Beheer McDrake Nederland

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Rockerduck » ma jan 01, 2007 10:38 pm

Hallo allemaal, hallo Daniel,

Ten eerste: gefeliciteerd met het nieuwe forum! Ten tweede: ik heb meteen al wat vraagjes, voordat ik kan beginnen met het bijdragen aan dit forum. Eerlijk gezegd had ik van Daniel wel een soortgelijk topic verwacht.

1. Waarom zo'n ingewikkeld adres? Waarom 'bb.mcdrake.nl'? Was 'www.mcdrake.nl' niet beschikbaar? Verandert dit nog of is adres definitief?
2. Vanwaar de lange naam? 'Nederland Disney' kan wat mij betreft uit de titel. Of dan tenminste het 'Nederland'-gedeelte. Het voegt weinig toe, lijkt me.
3. Waar zijn de regels? Gaan dezelfde regels gehanteerd worden als op McDuck?
4. Is het ook op dit forum toegestaan als gast bijdragen te leveren en meerdere rollen te spelen? Zo ja: hoe is Daniel van plan te voorkomen dat dit forum een herhaling wordt van McDuck.nl, met spam en andere rotte appels?
5. Op wiens server draait McDrake nu? Wat zijn de toekomstperspectieven? Wie kan er op welk moment eventueel de stekker uit halen?
6. Is Sander (Dijkhuis) op enige manier betrokken bij McDrake?
7. Waarom staat er onder 'Auteurs' het subforum 'Nederland' in plaats van 'Nederlandse auteurs'?

Volgens mij was het dat tot nu toe zo ongeveer. Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de meningen van andere leden (o.a. over regels/de naam/het adres), dus laat je horen! Voor nu: bedankt.

EDIT: titel aangepast (was: Over McDrake Nederland)
Laatst bijgewerkt door Rockerduck op di jan 02, 2007 3:52 am, in totaal 1 keer bewerkt.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » ma jan 01, 2007 10:39 pm

Meteen nog een andere vraag:

8. Wat wordt er gedaan met spam-topics als deze?:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=2
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Hans » ma jan 01, 2007 11:02 pm

Dit is nog niet echt spam, die slot machine en poker, dat zijn van die irritante dingen.
Het is nog rustig hiermee, maar........
Hans
Member
 
Berichten: 168
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 3:23 am
Woonplaats: 15 km van Belgie

Berichtdoor Rockerduck » ma jan 01, 2007 11:29 pm

Nog een paar vragen:

9. De avatar (afbeelding naast de naam) die ik op McDuck had, is te groot voor McDrake. Hoe kan dit? Ik weet dat Sander (Dijkhuis) die voor mij heeft bewerkt zodat-ie paste op McDuck. Kan Daniel (of iemand met verstand ervan) iets eraan doen, zodat-ie ook op McDrake past?
10. McDuck was zo ingesteld dat, als je niet ingelogd was, het forum blauw van kleur was, en als je wel ingelogd was, het oranje was. Kan zoiets ook op McDrake?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » ma jan 01, 2007 11:38 pm

Rockerduck schreef:9. De avatar (afbeelding naast de naam) die ik op McDuck had, is te groot voor McDrake. Hoe kan dit? Ik weet dat Sander (Dijkhuis) die voor mij heeft bewerkt zodat-ie paste op McDuck. Kan Daniel (of iemand met verstand ervan) iets eraan doen, zodat-ie ook op McDrake past?

Heb je het originele plaatje nog? Dan verklein ik hem even voor je. Als ik je vorige avatar verklein gaat de kwaliteit te veel achteruit. Wel opvallend trouwens dat je op het internationale forum wel een grotere avatar mag.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » di jan 02, 2007 12:39 am

11. Als ik boven op 'Daniel73' klik, kom ik uit op... de pagina van mijn profiel (Rockerduck)! Fout in de software? Oplossen graag!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DisneyRemc°o° » di jan 02, 2007 12:48 am

Rockerduck schreef:4. Is het ook op dit forum toegestaan als gast bijdragen te leveren en meerdere rollen te spelen? Zo ja: hoe is Daniel van plan te voorkomen dat dit forum een herhaling wordt van McDuck.nl, met spam en andere rotte appels?

Een heel goed punt! Het maak thet forum natuurlijk wel een stuk minder vriendelijk, maarja, het voorkomt ook een hoop problemen. De wereld van het internet raakt helaas steeds meer vervuild door (hardnekkige) spam.

Wat mij betreft mag dat een gemodereerd forum voor alleen geregistreeerd gebruikers worden. Lezen voor gasten kan natuurlijk geen kwaad.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Rockerduck » di jan 02, 2007 2:18 am

12. Is 'Andere Disney publicaties' geen overbodig subforum? Met alle andere subfora heb je alle uitgaven al gecovered. Er is zelfs een 'Albums en boeken'. Nu zie je dat bijv. een topic over 'Duck Power' (album/boek) op 'Andere ...' terechtkomt.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » di jan 02, 2007 6:47 am

Rockerduck schreef:Eerlijk gezegd had ik van Daniel wel een soortgelijk topic verwacht.

Ik was er nog niet aan toe gekomen. Het Nederland Off Topic board is nog vaag qua indeling. Ik zoek naar een manier om topics overzichtelijk en logisch in te delen. Ideeën zijn welkom.

Rockerduck schreef:1. Waarom zo'n ingewikkeld adres? Waarom 'bb.mcdrake.nl'? Was 'www.mcdrake.nl' niet beschikbaar? Verandert dit nog of is adres definitief?

Het adres http://www.mcdrake.nl is bedoeld als openingspagina zoals die van http://www.mcduck.nl. Zo hoop ik dat er een manier zal zijn om McDuck in een technisch verbeterde vorm voort te zetten, maar daarvoor ben ik afhankelijk van hulp van anderen.

Voor de "bulletin boards" (waarin forums) heb ik de afkorting "bb" gekozen. McDuck gebruikte adressen als "forum.mcduck.nl", "off-topic.mcduck.nl", en "discussions.mcduck.nl". Het leek mij handig om de McDrake bulletin boards een kort standaard-adres te geven, http://bb.mcdrake.nl, vanwaar men kan kiezen uit de aanwezige board-keuzes zoals die op McDuck.

Mijn bezwaar is de extra directory voor elk board: http://bb.mcdrake.nl/engdisney, http://bb.mcdrake.nl/neddisney, http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/.
Daar zit ik nu aan vast, willen linken blijven werken. Er moest een manier zijn om McDrake-adressen enigszins leesbaar en op de groei te maken, zodat er eventueel ook andere talen gevoerd kunnen worden. (gerdisney, swedisney, dendisney, itadisney, etc.) Geen idee wat de toekomst brengt, maar technisch kan het.

Ik zou ook op beginpagina http://www.mcdrake.nl een direct menu kunnen plaatsen, met op de http://bb.mcdrake.nl extra informatie voor wie meer over de boards wil weten.

Rockerduck schreef:2. Vanwaar de lange naam? 'Nederland Disney' kan wat mij betreft uit de titel. Of dan tenminste het 'Nederland'-gedeelte. Het voegt weinig toe, lijkt me.

McDrake kan evengoed internationaal zijn als Nederlands. Zo was McDuck eigenlijk ook al geworden, maar op McDrake wil ik dat overzichtelijk in een lijstje hebben.
Ik vind de namen "McDrake Nederland - Disney" en "McDrake Nederland - Off Topic" lelijk, maar ik weet zou gauw niets anders. "McDrake International" zou ook zo verdeeld worden als er een apart off-topic board was.
Doel is dat Off Topic boards eventueel onafhankelijk kunnen staan, los van Disney. Zo kunnen zulke boards een eigen publiek aantrekken die alleen geïnteresseerd zijn in de daar aanwezige onderwerpen. Bijvoorbeeld mensen die met PunBB overweg kunnen, maar niets hebben met Disney. Daarom heb ik "McDrake Nederland" en "McDrake International" als basisnamen gekozen, zodat er eventueel ook software-projecten uitgeprobeerd kunnen worden waar heel McDrake van kan profiteren, dus ook Disney-gedeeltes. Zo zou er uiteindelijk een "McDrake International - Software" kunnen komen, waar bijvoorbeeld uitgelegd en besproken kan worden hoe PunBB werkt.
Misschien blijkt een dergelijke indeling hard nodig om te vermijden dat McDrake uit zijn jasje groeit, of misschien eindigt McDrake als een trieste, kansloze site met veel te grote kleren. Alles is mogelijk.

Rockerduck schreef:3. Waar zijn de regels? Gaan dezelfde regels gehanteerd worden als op McDuck?

Op McDrake worden in principe dezelfde regels gehanteerd als op McDuck. Ze staan wel op het International board en het Off Topic board, maar met oude linken erin. Bedoeling is dat ik aparte topics maak voor regels, spam, etc., zoals te zien op International, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Rockerduck schreef:4. Is het ook op dit forum toegestaan als gast bijdragen te leveren en meerdere rollen te spelen? Zo ja: hoe is Daniel van plan te voorkomen dat dit forum een herhaling wordt van McDuck.nl, met spam en andere rotte appels?

Ik zie geen verschil tussen gasten en leden. Rollenspel is toegestaan. Technisch is het sowieso moeilijk om dubbelrollen goed in de gaten te houden. Als mensen McDrake willen verpesten is dat 24 uur per dag mogelijk. Dat gold op McDuck en het is hier helaas niet anders.

Ik wil mijn best doen om mensen aan te moedigen om in ieder geval juiste topics op te zoeken. Dat zag ik als het grootste probleem op McDuck. Topics die alle kanten opgingen, of dubbele topics. Zo wordt een board moeilijk te volgen en zijn misstanden moeilijk aan te pakken.

Rockerduck schreef:5. Op wiens server draait McDrake nu? Wat zijn de toekomstperspectieven? Wie kan er op welk moment eventueel de stekker uit halen?

De provider Freerider en ik zouden de stekker eruit kunnen halen. Er zijn wat hoofdregels van de provider waaraan McDuck en McDrake zich moeten houden. Geen idee hoe de provider omgaat met overtredingen.
Mijn doel is om McDrake tijdsbestendig te maken, met op z'n ergst bevroren boards zoals op McDuck. (Als ik of iemand anders technisch kan nadoen wat Sander doet.) Het verschil met McDuck is dat ik van het begin af aan rekening wil houden met een overname en hoe dat zal verlopen. Daar ga ik dus zeker op door.

In theorie zou Sander kunnen inbreken op McDrake en de boel deleten. Maar dat zou een misdrijf zijn omdat Sander buiten het beleid staat. Sander heeft het wachtwoord op mijn aandringen, omdat ik het vooralsnog alleen aan hem toevertrouw.

Mijn bedoeling is om voor McDrake een aparte administratie en bankrekening bij te houden, zodat de toekomst van McDrake niet alleen van mij afhankelijk is. Zo kan ik bijvoorbeeld alvast een bedrag voor 2008 reserveren, zodat er ruim voldoende tijd is om puntjes op de i te zetten.
Hopelijk heb ik gauw mensen om me heen die eenzelfde beheer als Sander kunnen voeren, m.b.t. tot het veiligstellen en beschikbaar houden van data. Wat mij betreft bestaat McDrake voor de rest van je leven. Ik kan dat niet in mijn eentje garanderen, dus hulp is welkom.

Rockerduck schreef:6. Is Sander (Dijkhuis) op enige manier betrokken bij McDrake?

Sander is alleen betrokken geweest bij de software-installatie. Die is helemaal door hem gedaan. Sander heeft nog wel het wachtwoord, maar daar wil hij liever vanaf. Sander is vooralsnog de enige die ik recht geef op wachtwoorden. Dat kan soms handig uitkomen voor zaken omtrent de server zelf, zoals het uitproberen van software, maar dat heeft niets met het beleid van de McDrake boards te maken.

Sander kan als lid van invloed zijn, maar dat kan iedereen op McDrake. Uiteindelijk gaat het om de beste techniek, zoals een eventuele bibliotheek en hopelijk ook een plek om tekeningen van McDrakers overzichtelijk op te slaan. Ik kan slechts hopen dat mensen hier voldoende interesse in hebben, zulke afdelingen mogelijk te maken.

Rockerduck schreef:7. Waarom staat er onder 'Auteurs' het subforum 'Nederland' in plaats van 'Nederlandse auteurs'?

De categorie heet 'Disney medewerkers'. Thom Roep is bijvoorbeeld op het Disney-gebied meer een hoofdredacteur dan een auteur.
De begrippen zijn iets opgerekt omwille van overzicht. Zo heb ik waar bij McDuck op een aantal plaatsen naar Donald Duck werd verwezen, nu naar Disney verwezen. Ook heb ik de "strips" als vereist onderwerp vallen, omdat men op McDuck toch al over Disney in het algemeen schreef, zoals Disney-films en Disney-games.

Rockerduck schreef:8. Wat wordt er gedaan met spam-topics als deze?:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=2

De kreet "hello all!!!" kan een verwelkoming zijn. Misschien kan het topic voor verwelkomingen gebruikt worden. Of het kan genegeerd worden.

Rockerduck schreef:9. De avatar (afbeelding naast de naam) die ik op McDuck had, is te groot voor McDrake. Hoe kan dit? Ik weet dat Sander (Dijkhuis) die voor mij heeft bewerkt zodat-ie paste op McDuck. Kan Daniel (of iemand met verstand ervan) iets eraan doen, zodat-ie ook op McDrake past?

Bedoeling is dat een avatar hetzelfde moet kunnen zijn als op McDuck. Daar is bij mijn weten de maximum-grootte 60x60 en je avatar 53x60. Dat zou moeten passen.
Afbeelding

18-11-2005, McDuck, Sander schreef:Ik vind 60 bij 60 pixels zelf wel groot genoeg voor een logo. Anders krijg je van die enorme afleidende dingen, die vaak ook nog bewegen (er zijn mensen die hele filmfragmenten in hun avatar stoppen). Hoe denken anderen erover?

http://forum.mcduck.nl/viewtopic.php?pid=31225#p31225
Dit is alles wat ik over avatar-grootte kan vinden op McDuck.

Rockerduck schreef:10. McDuck was zo ingesteld dat, als je niet ingelogd was, het forum blauw van kleur was, en als je wel ingelogd was, het oranje was. Kan zoiets ook op McDrake?

Had je op McDuck een andere style ingesteld staan, in je profiel onder "Weergave"? De default style bij zowel McDuck als McDrake is "Oxygen".

Ik zou graag zien dat er een style kwam zoals Oxygen maar dan in een andere kleur dan het lichte blauw op McDuck. McDrake en McDuck lijken me nu iets teveel op elkaar, zodat ik soms uit het oog verlies op welke van de twee ik zit. Dat vind ik storend. Wat jullie?

Rockerduck schreef:11. Als ik boven op 'Daniel73' klik, kom ik uit op... de pagina van mijn profiel (Rockerduck)! Fout in de software? Oplossen graag!

Fout van mij. Ik had de tekst doorgekopieerd vanuit International. Op elk board is (helaas) een eigen registratie-systeem. Op Off Topic werd daardoor naar Stephan gelinkt, en hier naar jou. Bedankt voor het melden. Ik heb het probleem gecorrigeerd.

Rockerduck schreef:12. Is 'Andere Disney publicaties' geen overbodig subforum? Met alle andere subfora heb je alle uitgaven al gecovered. Er is zelfs een 'Albums en boeken'. Nu zie je dat bijv. een topic over 'Duck Power' (album/boek) op 'Andere ...' terechtkomt.

Er is ook Katrien, Winnie de Pooh en zo. Als 'Duck Power' een album/boek is, zal ik dat topic verplaatsen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » di jan 02, 2007 6:52 am

Tekst onder 'Profiel', 'Weergave':
Een logo is een klein plaatje dat onder je gebruikersnaam wordt weergegeven in je bijdragen. Het mag niet groter zijn dan 60 x 60 pixels en 10240 bytes (10 KB).

Ik heb zojuist je avatar getest en hij past. Ik kon 'm gewoon als logo/avatar gebruiken.
Afbeelding
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » di jan 02, 2007 12:56 pm

Ik zou graag mijn wachtwoord veranderen, aangezien zo'n ellenlang computergegenereerd wachtwoord vervelend is. Hoe moet dat?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Eider » di jan 02, 2007 1:06 pm

Klik bovenaan op "Profiel".
Dan staat er op die pagina:


-------Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in----

Gebruikersnaam: Caspar
Wijzig wachtwoord


Klik op wijzig wachtwoord en voer vervolgens het oude en het nieuwe in.
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor Eider » di jan 02, 2007 1:20 pm

Nog een vraag:

Waarom zijn er aparte onderdelen voor Carl Barks en Don Rosa?
Het lijkt mij beter om een apart onderdeel te maken voor een tekenaar als er teveel topics komen over dezelfde tekenaar.
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » di jan 02, 2007 10:04 pm

Daniel73 schreef:Er is ook Katrien, Winnie de Pooh en zo. Als 'Duck Power' een album/boek is, zal ik dat topic verplaatsen.

Katrien, Winnie de Pooh en alle andere Disney uitgaven kunnen samen met de albums en boeken in de catagorie 'Overige Disney uitgaven'. Het subforum 'Albums/Boeken' kan dan verdwijnen. In deze twee subforums zal waarschijnlijk weinig actie plaatsvinden, dus kunnen ze makkelijk samengevoegd worden. Dat houdt ook het forum overzichtelijk.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor DisneyRemc°o° » di jan 02, 2007 10:22 pm

Misschien kun je ook het subforum 'Overige Disney medewerkers' hernoemen naar 'Overige Disneytekenaars'. Een Disneymedewerker is een beetje te algemeen vind ik. Iemand die in een Disney themepark achter een bedieningspaneel staat is namelijk ook een Disneymedewerker. Maar je bedoel met dat subforum waarschijnlijk echt de tekenaars.

Ook heb ik een beetje m'n twijfels bij het subforum 'Nieuwe uitgaven'. Hoelang blijft een uitgave nieuw? Zodra er weer een nieuwe komt is de vorige uitgave uit een serie verouderd. Dus eigenlijk zou dat subforum ook weg kunnen en samengaan met 'Overige Disney uitgaven'. Of je moet er een specifiekere naam aan geven, zoals bijvoorbeeld 'Nieuwe Donald Duck weekblad uitgaven', zoals je op McDuck.nl zag. Nu gebeurd dat in het subforum 'Donald Duck weekblad', een subforum dat misschien weer beter gebruikt kan worden voor onderwerpen over Donald Duck weekblad in het algemeen.

Hetzelfde geldt eigenlijk een beetje voor het subforum 'Personages en stambomen'. Dit subforum staat nu onder 'Disney publicaties'. Dit suggereert dus dat dit subforum bedoeld is voor personages en stambomen van alle Disneyfiguren die er maar te bedenken zijn. Dat is natuurlijk prima, maar ik vraag me af of dat ook je bedoeling is geweest. Waarschijnlijk is dit subforum meer bedoel voor personages en stambomen uit Duckstad en omgeving.

Misschien ga ik nu een beetje zeurend overkomen, maar nu ik nog eens goed kijk, vind ik eigenlijk ook dat Donald Duck Extra geen apart subforum nodig heeft en gewoon samen kan gaan met Donald Duck weekblad.

Je vraagt je misschien af waarom ik vind dat er zoveel subforums moeten verdwijnen... Ik denk hier eigenlijk voornamelijk aan het overzicht dat je er dan makkelijk inhoud. Geen hele waslijsten aan subforums, maar een korter opgeruimd lijstje. :)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Volgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron