Beheer McDrake Nederland

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 05, 2007 4:01 am

Rockerduck schreef:Volgens mij is de kern dat we langs elkaar heen praten. Ik heb in gedachten: een forum (eventueel met bibliotheek) voor Disney-liefhebbers. Een liefhebberij, een hobby. Daniel, jij hebt een allesoverkoepelend geheel aan fora in gedachten dat als een fabriek door allerlei mensen gerund wordt, waar ook zaken die niets met Disney te maken hebben aandacht krijgen (of, gezien je voorstel ter indeling/opbouw van McDrake, zelfs wel voorrang hebben). Het gaat mij, en ik gok zo ongeveer iedereen die van McDuck overging naar McDrake, om Ducks en Disney.

Bedoeling is dat er binnenkort discussies komen over software, zoals PunBB en DVEGEN. Bijvoorbeeld voor het hebben van een bibliotheek op McDrake, zoals ik heb beschreven. Het is prima als mensen alleen voor Disney komen, maar dan moeten ze niet klagen als updates vastlopen, artikels niet verschijnen, een index te veel werk betekent, etc.

Kwamen de mensen maar voor meer dan alleen maar Disney. Dan hadden we wél het ooit gedroomde McDuck-concept uit Disney's Mickey Archief.
http://www.mda.dds.nl/site/webmagic/mcduck.htm
Dat concept is hooguit een fabriek voor de ondertekenaars, die alle technische klusjes opknapten en dat redelijkerwijs niet volhielden. Ik doe mijn best om dat concept alsnog uit te werken, maar daar ga ik nooit komen als ik in een Disney-uithoek blijf dralen. Kun jij iemand vinden die speciaal voor Disney-hobbyisten een tijdsbestendige bibliotheek neerzet voor McDrake of desnoods McDuck? Ik niet.

Dankzij een combinatie met meer hobbies, zoals in mijn geval Nijgh en software, zou er misschien een kans kunnen zijn. Dat is krachten bundelen. En anders hoeft het ook voor mij niet meer, en blijft McDrake bij een stel boards en verder niets. Er zijn nu te weinig vrijwilligers.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 05, 2007 4:08 am

Hieronder de tekst van Sander en Martijn, uit Mickey's Disney Archief, over McDuck:

- - - - - - - - - -

McDuck.nl

Er bestaan tientallen fansites over Donald Duck in Nederland, maar de meest opvallende is misschien toch wel McDuck.nl. Dit komt onder andere doordat de site niet gemaakt is door maar één persoon, maar door een groep grote Duck-fans; iedereen schrijft mee. Waar de meeste sites alleen de meer algemene informatie geven, gaat McDuck.nl dieper op de Duckwereld in.

Bovendien is de band met de lezers erg sterk. Zij geven tips, maken opmerkingen of hebben verzoekjes, die ze met name via het forum duidelijk maken. Niets daarvan wordt genegeerd. Bovendien kan íedereen een stuk schrijven over een onderwerp waar hij of zij veel vanaf weet; elke hulp is welkom.

McDuck.nl bestaat uit verschillende onderdelen:

Actueel
Onder het onderdeel “Actueel” vind je drie verschillende items: “Nieuws”, “Komende strips” en “Indexes”. Bij het nieuws kun je alle laatste nieuwtjes lezen die betrekking hebben op Donald Duck en alles daar om heen: van kwartaalcijfers tot speciale evenementen. Op “Komende strips” vind je alle Duck-strips die dit jaar zullen verschijnen; deze informatie krijgen we meestal van de redactie. Deze pagina wordt het hele jaar door bijgehouden en bewerkt. In de indexes kun je zien welke verhalen er in de nieuwste Donald Duck, Donald Duck Extra, Katrien en Pocket staan, maar vooral wíe die verhalen hebben bedacht en getekend. Erg handig dus, omdat dat in Nederland niet in de uitgaven zelf staat. Deze indexes verschijnen later in Inducks, een enorme online index van wereldwijde Disney-strips en -tekenfilms.

Forum
Het meest actieve onderdeel van McDuck.nl is het forum. Hier kun je terecht met al je vragen over Duck-verhalen en -uitgaven, worden Disney-strips verkocht en verruild, kun je commentaar geven op de website en discussiëren over het nieuwe weekblad of over je favoriete tekenaar of schrijver.

Informatie
In het onderdeel “Informatie” proberen we zoveel mogelijk informatie rond Donald Duck en zijn achtergronden te verzamelen. Zo vind je hier biografieën van Disney-tekenaars en -schrijvers, informatie over de personages en Disney-uitgaven, een minicursus Donald Duck tekenen, een hele tijdlijn van gebeurtenissen in Duck-verhalen en kun je een kijkje nemen in Oom Dagoberts trofeeënkamer.

Recensies
Dan heb je nog het onderdeel “Recensies”, waar wij onze mening geven over dvd’s, games en strips met Donald Duck. Handig als je niet weet of je iets aan moet schaffen, en er staat ook nog interessante achtergrondinformatie bij.

Voorplaten
Op de voorpagina (waar je tevens het laatste nieuws vindt) staat altijd een ‘voorplaat’: een tekening, gemaakt door een fan. Om de zoveel weken wordt hij vernieuwd.

Geschiedenis
In december 2002 begon Sander de zoveelste fansite over Donald Duck, met een niet al te originele naam: Sander’s Donald Duck Site. De inhoud was wel wat origineler: dit werd de eerste Nederlandse Duck-fansite met het laatste nieuws en een forum. Ook stond er al het een en ander over een paar Duck-tekenaars.

Toen de site na een paar maanden steeds drukker bezocht werd en niet meer alleen Sanders site was, veranderde de naam in augustus 2003 in McDuck.nl, verwijzend naar Oom Dagoberts originele achternaam. Andere mensen gingen meehelpen en stuurden stukjes in, en de inhoud werd steeds interessanter.

Heb je Mickey’s Disney Archief uit, en ben je benieuwd geworden naar onze website? Neem dan gerust eens een kijkje op McDuck.nl.

Sander Dijkhuis en Martijn Houwen
08/03/2005

- - - - - - - - - -

bron: http://www.mda.dds.nl/site/webmagic/mcduck.htm
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » vr jan 05, 2007 5:35 am

Juist, de tekst uit MDA gaat over Ducks en Disney! Dát is het gedroomde McDuck-concept: een site en forum over Ducks en Disney; niet over allemaal andere hobbies. In dat opzicht ben ik het eens met Rockerduck en Remco.
Rubberduck
 

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 05, 2007 6:14 am

Rubberduck schreef:Juist, de tekst uit MDA gaat over Ducks en Disney! Dát is het gedroomde McDuck-concept: een site en forum over Ducks en Disney; niet over allemaal andere hobbies. In dat opzicht ben ik het eens met Rockerduck en Remco.

Ik heb uitgelegd dat het zo niet gaat. Binnen het Disney-gebied is er geen mogelijkheid. Dat heeft McDuck laten zien. Leuk als concept, maar verder niet. McDuck bestond uit een enkele beheerder en veel mensen die van alles verwachtten en bespraken, maar zelf nog geen bitje aan software bijdroegen om McDuck in stand te houden.
Over een hobby wauwelen en van alles cadeau krijgen zou iedereen wel willen. Denken jullie dat ik er soms op zit te wachten om me te verdiepen in servers, PunBB, data-conversies en wat dan ook? Het kost veel tijd die ik voor mezelf leuker kan besteden. Ik zou het liever gewoon over Disney/Barks (of Nijgh) willen hebben, wanneer en hoe ik maar wil, terwijl een ánder voor tovenaar-helpdeskje speelt en de saaie technische klusjes voor mij doet. Maar aan McDuck zag je wat er gebeurt als die persoon ermee stopt. Dan houdt ineens alles op.

Ik bied aan om samen te werken en mensen te werven, en men zal slechts klagen dat er geen site en forum over alleen Ducks en Disney is. Is dat de hulp die ik kan verwachten na al mijn uitleg? Doe het dan zelf.
Trommel een blik Disney-hobbyisten bij elkaar die toevallig heel veel van software weten én zin hebben om daar speciaal voor jullie in hun vrije tijd mee bezig te zijn. Als het lukt om die mensen te vinden, laat me dan weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Want waarom zouden zij wel zin hebben in fabrieksmatig gedoe, zoals programmeren en software beheren? Terwijl de ongelezen strips zich opstapelen bij hen?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DisneyRemc°o° » vr jan 05, 2007 11:25 am

Daniel73 schreef:Denken jullie dat ik er soms op zit te wachten om me te verdiepen in servers, PunBB, data-conversies en wat dan ook? Het kost veel tijd die ik voor mezelf leuker kan besteden. Ik zou het liever gewoon over Disney/Barks (of Nijgh) willen hebben, wanneer en hoe ik maar wil, terwijl een ánder voor tovenaar-helpdeskje speelt en de saaie technische klusjes voor mij doet.

Je bent er toch niet voor niets mee begonnen? Ik naam aan dat je het ergens toch met plezier doet, want anders heeft het toch geen zin? Begrijp me niet verkeerd, want het is natuurlijk prachtig dat er iemand is opgestaan om te proberen McDuck voort te zetten. Maar wil je niet teveel? Je wilt alles groots aanpakken, terwijl we het kleine niet eens hebben. Je hebt het over het programmeren, zodat er een tijdsbestendige biblitheek kan komen, terwijl we eerst nog maar eens een leuk forum moeten zien te krijgen met een stabiele indeling en vrij van onzinnige spam (ja, spam is natuurlijk altijd onzinnig ;)).

Het is niet zo dat we zitten te zeuren en klagen, omdat we je werk niet waarderen. Je zoekt hulp om dit forum op poten te zetten en wij bieden die hulp. Elk stukje kritiek is alleen maar bedoeld om je te helpen de goede weg op te sturen.

Neem in ieder geval één ding van ons aan. Probeer nou eerst een leuk forum hier te laten draaien en pas als dat goed lukt en door iedereen gewaardeerd wordt, denk dan eventueel aan het grotere werk. Of wil je al veel tijd en moeite steken in een project dat eigenlijk nog een beetje buiten bereik ligt?

Raak in ieder geval niet gefrustreerd door de opmerkingen die jij opvat als klagen en zeuren, want je hebt ze toch ook nodig. Als we nu beginnen met elkaars ideeën meer te respecteren, dan staat er in no time een pracht van een forum hier op het scherm! :)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor ???????? » vr jan 05, 2007 3:30 pm

En waarom staat bij disney medewerkers Nederlande en geen "Nederlandse Disney Medewerkers" dan klopt de titel nog steeds
????????
 

Berichtdoor Lelijke Eend » vr jan 05, 2007 3:52 pm

Waarom is Top 10 tekenaars vastgezet? Volgens mij is het een van de minst zinvolle topics. Wat is het vastzetbeleid op McDrake precies?
Lelijke Eend
Member
 
Berichten: 19
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:46 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 05, 2007 4:37 pm

DisneyRemc°o° schreef:
Daniel73 schreef:Denken jullie dat ik er soms op zit te wachten om me te verdiepen in servers, PunBB, data-conversies en wat dan ook? Het kost veel tijd die ik voor mezelf leuker kan besteden. Ik zou het liever gewoon over Disney/Barks (of Nijgh) willen hebben, wanneer en hoe ik maar wil, terwijl een ánder voor tovenaar-helpdeskje speelt en de saaie technische klusjes voor mij doet.

Je bent er toch niet voor niets mee begonnen? Ik naam aan dat je het ergens toch met plezier doet, want anders heeft het toch geen zin? Begrijp me niet verkeerd, want het is natuurlijk prachtig dat er iemand is opgestaan om te proberen McDuck voort te zetten. Maar wil je niet teveel? Je wilt alles groots aanpakken, terwijl we het kleine niet eens hebben. Je hebt het over het programmeren, zodat er een tijdsbestendige biblitheek kan komen, terwijl we eerst nog maar eens een leuk forum moeten zien te krijgen met een stabiele indeling en vrij van onzinnige spam (ja, spam is natuurlijk altijd onzinnig ;)).

Ik wil juist te weinig. Op een board in een uithoek mag ik rechter gaan spelen over wel/niet onzinnige spam. Denk je dat er dan ooit iets van een bibliotheek gaat komen, groot of klein? Ik leg uit waarom je reeds bij het fundament rekening kunt houden met uitbouw en werving van mensen, maar men zal zich alleen blijven bekommeren om een board met kletskoek. Een discussie-club is in feite een digitale roddelclub. Een bibliotheek zou het verschil maken. En nogmaals, zien jullie maar iemand te vinden die speciaal voor McDrake of desnoods McDuck, een Disney/Duck-bibliotheek gaat opbouwen waar men over een aantal jaren nog steeds mee kan werken.

Ik werk er met tegenzin aan. Ik zie het als werk. En ik heb er geen vertrouwen meer in, na 16 jaar tobben. Als ik veroordeeld blijf tot bedelen bij Harry en Sander, houdt het feest op. Misschien zijn ze buitenbeentjes die concepten en software bedenken waar haast niemand interesse in heeft, en heb ik een verkeerde inschatting gemaakt met mijn gedroom.
Reken maar dat Inducks.org een probleem heeft als Harry zou stoppen. Dat wordt een ellende. Dan zijn ze hun enige standvastige programmeur kwijt. Dus Inducks is in feite even ongrijpbaar als McDuck. Het ziet er leuk uit, je kunt er redelijk mee werken, maar elke dag opnieuw mag je blij zijn als het nog bestaat en er iemand is die problemen wil oplossen.
Zoals te zien op McDuck dacht ik dat ik met mijn ideeën en plannen genegeerd werd door Inducks en McDuck, maar ze hebben echt te weinig tijd. Er zijn te weinig mensen. Het is moeilijk om zo zin te blijven houden.
En hoe zit het met de toekomst? Stel dat het lukt, wie gaan dan de boel beheren?

DisneyRemc°o° schreef:Neem in ieder geval één ding van ons aan. Probeer nou eerst een leuk forum hier te laten draaien en pas als dat goed lukt en door iedereen gewaardeerd wordt, denk dan eventueel aan het grotere werk. Of wil je al veel tijd en moeite steken in een project dat eigenlijk nog een beetje buiten bereik ligt?

"Vraagt om het grote, dan zal u het kleine eraan toegevoegd worden."

Als ik een stel boards tot doel ga zien, kan ik wel inpakken. Aan McDuck is te zien dat mensen alleen maar meer en meer gaan klagen als je een board goed wil laten draaien. In feite wordt mij nu gevraagd of ik voor de koekjes en de thee wil zorgen. De koekjes zijn te oud, de thee is te sterk, de koekjes zijn te vers, de thee is te slap, enzovoorts. Dat wordt een eindeloze hel, terwijl ik meer talenten heb dan achter een board hangen.
Sander is ermee gestopt en ik vraag me af waarom ik het dan wel zou kunnen. Natuurlijk kan ik vragen of Harry helpt, zoals hij al eens geholpen heeft met McDuck-index, maar verspil ik dan niet zowel zijn tijd als mijn eigen tijd? Er zijn leukere gesprekken tussen mij en Harry en of Sander, dan het steeds maar hopen en bidden om hun digitale heerlijkheid. Want zij moeten het werk doen. Op zo'n manier worden ze misbruikt voor andermans plezier.

Misschien had ik 'Prediker' beter niet kunnen lezen. Over het najagen van lucht en leegte. Ik ga er wellicht teveel door nadenken. Wat hebben Inducks en McDuck nu eigenlijk technisch en organisatorisch bereikt? Hoe lang zullen ze bestaan en op welke manier, als Harry en Sander er niet meer zijn? Op McDuck was te zien hoeveel verwarring er is als de oprichter stopt.
Inducks en McDuck bestaan elk uit een kudde schapen en slechts één herder. Hoe lang gaat dat duren? DCML is al verouderd en wordt (bij mijn weten) niet meer bijgewerkt.

DisneyRemc°o° schreef:Raak in ieder geval niet gefrustreerd door de opmerkingen die jij opvat als klagen en zeuren, want je hebt ze toch ook nodig. Als we nu beginnen met elkaars ideeën meer te respecteren, dan staat er in no time een pracht van een forum hier op het scherm! :)

Frustraties heb ik toch wel. Dat is ongeneeslijk. Ik ben jaren bezig via internet, onder meer met een bibliotheek via DVEGEN, en ik vrees dat het volkomen nutteloos is. Een enkeling werkt zich kapot en de anderen gedragen zich als stuurlui aan wal. Dat is internet.
De grote vraag van de laatste tijd was waarom McDuck is gestopt. Je zou beter kunnen vragen waarom en hoe McDuck door had gegaan. Zolang het gratis is staat de menigte naar de muziek te luisteren, maar zodra de pet rondgaat stuiven ze uiteen. Laat staan als de orgeldraaier ook nog eens vraagt om hulp voor het orgel.

Ik vind het leuk om aan iets tijdsbestendigs te bouwen, waar men in de toekomst wat aan heeft. Maar de minachtig die ik vaak hoor over internet is volgens mij terecht: wat je er ook maakt of schrijft, het is ontzettend relatief. Internet heeft de boekdrukkunst nog lang niet verdreven. Men graaft oude boeken na jaren nog leesbaar op, maar zal dat ook lukken met een computer?

Er is teveel om over na te denken voor een enkel persoon. Mijn overstap richting off-topic zaken is onder meer om programmeurs zoals Harry en Sander blijvend te interesseren. Zo heeft Sander geschreven dat hij stopt met actieve Disney-sites. Dus als we puur in ons Disney/Duck-uithoekje blijven hangen, is er hooguit alleen nog Harry. Zoals altijd.

Ik hoopte krachten te combineren, zoals ik bijvoorbeeld Barks en Nijgh in hetzelfde formaat schrijf. Zo helpt Harry me met mijn Nijgh-project, waar het Barks-project dan evengoed van profiteert. De data en structuur zijn compatible. Het maakt dan dus in principe niets uit of er ook een algemene Disney-bibliotheek mee gemaakt wordt.
Anders zou ik programmeurs moeten hebben voor drie verschillende programma's. Ik mag al blij zijn met één programma. Je zou eens moeten weten hoeveel dit soort projecten kosten als Harry en Sander een prijs gerekend hadden voor hun service. Software is duur en onderhoudsgevoelig.

Waarmee ik maar aantoon hoe ondankbaar ik ben geweest. Wat betreft frustraties ga ik het verhaal van Piggelmee en het tovervisje lezen (reclame van Van Nelle), of het origineel 'De visser en zijn vrouw' van de gebroeders Grimm. Men begint met niets, maar elke vervulde wens wordt gauw als normaal ervaren. Totdat men te ver gaat en echt weer helemaal niets heeft.

???????? schreef:En waarom staat bij disney medewerkers Nederlande en geen "Nederlandse Disney Medewerkers" dan klopt de titel nog steeds

Ik kan er "Nederlandse medewerkers" van maken. Mijn voorkeur gaat uit naar een zo kort mogelijke omschrijving, dus vandaar 'Nederland'.

Lelijke Eend schreef:Waarom is Top 10 tekenaars vastgezet? Volgens mij is het een van de minst zinvolle topics. Wat is het vastzetbeleid op McDrake precies?

Op McDuck stond het onderwerp Top 10 tekenaars vermeld als lokkertje op de voorpagina http://www.mcduck.nl. Waarom werd het topic daar niet vastgezet?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Lelijke Eend » vr jan 05, 2007 6:02 pm

Daniel73 schreef:Op McDuck stond het onderwerp Top 10 tekenaars vermeld als lokkertje op de voorpagina http://www.mcduck.nl. Waarom werd het topic daar niet vastgezet?

Ik zie het daar niet meer op de voorpagina staan. Misschien vond men het topic daar bij nader inzien ook niet zo zinvol? Discussies over toptienen zouden ten koste kunnen gaan van discussies in "Disney medewerkers". Op McDuck ging "Top 10 tekenaars" pagina's lang over de strips van Don Rosa, en werden er tussendoor interessante dingen over bijvoorbeeld Piet Voordes' en Daan Jippes' werk gemeld. Zou je dat niet gewoon meteen kanaliseren naar "Disney medewerkers", en "Top 10 tekenaars" ergens vrijblijvend laten staan?

Mijn vraag over het vastzetbeleid is puur uit interesse, want uiteindelijk maakt het niets uit of er voor een topictitel "Vastgezet" staat of niet. Waarom is "Spam spam spam" wel vastgezet en "edit-functie" niet? "Toon je tekeningen" is het enige topic in "Fanfictie & -tekeningen", dan is het toch al meteen vindbaar? Betekent vastzetten dat je een topic belangrijker vindt dan de andere?

Goed dat er nu al gediscussieerd wordt over toekomstplannen voor McDrake. Misschien kan Daniël daarna een pagina op http://mcdrake.nl/ zelf zetten met wat de site precies is of moet worden. Het wordt blijkbaar meer een platform, met een bepaalde visie op forums en informatie organiseren, dan een specifieke Disney-site. Als je meteen vanuit die visie begint met werken, kan dit heel interessant worden.

Over Off Topic als hoofdforum: zou je dat dan niet gewoon 'hét Nederlandse McDrake-forum' noemen, en 'Nederland Disney' als uit de kluiten gewassen subforum zien? Je zou op Off Topic onder 'media' een verwijzing naar dit forum kunnen maken met de naam Disney, die er ook uitziet als subforum. Mocht "Show je creativiteit! 2.0" opeens veel mensen aantrekken, dan kun je daar weer een nieuw forum voor oprichten, bb.mcdrake.nl/nedcreatief of zoiets. Misschien kunnen beleidsdiscussies als deze ook beter meteen op 'Off Topic' plaatsvinden.
Lelijke Eend
Member
 
Berichten: 19
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:46 pm

Berichtdoor Ferry Mingelen » vr jan 05, 2007 6:45 pm

Hallo,

Na lange omzwervingen rond Beesterwaard heb ik weer even tijd, om te zien dat zowaar McDrake al is opgericht! Nieuwe voorzitter Daniel laat er geen gras over groeien. Het lijkt erop dat de leden er ook mee instemmen. Zo zal McDuck voortbestaan als McDrake. Wel, het lukte Vlaams Belang ook, zullen we maar zeggen...
Ferry Mingelen
 

Berichtdoor De concierge » vr jan 05, 2007 6:46 pm

Nounounounou, op mijn oude dag treffen mijn oude bezempje en ik een heel forum aan om netjes te houden! Nog geen spam gezien in de gangen en de leerlingen zitten in de goede lokaaltjes, geloof ik. Ziet er goed uit.
De concierge
 

Berichtdoor Rockerduck » za jan 06, 2007 12:14 am

DisneyRemc°o° schreef:Neem in ieder geval één ding van ons aan. Probeer nou eerst een leuk forum hier te laten draaien en pas als dat goed lukt en door iedereen gewaardeerd wordt, denk dan eventueel aan het grotere werk. Of wil je al veel tijd en moeite steken in een project dat eigenlijk nog een beetje buiten bereik ligt?

qft

Voor Daniel die geen afkortingen kent: 'quoted for truth'. :P

(Schiet ik een beetje het doel van een afkorting voorbij, besef ik net.)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » za jan 06, 2007 12:25 am

Daniel73 schreef:Ik wil juist te weinig. Op een board in een uithoek mag ik rechter gaan spelen over wel/niet onzinnige spam. Denk je dat er dan ooit iets van een bibliotheek gaat komen, groot of klein? Ik leg uit waarom je reeds bij het fundament rekening kunt houden met uitbouw en werving van mensen, maar men zal zich alleen blijven bekommeren om een board met kletskoek. Een discussie-club is in feite een digitale roddelclub.

Hmm... 'Kletskoek' en 'een digitale roddelclub'. Waarom heb je je eigenlijk als Grote Redder opgeworpen, als initiator en moderator van een nieuw forum, als je het toch allemaal maar onzin vindt? Als je in zulke dinigrerende termen spreekt over onze stek, waar wij samenkomen om over Barks en Ducks en Disney te praten, waarom heb je het dan opgezet? Ik had graag een moderator met interesse en respect. Niet iemand die meteen gefrustreerd raakt en in de verdediging schiet bij advies van andere forummers.

Daniel73 schreef:Als ik een stel boards tot doel ga zien, kan ik wel inpakken. Aan McDuck is te zien dat mensen alleen maar meer en meer gaan klagen als je een board goed wil laten draaien. In feite wordt mij nu gevraagd of ik voor de koekjes en de thee wil zorgen. De koekjes zijn te oud, de thee is te sterk, de koekjes zijn te vers, de thee is te slap, enzovoorts. Dat wordt een eindeloze hel, terwijl ik meer talenten heb dan achter een board hangen.

Kortom: je voelt je te goed voor een forum. Ik snap niet waarom je er dan twee jaar achter hebt gehangen (McDuck). En ik snap al helemaal niet, als je geen advies of kritiek aan kunt nemen, waarom je dan moderator wilde zijn. Een moderator moet kritiek kunnen verdragen, bijdragen aan het forum en luisteren naar andere leden. Precies die dingen deden Sander en Dukka niet en dat verweet je heb. Nu ben je zelf moderator, er komen adviezen en... Daniel voelt zich meteen te goed. Te goed voor een forum over Ducks en Disney, waar het alle McDuck'ers tenslotte om ging.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » za jan 06, 2007 1:26 am

Lelijke Eend schreef:
Daniel73 schreef:Op McDuck stond het onderwerp Top 10 tekenaars vermeld als lokkertje op de voorpagina http://www.mcduck.nl. Waarom werd het topic daar niet vastgezet?

Ik zie het daar niet meer op de voorpagina staan. Misschien vond men het topic daar bij nader inzien ook niet zo zinvol? Discussies over toptienen zouden ten koste kunnen gaan van discussies in "Disney medewerkers". Op McDuck ging "Top 10 tekenaars" pagina's lang over de strips van Don Rosa, en werden er tussendoor interessante dingen over bijvoorbeeld Piet Voordes' en Daan Jippes' werk gemeld. Zou je dat niet gewoon meteen kanaliseren naar "Disney medewerkers", en "Top 10 tekenaars" ergens vrijblijvend laten staan?

Op McDuck heeft het topic 'Top 10 tekenaars' tot kortgeleden op de voorpagina gevoerd. Zover ik weet minstens anderhalf jaar lang. Misschien is het topic verwijderd omdat McDuck is gestopt?
Wat betreft het off-topic gaan zouden mensen elkaar kunnen waarschuwen: het gaat om een Top 10, en niet om nieuws of artikels.
Op McDuck groeide de Top 10 uit in een honderden pagina's durende 'Rosa en Barks'-discussie. Ik denk dat de Top 10 er een van de populaire topics was, en op McDrake wordt het equivalent goed bezocht.

Lelijke Eend schreef:Mijn vraag over het vastzetbeleid is puur uit interesse, want uiteindelijk maakt het niets uit of er voor een topictitel "Vastgezet" staat of niet. Waarom is "Spam spam spam" wel vastgezet en "edit-functie" niet? "Toon je tekeningen" is het enige topic in "Fanfictie & -tekeningen", dan is het toch al meteen vindbaar? Betekent vastzetten dat je een topic belangrijker vindt dan de andere?

Ik zet topics vast die als vaste rubrieken gezien kunnen worden. Het topic "edit-functie" vind ik daar te beperkt voor. Voor zaken als "edit-functie" wil ik een verzameltopic bedenken, en/of een FAQ schrijven. Een verzameltopic zou bijvoorbeeld iets als "Registratie" kunnen zijn.

Lelijke Eend schreef:Goed dat er nu al gediscussieerd wordt over toekomstplannen voor McDrake. Misschien kan Daniël daarna een pagina op http://mcdrake.nl/ zelf zetten met wat de site precies is of moet worden. Het wordt blijkbaar meer een platform, met een bepaalde visie op forums en informatie organiseren, dan een specifieke Disney-site. Als je meteen vanuit die visie begint met werken, kan dit heel interessant worden.

Over Off Topic als hoofdforum: zou je dat dan niet gewoon 'hét Nederlandse McDrake-forum' noemen, en 'Nederland Disney' als uit de kluiten gewassen subforum zien? Je zou op Off Topic onder 'media' een verwijzing naar dit forum kunnen maken met de naam Disney, die er ook uitziet als subforum. Mocht "Show je creativiteit! 2.0" opeens veel mensen aantrekken, dan kun je daar weer een nieuw forum voor oprichten, bb.mcdrake.nl/nedcreatief of zoiets. Misschien kunnen beleidsdiscussies als deze ook beter meteen op 'Off Topic' plaatsvinden.

Dit is waar ik heen wil. Disney als sub-afdeling van McDrake. Zo kunnen ook mensen meewerken die zich niet (meer) in Disney interesseren. Wie weet wordt het niets. Maar met Disney-only gaat het zeker weten fout. Al was het maar omdat Disney tegenwoordig steeds meer op de achtergrond raakt.
Zelf val ik wat betreft Disney in de categorie twijfelgevallen. Eigenlijk vind ik alleen Barks en wat van diens tijdgenoten nog echt interessant. Waar ik liever ben is het Nederland Off Topic board. Dat zou ik graag willen uitbouwen tot een solide board waar men over van alles kan discussiëren. Zo kan het Off Topic board uitgroeien tot board voor diverse on-topic boards, indien wenselijk. Zodra een onderwerp een eigen archiveerbaar board heeft, bijvoorbeeld over Disney, kan Off Topic het vermelden als subforum.

Rockerduck schreef:
DisneyRemc°o° schreef:Neem in ieder geval één ding van ons aan. Probeer nou eerst een leuk forum hier te laten draaien en pas als dat goed lukt en door iedereen gewaardeerd wordt, denk dan eventueel aan het grotere werk. Of wil je al veel tijd en moeite steken in een project dat eigenlijk nog een beetje buiten bereik ligt?

qft

Voor Daniel die geen afkortingen kent: 'quoted for truth'. :P

Lezen jullie wel wat ik schrijf? Waar blijven die Disney-mensen nou die speciaal voor McDuck of McDrake willen komen programmeren voor jullie?
Wat ik jammer vind is dat men er te makkelijk over denkt. Ik heb die bibliotheek-software zelf nodig, voor Nijgh en Barks. Dus mij maakt het op zich weinig uit. Dan blijft McDrake toch bij wat suffe boards, terwijl voor Barks en Nijgh wel in één moeite bibliotheek-software geschreven wordt? Blijkbaar zijn er mensen die liever dubbel werk doen. Terwijl Sesamstraat reeds leert dat je beter kunt samenwerken.

Ik vind het al vreemd dat er mensen zijn die persé een Ducknet willen bouwen, met een eigen bibliotheek. Waarom die versnippering? Is mijn mensenkennis zo slecht? Gaat het de mensheid niet om samenwerken?

Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:Ik wil juist te weinig. Op een board in een uithoek mag ik rechter gaan spelen over wel/niet onzinnige spam. Denk je dat er dan ooit iets van een bibliotheek gaat komen, groot of klein? Ik leg uit waarom je reeds bij het fundament rekening kunt houden met uitbouw en werving van mensen, maar men zal zich alleen blijven bekommeren om een board met kletskoek. Een discussie-club is in feite een digitale roddelclub.

Hmm... 'Kletskoek' en 'een digitale roddelclub'. Waarom heb je je eigenlijk als Grote Redder opgeworpen, als initiator en moderator van een nieuw forum, als je het toch allemaal maar onzin vindt? Als je in zulke dinigrerende termen spreekt over onze stek, waar wij samenkomen om over Barks en Ducks en Disney te praten, waarom heb je het dan opgezet? Ik had graag een moderator met interesse en respect. Niet iemand die meteen gefrustreerd raakt en in de verdediging schiet bij advies van andere forummers.

Dan ga je die moderator toch zoeken, evenals die Disney/Duck-programmeurs? Er zijn mensen die hun neus ophalen voor discussies op internet. Mij is gevraagd wat ik er überhaupt doe. Zie wat er nu gebeurt. Ik doe mijn best om een plan uit te stippelen, om McDrake toekomst te geven. Maar het gebrek aan enthousiasme en medewerking zou weleens een teken aan de wand kunnen zijn. Als het met McDuck niets werd, waarom zou McDrake dan wel wat worden? Neem ik mezelf in de maling?
Ik heb de indruk dat ik tegenover mensen zit die verwachten dat ik absurde wensen kan vervullen. Men wil bibliotheek-software, maar die moet persé alleen voor Disney gelden. Ik leg uit dat je dan teveel in een uithoek zit, maar men walst er overheen. Dat is ontzettend frustrerend. Blijkbaar vraag ik om het onmogelijke.

Misschien wil men liever terug naar McDuck, waar Sander als een toverfee wensen van vreemden vervulde. Toen ik op McDuck bezoekers vroeg om een real life ontmoeting, vernam ik als reactie dat internet en real life beter gescheiden kunnen blijven. Zoveel ben je dan waard, als site-bouwer en internetter. Hoezo, respect? Wie heeft er echt wat voor McDuck of McDrake over, behalve gebruikmaking van aanwezige software?
Heb je weleens een artikel geschreven zonder medium? Ook papier wordt door mensen gemaakt. Je zou vreemd kijken als je een artikel wilde schrijven en je moest zelf het papier gaan maken. Zo gaat dat op internet. Je moet vaak zelf de techniek verzorgen.
Zelf heb ik me enorm vergist in hoe moeilijk alles eigenlijk is, wil ik iets bereiken. Het leven is meer dan geïnspireerd orakelen achter een machine. Dus ik praat in de eerste plaats tot mijzelf. Ik dacht dat alles als vanzelf kon gaan. Ik verzin de plannen en een ánder doet het suffe werk voor mij, waar ik te goed voor ben. En o wee, als die ander dan een fout maakt.

Rockerduck schreef:
Daniel73 schreef:Als ik een stel boards tot doel ga zien, kan ik wel inpakken. Aan McDuck is te zien dat mensen alleen maar meer en meer gaan klagen als je een board goed wil laten draaien. In feite wordt mij nu gevraagd of ik voor de koekjes en de thee wil zorgen. De koekjes zijn te oud, de thee is te sterk, de koekjes zijn te vers, de thee is te slap, enzovoorts. Dat wordt een eindeloze hel, terwijl ik meer talenten heb dan achter een board hangen.

Kortom: je voelt je te goed voor een forum. Ik snap niet waarom je er dan twee jaar achter hebt gehangen (McDuck). En ik snap al helemaal niet, als je geen advies of kritiek aan kunt nemen, waarom je dan moderator wilde zijn. Een moderator moet kritiek kunnen verdragen, bijdragen aan het forum en luisteren naar andere leden. Precies die dingen deden Sander en Dukka niet en dat verweet je heb. Nu ben je zelf moderator, er komen adviezen en... Daniel voelt zich meteen te goed. Te goed voor een forum over Ducks en Disney, waar het alle McDuck'ers tenslotte om ging.

Misschien voelen een aantal bezoekers zich te goed om zelf te leren programmeren en zo? Te goed om in vrije tijd met meer dan Ducks en Disney bezig te zijn? Te goed om mij een zinnig, constructief antwoord te geven?
Ik heb al vaak verteld dat het onmogelijk is om alleen op basis van Disney een solide platform te maken. Als het alle McDuckers ging om een forum over Ducks en Disney, waarom zijn ze zich dan niet gaan bijscholen? Hoe is de kennis van software, bijvoorbeeld?

Wat hebben programmeurs Harry en Sander bereikt, behalve dat hun gebruikers verwend raakten? Sander doe jij even dit, Harry doe jij even dat. Ga ik ondertussen een Donald Duckje lezen, want al dat overleggen en brainstormen is mij te vermoeiend. Is het programma over een uurtje klaar?
Het mag een wonder heten dat Harry het pikt dat ik alleen wanneer het MIJ uitkomt, bij hem aanklop. En ben ik er een prettig mens van geworden? Nee. Werden McDuckers prettige mensen van al die service van Sander? Ik dacht het niet.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DisneyRemc°o° » za jan 06, 2007 1:54 am

Daniel73 schreef:Waar blijven die Disney-mensen nou die speciaal voor McDuck of McDrake willen komen programmeren voor jullie?

Daniel73 schreef:Dan ga je die moderator toch zoeken, evenals die Disney/Duck-programmeurs?

Daniel73 schreef:Misschien voelen een aantal bezoekers zich te goed om zelf te leren programmeren en zo? Te goed om in vrije tijd met meer dan Ducks en Disney bezig te zijn? Hoe is de kennis van software, bijvoorbeeld?

Maar weet je, ik zou je best hiermee willen helpen. Maar ik heb inderdaad totaal geen programmeerervaring. Ik heb wel een keer punBB voor iemand geïnstalleerd en ook een paar voorgeschreven aanpasingen in het script gemaakt, maar zelfbedachte aanpassingen maken is natuurlijk andere koek. En bijscholen is natuurlijk makkelijk gezegd. Maar het is zeker niet zo dat we het niet WILLEN!

Laten we het hier ook alsjeblieft vriendelijk houden. We zitten hier niet om elkaar uit te kafferen. Een gezamelijke oplossing is noodzakelijk. Wel wil ik nog even kwijt dat je niet helemaal correct reageert op het feit dat we niet naar je luisteren, want andersom geef je niet het perfecte voorbeeld. Veel adviezen sla je toch min of meer in de wind.

Ik zou zeggen, maak in ieder geval de aanpassingen in de lijst met subforums, zoals je laatst aan ons hebt getoond. En dan is vooral kwestie te proberen het op die forums gewoon zo gezellig mogelijk te maken.

Vervolgens zou je kunnen gaan kijken wat punbb.org aan uitbreidingen biedt. Wie weet biedt punBB.org al een oplossing voor wat je wilt bereiken.

Wij willen je graag helpen, maar wij nu eenmaal niet de volwaardige programmeurs die je zoekt. ;)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron