Regels op McDrake Nederland Disney

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Bruno » ma jun 20, 2011 12:54 am

Maar even serieus, het is inderdaad best wel eens gebeurd dat Ui, of Ei, bijvoorbeeld een vurige discussie heeft met iemand en dat de admin dan toevallig eventjes iets aanpast dat Ui ten goede komt. Of Ei.

Ik vind dat hij dan wat minder de baas moet spelen. Het is altijd maar wat oom Ui wil, en daar houdt iedereen zich aan. Het lijkt alsof Ui zijn persoonlijke smaak als het goede beschouwt. Op deze manier gaat McDrake naar de knoppen. Ik hoorde laatst nog een huisvader zeggen "McDrake, wat is dat?" Nou, dat tekent wel de teloorgang van McDrake!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » ma jun 20, 2011 2:37 am

Er zijn door admin recentelijk in diverse discussies, ook los van Ui, berichten verwijderd die ontspoorden in persoonlijke sneren. Daarmee is geen informatie over Disney verloren gegaan. En de sfeer op McDrake is minder chaotisch.

Dat door beheer en moderators verwijderde berichten niet zonder toestemming mogen worden teruggeplaatst, is gewoon een gangbaar beleid.
Dat dit moet worden voorgekauwd als regel is eigenlijk totaal overbodig.

Maar Ui krijgt de indruk dat de administrator eigenlijk niet kan meedoen op McDrake. (snik) Omdat die de enige bezoekende lezer moet zijn, die een bericht vol persoonlijke sneren moet toestaan en doorstaan. Wat ook nog eens de discussie doet ontsporen. Terwijl een dergelijke uiting naar een andere bezoeker, wel zonder protest verwijderd kan worden.
Niemand heeft geklaagd over verwijderde, snerende berichten waar Ui niet bij betrokken was. Dus ga dan ook niet klagen als het wel gebeurt. Dat zou discriminatie zijn.

Stel je voor dat topics voortaan maar ontsporen, omdat "bezoeker" Ui anders niet sportief genoeg is. Alsof dat goed is voor de discussies: kaffer Ui maar uit, want admin mag het toch niet verwijderen.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » ma jun 20, 2011 1:47 pm

Zo bedoel ik het niet, Ui. Natuurlijk mag je berichten verwijderen die niet stroken met de regels, ook als die jezelf betrekken. Het viel me alleen op dat er meer en meer regels bij lijken te komen, en ik vroeg me af of dat wel de beste oplossing was. Ik weet zelf geen betere, maar misschien iemand anders wel.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » ma jun 20, 2011 2:24 pm

Dit zijn de wijzigingen, voor zover Ui ziet:

Reclame in signatuurs geldt ook als spam. Deze zal verwijderd worden. Dit is inmiddels eenmaal gebeurd.
(Bedoeld wordt reclame voor bijvoorbeeld loterijen.)

- Het op McDrake zonder toestemming herplaatsen van door admin verwijderde berichten of passages is verboden.

Ieder spreekt voor zichzelf. Dat wil zeggen:
- Discussiegenoot geen woorden in de mond leggen.
- Niet samenspannen tegen discussiegenoot. ("Ik ben niet de enige die met jou te stellen heeft. Klaasje12345 had in een ander topic ook last van je.") ("Anderen hadden ook last van je.")
- Niet onnodig de naam van discussiegenoot noemen. ("Klaasje12345 stelt nu een vraag. Maar Klaasje12345 vraagt naar de bekende weg. Iets dat Klaasje12345 wel vaker doet.")
- Niet zomaar andere discussies erbij halen.
- Niet het verleden van discussiegenoot erbij halen.

McDuck had als regel, dat men het gezellig moest houden. Maar dat zou verhitte discussies verhinderen. Het geheel schrappen van die regel zet echter de deur open naar flame-wars, waar admin dan niets van zou mogen zeggen. Vandaar dus een poging om de discussies toch wat te kaderen.

't Is niet zo, dat admin nu alle nieuwe berichten minutieus gaat zitten scannen. Maar dergelijke regels zijn wel een hulp om flame-wars te blussen.

Als het om Ui zou gaan, zou men heel McDrake plat kunnen bombarderen met hatelijke berichten tegen Ui. (snik) Prachtig om te zien, hoe lezers zich druk kunnen maken om een enkele Ducklezer. En dan die Donald/Bolderbast-achtige ruzies. Al die heerlijke taarten die door de lucht vliegen. Ui gaat er helemaal voor zitten, handenwrijvend en al. Maar het toelaten van zulke toestanden komt niet ten goede van McDrake.

Voor de duidelijkheid, nogmaals: de discussie-regels zijn aangescherpt, nadat ánderen werden afgetuigd.

(Overigens voelt Ui zich uiterst oncomfortabel om te praten voor admin. Ui is bedoeld als gewone bezoeker.)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Regels op McDrake Nederland Disney

Berichtdoor Redmess » di jan 24, 2012 1:04 pm

Niet samenspannen? Die is nieuw. :D Maar wel een handige regel om ruzies in de hand te houden ja.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Regels op McDrake Nederland Disney

Berichtdoor Jop Duck » zo apr 22, 2018 4:35 pm

Welke straffen staan eigenlijk op de genoemde overtredingen?
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Vorige

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron