Beheer McDrake Nederland

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Rubberduck » do jan 04, 2007 4:42 am

'Individuele uitgave' suggereert eenmalige uitgave. Daar kan het Weekblad natuurlijk nooit onder vallen.
Rubberduck
 

Berichtdoor Daniel73 » do jan 04, 2007 4:52 am

Rubberduck schreef:'Individuele uitgave' suggereert eenmalige uitgave. Daar kan het Weekblad natuurlijk nooit onder vallen.

Het woord individueel kan ook fout zijn omdat het misschien alleen naar mensen (individuën) verwijst.
Is er iets anders te bedenken in deze richting? Iets als 'Discussies per uitgave'?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do jan 04, 2007 10:09 am

Rockerduck schreef:'Disney Parken' zou overbodig zijn. Er is niemand die ooit over Disney-parken gaat beginnen. En anders kan dat ene topic dat eventueel ooit gemaakt gaat worden onder 'Algemeen'.

Maar dan kan wat mij betreft 'Disney spellen' ook weg. Misschien kan 'Disney spellen' vervangen worden door 'Disney parken', want in 'Disney spellen' zal ook nooit iemand wat plaatsen.

Daniel73 schreef:Waarom 'Disney sites' onder 'Markt'?

Ik ben het me jullie eens dat het hier niet helemaal thuis hoort. Ik heb 'Disney sites' onder 'Markt' geplaatst om de catagorie 'Disney algemeen' in te kunnen korten.

Daniel73 schreef:Zou dit wegkunnen, deze linken naar de andere boards? Dat zou al een hoop verticale ruimte schelen. Ik vind ze verwarrend en gebruik liever het door Sander bedachte 'McDrake forumoverzicht'-principe: een enkele pagina met een boards-menu. Ik vind het zelf erg handig.

Ik heb juist 'McDrake forumoverzicht' weggelaten om te kunnen besparen op een catagorie. Dit scheelt niet zozeer in subforums, maar wel in verticale lengte.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Sander » do jan 04, 2007 12:40 pm

Daniel73 schreef:Zou dit wegkunnen, deze linken naar de andere boards? Dat zou al een hoop verticale ruimte schelen. Ik vind ze verwarrend en gebruik liever het door Sander bedachte 'McDrake forumoverzicht'-principe: een enkele pagina met een boards-menu. [...] Dan is er één plek vanwaar de McDuck en McDrake boards direct te bereiken zijn, en dat scheelt veel verticale ruimte en verwarring. Bij het 'McDrake forumoverzicht' weet ik dat ik kies om naar een ander board te gaan. Via de links op de boards verdwaal ik vaak.

Je kunt ze ook bovenaan zetten, naast de link 'McDrake forumoverzicht'. De titels kun je kort houden, bijvoorbeeld 'ENG Disney' en 'NED Off Topic'.

Daniel73 schreef:Het zou vreemd zijn om wel te linken naar bijv. DCML, maar niet naar een eigen McDrake-board.

Wat dacht je ervan om op http://bb.mcdrake.nl/ onder een forumoverzicht een lijstje met 'handige links' te maken, met alle links die nu onder 'Buiten McDrake' staan? Die links kunnen ook gelden voor het Engelse Disney-forum.

Daniel73 schreef:Met de verticale ruimte moet te leven zijn.

Dat is waar. Ik hoor wel eens dat mensen liever extra scrollen dan extra klikken om ergens te komen.

Daniel73 schreef:De boards zouden beter van elkaar onderscheiden kunnen worden door ze elk een eigen kleur te geven.
Zijn er mensen die (bijv.) de 'Oxygen'-style kunnen aanpassen? (Risico kan zijn dat bij een update van PunBB, nieuwe styles gemaakt moeten worden.)

Om een PunBB-stijl te maken of aan te passen moet je CSS kunnen schrijven. In het geval van Oxygen zou je dan dingen in style/Oxygen.css en style/imports/Oxygen_cs.css moeten werken. Zorg wel dat je de bestanden dan een andere naam geeft (bijvoorbeeld McDrake.css en McDrake_cs.css), zodat de nieuwe stijl naast Oxygen kan blijven bestaan.

Je kunt ook een kant-en-klare stijl downloaden via PunBB Resource. Dan hoef je alleen de gedownloade bestanden in de goede mappen te zetten. Meestal is meteen duidelijk welke bestanden in de style-map en welke in de img-map moeten. Kijk wel even voor de zekerheid of er geen andere bestanden bij zitten dan plaatjes en CSS-bestanden; als er bijvoorbeeld een PHP-bestand bij zit zou dat een beveiligingslek kunnen veroorzaken.
Sander
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:20 pm

Berichtdoor Daniel73 » do jan 04, 2007 4:33 pm

DisneyRemc°o° schreef:Maar dan kan wat mij betreft 'Disney spellen' ook weg. Misschien kan 'Disney spellen' vervangen worden door 'Disney parken', want in 'Disney spellen' zal ook nooit iemand wat plaatsen.

Men zou onder 'Disney spellen' ook spellen zoals het Piratenspel kunnen bespreken. En men zou er eigen spellen kunnen spelen. Bijvoorbeeld 'Wie ben ik?' Die staat nu onder subforum 'Personages en stambomen', terwijl het een spel is.

Sander schreef:[linken naar de andere boards] Je kunt ze ook bovenaan zetten, naast de link 'McDrake forumoverzicht'. De titels kun je kort houden, bijvoorbeeld 'ENG Disney' en 'NED Off Topic'.

De lange titels McDrake Nederland/International Bla Bla vind ik nu onhandig. Het zijn meer definities. Het zou misschien mooi zijn om iets korts en pakkends te bedenken voor elk board.
Wat ook kan is dat Off Topic het Nederlandse standaardboard wordt, en Disney een afdeling ervan. Dat scheelt de kreet "Off Topic".
McDrake kan ook gebruikt worden voor topics over software-ontwikkeling, en die staan vreemd onder een "Disney" board als uitgangspunt. Wie weet hoeveel programmeurs wel interesse hebben in de software, maar niet in Disney.

Eigenlijk zijn er nu als hoofdkeuzes alleen 'McDrake International' en 'McDrake Nederland'. De rest is een onderverdeling. Ik zou zelfs zo ver kunnen gaan dat 'McDrake Nederland' een afdeling is van 'McDrake International'. Dan kan er ook 'McDrake Deutschland' als vertakking komen, etc.

Sander schreef:
Daniel73 schreef:Het zou vreemd zijn om wel te linken naar bijv. DCML, maar niet naar een eigen McDrake-board.

Wat dacht je ervan om op http://bb.mcdrake.nl/ onder een forumoverzicht een lijstje met 'handige links' te maken, met alle links die nu onder 'Buiten McDrake' staan? Die links kunnen ook gelden voor het Engelse Disney-forum.

Een aparte pagina voor links naar sites zou handig zijn. Het scheelt verticale ruimte en alle subfora zijn dan écht subfora.
Wie is voor? Wie is tegen?

Sander schreef:
Daniel73 schreef:Met de verticale ruimte moet te leven zijn.

Dat is waar. Ik hoor wel eens dat mensen liever extra scrollen dan extra klikken om ergens te komen.

Voordeel van het huidige forumoverzicht is dat je er alleen hoeft te klikken en niet hoeft te scrollen. Zelf vind ik een combinatie van scrollen en klikken vaak vervelend. Eerst scrollen, dan klikken, dan weer scrollen, dan weer klikken... Ik wil in een vloeiende beweging kunnen schakelen tussen sites, en dan vind ik een extra klik geen probleem.

Je antwoord over de styles heb ik geplaatst in het PunBB-topic op Ned Offtopic.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?pid=4023#p4023
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » do jan 04, 2007 5:50 pm

Vandaag 16:33:20, Hans schreef:Kunnen we er een topic bij zetten in de rubriek te koop / te ruil / gezocht, een rubriek beurzen bij zetten.
Mensen op de hoogte houden wanneer er weer beurzen / tentoonstelling ed zijn ?
Het is maar een idee.
Het was bij de vorige forum niet.
Is het mogelijk ?
Persoonlijk haal ik de interessante dingen niet in de winkel maar meestal op de beurs zelf.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=61

Ik ben voor.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do jan 04, 2007 7:19 pm

Daniel73 schreef:Wat ook kan is dat Off Topic het Nederlandse standaardboard wordt, en Disney een afdeling ervan. Dat scheelt de kreet "Off Topic".
McDrake kan ook gebruikt worden voor topics over software-ontwikkeling, en die staan vreemd onder een "Disney" board als uitgangspunt. Wie weet hoeveel programmeurs wel interesse hebben in de software, maar niet in Disney.

Eigenlijk zijn er nu als hoofdkeuzes alleen 'McDrake International' en 'McDrake Nederland'. De rest is een onderverdeling. Ik zou zelfs zo ver kunnen gaan dat 'McDrake Nederland' een afdeling is van 'McDrake International'. Dan kan er ook 'McDrake Deutschland' als vertakking komen, etc.

Dit lijkt me helemaal niets. Ik begrijp dat de uiteindelijke keuze niet aan mij is uiteraard... ;)

Dit forum is van oorsprong toch bedoel als Donald Duck-forum? Dan zou het alleen logisch zijn om het Off Topic-forum tot hoofdforum te benoemen als Donald Duck en de Disney-comics niet meer de hoofdonderwerpen van het forum zouden zijn. Nee, ik vind het idee om het Off Topic-forum tot hoofdforum te benoemen echt helemaal niets. Sorry! :P

Aan de andere kant is het idee om verschillende forums te maken voor verschillende landen wel een aardig idee, maar dan moet je wel moderators in die verschillende landen gaan aanwijzen. Je kunt zelf nooit al die forums gaan beheren.
Toch vind ik het idee wel leuk. Eigenlijk zou er dan een mcdrake.com als algemene adres moeten komen, waar vanuit je dan een forum kunt kiezen.

Maaaaar, voordat we over dit soort dingen gaan dromen, lijkt het me beter dat je eerst de huidige forums goed op poten krijgt.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Rockerduck » do jan 04, 2007 10:29 pm

Daniel73 schreef:Een subforum als 'Disney Parken' kan mensen motiveren om over attracties, etc., te schrijven. Het lijkt mij interessant en wezenlijk genoeg om het idee tenminste een kans te geven. Misschien kunnen voorstanders en tegenstanders een wedje leggen. :)

Ik stelde voor om het weg te laten, omdat je zat met de verticale lengte en het forum-overzicht. Disney-parken hebben weinig discussie-waarde. Ik verwacht daarom geen topics, of anders hoogstens één of heel misschien twee. Ondertussen zit je wel met een extra subforum dat ruimte inneemt.

Daniel73 schreef:Wat betreft deze breinstorm van mij, over weglaten van linken naar 'Andere McDrake boards' op de boards zelf, ben ik nu zelf in twijfel. Het zou vreemd zijn om wel te linken naar bijv. DCML, maar niet naar een eigen McDrake-board.

Ik ben voorstander van het behouden van de links. Zoals je zelf al zegt: als he doorlinkt naar DCML, is het alleen maar logisch ook door te linken naar je eigen andere boards.

Daniel73 schreef:Met de verticale ruimte moet te leven zijn.

McDrake heeft een korte verticale indeling, als ik vergelijk met ander fora die ik ken.

Daniel73 schreef:Ook op McDuck vind ik de indeling vaag. Onder 'Nieuwe weekbladen' staan er oude nummers en onder 'DD Weekblad' zijn er geen nummers te vinden. Dat is niet uit te leggen. Volgende week is DD 2007-01 een oud nummer, dus dat past niet bij 'Nieuwe'. En waarom wel onder 'Extra' de topic-verwarring van vaste en vrije topics?

Nee hoor. Kijk, mijn redenering volgende, is 'DD Weekblad' voor discussies over het weekblad an sich. Dat is toch goed uit te leggen? 'Nieuwe weekbladen' zou dan bestemt zijn voor alle nieuwe nummers. Die zijn na een week weer oud, maar kun je daar laten staan, omdat het uit het overzicht duidelijk is dat daar alle nummers op inhoud besproken worden. Desnoods kun je er 'Bespreking per weekblad' van maken of iets in die trant, als dat duidelijk is. Voor de DD Extra is een soortgelijke constructie niet nodig, omdat die veel minder vaak verschijnt en er over de Extra an sich weinig discussie is. Dit alles uit ervaring van McDuck.

Daniel73 schreef:Ik vind het vreemd om wel een subforum voor pockets te hebben, maar niet voor album-uitgaven zoals 'Dubbelalbum', 'Beste Verhalen', 'Oom Dagobert' en 'Grappigste avonturen'. Albums en boeken vormen een wezenlijk aandeel in de Disney-publicaties. Hoe valt het weglaten uit te leggen aan albumliefhebbers?

Albums zijn overige uitgaven, dat is duidelijk. Het is prima uit te leggen: als je een subforum creeërt met de naam 'Albums' (ipv 'Overig' dus), moet je daarnaast óók nóg een ander subforum maken met 'Overig' voor Katrien/Winnie de Poeh. Die laatste wordt nooit besproken, dus blijft over: een subforum voor een gekopiërde Katrien. Dat is niet rendabel, vind ik.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » do jan 04, 2007 10:30 pm

DisneyRemc°o° schreef:Maar dan kan wat mij betreft 'Disney spellen' ook weg. Misschien kan 'Disney spellen' vervangen worden door 'Disney parken', want in 'Disney spellen' zal ook nooit iemand wat plaatsen.

Met spellen wordt ook 'games' bedoelt. Ik weet van McDuck dat er heel wat topics stonden onder 'Algemeen' over de games. Misschien kun je het ook beter 'Games' noemen. Ik denk dat 'Spellen' geassocieerd wordt met bordspellen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » do jan 04, 2007 10:36 pm

DisneyRemc°o° schreef:Dit lijkt me helemaal niets. Ik begrijp dat de uiteindelijke keuze niet aan mij is uiteraard... ;)

Dit forum is van oorsprong toch bedoel als Donald Duck-forum? Dan zou het alleen logisch zijn om het Off Topic-forum tot hoofdforum te benoemen als Donald Duck en de Disney-comics niet meer de hoofdonderwerpen van het forum zouden zijn. Nee, ik vind het idee om het Off Topic-forum tot hoofdforum te benoemen echt helemaal niets. Sorry! :P

Wederom ben ik het met Remco eens.

DisneyRemco schreef:Maaaaar, voordat we over dit soort dingen gaan dromen, lijkt het me beter dat je eerst de huidige forums goed op poten krijgt.

Precies. Je moet niet teveel dingen tegelijkertijd willen. Bovendien lijkt iets als 'McDrake Deutschland' mij compleet overbodig. Sorry hoor, maar ik geloof nooit dat daar ooit één topic geopend zal worden. De Duitsers hebben prima eigen fora en het Duits van de meeste forummers zal niet op het niveau zijn om mee te kunnen praten, schat ik in (ik schrijf zelf ook belabberd Duits, terwijl ik weer wel heel vlot Duits lees).
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do jan 04, 2007 11:13 pm

Rockerduck schreef:Bovendien lijkt iets als 'McDrake Deutschland' mij compleet overbodig. Sorry hoor, maar ik geloof nooit dat daar ooit één topic geopend zal worden. De Duitsers hebben prima eigen fora

Daar had ik eigenlijk nog niet echt bij stilgestaan. Natuurlijk hebben de Duitsers uitstekende fora. Ze zijn mogelijk nog grotere fans dan de Nederlanders. Ik ben echter totaal niet bekent met de Duitse fora.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 05, 2007 12:45 am

DisneyRemc°o° schreef:
Daniel73 schreef:Wat ook kan is dat Off Topic het Nederlandse standaardboard wordt, en Disney een afdeling ervan. Dat scheelt de kreet "Off Topic".
McDrake kan ook gebruikt worden voor topics over software-ontwikkeling, en die staan vreemd onder een "Disney" board als uitgangspunt. Wie weet hoeveel programmeurs wel interesse hebben in de software, maar niet in Disney.

Eigenlijk zijn er nu als hoofdkeuzes alleen 'McDrake International' en 'McDrake Nederland'. De rest is een onderverdeling. Ik zou zelfs zo ver kunnen gaan dat 'McDrake Nederland' een afdeling is van 'McDrake International'. Dan kan er ook 'McDrake Deutschland' als vertakking komen, etc.

Dit lijkt me helemaal niets. Ik begrijp dat de uiteindelijke keuze niet aan mij is uiteraard... ;)

Dit forum is van oorsprong toch bedoel als Donald Duck-forum? Dan zou het alleen logisch zijn om het Off Topic-forum tot hoofdforum te benoemen als Donald Duck en de Disney-comics niet meer de hoofdonderwerpen van het forum zouden zijn. Nee, ik vind het idee om het Off Topic-forum tot hoofdforum te benoemen echt helemaal niets. Sorry! :P

Het gaat puur om het McDrake-overzicht. De adressen en boards zelf blijven hetzelfde. Het gaat om hoe je ernaar kijkt: Op McDrake Nederland kun je over Disney schrijven. Dat vind ik logischer dan te stellen dat je onder McDrake Disney over PunBB en bibliotheeksoftware schrijft.

Ik hoop met McDrake een groter publiek aan te trekken, zodat meer mensen geïnteresseerd kunnen raken in bijvoorbeeld de gedroomde bibliotheek. De Disney-wereld is wat dat betreft te beperkt, omdat je dan een "one issue"-site hebt.

DisneyRemc°o° schreef:Aan de andere kant is het idee om verschillende forums te maken voor verschillende landen wel een aardig idee, maar dan moet je wel moderators in die verschillende landen gaan aanwijzen. Je kunt zelf nooit al die forums gaan beheren.

Nee, dat zeker niet. Mijn bedoeling is dat het qua structuur kán. Ik probeer McDrake in een een "data-model" te zien, waarin ik gedroomde toekomstige boards en afdelingen alvast incalculeer.

McDrake International kan in die structuur vertakt worden in Nederlandse afdelingen, Duitse afdelingen, etc. Dat lijkt me logischer dan stellen dat je onder McDrake Nederland een internationale afdeling hebt. Want hoe ga je dat dan in structuur zetten?

Het daadwerkelijke beheer van zo'n daadwerkelijk internationaal McDrake International is een tweede. Daar zou nog veel over besproken moeten worden.

DisneyRemc°o° schreef:Toch vind ik het idee wel leuk. Eigenlijk zou er dan een mcdrake.com als algemene adres moeten komen, waar vanuit je dan een forum kunt kiezen.

Het adres mcdrake.com is in bezit van een onbekende.

DisneyRemc°o° schreef:Maaaaar, voordat we over dit soort dingen gaan dromen, lijkt het me beter dat je eerst de huidige forums goed op poten krijgt.

Maar dromen vind ik het leukste van alles. Weg met praktijk! Leve de theorie! :)

Rockerduck schreef:[subforum als 'Disney parken'] Ik stelde voor om het weg te laten, omdat je zat met de verticale lengte en het forum-overzicht. Disney-parken hebben weinig discussie-waarde. Ik verwacht daarom geen topics, of anders hoogstens één of heel misschien twee. Ondertussen zit je wel met een extra subforum dat ruimte inneemt.

Het kan later altijd nog verwijderd worden, als het niets wordt.

Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:Wat betreft deze breinstorm van mij, over weglaten van linken naar 'Andere McDrake boards' op de boards zelf, ben ik nu zelf in twijfel. Het zou vreemd zijn om wel te linken naar bijv. DCML, maar niet naar een eigen McDrake-board.

Ik ben voorstander van het behouden van de links. Zoals je zelf al zegt: als he doorlinkt naar DCML, is het alleen maar logisch ook door te linken naar je eigen andere boards.

Probleem is dat voor leken onduidelijk is waar het ene McDrake-board begint en waar het andere eindigt. Daarom zou ik er beter linken kunnen plaatsen naar het centrale forum-overzicht en naar een centrale linkenpagina (met DCML, etc.). Zoals Sander voorstelde.
In principe worden de McDrake boards nu misbruikt als linken-pagina's, terwijl de software daar niet voor bestemd is.

Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:Met de verticale ruimte moet te leven zijn.

McDrake heeft een korte verticale indeling, als ik vergelijk met ander fora die ik ken.

Mooi, dan zijn die 'Disney parken' geen probleem. :)
Het gaat mij vooral om het gebrek aan structuur, door uitgebreid linken als "subfora" op boards te plaatsen. (PunBB beschouwt de linken als subfora.)

Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:Ook op McDuck vind ik de indeling vaag. Onder 'Nieuwe weekbladen' staan er oude nummers en onder 'DD Weekblad' zijn er geen nummers te vinden. Dat is niet uit te leggen. Volgende week is DD 2007-01 een oud nummer, dus dat past niet bij 'Nieuwe'. En waarom wel onder 'Extra' de topic-verwarring van vaste en vrije topics?

Nee hoor. Kijk, mijn redenering volgende, is 'DD Weekblad' voor discussies over het weekblad an sich. Dat is toch goed uit te leggen? 'Nieuwe weekbladen' zou dan bestemt zijn voor alle nieuwe nummers. Die zijn na een week weer oud, maar kun je daar laten staan, omdat het uit het overzicht duidelijk is dat daar alle nummers op inhoud besproken worden. Desnoods kun je er 'Bespreking per weekblad' van maken of iets in die trant, als dat duidelijk is. Voor de DD Extra is een soortgelijke constructie niet nodig, omdat die veel minder vaak verschijnt en er over de Extra an sich weinig discussie is. Dit alles uit ervaring van McDuck.

Ik zou dan gaan voor 'Bespreking per uitgave'. Wat ook kan is dat 'Donald Duck weekblad', 'Donald Duck Extra', 'Donald Duck pockets', 'Albums en boeken' en 'Overige Disney publicaties' vaste topics krijgen, en dat er een 'Uitgaven algemeen' voor vrije topics komt. Andersom dus. Zo krijg je een soort van Inducks-indeling. En wie weet waar dat goed voor is. (McDrake als review-site?)

Dus:

- Uitgaven algemeen (vrije topics)
- Donald Duck weekblad (vaste topics, per uitgave)
- Donald Duck Extra (vaste topics, per uitgave)
- Donald Duck pockets (vaste topics, per uitgave)
- Albums en boeken (vaste topics, per uitgave)
- Overige Disney publicaties (vaste topics, per uitgave)

Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:Ik vind het vreemd om wel een subforum voor pockets te hebben, maar niet voor album-uitgaven zoals 'Dubbelalbum', 'Beste Verhalen', 'Oom Dagobert' en 'Grappigste avonturen'. Albums en boeken vormen een wezenlijk aandeel in de Disney-publicaties. Hoe valt het weglaten uit te leggen aan albumliefhebbers?

Albums zijn overige uitgaven, dat is duidelijk. Het is prima uit te leggen: als je een subforum creeërt met de naam 'Albums' (ipv 'Overig' dus), moet je daarnaast óók nóg een ander subforum maken met 'Overig' voor Katrien/Winnie de Poeh. Die laatste wordt nooit besproken, dus blijft over: een subforum voor een gekopiërde Katrien. Dat is niet rendabel, vind ik.

Het lijkt me tenminste aardig om te proberen wat het wordt, McDrake als review-site voor uitgaven. Op de site 'Suske en Wiske op het WWW' zag ik zoiets en het lijkt me leuk om dat ook met Disney publicaties te proberen:
http://suskeenwiske.library.uu.nl/welcome.htm?albums/recensies/welcome.htm

Rockerduck schreef:
DisneyRemc°o° schreef:Maar dan kan wat mij betreft 'Disney spellen' ook weg. Misschien kan 'Disney spellen' vervangen worden door 'Disney parken', want in 'Disney spellen' zal ook nooit iemand wat plaatsen.

Met spellen wordt ook 'games' bedoelt. Ik weet van McDuck dat er heel wat topics stonden onder 'Algemeen' over de games. Misschien kun je het ook beter 'Games' noemen. Ik denk dat 'Spellen' geassocieerd wordt met bordspellen.

Er zijn toch ook Disney bordspellen? Het woord "games" kan in de omschrijving komen, die dan verduidelijkt dat het subforum over spellen in het algemeen gaat.

Rockerduck schreef:
DisneyRemco schreef:Dit forum is van oorsprong toch bedoel als Donald Duck-forum? Dan zou het alleen logisch zijn om het Off Topic-forum tot hoofdforum te benoemen als Donald Duck en de Disney-comics niet meer de hoofdonderwerpen van het forum zouden zijn. Nee, ik vind het idee om het Off Topic-forum tot hoofdforum te benoemen echt helemaal niets. Sorry! :P

Wederom ben ik het met Remco eens.

McDuck is oorspronkelijk bedoeld als Donald Duck-forum. Maar ook op McDuck lag de nadruk op Disney in het algemeen. Verschil is dat McDrake er bij opbouw al rekening mee houdt, dat het board om Disney in het algemeen gaat.

Rockerduck schreef:
DisneyRemco schreef:Maaaaar, voordat we over dit soort dingen gaan dromen, lijkt het me beter dat je eerst de huidige forums goed op poten krijgt.

Precies. Je moet niet teveel dingen tegelijkertijd willen. Bovendien lijkt iets als 'McDrake Deutschland' mij compleet overbodig. Sorry hoor, maar ik geloof nooit dat daar ooit één topic geopend zal worden. De Duitsers hebben prima eigen fora en het Duits van de meeste forummers zal niet op het niveau zijn om mee te kunnen praten, schat ik in (ik schrijf zelf ook belabberd Duits, terwijl ik weer wel heel vlot Duits lees).

Een breinstormpje van mij is dat er misschien samengewerkt kan worden met Duitse fora. Als McDrake een solide platform biedt waar de inhoud van boards bewaard blijven, zou het misschien aantrekkelijk kunnen worden om het een en ander met elkaar te integreren. Zo groot is de Disney-wereld niet, dus het kan handig zijn om krachten te bundelen.
In principe hangt de software van Nederland nu af van Harry en Sander. Ik zou geen andere namen weten. Twee personen is te weinig om iets op te bouwen, al was het maar vanwege de werkdruk die dat met zich meebrengt.

Wat betreft McDrake Nederland heb ik ook nog Tobia (Nijgh) als inzet. Die site draait evenals mijn Barks-database op DVEGEN, en dat trekt weer mensen uit een andere hoek aan. Stel je voor dat er een Nijgh-fan opstaat die kan en wil programmeren aan eenzelfde bibiotheek als er in DVEGEN voor Barks gebouwd is? Ik heb aan Tobia en Barks twee databases die de interesse van mensen wekt en die ik hoop te kunnen koppelen met software voor een McDrake bibliotheek. Zo komen diverse mogelijkheden samen. Het zou moeilijk zijn om een "one issue"-bibliotheek te bouwen. Je moet nu maar iemand vinden die toevallig om Disney geeft, als je ergens wilt komen.

DisneyRemc°o° schreef:
Rockerduck schreef:Bovendien lijkt iets als 'McDrake Deutschland' mij compleet overbodig. Sorry hoor, maar ik geloof nooit dat daar ooit één topic geopend zal worden. De Duitsers hebben prima eigen fora

Daar had ik eigenlijk nog niet echt bij stilgestaan. Natuurlijk hebben de Duitsers uitstekende fora. Ze zijn mogelijk nog grotere fans dan de Nederlanders. Ik ben echter totaal niet bekent met de Duitse fora.

Zijn er daar programmeurs te vinden. Zoals Finkers zegt: Ik ken überhaupt maar één woord Duits.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 05, 2007 1:56 am

Ontwerp:

- - - - - - - - - -

McDrake Nederland Disney (ontwerp)

Disney algemeen
- Disney algemeen
- Nieuws over Disney
- Personages en stambomen
- Disney films
- Disney spellen
- Disney parken *
- Disney sites
- Fanfictie & -tekeningen

Disney publicaties
- Publicaties algemeen * (vrije topics)
- Donald Duck weekblad (vaste topics, per uitgave)
- Donald Duck Extra (vaste topics, per uitgave)
- Pockets * (vaste topics, per uitgave)
- Albums en boeken (vaste topics, per uitgave)
- Overige Disney publicaties (vaste topics, per uitgave)

Disney medewerkers
- Nederland
- Carl Barks
- Don Rosa
- Overige Disney medewerkers

Markt
- Stripwinkels
- Beurzen *
- Gezocht
- Ruilen
- Te koop

Contact
- Over McDrake Nederland Disney

Linken *
- McDrake forumoverzicht * (link naar menu-pagina)
- Buiten McDrake * (link naar menu-pagina)

- - - - - - - - - -

Asterisken geven een geplande menu-wijziging aan.
De Linken-categorie vervangt categoriën 'Andere McDrake boards' en 'Buiten McDrake'. Die komen te vervallen om technische redenen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 05, 2007 2:09 am

Hersortering van voorgaand ontwerp, want ik mis het woord "strips".

Geplande 'Publicaties algemeen' (in voorgaand ontwerp) kan 'Disney strips' heten en onder categorie 'Disney algemeen' geplaatst worden. Zodoende is categorie 'Disney publicaties' geheel gereserveerd voor besprekingen per publicatie, met gestructureerde topic-titels per publicatie.

Subforum 'Personages en stambomen' kan verschoven worden, zodat het rijtje mooier afloopt.

Zie hieronder, in ontwerp #2:

- - - - - - - - - -

McDrake Nederland Disney (ontwerp #2)

Disney algemeen
- Disney algemeen
- Nieuws over Disney
- Disney strips *
- Disney films
- Disney spellen
- Disney parken *
- Disney sites
- Personages en stambomen *
- Fanfictie & -tekeningen

Disney publicaties
- Donald Duck weekblad (vaste topics, per uitgave)
- Donald Duck Extra (vaste topics, per uitgave)
- Pockets * (vaste topics, per uitgave)
- Albums en boeken (vaste topics, per uitgave)
- Overige Disney publicaties (vaste topics, per uitgave)

Disney medewerkers
- Nederland
- Carl Barks
- Don Rosa
- Overige Disney medewerkers

Markt
- Stripwinkels
- Beurzen *
- Gezocht
- Ruilen
- Te koop

Contact
- Over McDrake Nederland Disney

Linken *
- McDrake forumoverzicht * (link naar menu-pagina)
- Buiten McDrake * (link naar menu-pagina)

- - - - - - - - - -

Asterisken geven een geplande menu-wijziging aan.
De Linken-categorie vervangt categoriën 'Andere McDrake boards' en 'Buiten McDrake'. Die komen te vervallen om technische redenen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » vr jan 05, 2007 3:37 am

Volgens mij is de kern dat we langs elkaar heen praten. Ik heb in gedachten: een forum (eventueel met bibliotheek) voor Disney-liefhebbers. Een liefhebberij, een hobby. Daniel, jij hebt een allesoverkoepelend geheel aan fora in gedachten dat als een fabriek door allerlei mensen gerund wordt, waar ook zaken die niets met Disney te maken hebben aandacht krijgen (of, gezien je voorstel ter indeling/opbouw van McDrake, zelfs wel voorrang hebben). Het gaat mij, en ik gok zo ongeveer iedereen die van McDuck overging naar McDrake, om Ducks en Disney.

Daniel73 schreef:Het gaat puur om het McDrake-overzicht. De adressen en boards zelf blijven hetzelfde. Het gaat om hoe je ernaar kijkt: Op McDrake Nederland kun je over Disney schrijven. Dat vind ik logischer dan te stellen dat je onder McDrake Disney over PunBB en bibliotheeksoftware schrijft. Ik hoop met McDrake een groter publiek aan te trekken, zodat meer mensen geïnteresseerd kunnen raken in bijvoorbeeld de gedroomde bibliotheek. De Disney-wereld is wat dat betreft te beperkt, omdat je dan een "one issue"-site hebt.

Ik hoop dat het voornamelijk een "one issue"-site blijft. Daarvoor kom ik hier. Als ik wil praten over PunBB of andere zaken, zoals Nijgh etc., dan zijn daar weer genoeg andere fora voor. McDrake zou bedoeld zijn als opvolger van McDuck, zo had ik begrepen. Dan zal McDrake een platform moeten zijn voor Duck- en Disneyliefhebbers. Dat zal voorop moeten staan, naar mijn bescheiden mening, en niet allerlei andere zaken die je eraan wilt koppelen. Hoe leuk dromen ook is...

Daniel73 schreef:Probleem is dat voor leken onduidelijk is waar het ene McDrake-board begint en waar het andere eindigt.

Nee, dat denk ik niet. Mensen kunnen toch lezen? Ze lezen toch waar een link hen naar toe brengt? Als iemand niet uit elkaar kan houden dat 'McDrake Disney' en 'McDrake Off-topic' twee verschillende dingen zijn, moet diegene niet op Internet zijn, want dan is-ie daar niet slim genoeg voor. Sorry. (Eigenlijk helemaal geen 'sorry') :P

Daniel73 schreef:- Uitgaven algemeen (vrije topics)
- Donald Duck weekblad (vaste topics, per uitgave)
- Donald Duck Extra (vaste topics, per uitgave)
- Donald Duck pockets (vaste topics, per uitgave)
- Albums en boeken (vaste topics, per uitgave)
- Overige Disney publicaties (vaste topics, per uitgave)

Dan heb je enkel 'Uitgaven algemeen' voor de grotere, bredere discussies. Denk je eens in wat voor zootje dat wordt. Daar gaan topics over de gewenste stijl van het Weekblad verstrengeld raken met topics over je favoriete pocket-personage. Ondertussen zijn de andere subfora saai, omdat je steeds eperkt bent tot de specifieke inhoud van specifieke uitgaven.

Daniel73 schreef:McDuck is oorspronkelijk bedoeld als Donald Duck-forum. Maar ook op McDuck lag de nadruk op Disney in het algemeen. Verschil is dat McDrake er bij opbouw al rekening mee houdt, dat het board om Disney in het algemeen gaat.

Precies, je zegt het zelf al: het gaat om Disney. De rest is bijzaak, wat mij betreft.

Ik denk dat je breinstormpjes bij breinstormpjes blijven. Realistisch gezien schat ik de kans dat je zo'n samenwerking van de grond krijgt minmaal. En waarom zou je het überhaupt willen, als je een goedlopend Nederlands én Engelstalig forum hebt? Waarom je energie dan steken in een handjevol Duitsers?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron