Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil ops

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor Ui » za feb 02, 2013 1:58 am

Little Helper schreef:Ik ben gelukkig niet de enige die aan banden ligt, aangezien Ui al 3324 posts aan het snotteren is.

Aan banden? Als je je tranen kunt laten stromen? (snif)

Little Helper schreef:is Ui eigenlijk depressief geworden omdat hij overal bij moest snotteren?

Je kunt toch ook huilen van blijdschap? (huil huil)

Oom Paspasu schreef:Ui is, denk ik, gewoon een beetje verkouden.

Was dat maar waar. Ui bevat veel vitamines. Ui kan nooit eens een dagje ziek zijn. (snotter) (snik)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ui_%28plant%29#Inhoudsstoffen
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor Oom Paspasu » za feb 02, 2013 2:01 am

Ik lees verder:
Ziekten en beschadigingen

De belangrijkste schimmelziekten zijn koprot (Botrytis aclada) en Botrytis-bladvlekkenziekte (Botrytis squamosa). Vooral bladvlekkenziekte kan het loof zo ernstig aantasten dat de opbrengst en de kwaliteit sterk achteruitgaan. Verder kunnen in de grond aanwezige aaltjes en besmetting van de grond met sclerotiën van witrot (Sclerotium cepivorum) een ernstige bedreiging voor het gewas vormen.
Ui kan ook aangetast worden door de maden van de uienvlieg. Deze vlieg legt haar eieren bij de voet van de groeiende ui.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor Ui » za feb 02, 2013 2:20 am

Schimmelziekten? Koprot? Bladvlekkenziekte? De opbrengst en de kwaliteit sterk achteruit? (snotter) In de grond aanwezige aaltjes?! Witrot? Maden van de uienvlieg?! (huil huil)

Nou, wat zei Ui? Waar zie jij iets staan over verkoudheid? (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor Little Helper » za feb 02, 2013 1:52 pm

Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:Ui is, denk ik, gewoon een beetje verkouden.

Was dat maar waar. Ui bevat veel vitamines. Ui kan nooit eens een dagje ziek zijn. (snotter) (snik)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ui_%28plant%29#Inhoudsstoffen

Ui schreef:Schimmelziekten? Koprot? Bladvlekkenziekte? De opbrengst en de kwaliteit sterk achteruit? (snotter) In de grond aanwezige aaltjes?! Witrot? Maden van de uienvlieg?! (huil huil)

Nou, wat zei Ui? Waar zie jij iets staan over verkoudheid? (snif)


Bzz bzbzzz Bzz
(Ui zei dat Ui nooit eens een dagje ziek is. Dat is niet gelimiteerd tot verkoudheid)
Laatst bijgewerkt door admin op ma feb 04, 2013 4:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: bbcode gecorrigeerd
Fan of Gottfredson, Taliaferro, Barks, Gulbransson,
Avatar gebruiker
Little Helper
Member
 
Berichten: 74
Geregistreerd: za jan 26, 2013 3:27 am
Woonplaats: Gyro Gearloose's workshop

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor Oom Paspasu » za feb 02, 2013 6:23 pm

Een van de symptomen van koprot (Botrytis aclada) is verkoudheid. Ik wens Ui beterschap en ik hoop dat hij er binnenkort zo uitziet:
Afbeelding
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor Koen » za feb 02, 2013 7:33 pm

:)
Op sommige profielen staat bij ''laatst bezocht'' een streepje. Zoals bij Appie Aap: memberlist.php?mode=viewprofile&u=1436
Weet iemand wat dit betekent?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor Ui » zo feb 03, 2013 3:38 pm

Little Helper schreef:Bzz bzbzzz Bzz
(Ui zei dat Ui nooit eens een dagje ziek is. Dat is niet gelimiteerd tot verkoudheid)

Bemoei je d'r niet mee! Fijne "Kleine Helper" ben jij! (huil huil)

Oom Paspasu schreef:Een van de symptomen van koprot (Botrytis aclada) is verkoudheid.

Je moet niet alles geloven wat je leest. Haha! (snif)

Oom Paspasu schreef:Ik wens Ui beterschap

Dank! Maar Ui is helemaal niet ziek! Ui is zo gezond als een vis! Echt waar! (snotter)

Oom Paspasu schreef:en ik hoop dat hij er binnenkort zo uitziet:
http://www.vectorstock.com/i/composite/72,89/onion-vector-907289.jpg

Die heeft duidelijk een klap van de molen gehad. Ui ziet een lege blik in de ogen, alsof het lachen niet in verband staat met het bewustzijn.
Waarmee Ui maar wil zeggen: lachen is voor de dommen. Haha! (snik)

Koen schreef:Op sommige profielen staat bij ''laatst bezocht'' een streepje. Zoals bij Appie Aap: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/memberlist.php?mode=viewprofile&u=1436
Weet iemand wat dit betekent?

Misschien heeft hij sinds de nieuwe forumsoftware niet gereageerd? Misschien wordt met "laatst bezocht" de recentste reactie bedoelt?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor Koen » vr feb 15, 2013 11:43 am

Zou admin het misverstand in het topic ''Donald Duck Vriendenboekje'' (viewtopic.php?f=7&t=1968) willen verwijderen?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor Oom Paspasu » vr feb 15, 2013 2:13 pm

Je kan admin altijd iets te kennen geven door op de "meld dit bericht"-knop te klikken.

Sorry, Koen, voor het gestalk en hetgeen ik hiermee uitlokte. Sorry, admin, voor alle overlast.
Beertje schreef:Maar Koen hoeft echt niet bang te worden.

Alsof inbraak het enige erge is dat je kan overkomen! Je identiteit kan gestolen worden.
In principe zijn leden van McDrake anoniem. Het is een soort bagisme, waarbij men oog heeft voor wat men zegt en niet bevooroordeeld is door wie het zegt of hoe degene eruit ziet. Natuurlijk, wanneer je dagelijks met een aantal mensen op het forum contact hebt, raak je benieuwd naar elkaar. In de echte wereld ken je ook de mensen met wie je omgaat, zo vreemd is dat niet. Het probleem zit 'm erin dat alles wat je hier zegt, niet vervliegt als uitgesproken woorden, maar nog heel lang nagelezen kan worden (hopelijk blijft McDrake nog héél lang bestaan). Wil je later nog herinnerd worden aan wat je als klein kind onbezonnen op McDrake zei? Misschien krijg je later wel nooit een baan, omdat alle werkgevers dol zijn op Don Rosa's Dagobert. Misschien is jouw McDrake-identiteit wel heel anders dan hoe je in het echte leven bent en wil je deze liever gescheiden van elkaar houden. Dat je je naam noemt, laat zien dat je daar niet mee zit. Het is allemaal ook niet direct een ramp, maar denk wel na voordat je iets "voor den eeuwigheid" op internet zet.
En Beertje zal nog wel ondervinden hoe vervelend het is wanneer iemand de persoon achter het anonieme lid kent.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor Beertje » vr feb 15, 2013 7:14 pm

Oom Paspasu schreef:En Beertje zal nog wel ondervinden hoe vervelend het is wanneer iemand de persoon achter het anonieme lid kent.


Wat bedoelt Oom Paspasu met die laatste zin? ::shock: Is hij iets van plan soms?
Laatst bijgewerkt door Beertje op vr feb 15, 2013 7:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Beertje
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: ma feb 11, 2013 2:25 am
Woonplaats: meerdere

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor Little Helper » vr feb 15, 2013 7:31 pm

Beertje, je kon ook alleen de laatste zin quoten. Dit geeft valse verwachtingen
Fan of Gottfredson, Taliaferro, Barks, Gulbransson,
Avatar gebruiker
Little Helper
Member
 
Berichten: 74
Geregistreerd: za jan 26, 2013 3:27 am
Woonplaats: Gyro Gearloose's workshop

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor Beertje » vr feb 15, 2013 7:34 pm

Little Helper schreef:Beertje, je kon ook alleen de laatste zin quoten. Dit geeft valse verwachtingen

Sorry, ik heb het veranderd, dankjewel voor de suggestie!
Avatar gebruiker
Beertje
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: ma feb 11, 2013 2:25 am
Woonplaats: meerdere

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor admin » zo maart 03, 2013 5:08 pm

Koen schreef:Zou admin het misverstand in het topic ''Donald Duck Vriendenboekje'' (viewtopic.php?f=7&t=1968) willen verwijderen?

Alleen onder protest. Het topic is moedwillig vervuild met berichten waarvan de schrijvers weten dat deze off-topic zijn. De hardnekkige traditie van ik-ben-off-topic-maar-dat-ruimt-admin-straks-wel-op moet eens een keer stoppen. Bezoekers beseffen blijkbaar niet, hoe vervelend het is om een moedwillig gemaakte bende op te ruimen. Alsof iemand iets voor je voeten deponeert en zegt: "Ruim jij dat eens op." Wat denken jullie wel.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor Koen » zo maart 03, 2013 5:18 pm

Sorry,hoor! :mad: Ik dacht dat admin neutraal was,maar nee hoor. Is het misschien een goed idee om een topic op te richten over wie de nieuwe admin moet zijn? De oude is namelijk nogal verbitterd.

Dit komt misschien wat bot en/of brutaal over,maar naar mijn weten ging ik helemaal niet off-topic,maar ik vraag het wel. Je doet nu alsof de mensen die off-topic gingen aan jou vroegen of je het wil verwijderen. ''Wat denk jullie wel'',leuke admin hebben we hier op McDrake! :rolleyes:
Opmerkelijk is trouwens dat het toch hebt verwijderd. Als je telkens het wel blijft doen,''admin'',houdt het nooit op. Of krijg ik nu de verbitterde admin weer op me af omdat ik me met zijn zaakjes ga bemoeien?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Algemene McDrake-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil

Berichtdoor admin » zo maart 03, 2013 5:31 pm

Koen schreef:Je doet nu alsof de mensen die off-topic gingen aan jou vroegen of je het wil verwijderen. ''Wat denk jullie wel'',leuke admin hebben we hier op McDrake! :rolleyes:

In enkele van die berichten, die nu verwijderd zijn, werd reeds gesproken over wat admin ervan zou kunnen verwijderen. Men hield tijdens het schrijven reeds rekening met een schoonmaakactie. ("(Natuurlijk mag admin dit bericht ook verwijderen.)") ("Maargoed, admin moet dit morgen inderdaad maar allemaal verwijderen :) .") Deze gang van zaken is brutaal en garandeert vroeg of laat een verbitterde admin.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten