Wat heb je allemaal geleerd in de tijd dat je op mcdrake zit

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma jul 18, 2011 10:10 pm

Ik zit hier nu ook alweer een tijdje. maar nu is mijn vraag:

Wat hebben jullie allemaal geleerd in jullie tijd op mcdrake?

ik heb hier heel veel geleerd, en zoveel van opgestoken wat ik niet wist.

1. Wat heb je allemaal geleerd?
2. Hoe kwam je op mcdrake?
3. wat trok je aan om uiteindelijk lid te worden?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Bruno » ma jul 18, 2011 10:31 pm

Jij dan?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma jul 18, 2011 10:33 pm

och ja! ik vergeet mezelf xD,

Ik heb hier veel geleerd over tekenaars, inducks, code's, redactie en van alles!
dat sprak me december 2010 zo aan dat ik lid ben geworden.
Ik las op een forum de naam mcdrake.nl en ik dacht: laat ik daar een keer een kijkje gaan nemen, en ik was direct verslaafd!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Robb_K » di jul 19, 2011 1:36 am

1) Ik heb geleerd iets over Sanoma Uitgevers het beleid (ondanks al voor hen werken ) dankzij Ferdi, Bas, Jos en Jim (en ook briven van Thom Roep naar andere McDuck/McDrake liden. Ik heb ook meer geleerd over wat de fans graag over verhalen en karakters en welke types van tekenwerk. Ik heb ook meer geleerd over de Italiaanse (Disney Italia) tekenaars en schrijvers, en Spaans (ComicUp) tekenaars, zoals ik ben nog nooit een fan van de pocketboeken verhalen, of de ComicUp tekenstijl.

2) Het was zo lang geleden dat ik lid werd, dat ik me niet kan herinneren. Maar ik was bevriend met Sander Dijkhuis, en ik denk dat hij vertelde me dat hij dit forum te beginnen is.

3) Ik werd lid meteen, omdat ik geïnteresseerd was in het merendeel van de discussies over de draden, geïnteresseerd in de uitwisseling van standpunten over de meeste van de onderwerpen, geïnteresseerd in het zien van andere tekenaars tekeningen en in het plaatsen van de mijne voor kritiek, en ook geïnteresseerd in het ontmoeten van andere Disney Comics fans. Ik woonde in Nederland bijna een half van elke jaar toen ik begon als lid met McDuck.nl.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor McDuck Menu » di jul 19, 2011 3:13 am

1) Poe, nou.. ehm.. dat is te zeggen.. nou ja.. Hm.
Ik weet het niet, het is denk ik allemaal vrij geleidelijk gegaan. Ik ben lid geworden van McDuck in 2005, en ben toen voornamelijk actief geweest in het topic: Duck Tekeningen, onder fanfictie. Pas op McDrake ging ik me ook met andere zaken bemoeien. Ik heb veel over de verschillende artiesten geleerd, de enige die ik kende voor dit forum waren Barks en Rosa. Veel geleerd over hoe andere tekenaars werken, en zoals Rob over het beleid van Sanoma. Ook ben ik via dit forum in contact gekomen met de redactie, wat ik natuurlijk wel leuk vind. Veel geleerd over het aanscherpen van mijn tekenkunsten, dat is een van de voornaamste dingen. Ook heb ik veel over discussies geleerd.

2) Hoe ik op McDuck kwam weet ik eerlijk gezegd niet echt meer. Waarschijnlijk zocht ik iets op de naam van Barks of Rosa. Wel vond ik mijn eerste posts, net even opgezocht :) :
McDuck Menu schreef:Donald met gewichten
McDuck Menu
Wannabe Duck Tekenaar
#1 18-04-2005 20:54:53
Dit is een tekening van me die ik een tijdje geleden heb gemaakt. Ik heb m ingekleurd met paint.
Afbeelding

McDuck Menu
Wannabe Duck Tekenaar
#2 18-04-2005 21:12:08
Hier zijn nog 2 van mijn tekeningen
Afbeelding
Afbeelding
Geef maar kritiek , dan weet ik wat ik fout doe :p

3) Wat me aantrok om lid te worden, is om te kijken wat anderen nou vonden van mijn tekeningen. Iedereen om me heen was altijd maar positief, maar dat kon ik niet echt geloven. Ik was blij dat er hier wat kritischer gereageerd werd, daar kun je wat meer mee. Ik merkte dat ik door kritiek van anderen mezelf wel kon verbeteren, en dat probeer ik nog steeds te doen. De discussies over Rosa en Barks vond ik erg leuk om te lezen, al sloegen die soms uit in ruzies. De grappige typetjes die op McDuck.nl de revue passeerden, vond ik ook erg leuk. Jammer dat dit op McDrake onmogelijk is gemaakt door spambots. Er heerste wel een leuke sfeer, vandaar dat ik ben gebleven.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » di jul 19, 2011 9:24 am

1. Ik heb geleerd dat er meer mensen zijn die Diederik terugwillen.

2. Ik kwam op McDrake toen ik bij Google zocht op 'Donald Duck Tobber'. Toen heb ik een tijdje als gast meegelezen en ben uiteindelijk lid geworden.

3. Nou ook ik wilde mijn tekeningen laten zien. En ik wilde mee discusiëren.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Ridder ter Geit » di jul 19, 2011 9:25 am

De Zwarte Schim schreef:ik heb hier heel veel geleerd, en zoveel van opgestoken wat ik niet wist.

1. Wat heb je allemaal geleerd?
2. Hoe kwam je op mcdrake?
3. wat trok je aan om uiteindelijk lid te worden?

1. Ik heb in elk geval meer inzicht gekregen in de Nederlandse redactie en Sanoma uitgevers. En ook heel wat meer over de verhoudingen tussen Don Rosa en Carl Barks.

2. Ik kwam al op de voorganger McDuck; waarschijnlijk zocht ik een website over Donald Duck verhalen.

3. Ik denk dat ik graag mee wilde praten over Donald Ducks en dergelijke.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Dubbelduck » di jul 19, 2011 4:49 pm

De Zwarte Schim schreef:1. Wat heb je allemaal geleerd?

Heel erg veel. Over tekenaars en schrijvers, over de redactie, over discussies, over dingen die veel McDrake leden graag zouden willen zien in het weekblad, over verschillende personages en weet ik veel wat nog meer allemaal. Maar ik heb ook geleerd dat je hier kan praten over net gepubliceerd en te verwachte uitgaven.

De Zwarte Schim schreef:2. Hoe kwam je op mcdrake?

Dat zou ik niet meer weten. Ik heb ooit eens een keer de website Roddelflop gevonden, die nu helaas niet meer bestaat. Via daar ben ik in ieder geval op Inducks gekomen, en in oktober 2008 verstuurde ik mijn eerste index (dit was minipocket 5). Pas een jaar later ben ik op McDrake gekomen, maar ik weet niet meer precies hoe. McDrake heeft wel een link naar Inducks, maar niet andersom. Dus ik ben waarschijnlijk niet via Inducks op McDrake gekomen. Misschien via http://www.donaldduckweb.nl? Die site bezocht ik al voordat ik McDrake kende, en deze site heeft wel een link naar McDrake.

De Zwarte Schim schreef:3. wat trok je aan om uiteindelijk lid te worden?

Destijds was dat denk ik dat je over al de Nederlandse uitgave kon praten. Nu is dat nog steeds zo, maar daar zijn de quizzen bijgekomen. En het feit dat ik mijn informatie over komende uitgaven kan delen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor MatroosDuck » di jul 19, 2011 5:25 pm

1. Wat heb je allemaal geleerd? Vanalles! Vooral over tekenaars.
2. Hoe kwam je op mcdrake? Ik had eerst McDuck forum gezien,zo'n 2-3 jaar geleden,toen dacht ik er weer aan. Ik tikte op Google Donald Duck Forum in en toen: Voila!
3. wat trok je aan om uiteindelijk lid te worden? Ik twijfelde geen moment,zie vraag 2.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor kwuk duck » za jul 23, 2011 7:41 pm

Teveel om op te noemen
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Hidde » ma jul 25, 2011 2:28 pm

1. Eigenlijk te veel om op te noemen. Vooral veel opgestoken van de tips met het tekenen van Donald (met dank aan McDuck Menu, Bruno, Robb_K en nog een paar andere). En ik heb nieuwe sites ondekt (waaronder coa inducks).
2. Ik had vroeger op internet tekeningen en filmpjes van Henrieke Goorhuis gezien. Die vond ik zo mooi dat ik op google had gezocht naar tekeningen van haar. Ik klikte op een mooie tekening van haar en kwam op deze site. Een jaar lang heb ik af en toe een kijkje genomen op het forum (vooral gekeken naar het topic ''Toon je tekeningen''). Ik tekende vroeger heel vaak en wilde hier ook weleens een tekening laten zien. Dus toen ben ik lid geworden
3. De tekeningen van andere leden dus.:)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jul 29, 2011 10:15 pm

De Zwarte Schim schreef:1. Wat heb je allemaal geleerd?

Heel veel. Te veel om op te noemen.
De Zwarte Schim schreef:2. Hoe kwam je op mcdrake?

Jaaaaaaaren geleden ben ik ooit eens een paar keer op McDuck geweest, toen ik op Google zocht naar Dagobert Duck. Een heel topic over Dagobert's leven door Rosa stond er in, en die tijdlijn... als fan van 'de goede tekenaar' (Don Rosa) vond ik dat fantastisch. Ik heb de tijdlijn overgeschreven op een groot rol behang, en het heeft in groep 6 geholpen bij mijn spreekbeurt over Donald Duck. Toen verdween McDuck.
De Zwarte Schim schreef:3. wat trok je aan om uiteindelijk lid te worden?

Weer die Don Rosa. In 2005 heb ik in de zomer de DD Extra 7.5 gekocht, met daarin "Een brief van thuis". Deze heeft mijn moeder helaas later bij het oud papier gegooid. Bij de tijd dat we bij 2008 zijn, wil ik dat verhaal - dat ik al jaren kwijt ben - nog eens lezen. Toen kwam ik op dit forum en vroeg eens rond aan de anderen of die er van wisten.
Duckfan van Down Under schreef:Ik ben EDDE 2005 kwijt. Hij is bij mij bij het oud papier beland. Ik ben zeer benieuwd naar ''Een brief van thuis'' van Rosa. Vooral die flashbacks. Jammer dat het niet nog eens is gepubliceerd. Zou iemand me hier iets over vertellen of waar ik plaatjes kan vinden?

Uit: Donald Duck Extra 7 1/2 2005
8 september 2008? Wat vliegt de tijd alweer. Het is trouwens mijn vierde bericht. De eerste drie waren een opklaring over Don Rosa (3), een bijdenhandte opmekring (2) en dit:
Duckfan van Down Under schreef:Ergens tussen pocket 100 en 130 van serie 3 moet Donald Duck het fileprobleem op te lossen. Hij zit in de file en wordt helemaal gek. Dan zegt hij een joekel van een fout: ''Kvakkerak!'' (Deens). Weet iemand welke pocket dit is? Het is op bladzijde 160.

Een maand later had ik de pocket gevonden. En zo is het allemaal begonnen...
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » ma aug 29, 2011 4:18 pm

1. Wat heb je allemaal geleerd?

Ui heeft geleerd, dat het leren nooit ophoudt! (huil huil)

2. Hoe kwam je op mcdrake?

Door te zijn bedacht door Daniel73. (snotter)

3. wat trok je aan om uiteindelijk lid te worden?

De consumenten staan centraal en niet de producenten. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm


Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten