Beheer McDrake Nederland

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 07, 2007 8:40 pm

Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:Nogmaals excuses voor mijn pessisme. Ik heb enorm veel waardering voor jullie. Zoveel waardering dat ik me afvraag of het wel realistisch is, en dan sla ik door naar de andere kant. Op McDuck ben ik mezelf vreselijk tegengekomen. Ik hoop op McDrake mijn leven te beteren.

Ik heb te hard geoordeeld, geloof ik. Fijn dat er waardering is voor den leden. Ik waardeer ook dat jij een forum voort hebt willen zetten.

Ik heb heel veel respect voor mensen die vergevingsgezind zijn. Vergevingsgezindheid komt bij mij harder aan dan ruzie.

Wat ik moet leren is rustig te blijven. Afgelopen jaren heb ik mezelf steeds gekker zitten maken met plannen en het is moeilijk voor me om dan nog nuchter te denken. Zit ik m.b.t. internet in een tijdelijke dip van waaruit ik moet doorzetten, of ben ik bezig met een Toren van Babel?

Over torens gesproken... In 'Het boek over innerlijke rijkdom' van Joost Drenthe las ik een verhaaltje over iemand die meende in de put te zitten. De persoon klauterde vergeefs naar het licht boven hem, en viel steeds terug naar beneden. Totdat hij een deur achter hem ontdekte. Hij opende de deur en zag een open weiland voor zich. Hij liep het weiland in en toen hij achter zich keek, zag hij dat hij al die tijd niet in een put zat, maar onderin een toren.

Van dat soort wijsheden word ik knettergek. Bij mij is het besef van tijd en plaats weg. Zit ik nou in een put of onderin een toren? Wie ben ik? Waar ben ik? Waar is mijn Roddelflop?

Ik doe in elk geval mijn best om de boards draaiende te houden. Wat betreft verdere techniek en beloften moet ik uitkijken dat ik mezelf niet sloop, zoals ik mezelf op McDuck en met Barks en Nijgh jarenlang gesloopt heb. Ik kan snel geobsedeerd raken in een interesse, zoals op McDuck, en daar heeft niemand wat aan. Ook ikzelf niet. Mijn gedrag is dan hooguit nuttig als een les hoe het NIET moet.
Ik ben vaak tot op heden zo nerveus dat ik Sander teveel wil bellen, omdat hij vaak wel rustig is. Met die manier van contact zoeken moet ik uitkijken, want dat vreet tijd en energie. Dan word ik als het ware een "energie-vampier", heb ik ontdekt. En daar kun je niet op bouwen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_vampire
Het wordt tijd voor een rommeltopic waar ik dit soort gemekker kwijt kan...

En zo breng ik een discussie weer dankbaar op een zijspoor. Nog even terzake:
Rockerduck schreef:Wat Rubberduck bedoelt, denk ik, is dat je beter onder 'DD Weekblad' zowel specifieke nummers (nieuwe nummers) als algemene zaken kunt bespreken. Naar aanleiding van je eerdere breinstormen ga ik ervan uit dat 'Disney uitgaven algemeen' nu bedoelt is voor algemen discussies over alle uitgaven (zoals het Weekblad), maar dat alle andere fora alleen zijn voor bespreking van nieuwe nummers.

Zoals jij 'Algemeen' bedoelt, is het misschien beter om het toch op 'Overig' te houden, of 'Albums'.

Mijn bedoeling is dat algemeen topic 'Disney strips' plaats biedt voor alles wat buiten Donald Duck weekblad, Donald Duck Extra, Pockets, Albums en boeken valt. Dus onder 'Donald Duck weekblad' kan men zowel oude als nieuwe nummers bespreken, én losse onderwerpen over de betreffende publicaties.

Als het een zootje wordt kan er altijd nog geschoven worden. Of misschien kan er in de gedroomde bibliotheek (en/of in Inducks) een index-systeem van recensies gemaakt worden. Zelfs als op het board de uitgaven-nummers bij elkaar staan gegroepeerd, is er geen alfabetische volgorde. Het blijft rommelig. Dat is een gebrek van de standaard-PunBB.

Misschien is het beter een apart topic voor indelingen te maken?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 07, 2007 8:45 pm

Daniel73 schreef:'Het boek over innerlijke rijkdom' van Joost Drenthe

Titel is: 'Het boek van innerlijke rijkdom'.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 07, 2007 8:50 pm

Daniel73 schreef:Mijn bedoeling is dat algemeen topic 'Disney strips' plaats biedt voor alles wat buiten Donald Duck weekblad, Donald Duck Extra, Pockets, Albums en boeken valt. Dus onder 'Donald Duck weekblad' kan men zowel oude als nieuwe nummers bespreken, én losse onderwerpen over de betreffende publicaties.

Aha, dat lijkt me een goed idee! Alleen vind ik de naam niet duidelijk. Een ondertitel met uitleg kan dat verhelpen (of gewoon een nieuwe naam). Er staat nu als ik het goed heb één topic, over 'Duck Power'. Dat is een album/boek.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 07, 2007 8:57 pm

Ik haal soms de kreten topic en subforum door elkaar, zoals vandaag.
Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:Mijn bedoeling is dat algemeen [subforum!!] 'Disney strips' plaats biedt voor alles wat buiten Donald Duck weekblad, Donald Duck Extra, Pockets, Albums en boeken valt. Dus onder 'Donald Duck weekblad' kan men zowel oude als nieuwe nummers bespreken, én losse onderwerpen over de betreffende publicaties.

Aha, dat lijkt me een goed idee! Alleen vind ik de naam niet duidelijk. Een ondertitel met uitleg kan dat verhelpen (of gewoon een nieuwe naam). Er staat nu als ik het goed heb één topic, over 'Duck Power'. Dat is een album/boek.

Het subforum 'Disney strips' is leeg. Wat je er ziet is een omleiding van topic 'Super Donald: Duck Power'. Dat topic is verplaatst naar 'Albums en boeken'.

Heeft iemand ideeën voor ondertitels?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 07, 2007 9:29 pm

Een duidelijke ondertitel is: 'Voor overige uitgaven'. Kort maar krachtig. Overigens lijkt het me logischer als een subforum voor 'overige uitgaven' ónder de andere subfora staat.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » ma jan 08, 2007 2:25 am

Rockerduck schreef:Een duidelijke ondertitel is: 'Voor overige uitgaven'. Kort maar krachtig.

Kort, maar niet helemaal krachtig. Wat te doen als men in het algemeen over Donald Duck weekblad, Donald Duck Extra, Pockets, Albums en boeken wil schrijven, als geheel?

Rockerduck schreef:Overigens lijkt het me logischer als een subforum voor 'overige uitgaven' ónder de andere subfora staat.

Mijn gedachte is dat de subfora per categorie van groot naar klein gaan. (Min of meer.) Dus eerst een inloop-subforum, en daarna de specifieke uitgaven. Ik vrees dat als ik met een titel begin, dat leken daar dan topics gaan plaatsen die eigenlijk in een algemeen subforum thuishoren.

Zijn er meer opmerkingen en suggesties, over de indeling van Nederland Disney? (Zijn er genoeg subfora, bijvoorbeeld?)

Herinnering voor mezelf: Deze week wil ik contact opnemen met de provider van McDrake en die van de Tobia-site. Ik wil weten in hoeverre het mogelijk is om een server te delen. Ook Inducks wil ik benaderen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor De steenrijke eend » ma jan 08, 2007 4:45 pm

Gaat Ratatouille(Rat-a-to-ee) nog verplaast worden? http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=17
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Daniel73 » ma jan 08, 2007 5:34 pm

De steenrijke eend schreef:Gaat Ratatouille(Rat-a-to-ee) nog verplaast worden? http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=17

Waar naartoe? Het topic staat onder 'Disney films', nadat 'Nieuws over Disney' is komen te vervallen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor De steenrijke eend » di jan 09, 2007 4:37 pm

Daniel73 schreef:
De steenrijke eend schreef:Gaat Ratatouille(Rat-a-to-ee) nog verplaast worden? http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=17

Waar naartoe? Het topic staat onder 'Disney films', nadat 'Nieuws over Disney' is komen te vervallen.

Foutje!
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Luuuuk » di jan 09, 2007 4:45 pm

Moet Kunnen :)
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rockerduck » do jan 11, 2007 11:23 pm

Rockerduck schreef:Het probleem is dat er op McDrake geen regels zijn tot nu toe. Hoe moeten we weten wat wel en niet is toegestaan als er geen regels zijn? En zullen regels in de toekomst in overeenstemming met de leden worden opgesteld of beslist de moderator dat alleen?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do jan 11, 2007 11:27 pm

Rockerduck schreef:Het probleem is dat er op McDrake geen regels zijn tot nu toe. Hoe moeten we weten wat wel en niet is toegestaan als er geen regels zijn? En zullen regels in de toekomst in overeenstemming met de leden worden opgesteld of beslist de moderator dat alleen?

Ik zat er vandaag nog aan te denken... Als van te voren bekent is wat wel en niet kan, dan heb je ook achteraf de discussie niet. Je kunt natuurlijk discussiëren over de regels in het algemeen. ;)

Ik bedacht me ook dat deze regels op een duidelijke plaats moeten staan. En eigenlijk zouden ze nog in een bevestigigings-email toegezonden moeten worden wanneer leden zich registreren.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 12, 2007 12:39 am

DisneyRemc°o° schreef:Ik bedacht me ook dat deze regels op een duidelijke plaats moeten staan. En eigenlijk zouden ze nog in een bevestigigings-email toegezonden moeten worden wanneer leden zich registreren.

De regels staan vooralsnog op McDrake International en bij McDrake Nederland Off Topic, en zijn bekend van McDuck. Ik zal ze overzetten en synchroniseren.
http://bb.mcdrake.nl/engdisney/misc.php?action=rules
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/misc.php?action=rules

Uiteindelijk geldt bovenal de Nederlandse wet. Er is dus weinig te regelen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Eider » vr jan 12, 2007 3:11 pm

"of zet hem in het "Over McDuck.nl"-forum"

Beetje te snel alles gekopiëerd? ;)
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 21, 2007 4:22 am

Wel vervelend dat mijn Daniel73-profiel nu is opgeslokt door de titel "Beheerder". Misschien kan het beheer beter een apart profiel krijgen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron