Beheer McDrake Nederland

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma nov 05, 2012 10:30 pm

Zeg Koen, ik denk eerder dat JIJ aan mij je excuses moet aanbieden. Ik.was dat off - topic gaan de ganse tijd op diverse topics zeer zat en storend. Verder baal ik er van dat jij daar een groot probleem van maakt en maar door blijft gaan. Ik wens je verder veel succes verder op het forum.

Niet tot ziens
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor Koen » ma nov 05, 2012 10:55 pm

De Zwarte Schim schreef:Zeg Koen, ik denk eerder dat JIJ aan mij je excuses moet aanbieden. Ik.was dat off - topic gaan de ganse tijd op diverse topics zeer zat en storend. Verder baal ik er van dat jij daar een groot probleem van maakt en maar door blijft gaan. Ik wens je verder veel succes verder op het forum.

Niet tot ziens

Ik had mijn excuus al aangeboden,en ik zei niet dat jij dat ook moest doen.
Maar als jij deze ruzie voort wil blijven zetten door mijn woorden te verdraaien...:/
Ik heb toegegeven dat ik ook iets fout deed,maar blijkbaar ben ik er het slachtoffer van dat
jij andermans berichten niet goed leest. Daar heb ik geen zin in. Ik wil niemand wegjagen
van McDrake,dus blijf gewoon. Ik hoop dat je dit bericht wel goed leest,en anders ben ik niet meer te zien op dit topic. Dus ik ben allang niet meer boos,heb allang mijn excuus aangeboden,dus ik snap niet waarom je nou zo doet. Ik hoop nu op een redelijk vriendelijk antwoord. Tot ziens. Hoop ik.

PS:Ik verwacht wel antwoord,maar daarna houden we hiermee op.
Dat heb ik Hidde beloofd.;)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor admin » di nov 06, 2012 3:32 am

Als er klachten zijn, of klachten over klachten, richt je dan tot admin in Beheer McDrake Nederland.
En noem geen namen van elkaar. Een verwijzing naar het topic is genoeg.

Rapporteren kan ook. Helaas moet in phpBB nog ingesteld worden, dat admin dan daar dan een e-mail over ontvangt. (Dit was bij punBB het geval.)

E-mailen met admin is mogelijk. Via het formulier, of via admin (kringel) mcdrake.nl.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor admin » di nov 20, 2012 6:30 pm

Uit het topic 'Uiterlijk McDrake.nl':

19 Nov 2012 02:29 am, Ui schreef:Admin is dit weekend constructief aan de slag gegaan met administratieve bezigheden. O.m. het opschonen van het plotseling platgespamde 'McDuck International'.
Maar onder meer doordat Ui steeds achter de computer gaat zitten, om jullie te onderwijzen in goed en kwaad, loopt het een en ander steeds vertraging op. Excuses daarvoor.
Misschien moet Ui zichzelf een tijdje verbannen, hoe verschrikkelijk vreselijk jullie dat allemaal ook zullen vinden. (snik)

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55524#p55524

19 Nov 2012 08:36 am, De Zwarte Schim schreef:Doe dat maar niet. En maak je het nog weer mogelijk dat je mensen een bericht kunt sturen die dat op de oude mcdrake aan hadden staan?


En waarom worden gesloten topics niet verwijderd? Dat scheelt enorm en geeft niet zo'n rommel.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55526#p55526

Koen schreef:Inderdaad! Bijvoorbeeld dat Test-Topic. Maar als dat kon,had admin dat denk ik wel gedaan. Al hoop ik dat niet,natuurlijk.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55529#p55529
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor Ui » di nov 20, 2012 6:41 pm

Ui schreef:Maar onder meer doordat Ui steeds achter de computer gaat zitten, om jullie te onderwijzen in goed en kwaad, loopt het een en ander steeds vertraging op. Excuses daarvoor.
Misschien moet Ui zichzelf een tijdje verbannen, hoe verschrikkelijk vreselijk jullie dat allemaal ook zullen vinden. (snik)

De Zwarte Schim schreef:Doe dat maar niet.

Het zal wel moeten. Als Ui maar achter de computer blijft hangen, en daarmee het beheer in de weg zit, wordt o.m. de software-verhuizing nooit goed afgerond. Daarbij heeft de computer wat technische problemen die zich niet langer laten negeren. Hoog tijd, dus, dat Ui op vakantie gaat. Verweggistan, Timboektoe, de maan, wat zal het worden. Haha! (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor admin » do maart 28, 2013 8:38 pm

- De beoogde avatar van gebruiker N.Hoogvliet is door het beheer niet te vinden op de server. Ook omdat forumsoftware phpBB daar wat onduidelijk in is.

- Wie weet, van welke gebruiker deze "Groeten uit Duckstad" avatar is?
Afbeelding (Aug 7 22:24 2012)

- Excuses voor het nog niet uploaden van oude avatars, van voordat McDrake overging van punBB naar phpBB.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor MatroosDuck » di apr 02, 2013 5:06 pm

admin schreef:- De beoogde avatar van gebruiker N.Hoogvliet is door het beheer niet te vinden op de server. Ook omdat forumsoftware phpBB daar wat onduidelijk in is.

- Wie weet, van welke gebruiker deze "Groeten uit Duckstad" avatar is?
Afbeelding (Aug 7 22:24 2012)

- Excuses voor het nog niet uploaden van oude avatars, van voordat McDrake overging van punBB naar phpBB.


van Maestroduck.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor Hidde » di apr 02, 2013 5:34 pm

http://web.archive.org/web/200702070248 ... neddisney/

Van deze site kun je nog avatars van Rockerduck, Luigi, Eider en Lelijke Eend halen. Deze gebruikers hadden hun avatar namelijk nooit veranderd.

Is er hierna nooit meer een andere gearchiveerde versie van McDrake geweest?


Edit: Ik kom er net achter dat dit mijn 2000 bericht is! :O :O
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor Hidde » wo apr 24, 2013 9:11 pm

De tijd is nog ingesteld op de wintertijd. Het zou mooi zijn als de admin dit kan oplossen. :)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor admin » wo apr 24, 2013 9:24 pm

Hidde schreef:De tijd is nog ingesteld op de wintertijd.

De algemene tijd van McDrake staat op zomertijd. Maar dit moet elke gebruiker ook binnen het eigen profiel doen.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor Hidde » wo apr 24, 2013 9:30 pm

Bedankt voor de informatie! Ik ga het gelijk aanpassen.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor De Zwarte Schim » di mei 14, 2013 9:28 pm

Admin,

Ik heb je dat al vaker gevraagd, maar zou je alsjeblieft het in contact komen met leden van mcdrake weer openbaar willen maken? mensen die je voor de vernieuwing van mcdrake kon benaderen, zou je dit weer mogelijk willen maken?

Bij voorbaat dank!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor admin » wo mei 15, 2013 1:33 pm

De Zwarte Schim schreef:Ik heb je dat al vaker gevraagd, maar zou je alsjeblieft het in contact komen met leden van mcdrake weer openbaar willen maken? mensen die je voor de vernieuwing van mcdrake kon benaderen, zou je dit weer mogelijk willen maken?

Daar zit zeker uren tijd in, om uit te zoeken wie wel of niet open stond voor e-mail. Dat deze bezoekers inmiddels zelf niet zijn teruggekomen, toont een gebrek aan interesse om terug te komen. Het hen herinneren dat McDrake bestaat, zal misschien hooguit een zeer, zeer kort durende opleving betekenen. Het wakker willen maken van oude gebruikers laat op zich al zien, dat er weinig toekomst is.

Mensen die wel interesse hebben, die hebben inmiddels zelf hun opties hersteld.

Je zou beter folders kunnen uitdelen tijdens een stripbeurs, als het gaat om bezoekers aantrekken. Maar dat komt dan wel neer op alsjeblieft spelen, in een markt die toch steeds kleiner wordt.

Hoeveel "oude gebruikers" zijn er inmiddels, die hun e-mail wel open hebben staan?
Moet er een systeem komen dat iedereen die langer dan een half jaar niet reageert, automatisch een herinnering stuurt? Wellicht komt men dan inderdaad terug - om de e-mail dicht te zetten.

Het overzetten van de profiel-instellingen gaat dus een vervelende klus worden, waaraan niemand echt wat heeft. 't Is vooral lonend om tenminste de verdwenen avatars weer te plaatsen, zodat wie oude(!) pagina's bezoekt, tenminste de avatars kan zien.

Kortom, dat van die instellingen moet echt eens gebeuren, maar het wakker maken van oude gebruikers zal helaas zeer, zeer weinig zin hebben.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo mei 15, 2013 2:45 pm

Dit heeft zeker wel effect want er zijn mensen die opeens verdwenen waren. Een aantal zijn mcdrakwle.nl vergeten, dat is het.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Beheer McDrake Nederland

Berichtdoor admin » wo mei 15, 2013 3:45 pm

De Zwarte Schim schreef:Dit heeft zeker wel effect want er zijn mensen die opeens verdwenen waren. Een aantal zijn [mcdrake.nl] vergeten, dat is het.

Als men McDrake vergeten is, zegt dat op zich genoeg over de interesse die men heeft.

Welke bezoekers van na de verhuizing, ongeveer een jaar geleden, zijn inmiddels vertrokken? Zou het zin hebben om die bezoekers te gaan e-mailen (spammen?) om ze te herinneren aan McDrake?
We zouden, bij wijze van spreken(!), ook bezoekers kunnen e-mailen om te vragen of ze wat meer berichten willen plaatsen. Er zijn genoeg gebruikers die duidelijk weten dat McDrake bestaat, maar toch niet de behoefte hebben om er erg actief aan mee te doen.

Wat McDrake nodig heeft zijn nieuwe bezoekers. Maar de interesse in strips en het uitgebreid schrijven erover, neemt af. Mensen hebben liever Facebook, met een kans dat Oom Donald himself een reactie plaatst. Op deze manier nemen bedrijven de wind uit te zeilen van (al dan niet kritische) fansites. Veel mensen ontvangen liever één zinnetje van Oom Donald of van een hoofdredacteur, dan een heel verhaal van een klant. En geef ze eens ongelijk.

Natuurlijk zou het fantastisch zijn als oude gebruikers weer actief mee gaan doen. Maar velen zullen inmiddels een ander leven hebben dan wanneer ze McDrake bezochten. Ze liggen niet ergens in een kast te wachten tussen de mottenballen.
Zie bijvoorbeeld Don Rosa, die jarenlang actief was op internet. Zou hij een platform zoals DCML vergeten zijn? Of heeft hij er gewoon geen behoefte meer aan?

Het forumboard 'Neptune Pink Floyd' heeft oude gebruikers herinnerd aan het bestaan van dat forumboard. Niettemin constateert men er, getuige een topictitel: "This forum is dead".
http://forum.neptunepinkfloyd.co.uk/viewtopic.php?f=10&t=23677

Beloofd is beloofd; de instellingen van oude profielen moeten worden hersteld. Maar het is nogal een klus, die vooral interessant is vanwege de nu verdwenen avatars.
Voorlopig gaat het niet lukken. En misschien is, vanwege de vakantieperiode, het najaar een betere tijd om mensen te herinneren aan het kunnen zitten achter een computer. Dan zou "admin" de vakantieperiode kunnen gebruiken om de klus te klaren.

Zou er echt een manier zijn om het tij te keren, dan was de klus nuttiger en dus veel minder vervelend geweest. De tijden veranderen. Vroeger was men meer afhankelijk van mensen die een platform opzetten. Tegenwoordig heeft men blogs en Facebook. En mensen hebben, mede dankzij al die media, tegenwoordig veel meer afleiding dan 10-20 jaar geleden.

In de jaren '70 had men twee Nederlandse televisiezenders, die maar een dagdeel uitzonden. Misschien was er toen veel interesse in strips, omdat men weinig anders te doen had. In de jaren '90 is veel veranderd, en sinds de jaren 2000 nog meer - nu bedrijven zelf actief zijn op internet.

In elk geval ontzettend bedankt voor je interesse en inzet! De klus moet en zal zeker gaan gebeuren, maar verwacht weinig van het resultaat.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron