Irritante ventjes

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Elco8183 » wo jul 06, 2011 11:50 pm

Klappen van de zweep? Heeft mevrouw DordrechtDuck de broek aan thuis? ;-)
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Bruno » wo jul 06, 2011 11:51 pm

DordrechtDuck schreef:
kwuk duck schreef:Kraamgeschenkjes in ontvangst nemen ! ;)

Ik hou van klappen ;-)

Hahaha
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor DD » do jul 07, 2011 3:23 am

Ik heb spelfouten niet als hoofdklacht aangegeven. Maar zoals ik al eerder aangaf, is het een onaangename bijwerking van de hoofklacht (inhoudsloze, irritante en inderdaad zoals Bruno zei sarcastische, was ik vergeten er bij te zetten, opmerkingen).

Ui schreef:
DD schreef:Die opmerkingen heb ik geplaatst omdat ik uiterst geïrriteerd was door andere reacties van Zwarte Schim en net daarvoor had hij in 'www.Donaldduck.nl' het volgende geplaatst:
De Zwarte Schim schreef:dat zijn ze ook (gaap)


Link: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=41214#p41214

DD schreef:En toen ontplofte ik inderdaad!! Ik zeg iets tegen Zwarte Capihoorn en ik krijg zo een nutteloos reactie van De Zwarte Schim. Het is een forum ja, iedereen kan wat plaatsten maar geef die reacties ook wat nut aub.

Wat is nutteloos aan die reactie? Er ligt bij de Roepredactie een zeker taboe op bepaalde "pocket"-personages. Hunterduck wijst daarop. (snik)

Taboe in het weekblad ja. Maar niet in het algemeen. Anders zouden er überhaupt geen Nederlandse namen voor die personages bestaan. Of wou je zeggen dat die door fans zijn bedacht.

Ui schreef:
DD schreef:Voelt hij ook eens hoe het is als iemand uit het niets je reactie komt aannvallen zonder ook maar een greintje toegevoegde waarde.

Hiermee maak je jezelf medeschuldig aan hetgeen waar je een ander van beticht. En dan moet admin vervolgens partijdig ingrijpen, als zo'n actie mislukt?

Neen! Ik wijs hem er alleen op hoe hij zelf meestal klinkt.


Ui schreef:
DD schreef:Maar blijkbaar is hij hier immuun voor. En dat hij weg gaat wil niet zeggen dat hij is weggepest. In dat topic over Kwekje van DvDU heeft toch iedereen zijn frustraties verwerkt? En ging Kwekje weg. Nee. Hij verbeterde zichzelf en is nu zelfs een uiterst fijne lid van McDrake.

Weer wordt de naam genoemd van iemand die buiten deze discussie staat. Over immuniteit voor kritiek gesproken. (snotter)
Ui vindt dat De Zwarte Schim oneerlijk wordt behandeld. Allemaal tegen één is een vorm van wegpesten. Om daar iets educatiefs aan te koppelen is nog ergerniswekkender.

Tuurlijk. Ik moet toch andere namen noemen om een voorbeeld te geven. Ja het zou ook wel zonder kunnen. Maar wat is er zo erg aan om een naam te noemen. Ik verwijt Kwe... eh sorry, die ene persoon waarover werd geklaagd dat hij nutteloze opmerkingen zou plaatsen (zie je wat ervan komt als ik geen namen noem, dan moet ik een hele beschrijving geven), toch niks?

De Zwarte Schim schreef:idd, ik heb toch ook geen problemen met mcduck menu en ui? en ook niet met ridder ter geit en matroosduck,duck, donald duck, duckie duck, meester warbol, redmess, luigi, tapolino etc.


Dus ik denk dat het ook wel een beetje aan jullie ligt:

jullie worden te oud,
of jullie kunnen niks meer hebben.

Ik denk dat Bruno en ik algauw 20 en 30 jaar jonger zijn dan leden als Ridder ter Geit en Ui hoor. Of bedoelde je het als grap?

kwuk duck schreef:@dd hoe oud ben jij dan (of u)?

Zeg maar gerust jij hoor. Ik ben maar 22. Ik zie trouwens niet in waarom iemand, die tegen irritante en nutteloze reacties is als een bejaarde wordt gezien :rolleyes: En dan bedoel ik jou daar niet mee hoor Kwuk Duck. Laten we een (virtuele) "ruzie" tussen ons besparen. Maar ik heb het over het beeld die op mij en Bruno worden geschetst door dit topic.

kwuk duck schreef:Wie ziet u nog meer als irritand? Ik denk dat dit eerlijk gezegt kan en mag worden.

1. Dat doet er niet toe.
2. Als ik namen noem krijg ik het met Rechter Ui aan de stok.


Ui schreef:
kwuk duck schreef:Wie ziet u nog meer als irritand? Ik denk dat dit eerlijk gezegt kan en mag worden.

Het is sowieso niet de bedoeling om persónen als irritant te zien. (snik)
Het hoort te gaan over gedrág. Een voordeel daarvan is, dat men dan geen namen hoeft te noemen.
Als iemand zich bijvoorbeeld ergert aan grammatica-fouten op McDrake, dan is dat een duidelijke klacht. Men hoeft daar geen daders bij te noemen. Zodoende hoeft niemand zich persoonlijk aangevallen te worden.

kwuk duck schreef:Oke, maar als mensen weten dat er aan hun geergerd wordt doen ze er misschien iets aan, dit was bij het uoten ook.

Mee eens, Kwuk Duck.

Ridder ter Geit schreef:Komisch vind ik dat er hele discussies zijn over dat 'gut...'.

Dat was maar een voorbeeld, omdat dat me het meest was bijgebleven en recent was.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ui » do jul 07, 2011 8:04 am

DD schreef:
Ui schreef:
DD schreef:En toen ontplofte ik inderdaad!! Ik zeg iets tegen Zwarte Capihoorn en ik krijg zo een nutteloos reactie van De Zwarte Schim. Het is een forum ja, iedereen kan wat plaatsten maar geef die reacties ook wat nut aub.

Wat is nutteloos aan die reactie? Er ligt bij de Roepredactie een zeker taboe op bepaalde "pocket"-personages. Hunterduck wijst daarop. (snik)

Taboe in het weekblad ja. Maar niet in het algemeen. Anders zouden er überhaupt geen Nederlandse namen voor die personages bestaan. Of wou je zeggen dat die door fans zijn bedacht.

Daar kun je dan over discussiëren, in hoeverre dat taboe geldt. De opmerking afserveren als een nutteloze reactie en als een voorbeeld hoe fout iemand bezig is, vindt Ui hier niet opgaan.

DD schreef:
Ui schreef:
DD schreef:Voelt hij ook eens hoe het is als iemand uit het niets je reactie komt aannvallen zonder ook maar een greintje toegevoegde waarde.

Hiermee maak je jezelf medeschuldig aan hetgeen waar je een ander van beticht. En dan moet admin vervolgens partijdig ingrijpen, als zo'n actie mislukt?

Neen! Ik wijs hem er alleen op hoe hij zelf meestal klinkt.

Als iemand iets verkeerds doet, is dat geen reden om zelf ook iets verkeerds te doen. (snik)

DD schreef:Ik moet toch andere namen noemen om een voorbeeld te geven. Ja het zou ook wel zonder kunnen. Maar wat is er zo erg aan om een naam te noemen. Ik verwijt Kwe... eh sorry, die ene persoon waarover werd geklaagd dat hij nutteloze opmerkingen zou plaatsen (zie je wat ervan komt als ik geen namen noem, dan moet ik een hele beschrijving geven), toch niks?

Het noemen van namen resulteert geregeld in persoonlijke ruzies. Als het niet nodig is om een naam te noemen, waarom zou men het dan doen?

DD schreef:
De Zwarte Schim schreef:jullie worden te oud,
of jullie kunnen niks meer hebben.

Ik denk dat Bruno en ik algauw 20 en 30 jaar jonger zijn dan leden als Ridder ter Geit en Ui hoor. Of bedoelde je het als grap?

Sinds wanneer is Ui 42 of 52 jaar oud? :O Of bedoel je het als grap? (huil huil)

DD schreef:
kwuk duck schreef:als mensen weten dat er aan hun geergerd wordt doen ze er misschien iets aan, dit was bij het uoten ook.

Mee eens, Kwuk Duck.

En wie bepaalt dan, welke mensen ergerniswekkend zijn? Alsof men, als men iemand vervelend vindt, daar per definitie gelijk in heeft. Wij zullen wel eens even vertellen dat de buurt zich aan u ergert. Ui vindt zulke verhevenheid ergerniswekkend. En zo stapelt zich ergernis op ergernis. Mensen die zich ergeren aan mensen die zich ergeren... enzovoort. (snotter)

Maar als je voorstander bent van het noemen van namen en het wijzen op ergerniswekkend gedrag, kun je ook zelf tegen het licht gehouden worden...

Uit het topic 'Nieuwste boekuitgaven september t/m december 2011':
2011-07-07 04:06:07, DD schreef:
Ferdi F schreef:De slak begint haast een bedreigde diersoort te worden, omdat jij op elk exemplaar dat je vindt een zoutvaatje leeg kiepert.

Grinnik! Sorry Ui ik kon me echt niet inhouden :P

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=41641#p41641

Als een ánder dan jijzelf, doelwit is van sarcasme, is het dan wel om te grinniken? Admin moet mensen aanpakken die twintiger DD voor bejaarde uitmaken, maar o wat een lol als iemand anders sarcastisch behandeld wordt?

Och, waarom is Rechter Ui zo wijs. 't Is zo vermoeiend, om altijd de wijste te zijn. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » do jul 07, 2011 8:29 am

Dat laatste was gewoon een grap... Absoluut niet sarcastisch ook. Gewoon zoals het er staat.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » do jul 07, 2011 8:50 am

Bruno schreef:Dat laatste was gewoon een grap... Absoluut niet sarcastisch ook. Gewoon zoals het er staat.

Is dat even makkelijk oordelen, als het een "grap" ten koste van een ander is. Die ánder moet zich niet aanstellen, natuurlijk. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jul 07, 2011 10:54 am

DD schreef:Ik denk dat Bruno en ik algauw 20 en 30 jaar jonger zijn dan leden als Ridder ter Geit en Ui hoor. Of bedoelde je het als grap?

:shock:

Ik ben nog maar 29, hoor!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » do jul 07, 2011 12:02 pm

volgens mij had ik al gezegd dat ik me zou beteren, waarom dan nog een hele discussie?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor DD » do jul 07, 2011 12:42 pm

Ui schreef:
DD schreef:Ik denk dat Bruno en ik algauw 20 en 30 jaar jonger zijn dan leden als Ridder ter Geit en Ui hoor. Of bedoelde je het als grap?

Sinds wanneer is Ui 42 of 52 jaar oud? :O Of bedoel je het als grap? (huil huil)

Nee, maar je bent toch al tussen de 30 en 40? En van Ridder ter Geit dacht ik dat hij tussen 40 en 50 was, maar dat was dus een misverstand.
Ui schreef:Uit het topic 'Nieuwste boekuitgaven september t/m december 2011':
2011-07-07 04:06:07, DD schreef:
Ferdi F schreef:De slak begint haast een bedreigde diersoort te worden, omdat jij op elk exemplaar dat je vindt een zoutvaatje leeg kiepert.

Grinnik! Sorry Ui ik kon me echt niet inhouden :P

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=41641#p41641

Als een ánder dan jijzelf, doelwit is van sarcasme, is het dan wel om te grinniken? Admin moet mensen aanpakken die twintiger DD voor bejaarde uitmaken, maar o wat een lol als iemand anders sarcastisch behandeld wordt?

Bruno schreef:Dat laatste was gewoon een grap... Absoluut niet sarcastisch ook. Gewoon zoals het er staat.

Ja inderdaad ik wou net zeggen :P Het manier van doen is gewoon hartstikke mooi verwerkt in een voorbeeld met slakken en zout en ik vind het nog steeds grappig. Het heeft niks met jou te maken. Al zou het over mij gaan. Dan nog had ik gelachen.
Laatst bijgewerkt door DD op do jul 07, 2011 1:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Dirk McDuck » do jul 07, 2011 1:23 pm

Kan admin dit topic nu sluiten?
iedereen op onbetaald verlof!
nu meteen!!!!!!!!
Avatar gebruiker
Dirk McDuck
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr maart 18, 2011 7:48 pm
Woonplaats: friesland

Berichtdoor Ui » do jul 07, 2011 1:25 pm

DD schreef:
Bruno schreef:Dat laatste was gewoon een grap... Absoluut niet sarcastisch ook. Gewoon zoals het er staat.

Ja inderdaad ik wou net zeggen :P Het manier van doen is gewoon hartstikke mooi verwerkt in een voorbeeld met slakken en zout en ik vind het nog steeds grappig. Het heeft niks met jou te maken. Al zou het over mij gaan. Dan nog had ik gelachen.

Die "grap" is in feite een bijtende, spottende opmerking. Sarcasme, dus. Dat je er om had gelachen als het over jou ging, waagt Ui te betwijfelen. Want als iemand oppert dat je "te oud" bent, maak je bezwaar. Als jij wilt lachen om de manier hoe een ander onderuit gehaald wordt, laat Ui dan lachen als iemand jou "te oud" noemt of vindt dat je een "grote bek" hebt of "niks meer" kan hebben. Haha! Wat een mop! Zo hartstikke mooi verwerkt! Wat een lol. En nee, dat heeft niks met jou te maken. Vat het niet persoonlijk op. Hihi haha hoho! (snik)
Ui vindt dat je met die grinnikende aanmoediging je geloofwaardigheid verspeelt. Of je bent tegen sarcasme, of je bent ervoor. Lachen om een ander en klagen als het jezelf overkomt, vindt Rechter Ui geen fraaie gang van zaken.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » do jul 07, 2011 1:38 pm

De Zwarte Schim schreef:volgens mij had ik al gezegd dat ik me zou beteren, waarom dan nog een hele discussie?

Ja.... Dat komt wel door Ui. Ik zei het ook steeds!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » do jul 07, 2011 1:58 pm

Bruno schreef:
De Zwarte Schim schreef:volgens mij had ik al gezegd dat ik me zou beteren, waarom dan nog een hele discussie?

Ja.... Dat komt wel door Ui. Ik zei het ook steeds!

Wat!? Hoe schijnheilig. Je zit bovenop dit topic, alsof er weinig anders is. Blijf vooral wijzen naar een ander. Blèh. (snik)
"Opperhoofd Ui" werd aangesproken in het eerste bericht. Jouw naam is niet genoemd. Waar kom jij vandaan? Jij voegt je ongevraagd in de discussie, je deelt een trap uit richting een medebezoeker, je houdt de discussie op gang en nu wast meneer zijn handjes in onschuld?

Als McDrake een platform is waar men Ui vrijuit als kop van jut mag gebruiken en zomaar lukraak de schuld mag geven, zeg het dan even. Ui dacht dat het op dit forum ging over Disney.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DD » do jul 07, 2011 2:06 pm

De Zwarte Schim heeft aangegeven meer op te letten. En dat is wat wij willen dus wat ons betreft kan dit topic zelfs gesloten worden. Maar wat Bruno bedoelt is dat jij doorhamert over hoe sarcastisch ik zelf ben en hoe ik De Zwarte Schim als zondebok aangeef etc. Daardoor ontstaat er een discussie die op den duur een eigen leven gaat lijden ofterwijl niks meer met het begin van deze topic te maken heeft
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Bruno » do jul 07, 2011 2:10 pm

Oke ik mocht me natuurlijk weer niet mengen in deze discussie. Dat is steeds, dat er dan wordt gezegd: "Ja... Maar EIGENLIJK mocht je helemaal niet meedoen met deze discussie." Goed, dan ga ik wel weg. Ik en De Schim hebben nu toch al vrede gesloten, DANKZIJ dit topic.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten