inducks, of kan het iets worden in samenwerking met Inducks-faciliteiten?

mcprul schreef:Waar de waarden van de stemknop voor staan? Dat kan er toch gewoon voor komen te staan?

Oke. Kun je ook een menu-item maken waarin de keuzes weergegeven worden met aanvinkbare bullets?

voorbeeld:
o ja
o nee
o weetniet

De "o" staat voor zo'n aanvinkbare bullet.

mcprul schreef:Dat was inderdaad die link ("Met dank aan MyImages.nl"). Als ik precies wist wat je wilde, kon ik dat maken. Ik was namelijk niet van plan om een heel systeem te maken om vervolgens alles te gaan veranderen. Maar nu je geen interesse hebt in een poll maakt het niet meer uit...

Het hoeft niet een heel systeem te zijn. Ik ben benieuwd naar de basis. Je BETA roept vragen op. Daar is een BETA toch voor bedoeld? Wat ik zou willen zien is wat er met de stemmen gebeurt.

Verder wil ik weten hoe het systeem op de McDrake-server zou moeten staan. Heb je daar een overzicht van? Welke bestanden, directories, handelingen, etc.

Caspar schreef:Nee, met die dankjewel bedoelde Daniel volgens mij het venstertje dat verschijnt als je gestemd hebt. Daar kan bijvoorbeeld bij wat je gemiddeld van die Duck vond enzo. Volgens mji is hij wel degelijk geinteresseerd.

Ja, ik heb zeker interesse. Hoe denken anderen over het idee? Zijn er techneuten die een second opinion kunnen geven over het aangebodene?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » di maart 27, 2007 9:15 pm

Het lijkt me een heel leuk idee, vooral als je zowel op een uitgave als op een los verhaal kan stemmen, en dat je dan ook gemiddelde's kan zien. Elk cijfer kan een bepaalde rating krijgen, bijvoorbeeld een 10 is "zeker kopen", een 8 is een "aanrader", etc. Het gemiddelde van de uitgave wordt dus berekend aan de hand van de gemiddelde cijfers voor elk verhaal in die uitgave.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Daniel73 » di maart 27, 2007 9:49 pm

Wat te doen tegen stemfraude?

In McPrul's BETA mag eenmalig gestemd worden. Maar wie/wat controleert dat? Kan bijvoorbeeld iemand met een variabel IP-adres wel meerdere malen stemmen.

Wat is de limiet van het stemmen?
In de Radio 2 Top 2000 mochten mensen elke dag een keer stemmen.

Bij COA moet je eerst een account hebben om te kunnen stemmen. Dat heeft voordelen en nadelen.

Website 'Suske en Wiske op het WWW' geeft ook mogelijkheden om te stemmen.
http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/recensies/index.html
In de uitleg staat:
Suske en Wiske op het WWW geeft de lezers van de albums de mogelijkheid om te reageren op de verhalen door het geven van een rapportcijfer aan de albums en het schrijven van een korte recensie. U kunt uw mening geven via dit formulier. De ingestuurde reacties worden op deze pagina verzameld.

Naast het stemmen zouden recensies ook interessant kunnen zijn. Dat kan dan misschien aansluiten op de plannen rondom een McDrake-bibliotheek.

Luchtkastelen en breinstormen genoeg. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Volgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron