Minderjarigen vragen om geheimhouding

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Dubbelduck » do aug 25, 2011 5:09 pm

Laten ik even één misverstand ophelderen: NIET alle informatie die ik van Ferdi krijg, plaats ik hier op McDrake. Ui stelt dat dat wel zo is, maar dat is dus niet zo.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ui » do aug 25, 2011 5:40 pm

Dubbelduck schreef:Laten ik even één misverstand ophelderen: NIET alle informatie die ik van Ferdi krijg, plaats ik hier op McDrake. Ui stelt dat dat wel zo is, maar dat is dus niet zo.

Nee, Ui heeft niet gesteld dat al die informatie op McDrake komt. Er is ook Inducks.

Of bedoel je, dat je daar bovenop ook informatie krijgt, die niet bij McDrake én niet bij Inducks bekend is? Wat een bijzondere band zou je dan hebben met Ferdi. Saampjes geheimpjes delen. Gezellig! Knus, hoor! (snik)

Wat vind je nou eigenlijk zelf van het geheimzinnige gedoe? Enerzijds is je inzet inderdaad heel aardig, anderzijds zit je zichtbaar te genieten van de speciale aandacht van Ferdi. Je laat een wig slaan tussen jou en je leeftijdgenoten, om achter een stel stiekeme werknemers van Sanoma aan te lopen, die jou hun administratieve klusjes laten doen. Leuk, zo'n vriendje dat dingen weet die zijn vriendjes niet mogen weten. Je lijkt er nog trots op, ook. Zie daar, het lievelingetje van Ferdi de Snoepjesmeneer. Wat zitten ze saampjes in elkanders oren te fluisteren, daar in de bosjes? Dat gaat ons, gewone fans, natuurlijk niets aan.

Waarom ga jij niet gewoon openlijk om met je leeftijdgenoten, in plaats van achter Ferdi en andere geheimzinnige, volwassen kerels aan te lopen? Het zal Ferdi een rotzorg zijn, of jij je leeftijdgenoten van je vervreemdt met die enge spelletjes van hem.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Dubbelduck » do aug 25, 2011 5:48 pm

Ui schreef:Wat vind je nou eigenlijk zelf van het geheimzinnige gedoe?

Ik vind dat je ontzettend overdrijft.

Ui schreef:Je laat een wig slaan tussen jou en je leeftijdgenoten, om achter een stel stiekeme werknemers van Sanoma aan te lopen, die jou hun administratieve klusjes laten doen.

Laten doen? Je denkt dat ze mij hebben benaderd om aan Inducks te beginnen ofzo? Of dat ze mij hebben gebeld of dat ik met Inducks wilde beginnen. Nee, daar is niets van waar. Ik ben zélf in 2008 met Inducks begonnen. Ik ben via Inducks wel in contact gekomen met Ferdi, ja, maar Inducks was éérst.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor MatroosDuck » do aug 25, 2011 6:09 pm

http://www.gluckauf.nl/Hendrik,slot.JPG

EDIT: img-tags omgezet naar url-tags
Laatst bijgewerkt door MatroosDuck op do aug 25, 2011 6:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor Ui » do aug 25, 2011 6:28 pm

Dubbelduck schreef:Ik vind dat je ontzettend overdrijft.

Dat heb je dan aan het geheimzinnige gedoe te danken. Ook dat van jezelf. (snik)
En voor de duidelijkheid: het voorval in zomer 2006 is helaas allesbehalve overdreven.

Dubbelduck schreef:
Ui schreef:Je laat een wig slaan tussen jou en je leeftijdgenoten, om achter een stel stiekeme werknemers van Sanoma aan te lopen, die jou hun administratieve klusjes laten doen.

Laten doen? Je denkt dat ze mij hebben benaderd om aan Inducks te beginnen ofzo? Of dat ze mij hebben gebeld of dat ik met Inducks wilde beginnen. Nee, daar is niets van waar. Ik ben zélf in 2008 met Inducks begonnen. Ik ben via Inducks wel in contact gekomen met Ferdi, ja, maar Inducks was éérst.

Men kan ook een klus laten doen door iemand die zich daarvoor aanmeldt. En Ui bedoelt "laten" zoals in "toelaten", dus zonder opdracht.

Dat je als je ongeveer 13-jarige begint bij Inducks en je er laat meeslepen in geheimzinnigheid en bedrijfsbelangen, dat is gewoon zonde. Ui kan zich niet voorstellen, dat je daar lid van Inducks voor bent geworden. Geheimzinnig bij zo'n Ferdi in de struiken zitten, terwijl je leeftijdgenoten op afstand gehouden worden. Ui vindt het ongezond.

Je zou ook tegen Ferdi en Oom Thom kunnen zeggen dat je graag wilt indexen, maar dat je gewoon, principieel geen zin hebt in geheimzinnig en verboden gedoe. Misschien ben je de eerste Induckser die dat stelt, maar de jeugd heeft de toekomst. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do aug 25, 2011 6:41 pm

Ui schreef:Enerzijds is je inzet inderdaad heel aardig, anderzijds zit je zichtbaar te genieten van de speciale aandacht van Ferdi.

Geef me een citaat waaruit blijkt dat Dubbelduck "zichtbaar zit te genieten van de speciale aandacht van Ferdi".
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » do aug 25, 2011 7:11 pm

verklaar u nader ui

En leg dan ook maar eens uit wat er in zomer 2006 is gebeurd?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » do aug 25, 2011 7:41 pm

Duckfan van Down Under schreef:Geef me een citaat waaruit blijkt dat Dubbelduck "zichtbaar zit te genieten van de speciale aandacht van Ferdi".

Vooruit dan maar. Daar gaan we dan. (snotter)

2011-08-15 16:11:51, Dubbelduck schreef:
De Zwarte Schim schreef:nee dit keer is de zwarte schim je te slim af! ik zei toch al dat ik de hele wereld zou veroveren!

Mocht je willen ;)

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=43572#p43572

2011-08-15 16:23:31, Dubbelduck schreef:
De Zwarte Schim schreef:maar het is wel waar!!

Zelfs als dat waar is, ben je me nog niet te slim af ;)

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=43574#p43574

Lachebek, lachebek. En daarbij is het genieten ook zichtbaar aan het doorgeven van de informatie aan de gewone mensen.

Over die discussie. Dubbelduck stelt even later een vraag aan De Zwarte Schim, waarna de Schim ineens angstvallig vertelt over een zwijgbelofte.

2011-08-15 16:40:13, Dubbelduck schreef:
De Zwarte Schim schreef:maar ik kom er nog wel achter =D

Waar kom je achter? Je bent niet helemaal duidelijk.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=43580#p43580

2011-08-15 21:22:49, De Zwarte Schim schreef:ik heb diegene beloofd dat ik daar verder niet op in zal gaan.
want hij stuurde een mailtje.

Maar ik heb het niet via mcdrake.nl gehoord en hiermee stop ik, anders ga ik te ver

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=43596#p43596

Je kunt zien, hoe de stiekeme bemoeienis van de Snoepjesmeneer in de struiken, de discussie beïnvloedt. Ineens is men bang dat men "te ver" gaat. Ineens slaat de sfeer om in iets duisters. Hoe zou het komen? Er zit een Sanoma-souffleur in de bosjes!

Ferdi past op uw kindertjes. Praat uw kind? Ferdi leert het te zwijgen. Is uw kind open? Ferdi leert het geheimzinnig te zijn. Gaat uw kind om met leeftijdgenoten? Ferdi bemoeit zich ermee. Gratis, stiekem en ongevraagd. (snotter)

De Zwarte Schim schreef:En leg dan ook maar eens uit wat er in zomer 2006 is gebeurd?

Dat heeft Ui meerdere malen verteld in dit topic, maar misschien niet duidelijk genoeg? Een Disney-tekenaar werd in 2006 door de rechter veroordeeld voor sexuele intimidatie via internet. Toen Oom Thom ernaar werd gevraagd, distantieerde hij zich van de leeftijd die de minderjarige meisjes hadden. (Het zou gaan om drie meisjes van 15 en 16 jaar.) De tekenaar werd in bescherming genomen. Zelfs de rechter werd afgekraakt, door een Disney-medewerker in privé. McDuck werd door Disney-medewerkers onder druk gezet om de berichtgeving over deze zaak te verhinderen. Als er toen niet een enorm protest was gekomen, was deze actie gelukt. Aanvankelijk werd een Induckser aangesteld als interim-beheerder, die loyaal verwijderde wat zelfs uit de krant werd geciteerd. Maar deze actie faalde, McDuck ging ten onder en toen kwam McDrake.
Ui wil best meer over deze zaak vertellen, bijvoorbeeld door te herhalen wie die tekenaar precies is, maar de waarschuwing is wel duidelijk zo. Of niet?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » do aug 25, 2011 8:00 pm

Ui schreef:Lachebek, lachebek. En daarbij is het genieten ook zichtbaar aan het doorgeven van de informatie aan de gewone mensen.

Over die discussie. Dubbelduck stelt even later een vraag aan De Zwarte Schim, waarna de Schim ineens angstvallig vertelt over een zwijgbelofte.

Hoi Hans,

Was het echt nodig om Dubbelduck aan te vallen op McDrake? Hij is zo aardig om informatie met jullie op McDrake te delen. Fijn, toch?

Gr Ferdi
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » do aug 25, 2011 8:48 pm

Was het echt nodig om Dubbelduck aan te vallen op McDrake? Hij is zo aardig om informatie met jullie op McDrake te delen. Fijn, toch?

Waar heb je Dubbelduck dan aangevallen, volgens Ferdi? Heeft Ui iets gemist? Jullie hadden een komisch getinte discussie in topic 'Pocket 189', totdat Ferdi zich er heimelijk mee bemoeide. En die bemoeienis kan uit eigenbelang zijn, omdat de discussie ging over Ferdi als geheime, anonieme informant.
Is vragen aan Dubbelduck of het gaat om Ferdi, een aanval op Dubbelduck? Ui kan het niet volgen.

Ferdi maakt een onderscheid tussen enerzijds een (volgens hem) aanvallende minderjarige, die niets krijgt, en een aardige minderjarige, met wie hij geheimen deelt.
Dat je voor zo'n vent opkomt, die je zo negatief benadert in privé. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » do aug 25, 2011 9:19 pm

je hebt wel een beetje gelijk.

het is niet helemaal eerlijk om de gegevens alleen met dubbelduck te delen, alleen omdat hij ze indext.

we mogen geen informatie verstrekken aan mensen buiten het bedrijf.

En dan vraag iik het een keer aardig, en dan krijg ik niks
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Bruno » vr aug 26, 2011 4:06 am

Hee Ui, sexuele is tegenwoordig met ks. En ik snap nog steeds niet wat dat nou opeens weer hiermee te maken heeft.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » vr aug 26, 2011 11:42 am

De Zwarte Schim schreef:het is niet helemaal eerlijk om de gegevens alleen met dubbelduck te delen, alleen omdat hij ze indext.

"Dubbelduck krijgt de indelingen wel van me, omdat hij ze indext op Inducks."
Wie de gegevens niet heeft, kan ze ook niet indexen.

"De informatie van de aankomende pockets krijgen we van Egmont (de Deense uitgaver) waar ze worden samengesteld. Die informatie mag ik alleen niet delen met mensen van buiten het bedrijf."
Hoe valt dit te rijmen? Ui ziet de volgende uiteenlopende mogelijkheden:
- de indexer is geen mens
- de indexer werkt binnen Sanoma
- de regel wordt willekeurig toegepast, wanneer het Ferdi zo uitkomt

Ui gaat voor de laatste. (snik)

De Zwarte Schim schreef:En dan vraag iik het een keer aardig, en dan krijg ik niks

De gegevensoverdracht draait niet om aardig zijn alleen. Ferdi zit er gewoon voor zijn werk. Zou de indexer zich niet uitsloven, dan was het contact er niet.

Bruno schreef:sexuele is tegenwoordig met ks. En ik snap nog steeds niet wat dat nou opeens weer hiermee te maken heeft.

De Roepredactie heeft zich in zomer 2006 gedistantieerd van minderjarigen van 15 en 16, nadat een van de Nederlandse freelance tekenaars door de rechter is veroordeeld voor wangedrag jegens minderjarigen van die leeftijd. Die uitvlucht laat een bepaalde mentaliteit zien. Mocht een minderjarige schade oplopen, dan denkt de Roepredactie blijkbaar in eerste instantie aan zichzelf.
Oom Thom is vorig jaar benaderd over dat voorval en zijn uitlating erover. Mocht hij in 2006 verkeerd geciteerd zijn in de krant, dan heeft hij niet de mogelijkheid gegrepen om alsnog een goede verklaring te geven. Hij sloeg het onderwerp over.
Mensen hoeven dus niet te verwachten dat het wel goed zit, als een medewerker zich op geheimzinnige wijze onder minderjarigen begeeft. De Roepredactie heeft dat vertrouwen helaas verspeeld.

Ook op seksueel gebied is er een link met 2006. Toen onlangs van Ferdi (in zijn functie als redacteur) een openbaar, pikant bericht aan Kim Holland werd geciteerd op McDrake, loog hij dat het om een privé-bericht ging. Boodschapper Ui heeft dus blijkbaar Ferdi's account gehackt. Bij de veroordeelde Disney-tekenaar in 2006, werd door een superloyale, alleswetende scenarist een raar verhaal verteld over hackers die bij die tekenaar zou hebben ingebroken en de wachtwoorden gestolen. Alsof zo'n verhaal alles zou verklaren en de rechter blijkbaar een onschuldige heeft veroordeeld. Een andere tekenaar schreef in privé (aan Ui) over een onterechte veroordeling. Dus men distantieerde zich zelfs van de rechter. Men speelde voor eigen rechter en plaatste de veroordeelde in een slachtofferrol. Afgaande op deze verklaring zit dus niet die tekenaar fout, maar heeft het Nederlandse justitiële apparaat een grove dwaling begaan. Ja, als Disney-medewerker mag je zo'n gevoelig liggende beschuldiging blijkbaar verspreiden. Zelfs de Nederlandse rechtstaat krijgt er van langs als een Disney-medewerker wordt veroordeeld.
Met zijn leugen heeft Ferdi bewezen, dat in een kleine vijf jaar nog weinig lijkt te zijn veranderd. Wordt men geconfronteerd met iets waar men vanaf wil zijn, dan gaat men desnoods zitten liegen.

Het is maar dat men het weet. (snotter) Ui vertelt ook liever wat leuks in plaats van deze narigheid. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. En wie zulke werknemers gaat beschermen weet dat men daarmee de indruk kan wekken, dat men hun huichelachtige mentaliteit verdedigt.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Minderjarigen vragen om geheimhouding

Berichtdoor Koen » di okt 23, 2012 4:09 pm

Poeh,eindelijk is al lang niemand meer actief op dit topic.Dat was stap 1.En stap 2 is sluiten,want ik erger me dood aan dit topic.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Minderjarigen vragen om geheimhouding

Berichtdoor MatroosDuck » di okt 23, 2012 6:07 pm

Koen schreef:Poeh,eindelijk is al lang niemand meer actief op dit topic.Dat was stap 1.En stap 2 is sluiten,want ik erger me dood aan dit topic.



Koekje!
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron