Papegaaien, het napraten van forumleden

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Papegaaien, het napraten van forumleden

Berichtdoor DD » ma nov 19, 2012 8:43 pm

[Discussie naar aanleiding van een inmiddels verwijderd misverstand, dat Thom Roep lid zou zijn van dit forumboard. Deze discussie is afkomstig uit het topic 'Thom Roep met pensioen?'. -admin]

MatroosDuck schreef:Haha, maar ik denk dat de meeste grotemond McDrakers zich nu wel gedeisd houden. Ui in deze hoek, Karel in de andere...


De enige "grotemond" hier is Ui. En heel duidelijk heeft hij hier een reden voor. Hij is ook geen kind maar in de 40 en weet waar hij het over heeft (terecht of onterecht is nu even niet van belang hoewel hij naar mijn mening onterecht praat over de redactie). De rest (incl. jijzelf) zijn meelopers en kinderen van een jaar of tien die totaal niet weten waar ze over praten en maar een beetje papegaaien. Als Ui tenslotte in de sloot springt doen zij dat ook. En Thom Roep is nog geen 10 minuten online of iedereen praat plotseling op een mildere manier en beeft als een rietje. Ik denk dat als hij wil, hij Ui zijn volgers zo onder de duim kan houden. Weg Ui zijn maandenlange werk tegen "de dictator" ^_^
Laatst bijgewerkt door admin op zo nov 25, 2012 8:37 am, in totaal 6 keer bewerkt.
Reden: titel gewijzigd. was 'Re: Thom Roep met pensioen?'. opmerking toegevoegd. (datum van citaat is "ma nov 19, 2012 7:33 pm", tien minuten eerder.)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor MatroosDuck » ma nov 19, 2012 8:45 pm

DD schreef:
MatroosDuck schreef:Haha, maar ik denk dat de meeste grotemond McDrakers zich nu wel gedeisd houden. Ui in deze hoek, Karel in de andere...


De enige "grotemond" hier is Ui. En heel duidelijk heeft hij hier een reden voor. Hij is ook geen kind maar in de 40 en weet waar hij het over heeft (terecht of onterecht is nu even niet van belang hoewel hij naar mijn mening onterecht praat over de redactie). De rest (incl. jijzelf) zijn meelopers en kinderen van een jaar of tien die totaal niet weten waar ze over praten en maar een beetje papegaaien. Als Ui tenslotte in de sloot springt doen zij dat ook. En Thom Roep is nog geen 10 minuten online of iedereen praat plotseling op een mildere manier en beeft als een rietje. Ik denk dat als hij wil, hij Ui zijn volgers zo onder de duim kan houden. Weg Ui zijn maandenlange werk tegen "de dictator" ^_^


DD,je zegt dus nu ook dat jij een meelopers bent, die niet weet waar ze over praten en mee papegaaien. Maar we snappen je punt, laten we maar weggaan van McDrake. Toch leden zat.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor DD » ma nov 19, 2012 8:49 pm

MatroosDuck schreef:DD,je zegt dus nu ook dat jij een meelopers bent, die niet weet waar ze over praten en mee papegaaien.

Snap niet waar je het over hebt. Hoe kan ik een meeloper van Ui zijn als ik zijn mening niet deel/napraat/papegaai? :)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor Duck » ma nov 19, 2012 8:49 pm

MatroosDuck schreef:

DD,je zegt dus nu ook dat jij een meelopers bent, die niet weet waar ze over praten en mee papegaaien. Maar we snappen je punt, laten we maar weggaan van McDrake. Toch leden zat.

DD is dacht ik toch echt volwassen en niet zoals hij zelf zegt over jou "een kind van een jaar of tien".
Ik moet trouwens wel eerlijk zijn dat ik mezelf niet zo'n meeloper met Ui vind (hoor je als je over 3 maanden 15 bent eigenlijk ook nog tot de groep "een kind van een jaar of tien"?), maar dat is alleen mijn mening, als iemand het er niet mee eens is mag hij het best zeggen.
Laatst bijgewerkt door admin op za nov 24, 2012 6:25 am, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: ingekort. verwijzing naar misverstand verwijderd
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor MatroosDuck » ma nov 19, 2012 8:50 pm

DD schreef:
MatroosDuck schreef:DD,je zegt dus nu ook dat jij een meelopers bent, die niet weet waar ze over praten en mee papegaaien.

Snap niet waar je het over hebt. Hoe kan ik een meeloper van Ui zijn als ik zijn mening niet deel/napraat/papegaai? :)


Je zegt dat iedereen op Ui na, een meeloper is. Vergeet je je zelf niet? En ik praat Ui ook niet na hoor. Dat maak jij er van.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor MatroosDuck » ma nov 19, 2012 8:50 pm

Duck schreef:
MatroosDuck schreef:

DD,je zegt dus nu ook dat jij een meelopers bent, die niet weet waar ze over praten en mee papegaaien. Maar we snappen je punt, laten we maar weggaan van McDrake. Toch leden zat.

DD is dacht ik toch echt volwassen en niet zoals hij zelf zegt over jou "een kind van een jaar of tien".
Ik moet trouwens wel eerlijk zijn dat ik mezelf niet zo'n meeloper met Ui vind (hoor je als je over 3 maanden 15 bent ook nog tot de groep "een kind van een jaar of tien"), maar dat is alleen mijn mening, als iemand het er niet mee eens is mag hij het best zeggen.


Ik ben 13 en hoor dus ook bij de doelgroep 'een kind van een jaar of tien'. Want iedereen rond een jaar of tien is een papegaai, volgens DD.
Laatst bijgewerkt door admin op za nov 24, 2012 6:25 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: citaat ingekort
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor DD » ma nov 19, 2012 8:55 pm

MatroosDuck schreef:
Je zegt dat iedereen op Ui na, een meeloper is. Vergeet je je zelf niet? En ik praat Ui ook niet na hoor. Dat maak jij er van.

Correctie: Iedereen dat Ui napraat (op Ui na natuurlijk :) ) is een meeloper en dat is gewoon een feit. Dat Ui iets tegen Thom Roep heeft komt echt niet alleen maar door sullige karakters als Diederik en Otto. Er zit veel meer achter en hij heeft zijn eigen (misschien wel privé) redenen. En jullie volgen hem, gelovend dat het om die karakters en misschien wat andere onzinnige redenen gaat, zonder er bij na te denken :)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor MatroosDuck » ma nov 19, 2012 8:56 pm

DD schreef:
MatroosDuck schreef:
Je zegt dat iedereen op Ui na, een meeloper is. Vergeet je je zelf niet? En ik praat Ui ook niet na hoor. Dat maak jij er van.

Correctie: Iedereen dat Ui napraat (op Ui na natuurlijk :) ) is een meeloper en dat is gewoon een feit. Dat Ui iets tegen Thom Roep heeft komt echt niet alleen maar door sullige karakters als Diederik en Otto. Er zit veel meer achter en hij heeft zijn eigen (misschien wel privé) redenen. En jullie volgen hem, gelovend dat het om die karakters en misschien wat andere onzinnige redenen gaat, zonder er bij na te denken :)


Ik práát Ui niet na. Ik vind Thom Roep gewoon onredelijk, als ik zo zijn berichten lees. Maar laten we deze discussie nu maar stoppen, anders komen hier nog 40 paginas na met een zinlose discussie tussen DD en mij.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor Karel » ma nov 19, 2012 8:57 pm

DD schreef:
MatroosDuck schreef:
Je zegt dat iedereen op Ui na, een meeloper is. Vergeet je je zelf niet? En ik praat Ui ook niet na hoor. Dat maak jij er van.

Correctie: Iedereen dat Ui napraat (op Ui na natuurlijk :) ) is een meeloper en dat is gewoon een feit. Dat Ui iets tegen Thom Roep heeft komt echt niet alleen maar door sullige karakters als Diederik en Otto. Er zit veel meer achter en hij heeft zijn eigen (misschien wel privé) redenen. En jullie volgen hem, gelovend dat het om die karakters en misschien wat andere onzinnige redenen gaat, zonder er bij na te denken :)

Ik kan hem dan misschien wel "volgen", maar ik ben wel degene die pas geleden een brief naar Thom Roep stuurde. Ik doe dus meer dan dat "volgen"!
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor DD » ma nov 19, 2012 8:57 pm

MatroosDuck schreef:Ik ben 13 en hoor dus ook bij de doelgroep 'een kind van een jaar of tien'. Want iedereen rond een jaar of tien is een papegaai, volgens DD.

Fout. Ik kan zo een aantal namen opnoemen hier die "rond een jaar of tien" of liever gezegd tussen tien en twintig zijn en toch absoluut geen meelopers zijn maar hun gezond verstand gebruiken en hun eigen mening en persoonlijkheid hebben.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor DD » ma nov 19, 2012 9:07 pm

Karel schreef:
DD schreef:
MatroosDuck schreef:
Je zegt dat iedereen op Ui na, een meeloper is. Vergeet je je zelf niet? En ik praat Ui ook niet na hoor. Dat maak jij er van.

Correctie: Iedereen dat Ui napraat (op Ui na natuurlijk :) ) is een meeloper en dat is gewoon een feit. Dat Ui iets tegen Thom Roep heeft komt echt niet alleen maar door sullige karakters als Diederik en Otto. Er zit veel meer achter en hij heeft zijn eigen (misschien wel privé) redenen. En jullie volgen hem, gelovend dat het om die karakters en misschien wat andere onzinnige redenen gaat, zonder er bij na te denken :)

Ik kan hem dan misschien wel "volgen", maar ik ben wel degene die pas geleden een brief naar Thom Roep stuurde. Ik doe dus meer dan dat "volgen"!

In werkelijkheid heb jij die brief voor Ui gestuurd en hem een dienst bewezen zonder dat je het zelf weet. Eigenlijk volg je hem zodanig dat je zijn vuile werk opknapt. Ui weet jou en vele anderen hier zo te sturen dat ze precies doen en denken wat hij wil zonder het letterlijk van ze te vragen. Ui is slim en weet precies hoe kinderbreintjes te kneden tot het de vorm krijgt waar hij op uit is.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor Karel » ma nov 19, 2012 9:11 pm

Het lijkt wel of je hem vergelijkt met Rosa. Maar goed ga verder met deze discussie, want ik zit te genieten!
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor Duck » ma nov 19, 2012 9:14 pm

Karel schreef:
Koen schreef:Ik zie hem al roepen:" Viva Paperoga! FUORI CON PAPERINO!* :lol: :lol:

(*Leve Diederik! Weg met Donald Duck!)

Zo, aan jouw kreten te horen woon jij ook ergens in het oerwoud bij een inheemse stam!

Ligt er een oerwoud in Italie dan? ;)
Dit is gewoon modern Italiaans,dus als je dit schreeuwend door Rome/Turijn/Milaan/andere Italiaanse stad gaat lopen zullen ze je echt wel verstaan, daarvoor hoef je echt niet naar Afrika of de Amazone ;) !
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor Ui » ma nov 19, 2012 9:47 pm

DD schreef:En Thom Roep is nog geen 10 minuten online of iedereen praat plotseling op een mildere manier en beeft als een rietje. Ik denk dat als hij wil, hij Ui zijn volgers zo onder de duim kan houden. Weg Ui zijn maandenlange werk tegen "de dictator" ^_^

Maandenlange werk weg? Als Roep zich mengt in een discussie tussen lezers? Als hij even uit zijn hoge, ivoren toren gekomen is?

Jij zet Roep nu neer als iemand die met een kort, weinigzeggend bericht, de jeugd onder de duim kan houden. Ui kan jou nu neerzetten als een verzamelaar die zijn kans schoon ziet om te scoren bij de Roepredactie. Wie weet, wat het je oplevert aan cadeaus.
Zullen we de drogredeneringen achterwege laten?

DD schreef:Dat Ui iets tegen Thom Roep heeft komt echt niet alleen maar door sullige karakters als Diederik en Otto. Er zit veel meer achter en hij heeft zijn eigen (misschien wel privé) redenen. En jullie volgen hem, gelovend dat het om die karakters en misschien wat andere onzinnige redenen gaat, zonder er bij na te denken :)

Het gaat inderdaad om meer dan alleen Otto en Diederik. Zie Ui's vorige bericht, waarin staat:
(citaat)
Heb je het artikel van het 'Hoogtepunten'-album gelezen? Roep zit daar zichzelf op de borst te kloppen, ten koste van mensen die eerder dan hem werkten voor het Weekblad. Zo noemt hij hun werk een "simpele appel en een peer", en dat van zichzelf een "rijkvoorziene fruitmand". Zoiets doe je niet, als je een beetje collegiaal bent.
Roep kan personages weigeren omdat hij ze onwelkom, irritant en kinderachtig vindt; hij kan zijn eigen strips promoten via de naam van het Weekblad; hij kan namen van zijn medewerkers weglaten in Weekblad; en hij kan een trap uitdelen naar vroegere collega's en vroegere tekenaars. Is het dan een vervelende vent? Welnee, "er moet meer achter zitten".
(/citaat)


Het motief van Ui is de wereldverbeteraar uithangen. Niets meer, en niets minder. Ook al is het dom of zelfs achterlijk, om de wereldverbeteraar uit te hangen. (snik)

DD schreef:[aan Karel] In werkelijkheid heb jij die brief voor Ui gestuurd en hem een dienst bewezen zonder dat je het zelf weet. Eigenlijk volg je hem zodanig dat je zijn vuile werk opknapt. Ui weet jou en vele anderen hier zo te sturen dat ze precies doen en denken wat hij wil zonder het letterlijk van ze te vragen. Ui is slim en weet precies hoe kinderbreintjes te kneden tot het de vorm krijgt waar hij op uit is.

Ui heeft helemaal niet gevraagd aan Karel, om e-mails aan Thom Roep te sturen. Dat was zijn eigen initiatief. Je zit met negatieve woorden zoals "kinderbreintjes" nogal te trappen tegen de jeugd. Wat zijn jouw "privé-redenen" om jezelf zo op te stellen? Waarom denk jij zo negatief over de jeugd?
Je kunt de "kinderbreintjes" wel betichten van meeloperij. Maar ondertussen kruip jij voor de grote baas. Hoe durft de jeugd zo'n drukbezet man lastig te vallen met brieven, en antwoorden te verwachten, heb je zitten preken. Ui kan nu ook wel gaan beweren, zoals jij doet over Ui, dat jij "kinderbreintjes" manipuleert. Maar die "kinderbreintjes" worden volwassen en als ze dan ontdekken dat ze gemanipuleerd zijn, gaat die manipulatie zich tegen de manipulator keren.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma nov 19, 2012 9:52 pm

Ui schreef:Het is deze desinteresse waardoor Roep zijn gang kan gaan. Niet alleen in e-mails, maar ook in artikels. Wat zal het de meeste mensen kunnen schelen, dat hij werk van eerdere redacties afkraakt? En van degenen die het wel interesseren, zullen de meesten zijn woorden voor zoete koek slikken. Wat dus overblijft zijn een paar kritische enkelingen, en die kun je gerust uitlachen om de drukte die ze maken. Hebben ze uitgebreid uitgelegd wat er gaande is, krijgen ze als weerwoord dat er vast wel meer achter zal zitten, en zo kunnen ze weer opnieuw beginnen. En doordat ze opnieuw beginnen, krijgen ze als kritiek dat ze zich niet zo druk moeten maken.

Jij bent anders ook niet altijd even aardig, hoor. Maar ja, als een hoofdredacteur niet doet wat Ui wil omdat hij schijnbaar een dictator is met een bekrompen beleid, dan heeft Ui al het recht om hem de huid vol te schelden en hem overal bij te betrekken. NEE. Een beetje geduld en tact zou ook welkom zijn. Maar ja, blijkbaar 'kan dat na zoveel jaar niet meer'. Want de maat is inmiddels vol bij Ui, die geloof ik al meer dan 20 jaar op het internet bezig is. Ja, zo krijg ik de maat ook wel vol, als ik iedere verkeerde stap die iedereen ooit gemaakt heeft bij elkaar op ga tellen. Maar nee! Ui zou juist de goeie gast zijn, de grote wereldverbeteraar, die de slechtheid van het Beleid van Thom Roep naar de buitenwereld zal brengen. Want Ui brengt al dat goed is, en door hem en met hem en in hem komen wij in een betere Duckwereld, dus heeft hij het recht om te zeggen wat hij wil. Begrijp me niet verkeerd, dat recht heeft hij ook, vrijheid van meningsuiting en zo. Dit is alleen niet erg sportief, en bovendien los je er niks mee op. Zo luistert degene waar je het over hebt ook niet. Hard schreeuwen en een zondebok aanwijzen werkte 1 keer in de geschiedenis, om het zo maar te spelen. (Even serieus: wat er zojuist gebeurd is, vind ik een zeer lage streek. Ik bedoel mijn opmerking niet zo serieus.) Je kunt wel stellen dat hij sowieso nooit naar je geluisterd zou hebben, maar dat is een non-argument. Zou je je toon niet eens veranderen, Ui? Je hebt al veel mensen weggepest. Rockerduck, Carl Rosa. Ik bedoel maar.
Dat betekent niet dat ik het oneens met je ben, zeker niet. Je gaat alleen wat te ver.
Laatst bijgewerkt door admin op za nov 24, 2012 6:47 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: verwijzing naar (achteraf) misverstand verwijderd.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Volgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten