Beheer McDrake Nederland

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Ferry Mingelen » za jan 06, 2007 2:39 am

Nou, Clairy, er is nogal een vliegende start hier bij McDrake. Even naar de opening komt er weer gerommel op gang. Daniel ondervind wat startproblemen.

Het lijkt niet iedereen geheel duidelijk wat McDrake eigenlijk WIL. Daniel heeft het overgenomen, maar blijkbaar met zo z'n eigen plannen voor de toekomst. Hij ziet eigenlijk best een mooi plaatje, met meerdere platvormen en discussiefora. Hij wil veel, maar moet eigenlijk nog experts zoeken betreffende de benodigde kennis.

Kan Daniel de leden achter zich scharen en aan de nodige expertise voor zijn plannen komen?
Ferry Mingelen
 

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jan 06, 2007 2:42 am

Je hebt wel mooie plannen vind ik hoor, Daniel. Ik zie die platforms wel zitten, waarvandaar verschillende boards gestart kunnen worden, zoals de Lelijke Eend ook beschrijft.

Tja, naar mijn weten zijn er veel fora die grotendeels redelijk makkelijk draaien op automatische punBB systemen. Maar als je wat meer wilt, tja, ik weet daar ook niet zoveel van. Ik ken wel redelijk wat mensen met computerbestand, maar die hebben niets met deze site.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » za jan 06, 2007 3:38 am

'Duffe boards', schrijft Daniel. Zit ik daarvoor hier? Draag ik daarvoor bij aan topics? Richten daarvoor andere mensen topics op? Er zijn veel mensen die van 'duf board' McDuck over gegaan zijn naar McDrake. Blijkbaar vinden die 'duffe boards' wel leuk. Of zou het zo zijn dat men boards zo duf nog niet vind? Maar waar doen we het voor? Voor een moderator nota bene die wel de 'roem' wilde van het moderator zijn, maar het forum zelf geen klap aan vindt. Wel de baas willen spelen, maar verder... Hè nee, gatver, fora!

Alleen Off-topic is geen 'duf board', volgens Daniel. Nee, want daar heeft Daniel z'n eigen plannen mee. Daniel heeft visies. Waar heb ik dat woord nog meer gehoord? Daniel gedraagt zich als de Dukka die hij verwenste. Zelf de baas willen spelen en niet luisteren naar anderen. Ikke, ikke, ikke.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » za jan 06, 2007 5:05 am

DisneyRemc°o° schreef:Maar weet je, ik zou je best hiermee willen helpen. Maar ik heb inderdaad totaal geen programmeerervaring. Ik heb wel een keer punBB voor iemand geïnstalleerd en ook een paar voorgeschreven aanpasingen in het script gemaakt, maar zelfbedachte aanpassingen maken is natuurlijk andere koek. En bijscholen is natuurlijk makkelijk gezegd. Maar het is zeker niet zo dat we het niet WILLEN!

Ik hoop via een board als Nederland Off Topic meer interesse te kweken voor software (zoals PunBB) en het beheer van database-gebaseerde sites (zoals via DVEGEN). Zo kan men met mensen discussiëren die wel interesse hebben in software-techniek maar niet persé in Disney.
Als je PunBB kunt installeren en voorgeschreven aanpassingen kunt maken in het script, weet je vele malen meer dan ik. De huidige McDrake boards zijn door Sander geïnstalleerd. Ik moet nog op een aparte plek testen of ik het zelf kan. Het aanpassen van scripts gaat zeker mijn pet te boven. Ik ken alleen wat oude HTML...

DisneyRemc°o° schreef:Laten we het hier ook alsjeblieft vriendelijk houden. We zitten hier niet om elkaar uit te kafferen. Een gezamelijke oplossing is noodzakelijk. Wel wil ik nog even kwijt dat je niet helemaal correct reageert op het feit dat we niet naar je luisteren, want andersom geef je niet het perfecte voorbeeld. Veel adviezen sla je toch min of meer in de wind.

Welke adviezen precies?
Wat betreft niet luisteren bedoel ik dat men steeds de nadruk op Ducks en Disney legt, terwijl beheer van software en sites niets met Ducks en Disney te maken heeft. Het gaat mij om het gezamelijk bouwen van een platform en software. Hoe meer mensen daar belang bij hebben, binnen en buiten Disney, hoe meer McDrake Disney daarvan profiteert. Zo kunnen mensen door een gezamelijk doel, elk aan hun eigen hobby blijven werken. Als daarentegen zelfs Disney-mensen onderling elk aan eigen platforms werken, dan vrees ik dat ik te idealistisch ben. Misschien verwacht ik het onmogelijke?
Het zou al mooi zijn als de bibliotheek compatible was met Inducks. Dan zou men via Disney-sites zoals McDrake met Inducks kunnen communiceren, en Inducks zou een soort van Wikipedia kunnen worden. Niet alleen indexen, maar ook uitgebreide informatie zoals nu bijvoorbeeld te vinden is op m'n via DVEGEN gegenereerde 'A Guidebook to the Carl Barks Universe' (http://www.seriesam.com/barks/index.html)
Ook m'n Nijgh-site draait op dezelfde software. Zo kan ik via hetzelfde stukje software, aan meerdere projecten tegelijk werken. En tijdens het indexen van Nijgh ontdek ik mogelijkheden die ik door kan rekenen naar Barks, en andersom. Wie weet wat er gebeurd als ik via mijn Nijgh-interesses programmeurs kan vinden die bereid zijn om mee te werken. Zo bereik je meer mensen dan door alleen in de Disney-uithoek te blijven. Dat is wat ik bedoel. En het gaat met dezelfde moeite, want aan zo'n programma word toch al gewerkt.
Samenwerken is te mákkelijk. Daar ben ik bang voor. Ik vrees een Toren van Babel. Het zou mooi zijn als mensen de handen ineen zouden slaan. John Lennon zong er al vergeefs een lied over. ( "Imagine all the people...")

DisneyRemc°o° schreef:Ik zou zeggen, maak in ieder geval de aanpassingen in de lijst met subforums, zoals je laatst aan ons hebt getoond. En dan is vooral kwestie te proberen het op die forums gewoon zo gezellig mogelijk te maken.

Ik heb de subfora aangepast, maar afwijkend van die ontwerpen die ik gaf. Zo heb ik het Nieuws-subforum laten vervallen omdat het er een rommeltje werd. Er stonden films die niet onder Disney films stonden, en de dubbele 'Duck Power'-topics laten zien hoe verwarrend een tweeledige indeling is. Ik zal na dit bericht een overzicht geven van hoe het board nu is.

DisneyRemc°o° schreef:Vervolgens zou je kunnen gaan kijken wat punbb.org aan uitbreidingen biedt. Wie weet biedt punBB.org al een oplossing voor wat je wilt bereiken.

Via Nederland Off Topic kan aandacht besteed worden aan PunBB en hoe ze te bereiken. Er is al een topic, van Sander.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?id=186
Dat jij PunBB voor iemand geïnstalleerd hebt en ook een paar voorgeschreven aanpasingen in het script gemaakt hebt, en interesse hebt in samenwerking, is al meer dan ik durfde te hopen.

DisneyRemc°o° schreef:Wij willen je graag helpen, maar wij nu eenmaal niet de volwaardige programmeurs die je zoekt. ;)

En ik ben helaas niet de volwaardige woordvoerder die jullie zoeken. Ik heb moeite mijn ideeën naar woorden te vertalen. (Zoals is te merken.)

Ferry Mingelen schreef:Kan Daniel de leden achter zich scharen en aan de nodige expertise voor zijn plannen komen?

Voorlopig doe ik het tegenovergestelde. Ik jaag ze weg. :/

Ridder ter Geit schreef:Je hebt wel mooie plannen vind ik hoor, Daniel. Ik zie die platforms wel zitten, waarvandaar verschillende boards gestart kunnen worden, zoals de Lelijke Eend ook beschrijft.

Tja, naar mijn weten zijn er veel fora die grotendeels redelijk makkelijk draaien op automatische punBB systemen. Maar als je wat meer wilt, tja, ik weet daar ook niet zoveel van. Ik ken wel redelijk wat mensen met computerbestand, maar die hebben niets met deze site.

Ik ben redelijk tevreden met de automatische punBB systemen. Hoewel het backuppen dan via de server moet gebeuren. Ik noem de styles voor het geval dat ook anderen interesse hebben in aanpassingen, zoals kleurgebruik. Hopelijk staat er iemand op die dat wil doen. Zelf wil ik me zoveel mogelijk richten op de gedroomde bibliotheek. Al was het maar vanwege mijn eigen sites, zoals die over Barks. Helaas gaat dat ten koste van leuke klusjes zoals layout.

Rockerduck schreef:'Duffe boards', schrijft Daniel. Zit ik daarvoor hier? Draag ik daarvoor bij aan topics? Richten daarvoor andere mensen topics op? Er zijn veel mensen die van 'duf board' McDuck over gegaan zijn naar McDrake. Blijkbaar vinden die 'duffe boards' wel leuk. Of zou het zo zijn dat men boards zo duf nog niet vind? Maar waar doen we het voor? Voor een moderator nota bene die wel de 'roem' wilde van het moderator zijn, maar het forum zelf geen klap aan vindt. Wel de baas willen spelen, maar verder... Hè nee, gatver, fora!

Alleen Off-topic is geen 'duf board', volgens Daniel. Nee, want daar heeft Daniel z'n eigen plannen mee. Daniel heeft visies. Waar heb ik dat woord nog meer gehoord? Daniel gedraagt zich als de Dukka die hij verwenste. Zelf de baas willen spelen en niet luisteren naar anderen. Ikke, ikke, ikke.

Een moderator is de voetveeg van de bezoekers. Daar valt geen roem mee te behalen.
Met duffe boards bedoel ik álle boards, waar dan ook op internet. En blijkbaar denken de board-programmeurs er ook zo over, vanwege de gebrekkige backup-mogelijkheden. Je richt een board op en na een tijdje delete je het weer, of je laat de bezoekers aan hun lot over. Dat is wat je van boards kunt verwachten. Je typt iets, en het verdwijnt. Het is aan een off-topic interesse van Sander te danken, dat McDuck (en hopelijk straks ook McDrake) archief-software heeft om de inhoud van PunBB-boards te downloaden. Voor die archivering heb ik me hard gemaakt. Dus ik toon wel degelijk respect voor boards en hun bezoekers. Maar het blíjven boards. Ik zie een bibliotheek als een basis waar conclusies van de boards verwerkt kunnen worden. Op McDuck zag je dat hoe groter een board werd, hoe minder er terug te vinden was. PunBB is uiterst beperkt in het structureren van informatie. Dat geeft al aan dat PunBB-boards standaard niet bedoeld zijn als blijvende informatie-basis.

Veel van deze discussie komt voor uit de vraag of McDrake ook een site zou kunnen krijgen zoals McDuck. Ik probeer een manier te bedenken om dat voor elkaar te krijgen. Excuses voor mijn cynisme.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » za jan 06, 2007 5:16 am

Hieronder een overzicht van hoe ik het board vannacht heb ingedeeld.
Disney strips hebben nu een eigen categorie, die categorie 'Disney publicaties' vervangt. (Films zijn ook publicaties, dus dat gaf problemen.)

- - - - - - - - - -

McDrake Nederland Disney (06-01-2007)

Disney algemeen
- Disney algemeen
- Disney films
- Disney spellen
- Disney parken
- Disney sites
- Personages en stambomen
- Fanfictie & -tekeningen

Disney strips
- Disney strips
- Donald Duck weekblad
- Donald Duck Extra
- Pockets
- Albums en boeken

Disney medewerkers
- Nederland
- Carl Barks
- Don Rosa
- Overige Disney medewerkers

Markt
- Stripwinkels
- Beurzen
- Gezocht
- Ruilen
- Te koop

Contact
- Over McDrake Nederland Disney
(opmerkingen, vragen, klachten, suggesties)
- Oude topics

Andere McDrake boards
- McDrake Nederland Off Topic
(Alles wat niets met Donald Duck of Disney te maken heeft.
Let op: dit is een ander board.)
- McDrake International
(Discuss Disney and Off Topic in English.
Caution: this is an other board.)

Buiten McDrake
- McDuck.nl forum
(Oud Nederlands forum, 2003-2006)
- McDuck.nl Archief
(Bewaarplaats van Disney informatie)
- The DCML Archives
(Web archief van Engelstalige mailing list)
- COA: Zoekmachine I.N.D.U.C.K.S. Database
(Disney strips zoekmachine)
- O.U.T.D.U.C.K.S.
(Wereldwijd archief van Disney strips)

- - - - - - - - - -
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » za jan 06, 2007 5:31 am

Maar waar is 'Disney strips' dan voor? Ik zat te denken aan gewoon het weglaten van 'Disney strips' of 'Uitgaven algemeen' (of hoe je het ook wilt noemen). Het is onhandig. Laat mensen lekker kletsen over het Weekblad in het algemeen én over individuele Weekbladen onder 'DD Weekblad'.
Rubberduck
 

Berichtdoor Daniel73 » za jan 06, 2007 10:27 pm

Rubberduck schreef:Maar waar is 'Disney strips' dan voor? Ik zat te denken aan gewoon het weglaten van 'Disney strips' of 'Uitgaven algemeen' (of hoe je het ook wilt noemen).

Ik wilde het "Disney strips algemeen" noemen, maar dat is verwarrend met 'Disney algemeen'. Reden van het topic is dat er een plek nodig is voor strips die buiten Donald Duck weekblad, Donald Duck Extra, Pockets, en Albums en boeken vallen.

Rubberduck schreef:Het is onhandig. Laat mensen lekker kletsen over het Weekblad in het algemeen én over individuele Weekbladen onder 'DD Weekblad'.

Hoe bedoel je dit?

Nogmaals excuses voor mijn pessisme. Ik heb enorm veel waardering voor jullie. Zoveel waardering dat ik me afvraag of het wel realistisch is, en dan sla ik door naar de andere kant. Op McDuck ben ik mezelf vreselijk tegengekomen. Ik hoop op McDrake mijn leven te beteren.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » za jan 06, 2007 10:33 pm

Daniel73 schreef:Nogmaals excuses voor mijn pessisme.

pessisme moet zijn: pessimisme
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo jan 07, 2007 2:00 am

Daniel, wellicht is dit iets voor je: http://www.punres.org/desc.php?pid=78

"Info:

Full name: Frontpage PunBB
Category: Major
Latest release: 1.4b, a total of 5 release(s)
Author: lmarecha

Description:

Integration of PunBB1.2.x with several mod (See the full readme.txt)
Provide a kind of miniportal/frontpage you can customize based on Connorhd 's tutorial but greatly modified.
In latest version also provide a kind of Article/note system (both punBB message type or rtx/html) that can be used to handle review, article or simply fast notes."

Hiermee zou je dus al een soort van frontpage kunnen maken. Dat 'article/note system' zou misschien ook kunnen aansluiten op een DEEL van je wensen. Zo hou je dus wel een echt Donald Duck forum, maar kun je er toch meer van maken als alleen een forum, zoals je wilt.

En er staan nog meer uitbreidingsset op de punBB-site.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 07, 2007 2:54 am

Daniel73 schreef:Nogmaals excuses voor mijn pessisme. Ik heb enorm veel waardering voor jullie. Zoveel waardering dat ik me afvraag of het wel realistisch is, en dan sla ik door naar de andere kant. Op McDuck ben ik mezelf vreselijk tegengekomen. Ik hoop op McDrake mijn leven te beteren.

Ik heb te hard geoordeeld, geloof ik. Fijn dat er waardering is voor den leden. Ik waardeer ook dat jij een forum voort hebt willen zetten.

Wat Rubberduck bedoelt, denk ik, is dat je beter onder 'DD Weekblad' zowel specifieke nummers (nieuwe nummers) als algemene zaken kunt bespreken. Naar aanleiding van je eerdere breinstormen ga ik ervan uit dat 'Disney uitgaven algemeen' nu bedoelt is voor algemen discussies over alle uitgaven (zoals het Weekblad), maar dat alle andere fora alleen zijn voor bespreking van nieuwe nummers.

Zoals jij 'Algemeen' bedoelt, is het misschien beter om het toch op 'Overig' te houden, of 'Albums'.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo jan 07, 2007 3:57 pm

Ik heb nog wat uitbreidingssets gevonden die MISSCHIEN interessant zouden kunnen zijn voor McDrake.nl:

Frontpage PunBB http://www.punres.org/desc.php?pid=78 (nogmaals deze, omdat dit misschien handig is als eerste uitbreiding)
Category: Major
Latest release: 1.4b, a total of 5 release(s)
Author: lmarecha
Description

Integration of PunBB1.2.x with several mod (See the full readme.txt)
Provide a kind of miniportal/frontpage you can customize based on Connorhd 's tutorial but greatly modified.
In latest version also provide a kind of Article/note system (both punBB message type or rtx/html) that can be used to handle review, article or simply fast notes.



Attachment Mod for PunBB 1.2.* http://www.punres.org/desc.php?pid=77
Category: New functions
Latest release: 2.0.1, a total of 1 release(s)
Author: Frank H
Description

The Attachment Mod allows the users to upload and download attachments (files) to the posts.
Permissions are set per usergroup and per forum basis. (upload/download/owner delete/delete(for moderators), allowed files & max uploadsize)

Works on 1.2.12 if you follow the installation guide for 1.2.6 at cms.frankh.shacknet.nu
Does not work on SQLite (at least the installer won't work, I've got no idea if the whole mod is incompatible)
(The package includes an updater from the 'Attachment Mod 1', that moves files from database storage to file storage)

My aim with this mod has been to interfer as little as possible with PunBB's code, and not add too many features/javascripts.

For information and problemsolving, please go to the release thread at punbb.org, I have too little time to check more than one place, and I subscribe to that thread so I get an email whenever someone posts there...

There's also an installation guide at cms.frankh.shacknet.nu.



Board Logo http://www.punres.org/desc.php?pid=202
Category: Extensions
Latest release: 1.0, a total of 1 release(s)
Author: elbekko
Description

Allows you to easily add a board logo.



Collapsable Categories http://www.punres.org/desc.php?pid=84
Category: Extensions
Latest release: 1.5, a total of 2 release(s)
Author: gizzmo
Description

Adds the abillity to collapse/expand categories. (like in Invision Power Board)



Did you mean [url]http://www.punres.org/desc.php?pid=112[/b] (niet echt belangrijk, maar misschien wel handig)
Category: New functions
Latest release: 1.0.0, a total of 1 release(s)
Author: Ma�ungo
Description

This mod suggest words when a search fails (no hits).
For example, if you search 'framewok' this mod print the
message 'Did you mean "framework"' with a link for a new
(and correct) search.

This mod use an approximate search algorithm to find and filter words, and next calculate its Levenshtein distance.



Easy BBCode http://www.punres.org/desc.php?pid=50 (wellicht erg handig!)
Category: New functions
Latest release: 1.0.1, a total of 1 release(s)
Author: Rickard
Description

This mod adds buttons for easy insertion of BBCode and smilies when posting and editing messages.



Easy Poll + http://www.punres.org/desc.php?pid=309 (leuke uitbreiding)
Category: New functions
Latest release: 2.0, a total of 1 release(s)
Author: BN
Description

Hello !

This mod is a new version of Easy Poll. It add poll system for PunBB
3 types of poll :
- Mutliselect Poll
- Multiselect Yes/No Poll
- Regular Poll

And there are some options :
- where members can make polls.
- who can make polls.

And...
I can't say more in English (sorry^^) so you must see that yourself ;)

French topic
Test forum



Forbidden word spam blocker http://www.punres.org/desc.php?pid=256 (handig!)
Category: Extensions
Latest release: 1.0.1, a total of 2 release(s)
Author: 505
Description

This mod allows forum administrators and moderators to forbid certain words to be in a post. When such a word is used in a post a warning is displayed and the message cannot be posted until that word is removed. This can be used to stop spam bots from posting on your forum. Just set part of the message they post as a forbidden word.



Links with category http://www.punres.org/desc.php?pid=326
Category: Extensions
Latest release: 2.0.0, a total of 6 release(s)
Author: kierownik
Description

This will add a page with links that are in category's something link a startpage.
Preview at http://kierownik.nl/Links.php (ik vind het resultaat er goed uitzien!)



Private Messaging System 1.2.x http://www.punres.org/desc.php?pid=52
Category: New functions
Latest release: 1.2.2, a total of 3 release(s)
Author: Connorhd
Description

Adds functions for sending messages to people within PunBB.




Dit was het even voor nu, maar ikz al nog eens verder kijken. Ook wil ik je best proberen te helpen met het invoegen van deze toepasingen als je dat wenst.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Sander » zo jan 07, 2007 5:16 pm

Ah, nog een fan van PunBB. :) Ik ben zelf niet zo dol op het gebruik van dit soort mods, voornamelijk omdat je ze bij elke update van PunBB opnieuw zou moeten installeren. Als je dan ook nog meerdere boards hebt, wordt dat veel werk. In PunBB 1.3 wordt dat probleem opgelost door een nieuw systeem waar je heel makkelijk 'extensies' kan installeren en verwijderen.

DisneyRemc°o° schreef:Frontpage PunBB http://www.punres.org/desc.php?pid=78

Dit is een volledig aangepaste versie van PunBB. Nadeel is dat bijvoorbeeld gedichte beveiligingslekken in PunBB waarschijnlijk niet direct in 'Frontpage PunBB' gedicht zullen zijn; je zou dan moeten wachten tot de maker de verbeteringen heeft overgenomen.

DisneyRemc°o° schreef:Attachment Mod for PunBB 1.2.* http://www.punres.org/desc.php?pid=77

Zou handig kunnen zijn om bijvoorbeeld scans uit strips te plaatsen. Maar misschien is het dan beter om te kijken of op McDrake een ImageShack-achtige service aangeboden kan worden, los van de forums. Dan zou het ook meteen voor een 'bibliotheek' gebruikt kunnen worden.

DisneyRemc°o° schreef:Board Logo http://www.punres.org/desc.php?pid=202

Hiermee wordt de database aangepast, alleen maar om een logo bovenaan de forums te zetten. Dat kun je ook doen door de HTML-code in het bestand include/template/main.tpl aan te passen. Dat kan weinig kwaad, en is geloof ik zelfs de bedoeling van die TPL-bestanden.

DisneyRemc°o° schreef:Collapsable Categories http://www.punres.org/desc.php?pid=84

Dat is handig voor als je heel verschillende subforums hebt, maar de forums op McDrake gaan steeds over één onderwerp en dus zijn waarschijnlijk alle subforums interessant voor bezoekers. Je zou het wel kunnen gebruiken om de McDrake-forums samen te voegen (een 'collapsable category' voor Disney Nederland, een voor Disney Internationaal en een voor Off Topic). Maar dat zou ook weer problemen op kunnen leveren.

DisneyRemc°o° schreef:Easy Poll + http://www.punres.org/desc.php?pid=309 (leuke uitbreiding)

Op mijn schoolforum raad ik mensen aan een service als BOOTZ poll creator te gebruiken.
Sander
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:20 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 07, 2007 7:14 pm

Sander schreef:Ah, nog een fan van PunBB. :) Ik ben zelf niet zo dol op het gebruik van dit soort mods, voornamelijk omdat je ze bij elke update van PunBB opnieuw zou moeten installeren. Als je dan ook nog meerdere boards hebt, wordt dat veel werk. In PunBB 1.3 wordt dat probleem opgelost door een nieuw systeem waar je heel makkelijk 'extensies' kan installeren en verwijderen.

Mooi dat er PunBB-fans zijn. Er zou, áls ik McDrake veilig kan openstellen, een aparte testplek kunnen komen om PunBB-software te testen.

Voor een discussie over PunBB, zie Nederland Off Topic:
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?id=186
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo jan 07, 2007 7:17 pm

Sander schreef:Ah, nog een fan van PunBB. :)

Fan is misschien wel een erg groot woord, maar ik heb zeker wel bewondering voor dit forum. :) Het is één van de weinige forums die gratis aangeboden wordt, terwijl het zich kan meten met de grotere, betaalde forums. Natuurlijk ontbreekt er nog wel van alles en nog wat aan punBB, maar dat kan altijd nog komen in de toekomst. Toen ik PunBB installeerde voor iemand, merkte ik snel dat het weinig installatieproblemen oplevert.

Sander schreef:Dit is een volledig aangepaste versie van PunBB. Nadeel is dat bijvoorbeeld gedichte beveiligingslekken in PunBB waarschijnlijk niet direct in 'Frontpage PunBB' gedicht zullen zijn; je zou dan moeten wachten tot de maker de verbeteringen heeft overgenomen.

Als ik kijk naar http://kierownik.nl/index.php, dan hebben ze in hele site rond de PunBB interface gebouwd, lijkt het... Zou dit ook met de Frontpage PunBB gedaan hebben? Of zit hier veel meer werk achter?

Sander schreef:Maar misschien is het dan beter om te kijken of op McDrake een ImageShack-achtige service aangeboden kan worden, los van de forums. Dan zou het ook meteen voor een 'bibliotheek' gebruikt kunnen worden.

Maar dan zou je wel de optie moeten hebben via McDrake.nl te kunnen uploaden, om het makkelijk te maken voor de leden.

Sander schreef:Hiermee wordt de database aangepast, alleen maar om een logo bovenaan de forums te zetten. Dat kun je ook doen door de HTML-code in het bestand include/template/main.tpl aan te passen. Dat kan weinig kwaad, en is geloof ik zelfs de bedoeling van die TPL-bestanden.

Ja, daar heb je wel gelijk in, De TPL (template, neem ik aan?) bestanden lenen zich daar natuurlijk goed voor.

Sander schreef:Dat is handig voor als je heel verschillende subforums hebt, maar de forums op McDrake gaan steeds over één onderwerp en dus zijn waarschijnlijk alle subforums interessant voor bezoekers. Je zou het wel kunnen gebruiken om de McDrake-forums samen te voegen (een 'collapsable category' voor Disney Nederland, een voor Disney Internationaal en een voor Off Topic). Maar dat zou ook weer problemen op kunnen leveren.

Wat voor problemen denk je dan aan?

Sander schreef:Op mijn schoolforum raad ik mensen aan een service als BOOTZ poll creator te gebruiken.

Maar ook hiervoor geldt: is het naiet makkelijker als een dergelijke functie in PunBB ingebakken zit?
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 07, 2007 7:22 pm

Ik heb Remco's reactie gekopieerd naar de PunBB-discussie onder Nederland Off Topic:
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?pid=4043#p4043

Gelieve daar verder te gaan. Dan is er een centrale plek voor PunBB op McDrake.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten

cron