Favoriete Mcdrake lid

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor McDuck Menu » ma jul 18, 2011 12:42 pm

Sorry Ui, maar ik bedoelde het niet verkeerd. Ik wilde je noemen, niet omdat je mijn favoriet bent, maar omdat ik je inzet wel waardeer. De manier hoe het er uit komt, dat vind ik wat minder..maar dat had ik hier niet zo moeten zeggen. Ik ben, zoals zo vaak gezegd, ook niet kritiekloos op de redactie, maar ik hou er wel rekening mee dat het een eventuele opdrachtgever is. Die ga ik hier niet zitten afkraken. Dat ik als 'relatie' van sanoma verhalen ontvang, vind ik zo gek nog niet. Ik heb gezegd dat ik zal kijken wat ik kan doen voor je, ik ben alleen niet zo vlot met dat soort dingen..
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » ma jul 18, 2011 2:48 pm

Bruno schreef:Ui, slijmen en kerstpakketten van Ome Thom krijgen is meteen weer zo opgeblazen!

Als de boodschap maar duidelijk is. Cadeaus van Oom Thom ontvangen en neutraal zijn, staan op gespannen voet met elkaar.
Als je cadeaus krijgt, kun je kwalijk zomaar iemand de les lezen die niets krijgt en zelfs niet kan bestellen wat dezelfde SinterFerdi aanraadt. (snotter)

Geen idee welke boodschap SinterFerdi wil uitstralen onder de lezers. Ui ziet het als strooien van verdeeldheid. Jij krijgt wel en jij krijgt lekker helemaal niets.

Bruno schreef:[McDuck Menu] En hij heeft toch een pagina getekend voor Sanoma?

Sinds wanneer krijg je dan verhalen met Brigitta, als je één gag tekent?
Ironie is, dat McDuck Menu naar eigen zeggen, geen grote liefhebber van Brigitta is. Had de verhalen dan naar Appie Aap gestuurd, om een Brigitta-fan te noemen.

Bruno schreef:En bijvoorbeeld Bas is behoorlijk ingehouden vergeleken met jou, dus dat komt beter en echter over.

Bas is een redacteur. En Ui kan voorbeelden geven waarin de goede man zo ingehouden niet is... Maar wacht, stop, dit lijkt op een vergelijkend warenonderzoek. Moet Ui zich nu verdedigen tegen een buitenstaander die zomaar in de ring wordt gegooid? Trapt Ui daar nu zomaar in? (snik)

Bruno schreef:Laat ik maar niet zeggen dat je een beetje de Telegraaf lijkt onder de andere kranten. Maar dat zou beledigend zijn. Dat gaat wel erg ver.

Je kunt ook overdrijven door alles te bagatelliseren. Alsof alles goed gaat.

Ook makkelijk om iets van iemand te zeggen, zonder op de punten in te gaan. Alsof het van Ui's overdrijving afhangt, of thuiswerkers een uitnodiging voor een jublileumfeest krijgen; en dat in een pocketoverzicht tegen het einde van de rugtekening, de nummering plotseling wijzigt naar een extra pocket. Alsof het uitmaakt of Ui zulks zonnig brengt of niet.
Je geeft in een topic te kennen, dat je bagatelliseert uit ongeloof. Ui wijst op het harde, zakelijke uitgeversleven, waar Ui zelf geregeld van opkijkt. Het niet uitnodigen van thuiswerkers, bijvoorbeeld, is ook voor Ui bezwaarlijk om te lezen. Het openbaren van dat bericht maakt beginnende auteurs op McDrake duidelijk, dat ze letterlijk en figuurlijk niet hoeven te denken dat het voor hen feest wordt bij Sanoma.

De aandacht richt zich nu op Ui, maar kijk bijvoorbeeld bij de topics over de nieuwe Weekbladen en zie hoe lezers daar reageren. Er zijn meer lezers die klagen. (snotter)

Bruno schreef:Dus aan Ui: bewaar geloofwaardigheid door niet te overdrijven. En het is een beetje een Koude Oorlog zo tussen Ui en Roep. We kunnen er bijna een verhaal over schrijven!

Oorlog? Over Hendrik Haan gesproken! (snik)

McDuck Menu schreef:Sorry Ui, maar ik bedoelde het niet verkeerd.

Excuses voor Ui's grote waffel. Het werd allemaal eventjes teveel. (huil huil)

McDuck Menu schreef:Ik ben, zoals zo vaak gezegd, ook niet kritiekloos op de redactie, maar ik hou er wel rekening mee dat het een eventuele opdrachtgever is. Die ga ik hier niet zitten afkraken. Dat ik als 'relatie' van sanoma verhalen ontvang, vind ik zo gek nog niet.

Als jij jezelf als Sanoma-relatie ziet, ben je je neutraliteit kwijt. Zo simpel is het. De Roepredacteurs zijn ook niet neutraal.

McDuck Menu schreef:Ik heb gezegd dat ik zal kijken wat ik kan doen voor je, ik ben alleen niet zo vlot met dat soort dingen..

Het gaat Ui vooral om het grote verschil in Sanoma's service. De ene persoon krijgt cadeaus, terwijl de ander niet eens normaal kan bestellen wat diezelfde redacteur aanraadt. Wat wil die redacteur daarmee bereiken, vraagt Ui zich af. De wereld even laten zien hoe met lastige klanten wordt omgegaan? (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » ma jul 18, 2011 3:07 pm

Ui schreef:Als jij jezelf als Sanoma-relatie ziet, ben je je neutraliteit kwijt. Zo simpel is het. De Roepredacteurs zijn ook niet neutraal.

Misschien ben ik de neutraliteit dan wel kwijt ja, volgens die redenering. Geldt mijn kijk op de zaak dan automatisch niet meer? Dan kan ik net zo goed opstappen hier.. (snotter) Het zijn trouwens twee gags, die ik heb getekend ;)

Het zou ook mooi zijn als de redactie dat Diederik verhaal zou opsturen. Blijkbaar kunnen ze er toch niet aan verdienen, want ze verkopen het niet.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » ma jul 18, 2011 3:35 pm

McDuck Menu schreef:Misschien ben ik de neutraliteit dan wel kwijt ja, volgens die redenering. Geldt mijn kijk op de zaak dan automatisch niet meer? Dan kan ik net zo goed opstappen hier.. (snotter)

Nee, blijf! (huil huil) Ook partijdige mensen kunnen interessante argumenten hebben.

McDuck Menu schreef:Het zijn trouwens twee gags, die ik heb getekend ;)

Inducks noemt maar één gag.

McDuck Menu schreef:Het zou ook mooi zijn als de redactie dat Diederik verhaal zou opsturen. Blijkbaar kunnen ze er toch niet aan verdienen, want ze verkopen het niet.

Wat ze wel verkopen is het Extra-abonnement, waar ze deze pocket gratis bijdoen. Dat de pocket dan principieel, exclusief gereserveerd is, zal wel een bureaucratische dwaling zijn. Een klant zo dwangmatig een Extra-abonnement door de strot duwen gaat zelfs voor Sanoma erg ver.

Men heeft gewoon geen zin om die pocket te regelen. Al liggen er stapels en zullen ze erover struikelen. Deze weigering en slechte service is voor Ui interessant nieuws. De Sanoma klantenservice heeft zelf naar de Roepredactie verwezen. Is het dan niet prachtig voor Ui om te constateren dat deze klant kan barsten en dat de redactie bij anderen voor Sinterklaas speelt? Misschien is dit nieuwtje het cadeautje voor Ui. (snif)

En waarom de Roepredactie het zover laat komen, dat men een doorverwijzing van de Sanoma klantenservice zo laks afhandelt, is voor Ui een raadsel. Misschien vinden ze de negatieve aandacht best leuk en lachen ze als vanouds. Dan heeft iedereen nu zijn lolletje. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Dubbelduck » ma jul 18, 2011 3:44 pm

Ui schreef:
McDuck Menu schreef:Het zijn trouwens twee gags, die ik heb getekend ;)

Inducks noemt maar één gag.

Die tweede gag is vermoedelijk https://coa.inducks.org/s.php?c=H+29298. Echter, omdat het niet 100% zeker is dat het dat verhaal is, wil ik nog even wachten met de informatie toevoegen tot de gag is gepubliceerd.
Laatst bijgewerkt door Dubbelduck op ma jul 18, 2011 3:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor McDuck Menu » ma jul 18, 2011 4:05 pm

Dubbelduck schreef:
Ui schreef:
McDuck Menu schreef:Het zijn trouwens twee gags, die ik heb getekend ;)

Inducks noemt maar één gag.

Die tweede gag is vermoedelijk https://coa.inducks.org/s.php?c=H+29298. Echter, omdat het niet 100% zeker is dat het dat verhaal is, wil ik nog even wachten met de informatie toevoegen tot de gag is gepubliceerd.

Dat is hem ja :)

Ui schreef:Is het dan niet prachtig voor Ui om te constateren dat deze klant kan barsten en dat de redactie bij anderen voor Sinterklaas speelt? Misschien is dit nieuwtje het cadeautje voor Ui. (snif)

Zou Ui er niet eerder om huilen? Klanten zouden allemaal hetzelfde behandeld moeten worden, ongeacht kritiek. Het is alleen de vraag of ik een klant was destijds. Maar goed, we zijn best wel een beetje offtopic.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » ma jul 18, 2011 5:55 pm

McDuck Menu schreef:
Ui schreef:Is het dan niet prachtig voor Ui om te constateren dat deze klant kan barsten en dat de redactie bij anderen voor Sinterklaas speelt? Misschien is dit nieuwtje het cadeautje voor Ui. (snif)

Zou Ui er niet eerder om huilen? Klanten zouden allemaal hetzelfde behandeld moeten worden, ongeacht kritiek.

Doet Ui zijn best om zonnig te denken, is het wéér niet goed! (huil huil)

McDuck Menu schreef:Het is alleen de vraag of ik een klant was destijds. Maar goed, we zijn best wel een beetje offtopic.

Of je een klant of een werknemer bent, hangt ook samen met het wel of niet neutraal zijn.

Het gaat hier om favoriete McDrakers. Dus het is belangrijk om te weten wie steun van boven krijgt en wie, zoals Ui, altijd alles maar helemaal alleen op geheel eigen kracht moet doen! (snotter) Voor iemand die meerdere keren vergeefs de regen is ingestuurd voor een pocket, is Ui best nog wel een klein beetje zonnig. Toch? (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » ma jul 18, 2011 7:28 pm

Ui schreef:Ook makkelijk om iets van iemand te zeggen, zonder op de punten in te gaan. Alsof het van Ui's overdrijving afhangt, of thuiswerkers een uitnodiging voor een jublileumfeest krijgen; en dat in een pocketoverzicht tegen het einde van de rugtekening, de nummering plotseling wijzigt naar een extra pocket. Alsof het uitmaakt of Ui zulks zonnig brengt of niet.
Je geeft in een topic te kennen, dat je bagatelliseert uit ongeloof. Ui wijst op het harde, zakelijke uitgeversleven, waar Ui zelf geregeld van opkijkt. Het niet uitnodigen van thuiswerkers, bijvoorbeeld, is ook voor Ui bezwaarlijk om te lezen. Het openbaren van dat bericht maakt beginnende auteurs op McDrake duidelijk, dat ze letterlijk en figuurlijk niet hoeven te denken dat het voor hen feest wordt bij Sanoma.

De aandacht richt zich nu op Ui, maar kijk bijvoorbeeld bij de topics over de nieuwe Weekbladen en zie hoe lezers daar reageren. Er zijn meer lezers die klagen. (snotter)

Okee. Ui, ik heb daarnet een heel lang antwoord geschreven, maar toen ik het wou posten crashte m'n computer ofzo... Nu ben ik alles kwijt. Dus zal ik even de hoofdpunten uit het antwoord in het kort opsommen.

-Ik ben ook kritisch, op veel scenario's en tekeningen tegenwoordig.
-Ik ben liever constructief kritisch dan destructief kritisch.
-Ik denk dat het probleem dieper ligt dan alleen bij de redactie: bij het overkoepelende geldwolvenbedrijf bijvoorbeeld. Sanoma.
-De problemen ontstaan door geldgebrek, denk ik. Dat geldgebrek komt op zijn beurt weer door Sanoma, die het budget steeds kleiner maakt. Onterecht, volgens mij, want als er één constant tijdschrift in Nederland is, is het de Donald Duck wel.

Extra:
-Misschien heeft Sanoma (het bedrijf) wel dat feest georganiseerd en heeft (het bedrijf) Sanoma wel de freelancers niet uitgenodigd (omdat ze alles natuurlijk weer zo goedkoop mogelijk willen).

Ik geloof dat dit het ongeveer was. Donzige groet.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » ma jul 18, 2011 8:28 pm

Bruno schreef:Okee. Ui, ik heb daarnet een heel lang antwoord geschreven, maar toen ik het wou posten crashte m'n computer ofzo... Nu ben ik alles kwijt.

Och, zie je nu, hoe sluw ze zijn? En jij natuurlijk denken dat het toeval is! (snotter)

Bruno schreef:-Ik ben liever constructief kritisch dan destructief kritisch.

Waarmee je zeker wil zeggen, dat Ui destructief is! (huil huil)

Bruno schreef:-Ik denk dat het probleem dieper ligt dan alleen bij de redactie: bij het overkoepelende geldwolvenbedrijf bijvoorbeeld. Sanoma.

Dit heeft niets te maken met bijvoorbeeld personages en credits. Oom Thom heeft van het Weekblad een one-man-show gemaakt. Dat Sanoma daar blijkbaar niet op let, kan een dieper probleem zijn.

Bruno schreef:-De problemen ontstaan door geldgebrek, denk ik. Dat geldgebrek komt op zijn beurt weer door Sanoma, die het budget steeds kleiner maakt.

Ook dit heeft niets te maken met personages en credits. Nederland stelt zich op als een eiland. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » ma jul 18, 2011 9:19 pm

Ui schreef:
Bruno schreef:Okee. Ui, ik heb daarnet een heel lang antwoord geschreven, maar toen ik het wou posten crashte m'n computer ofzo... Nu ben ik alles kwijt.

Och, zie je nu, hoe sluw ze zijn? En jij natuurlijk denken dat het toeval is! (snotter)

Ik vond het inderdaad al zéér verdacht...
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » di jul 19, 2011 11:09 am

Bruno schreef:Ik vond het inderdaad al zéér verdacht...

Ui heeft inmiddels aanwijzingen dat ze sinds 1984 gebruikmaken van radiografische inkt. Hoe meer strips je in huis hebt, hoe beter ze je kunnen afluisteren. Wie heeft niet het gevoel gehad, aangestaard te worden door een rugtekening? (snik)
Voor de zekerheid legt Ui de strips altijd eerst even in de magnetron. Wachten tot de seal bol staat en dan is de ontvangst weg.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » di jul 19, 2011 8:34 pm

Maar ik was wel op een geheime locatie, dus er moeten nog andere spionagetechnieken aan te pas zijn gekomen!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor MatroosDuck » wo jul 20, 2011 11:27 am

Zwarte Schim is trouwens ook een favoriet.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor Bruno » vr jul 22, 2011 3:15 am

Niet van mij, maar dat komt eigenlijk vooral omdat hij zoveel typfouten maakt, haha.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Hidde » ma jul 25, 2011 2:51 pm

Één van mijn favorieten zijn: DubbelDuck, McDuck Menu, Bruno, Robb_K, Duckfan van Down Under, DordrechtDuck, Appie Aap, Duck, Kwuk Duck en Ui, omdat hij ook interresante informatie geeft en ik af en toe om hem kan lachen.:) Eigenlijk kan ik gewoon niet kiezen wie mijn favoriet is.:P

Wat bij mij ook een rol speelt is of de leden aardig zijn tegenover mij en andere.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron