Beheer McDrake Nederland

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 28, 2009 2:06 am

Guus Geluk schreef:Nou, ik vind de edit-knop vooral handig om kleine slordigheidjes in mijn posts te verbeteren. Soms vergeet ik namelijk ook de voorbeeld-knop doordat ik het wel eens druk heb en niet goed en grondig naar mijn bericht kan kijken. Ik vind het lullig dat andere mensen naar fouten van mij moeten lezen.

Datzelfde heb ik ook. Maar als je bericht eenmaal op internet zet, zijn er al mensen die je bericht kunnen lezen. Voordat je een wijziging maakt. En in tegenstelling tot een nieuw bericht, wordt een bewerking niet geteld als nieuwe bijdrage. Je weet als bezoeker dus nooit wat inmiddels bewerkt is in reeds gelezen berichten. De edit-knop is wat dat betreft misleidend.
Ook is mijn ervaring dat ik met edit-knop minder nadenk en uit gemakzucht meer fouten maak, want ik kan het bericht immers toch nog editen? Zo ben ik soms langer bezig geweest met editen dan met schrijven.

Guus Geluk schreef:Vandaar dat ik soms in een post daarna mijn excuses aanbiedt voor mijn fouten.

Dubbelposten is toegestaan. Misschien moet dat in de regels benadrukt worden?

Michiel P schreef:
Daniel73 schreef:Verzenden is echt verzenden. Daarbij is er op McDrake een mogelijkheid om, alvorens te verzenden, eindeloos een voorbeeld te vragen. Mijn indruk is dat mensen vaak eerst verzenden om zo'n voorbeeldscherm te hebben, en dan de edit-knop gebruiken om het eigenlijke bericht te voltooien.

Als oplossing werd al eens geopperd of een 'beperkte edit-functie' misschien tot de mogelijkheden behoorde. Dat je je bericht bijvoorbeeld alleen binnen een half uur nadat je gepost hebt kunt editen.

Een tijdklok, bedoel je? Misschien kan dat met eXtreme Message Board (XMB)? In principe ben ik wel voorstander van zo'n optie, als er geen bezwaarlijke nadelen zijn. Ik heb zo'n optie nooit werkend gezien. Iemand anders wel?

Michiel P schreef:Op sommige fora is het niet mogelijk om direct te posten, maar krijg je altijd eerst een voorbeeld. Misschien kun je dat instellen op McDrake?

[url]Voorbeeld: http://www.stripster.nl/menu.htm[/url]

Er is een optie die "Quick post" heet:
"When enabled, PunBB will add a quick post form at the bottom of topics. This way users can post directly from the topic view."
Volgens mij kan ik de optie daarmee uitzetten. Ik ben voor. Maar levert dat dan geen klachten op?
Volgens mij is het niet mogelijk een voorbeeld te forceren. Wel om mensen alleen gebruik te laten maken van het scherm waar zich een voorbeeld-knop naast de verzenden-knop bevindt.

Overigens gebruikt Stripster andere software dan McDrake. Geen idee welke software, want dat zie ik er niet staan.

Michiel P schreef:
Daniel73 schreef:Misschien is de zogenaamde "Snelle bijdrage" een boosdoender. Daar krijg je géén voorbeeldmogelijkheid. (Je krijgt alleen een voorbeeld bij de opties "Antwoorden" en "Citeren".)

Misschien kun je de "Snelle bijdrage" weghalen?

Ik zou het graag doen, 'Snelle bijdrage' weghalen. Scheelt wellicht ook vele storende, smilies-bevattende Inducks-linken. En men kan er niet omheen dat er een voorbeeld-scherm is. Dat is nu verwarrend.

Wat zullen we doen? De optie weghalen en zien wat er gebeurt? De optie kan altijd weer aangezet worden, al zou ik eigenlijk niet weten waarom. In elk topic staat op elke pagina een 'Antwoorden'-knop, en bij elk bericht een 'Citeren'-knop. Die 'Snelle bijdrage' is eigenlijk totaal overbodig en zorgt voor verwarring.
Ik zie geen reden waarom de optie aan zou moeten staan. Iemand anders wel?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jan 28, 2009 9:13 am

Tja, ik vind het handig, lekker snel wat eronder typen, en ik gebruik dan ook nooit de voorbeeld-optie. Maar op 'antwoorden' moeten klikken is misschien goed voor mij. Leer ik er ook eens wat moeite voor doen. Geeft wat meer een bezint-eer-ge-begint gevoel.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Daniel73 » za jan 31, 2009 6:25 pm

Duckfan van Down Under schrijft vandaag per e-mail dat hij heeft een probleem met inloggen:
Dit gebeurt er: ik log in, ik moet even wachten want ik word omgeleid, hij is klaar en er staat: "Je bent niet ingelogd."

Ik snap er niets van. Bij mij lukt inloggen wel en blijkbaar ook bij anderen. Dus ik betwijfel of dit probleem aan McDrake ligt.
Misschien is er iets aan zijn computer-instellingen veranderd? Misschien wordt het cookie geweigerd?

Wie kan helpen?
We kunnen Duckfan van Down Under niet missen!

(Mocht inloggen ook bij anderen niet lukken, mail dan naar admin@mcdrake.nl.)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » za jan 31, 2009 8:05 pm

Dat probleem heb ik ook wel eens. Gewoon even later opnieuw proberen, en dan lukt het opeens wel.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » di feb 03, 2009 4:02 pm

Zijn er mensen die moeite hebben om zowel op McDrake als bij Donaldduck.nl in te loggen?
Moet je alle cookies blokkeren om op www.donaldduck.nl/home te kunnen, zoals me per e-mail is gesuggereerd? Zodat je moet kiezen tussen McDrake en Donald Duck? Dat lijkt me stug.

Hoe dan ook, ik neem aan dat de inlogproblemen van Duckfan van Down Under te maken hadden met cookies. Misschien wil Duckfan uitleggen wat er aan de hand was en hoe het blijkbaar is opgelost?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo feb 04, 2009 5:23 pm

Het ging over cookies tegenhouden. Bij "normaal" kan ik wel op McDrake, maar niet op Donald Duck. Bij "hoog" was het andersom. Ik denk dat het bij normaal/hoog allebei niet lukt. Ik zal eens kijken.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo feb 04, 2009 5:28 pm

Aha. Ik heb hem. Kijk: zo zit het:
Alle cookies blokkeren- wel Donald Duck- geen McDrake
Hoog- geen Donald Duck- wel McDrake
Normaal/Hoog- niet uitgeprobeerd
Normaal- geen Donald Duck- wel McDrake- dit heb ik normaal
Laag- niet uitgeprobeerd
Alle cookies accepteren- niet uitgeprobeerd
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo feb 04, 2009 5:30 pm

Daniel73 schreef:
Caspar schreef:Maar google groups is ook een mooie oplossing.

Ook Google Groups heeft een aantal lastige nadelen, heb ik vernomen.
Nadelen waaronder:
- geen gebruikers onder de 13 jaar
- alleen ondersteining van platte tekst-mails (dus geen plaatjes in tekst, maar trouwens wel bijlagen)
- men kan er niet echt 'subforums' maken

Een Disney-gericht forumboard van 13+ vind ik onzin. Dan zouden we afscheid moeten nemen van een aantal leden, totdat ze oud genoeg zijn. Of men zou over leeftijd moeten liegen, maar dat kan een beheerder natuurlijk niet adviseren. Men zou dan dus ook tegen McDrake moeten liegen.
Zouden mensen onder de 13 jaar misschien wel geregistreerd mogen worden als dit met toestemming van hun ouders/verzorgers is? Dus als die volwassenen hen registreren, of erbij aanwezig zijn?

Google meldt:
Om de Children's Online Privacy Protection Act na te leven is Google Discussiegroepen op het moment alleen beschikbaar voor gebruikers die minstens dertien jaar oud zijn. Kinderen jonger dan dertien jaar mogen zich niet aanmelden bij de service Google Discussiegroepen.

http://groups.google.nl/intl/nl/googlegroups/terms_of_service3.html

Ik vraag me overigens af wat het wettelijke verschil is tussen een 12-jarige en een 13-jarige. Als het nou 18+ was, dan had ik het onderscheid wel begrepen.

Niet doen. Of willen jullie Duckfan van Down Under pas weer zien op 20 mei 2010?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo feb 04, 2009 6:53 pm

Duckfan van Down Under schreef:Het ging over cookies tegenhouden. Bij "normaal" kan ik wel op McDrake, maar niet op Donald Duck. Bij "hoog" was het andersom. Ik denk dat het bij normaal/hoog allebei niet lukt. Ik zal eens kijken.

Duckfan van Down Under schreef:Aha. Ik heb hem. Kijk: zo zit het:
Alle cookies blokkeren- wel Donald Duck- geen McDrake
Hoog- geen Donald Duck- wel McDrake
Normaal/Hoog- niet uitgeprobeerd
Normaal- geen Donald Duck- wel McDrake- dit heb ik normaal
Laag- niet uitgeprobeerd
Alle cookies accepteren- niet uitgeprobeerd

Ik heb zojuist een test gedaan. Onder "Normaal-hoog" ben ik nu tegelijkertijd ingelogd op McDrake en het Clubhuis van Donald Duck. Bij mij gaat het dus goed.

Er is ook een optie die "Aangepast niveau" heet. Daar kun je ook het een en ander aanpassen. Volgens mij heb ik nu "Standaardniveau" ingesteld staan.
Verder kan bepaalde anti-virussoftware ook cookies tegenhouden. Bv. zogenaamde "tracking cookies".

Misschien kun je het probleem voorleggen in het topic 'www.Donaldduck.nl', als dit nog gevolgd wordt door de Donald Duck-redactie:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=109

Duckfan van Down Under schreef:[Google groups en Children's Online Privacy Protection Act] Niet doen. Of willen jullie Duckfan van Down Under pas weer zien op 20 mei 2010?

Zijn er ook andere mailinglijsten met een archief/interface op het web? Diensten die wel mensen van onder de 13 jaar toestaan?
Voordeel van een mailinglijst is dat bezoekers bijdragen makkelijk kunnen archiveren.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » ma apr 06, 2009 1:21 pm

Uit het topic 'McDuck' van 'McDrake Nederland Off Topic':
2009-04-02 20:57:12, Sander schreef:Voor die tijd [juni] zou ik ook graag de backup van de McDrake-forums maken, als je nog interesse hebt. Noem maar een dag tussen vandaag en 1 juni, dan download ik op die dag de database en upload ik ongeveer een week later een archief. Ik weet niet 100% zeker of ik nog steeds tekstarchieven kan maken, maar een HTML-archief als op http://mcduck.nl/forum/ moet in ieder geval lukken.

bron: http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?pid=12155#p12155

Dit betekent dat McDrake moet opschieten met het vinden van andere forumsoftware.

Inmiddels heeft McDrake 5 FTP-accounts. Dus wie technisch is en wil meehelpen, kan zich melden.
Heeft Caspar interesse, bijvoorbeeld?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Lelijke Eend » ma apr 06, 2009 8:47 pm

Daniel73 schreef:Dit betekent dat McDrake moet opschieten met het vinden van andere forumsoftware.

Wel eens van Nabble gehoord? Ik wel een paar jaar geleden, maar ik heb geen idee of het goed is. Ze bieden een gratis webforum dat ook via e-mail te gebruiken/lezen is. Zij regelen dan alle techniek. Het is 'embeddable', wat inhoudt dat je bb.mcdrake.nl als adres kunt blijven gebruiken en het uiterlijk kunt veranderen. Het is redelijk makkelijk om er een test-forum aan te maken, om te kijken of het wat is.
Lelijke Eend
Member
 
Berichten: 19
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:46 pm

Berichtdoor Redmess » di apr 07, 2009 12:13 am

Het forum waar ik mod ben (kijk.nl) is een phpBB forum. Ik vind dit systeem opzich best aardig werken, en het lijkt me goed geschikt voor mcDrake.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DisneyRemc°o° » di apr 07, 2009 2:35 pm

Redmess schreef:Het forum waar ik mod ben (kijk.nl) is een phpBB forum. Ik vind dit systeem opzich best aardig werken, en het lijkt me goed geschikt voor mcDrake.

Volgens komt phpBB het meest in de buurt van punBB qua stijl. Alleen phpBB moet je kopen, waar punBB gratis is. Uiteraard verwacht je dan bij phpBB wel de nodige support. Wellicht voor Daniel het overwegen waard.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Caspar » wo apr 08, 2009 8:22 am

phpBB schijnt heel slecht te zijn heb ik gehoord. Is trouwens wel gewoon gratis hoor.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo apr 08, 2009 4:46 pm

Lelijke Eend schreef:Wel eens van Nabble gehoord? Ik wel een paar jaar geleden, maar ik heb geen idee of het goed is. Ze bieden een gratis webforum dat ook via e-mail te gebruiken/lezen is. Zij regelen dan alle techniek. Het is 'embeddable', wat inhoudt dat je bb.mcdrake.nl als adres kunt blijven gebruiken en het uiterlijk kunt veranderen. Het is redelijk makkelijk om er een test-forum aan te maken, om te kijken of het wat is.

Interessant, de combinatie van webforum en e-mail. Dat zou wat mij betreft, als het werkt, een goed alternatief voor het 13+ Google Groups zijn.

Biedt XMB ook zo'n mogelijkheid van web en e-mail?

Redmess schreef:Het forum waar ik mod ben (kijk.nl) is een phpBB forum. Ik vind dit systeem opzich best aardig werken, en het lijkt me goed geschikt voor mcDrake.

Nadeel van phpBB en PunBB is dat ze (bij mijn weten) geen afschriften bieden van geplaatste berichten. Mijn voorkeur gaat uit naar een situatie zoals bij DCML, waar leden zelf kunnen archiveren door de e-mails te bewaren. Zelfs nu het archief van DCML een groot gat heeft, is het relatief makkelijk om aan kopieën van berichten uit die periode te komen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron