Irritante ventjes

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor DD » zo jul 03, 2011 4:08 pm

Je neemt me de woorden uit de mond Bruno.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ui » zo jul 03, 2011 4:26 pm

Het wegpesten lijkt anders wel te lukken, of men dat nu wil of niet.

Hoe beledigend is men zelf? Alleen maar negativiteit over één persoon, is dat niet opvallend? Zelfs de complimenten die de zondebok hier krijgt, hebben iets neerbuigends. ("je neemt dit topic heel volwassen op en blijft volkomen rustig") Hij is het lastige "jochie", omgeven door verstandige volwassenen die er maar last van hebben. De zelfreflectie is ver te zoeken. Wat is men goed! (snotter)

DD schreef:Je neemt me de woorden uit de mond Bruno.

Zegt DD, die zelf geen sarcastische opmerkingen maakt...

In topic 'wat vind van de spelletjes op donaldduck.nl en wat vind je de leukste?' werden op 01-07-2011 de volgende reacties geplaatst:

Hunterduck: Hunterduck is heel slim........... hij is geen lid maar heeft toch een manier om in het clubhuis te komen...........
DD: Hunterduck heeft de site gekrackt. O, o, o wat zijn we toch slim.
DD: Of hij kent iemand die abonnee is en via zijn account gebruik maakt van het clubhuis. O, o, o dubbel zo slim.

Waarom deze dubbele, sarcastische uithaal richting Hunterduck? Mag hij zichzelf niet slim vinden? Je zit er gewoon ruzie te zoeken. En als je ruzie krijgt, dan hang je de volwassen meneer uit, die wel wat steun kan gebruiken van mede-braverikjes.
Hoe oneerlijk. Je moet maar met zoiets willen wegkomen. Voelt het goed?

"Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen."
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » zo jul 03, 2011 4:28 pm

Ja, zo'n soort toon is niet leuk.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor DD » zo jul 03, 2011 4:48 pm

Die opmerkingen heb ik geplaatst omdat ik uiterst geïrriteerd was door andere reacties van Zwarte Schim en net daarvoor had hij in 'www.Donaldduck.nl' het volgende geplaatst:


De Zwarte Schim schreef:
DD schreef:Sjongejonge, je doet alsof die namen voor de redactie taboe zijn -.-

dat zijn ze ook (gaap)

En toen ontplofte ik inderdaad!! Ik zeg iets tegen Zwarte Capihoorn en ik krijg zo een nutteloos reactie van De Zwarte Schim. Het is een forum ja, iedereen kan wat plaatsten maar geef die reacties ook wat nut aub. En dan zie ik dus dat andere reactie van Hunterduck (dat me extra irriteerde omdat hij dus 2 accounts heeft en dus dacht dat het hier ook niet mag zoals op andere, maar ja dat is een ander verhaal). Daarom begon ik ook zo te reageren ja. Voelt hij ook eens hoe het is als iemand uit het niets je reactie komt aannvallen zonder ook maar een greintje toegevoegde waarde. Maar blijkbaar is hij hier immuun voor. En dat hij weg gaat wil niet zeggen dat hij is weggepest. In dat topic over Kwekje van DvDU heeft toch iedereen zijn frustraties verwerkt? En ging Kwekje weg. Nee. Hij verbeterde zichzelf en is nu zelfs een uiterst fijne lid van McDrake. Daar kan De Zwart Schim een voorbeeld van nemen.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ui » zo jul 03, 2011 5:26 pm

Ui schreef:Hunterduck: Hunterduck is heel slim........... hij is geen lid maar heeft toch een manier om in het clubhuis te komen...........
DD: Hunterduck heeft de site gekrackt. O, o, o wat zijn we toch slim.
DD: Of hij kent iemand die abonnee is en via zijn account gebruik maakt van het clubhuis. O, o, o dubbel zo slim.

Ui vergat een link te geven: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=41223#p41223

DD schreef:Die opmerkingen heb ik geplaatst omdat ik uiterst geïrriteerd was door andere reacties van Zwarte Schim en net daarvoor had hij in 'www.Donaldduck.nl' het volgende geplaatst:
De Zwarte Schim schreef:
DD schreef:Sjongejonge, je doet alsof die namen voor de redactie taboe zijn -.-

dat zijn ze ook (gaap)


Link: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=41214#p41214

DD schreef:En toen ontplofte ik inderdaad!! Ik zeg iets tegen Zwarte Capihoorn en ik krijg zo een nutteloos reactie van De Zwarte Schim. Het is een forum ja, iedereen kan wat plaatsten maar geef die reacties ook wat nut aub.

Wat is nutteloos aan die reactie? Er ligt bij de Roepredactie een zeker taboe op bepaalde "pocket"-personages. Hunterduck wijst daarop. (snik)

DD schreef:Voelt hij ook eens hoe het is als iemand uit het niets je reactie komt aannvallen zonder ook maar een greintje toegevoegde waarde.

Hiermee maak je jezelf medeschuldig aan hetgeen waar je een ander van beticht. En dan moet admin vervolgens partijdig ingrijpen, als zo'n actie mislukt?

DD schreef:Maar blijkbaar is hij hier immuun voor. En dat hij weg gaat wil niet zeggen dat hij is weggepest. In dat topic over Kwekje van DvDU heeft toch iedereen zijn frustraties verwerkt? En ging Kwekje weg. Nee. Hij verbeterde zichzelf en is nu zelfs een uiterst fijne lid van McDrake.

Weer wordt de naam genoemd van iemand die buiten deze discussie staat. Over immuniteit voor kritiek gesproken. (snotter)
Ui vindt dat De Zwarte Schim oneerlijk wordt behandeld. Allemaal tegen één is een vorm van wegpesten. Om daar iets educatiefs aan te koppelen is nog ergerniswekkender.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » zo jul 03, 2011 5:50 pm

De schim is al vaker door jou in bescherming genomen, maar ik kan me ook iets herinneren wat ie bij jou deed.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » zo jul 03, 2011 5:50 pm

De Zwarte Schim schreef:
Ui schreef:
de zwarte schim schreef:waarom denk je? je krijgt de kans om je te bekeren op de aarde! ook mensen die niet christelijk zijn en niet naar de kerk gaan kunnen bekeerd worden hoor! maar dat gebeurt niet zomaar!

In hoeverre is iemand echt een christen, als men uitspraken van Jezus negeert?

de zwarte schim schreef:je wordt op de aarde gewaarschuwd door christenen enzoow en iedereen hier op de aarde heeft wel eens de naam God gehoord! de meesten dan he! dus als je sterft en je bent niet bekeerd, heb je je kans gehad! en krijgen die mensen daar straf voor!

Aha, het komt dan neer op: eigen schuld, dikke bult.
Dit is niet barmhartig.

de zwarte schim schreef:en de mensen die in de hemel wonen dan, kunnen niet eens in de hel kijken. en in de hemel KUN je alleen maar gelukkig zijn! daar is nooit verdriet! dat kan niet eens!

Dus een christen kan gelukkig zijn, terwijl andere mensen ondertussen eeuwig branden?
Ui vindt dit een duistere kant van religie. Zodra de "jongste dag" aanbrengt, mag je als andersdenkende in de brand vliegen. Geen christen die dan nog een vinger naar je uitsteekt. Had je maar moeten luisteren! (snotter)

Matteüs 13:37-43 (NBV)
[Jezus] antwoordde hun: ‘Hij die het goede zaad zaait is de Mensenzoon, de akker is de wereld, het goede zaad dat zijn de kinderen van het koninkrijk; het onkruid dat zijn de kinderen van het kwaad, de vijand die het zaait is de duivel, de oogst staat voor de voltooiing van deze wereld en de maaiers zijn de engelen. Zoals het onkruid bijeengebonden wordt en in het vuur verbrand, zo zal het gaan bij de voltooiing van deze wereld: de Mensenzoon zal zijn engelen eropuit sturen, en ze zullen uit zijn koninkrijk allen die anderen ten val hebben gebracht en de wetten hebben verkracht bijeenbrengen en hen in de vuuroven werpen; daar zullen ze jammeren en knarsetanden. Dan zullen de rechtvaardigen in het koninkrijk van hun Vader stralen als de zon. Laat wie oren heeft goed luisteren!

Stralen als de zon, terwijl de andersdenken jammeren in de vuuroven.

McDuck Menu schreef:Blijkbaar mogen delen uit de Bijbel naar eigen invulling worden nageleefd, is hier denk ik de conclusie.

Zo gaat het al eeuwen. Homo's worden aangevallen met enkele korte Bijbelpassages, terwijl lappen tekst over rijkdom worden genegeerd.
De Bijbel laat de ware aard van de lezer zien. Zo zijn er blijkbaar mensen die eeuwig gelukkig kunnen zijn terwijl een ander eeuwig lijdt. Ze verlangen naar het moment waarop het gebeurt.

McDuck Menu schreef:Het is moeilijk om te zien hoe star er gereageerd kan worden op sommige punten, en hoe losjes andere zaken worden geïnterpreteerd. Bijvoorbeeld verzamelingen. Waarom is dat niet slecht en iets als seks voor het huwelijk wel? Waarom wordt die passage over rijkdom in de bijbel vrolijk anders ingevuld, maar andere passages niet? Is men dan wel overtuigd van wat er in de bijbel staat, of is het alleen een middel om je eigen ideeën goed te praten, en als een passage je niet bevalt, je hem kan afwimpelen als onbelangrijk? Leg me de criteria voor het wel of niet navolgen van een bijbelpassage eens uit?

Je zou de eerste zijn die een inhoudelijk antwoord kreeg! (huil huil)

bla, bla bla, bla, bla bla
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » zo jul 03, 2011 6:29 pm

Bruno schreef:De schim is al vaker door jou in bescherming genomen, maar ik kan me ook iets herinneren wat ie bij jou deed.

Bruno schreef:
De Zwarte Schim schreef:bla, bla bla, bla, bla bla


Link naar dat bericht van 05-05-2011: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=35089#p35089

Och, wat was Ui toen gekwetst! (huil huil) Als iemand zo de handdoek in de ring gooit, wat zal dat Ui dan deren? En het gaat hier om een discussie over religie, die bij een aantal gelovigen hevige, afkerige reacties kan oproepen.

Ui kan zich ook herinneren, dat Zwarte Schim spontaan aanbod om te gaan kijken in een winkel, of Dubbelpocket 40 daar nog verkrijgbaar is. Dat is toch wat waard, of niet soms?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » zo jul 03, 2011 6:34 pm

Ja ja, dat wel. Maar jij doet eeuwen over een mooi antwoord en dan komt er 'bla bla bla bla bla bla bla'. Je snapt dat het lichtelijk frustrerend kan zijn. Maar genoeg hierover, het is wel duidelijk.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » zo jul 03, 2011 6:50 pm

Bruno schreef:Ja ja, dat wel. Maar jij doet eeuwen over een mooi antwoord en dan komt er 'bla bla bla bla bla bla bla'. Je snapt dat het lichtelijk frustrerend kan zijn.

Natuurlijk kan het frustrerend zijn als iemand afhaakt in een discussie. Iets wat in religieuze discussies eerder regel dan uitzondering is. (snik) Maar het gaat om een openbare discussie, waarin berichten voor een publiek zijn geschreven. Haakt iemand af, dan zijn er nog anderen.
En vergeet niet, dat Ui in die discussie de dUImschroeven ontzettend zat aan te draaien, met zijn kritische, verheven berichten over religie en hypocrisie. Dat er nog gelovige mensen op McDrake zijn, mag een wonder heten. Zo'n religieuze discussie is best riskant. Temeer als de beheerder er onder een alias (Ui) aan meedoet, wat een platform onverhoopt de schijn van partijdigheid kan geven.

Maar goed, Rechter Ui probeert slechts de twee kanten van het geschil te belichten. Wat natuurlijk eindigt met allemaal mensen die allemaal een hekel aan Ui hebben gekregen. Want zo gaat het altijd! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma jul 04, 2011 8:29 am

idd, ik heb toch ook geen problemen met mcduck menu en ui? en ook niet met ridder ter geit en matroosduck,duck, donald duck, duckie duck, meester warbol, redmess, luigi, tapolino etc.


Dus ik denk dat het ook wel een beetje aan jullie ligt:

jullie worden te oud,
of jullie kunnen niks meer hebben.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma jul 04, 2011 8:32 am

en dat bla bla bla bla, toen met ui, was omdat het bericht te lang werd en ik het niet meer kon volgen. niet om UI te pesten (zoals jullie doen)
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Bruno » ma jul 04, 2011 9:42 am

Hoezo pesten we Ui? Ik probeer hem juist op te vrolijken! Maar zwarte schim, het is ook niet de hele tijd zo. Maar de laatste tijd vaker, dat ik denk 'hèhè, lekker aardig maar niet heus...' Zoals inderdaad dat 'gut........'. Als je dat aardig bedoelde, dan neem ik het terug. Maar het leek erg sarcastisch en ook een beetje respectloos tegen, wie was het- Ridder ter Geit geloof ik. Oh, en dat wij allemaal gaan branden in de hel, dat is nou ook niet zo leuk. Dat moet je toegeven. Ja, en de argumenten tegen de evolutietheorie enzo: die komen heel kinderlijk over. Trouwens ook dat je hebt over 'ons oudjes die maar naar een bejaardetehuis moeten gaan'. Maar... jij bent dus volwassene?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma jul 04, 2011 1:15 pm

dat heb ik niet gezegd, ik zei in het algemeen dat je in de hel kunt belanden, en jullie hoeven er niet eens in te belanden, misschien beland ik er wel in. alle mensen zijn even slecht. maar dat terzijde, ik zal mij verbeteren met mijn lange citaten, opmerkingen etc maar dan moeten jullie ook niet overal zo fel op reageren oke?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Bruno » ma jul 04, 2011 1:48 pm

Goed. Dankjewel.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten