Regels op McDrake Nederland Disney

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Rubberduck » za jan 16, 2010 10:26 pm

Ik denk niet dat het strafbaar is (alhoewel?), maar ik vind het onwenselijk en niet ethisch.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor kwok » zo jan 17, 2010 10:32 pm

Nou er zijn heelveel jan smit'en in nederland hoor.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor DD » zo jan 17, 2010 10:44 pm

Misschien is het Balkenende zelf wel. Kan toch? :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 31, 2010 10:55 pm

Rubberduck schreef:Mag je op McDrake de naam van een echt bestaande persoon gebruiken? Want momenteel is er iemand op McDrake onder de naam 'Jan Peter Balkenende':
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=999&p=9

Dat mag niet op McDrake, als het niet echt Jan Peter Balkenende is.
In zo'n geval kun je een verbastering kiezen. Zoals ook gebeurd in Nederlandse Disney strips.

Wat te doen in zo'n geval? Profiel blokkeren? Ik zou het wachtwoord kunnen wijzigen, zodat niet meer ingelogd kan worden met zo'n profiel.
Of kan in PunBB de profielnaam gewijzigd worden? Zojuist heb ik een test gedaan en het lijkt te kunnen. Zie:

Profielnaam wijzigen
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1417

BTW. De naam van "een echt bestaande persoon" kan ook je eigen naam zijn. Dat is niet verboden. :P

Caspar schreef:In de regels van McDrake zie ik alleen deze:
- Kopieer niet andermans naam of avatar.

Maar volgens mij geldt dat alleen voor McDrake leden onderling.

De regel kan ook gelden voor namen van mensen die geen lid zijn.

Geen idee wat de wet zegt. Op televisie en op radio gebruikt men rustig de echte naam van een persoon die wordt nagedaan. Maar ik vind het na een verbod op McDuck, ook op McDrake onwenselijk. Omdat anders ook namen van Disney-medewerkers gebruikt zouden mogen worden en dat levert ernstige verwarring op.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor kwok » zo jan 31, 2010 11:00 pm

Maar als jan smit hier port kan dat de zanger zijn maar ook een andera wat in z'on geval?
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma feb 01, 2010 2:35 am

kwok schreef:Maar als jan smit hier port kan dat de zanger zijn maar ook een andera wat in z'on geval?

In het geval dat de echte Jan Smit is, is een onmiddelijke permanente ban natuurlijk op zijn plaats.

(Tenzij hij voor mij het nummer van Yolanthe nog heeft, of course.)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » ma feb 01, 2010 3:48 am

Heb je wat tegen JM?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » di feb 02, 2010 1:22 am

DD schreef:Heb je wat tegen JM?

Niet 'wat'. Véél. (Hoewel ik sinds kort meer tegen Wesley Sneijder heb.)

On-topic: ik vind dat van iemand die de naam van een ander gebruikt, het profiel moet worden geblokkeerd en de bijdragen moeten worden verwijderd. Die persoon kan via een e-mail op de hoogte worden gesteld van het beleid op McDrake en een nieuwe naam kiezen.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Daniel73 » za maart 27, 2010 7:53 pm

kwok schreef:Maar als jan smit hier port kan dat de zanger zijn maar ook een andera wat in z'on geval?

Dan geldt hetzelfde als met Jan Peter Balkenende. Als de persoon niet echt Jan Smit heet, is die naam verboden. Er zijn andere manieren om personen te verbeelden. Verbaster de namen bijvoorbeeld in Jan Peter Balkeneende en Jan Smet, of iets dergelijks.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za maart 27, 2010 8:05 pm

Rubberduck schreef:
DD schreef:Heb je wat tegen JM?

Niet 'wat'. Véél. (Hoewel ik sinds kort meer tegen Wesley Sneijder heb.)

Even een raadseltje. Wat hebben die twee gemeen? :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » za maart 27, 2010 8:36 pm

Ze vallen allebei op dezelfde vrouw met een kraakstem hahaha!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Daniel73 » zo mei 09, 2010 7:34 pm

In het topic 'Pockets, Dubbelpockets en Big Funs te koop' is een telefoonnummer verwijderd uit een bericht. Vanwege de regels op McDrake. Ik moest erop gewezen worden, via de rapporteer-knop.

Het gaat om een regel uit de McDuck-tijd:
Het publiceren van (eigen dan wel andermans) privé-adresgegevens en privé-telefoonnummers is verboden. Uitzonderingen hierop zijn eigen e-mailadres en woonplaats, maar het is natuurlijk niet verplicht om deze bekend te maken.

Ik weet niet wat de reden van deze regel is. Ik kan wel een reden bedenken. Namelijk dat moeilijk te controleren valt of het telefoonnummer echt van de persoon zelf is, of dat het gaat om valse "bel me" berichten. Wat dat betreft is het openbaar tonen van een eigen e-mailadres eigenlijk al dubieus, hoewel dit wordt toegestaan.
Laatst bijgewerkt door Daniel73 op zo mei 09, 2010 7:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DordrechtDuck » zo mei 09, 2010 9:30 pm

Jah, ik dacht een mooi koopje te hebben bij iemand die zich nog maar net bij McDrake had aangemeld, en dan moet je snel reageren. Alleen naderhand dacht ik er pas over na over het feit mijn tel.nr openbaar gemaakt te hebben. Ik dacht, even opzoeken. Bleek ik dus niet mijn nummer erop te mogen zetten. En verwijderen/aanpassen van je eigen bericht kan niet, toch? Dus heb even mijn excuses aangeboden via de rapporteer knop. Enfin, opgelost zo neem ik aan.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor admin » za jul 31, 2010 10:06 pm

Uit het topic 'Minderjarigen verbieden Thom Roep te citeren':

2010-07-30 22:47:18, DordrechtDuck schreef:Ik heb laatst mijn telefoonnummer in een reactie geplaats (ik had de regels niet gelezen) En heb hiervoor mijn excuses aangeboden.

Nu zit ik dit zo eens te lezen en ben nog maar eens de "REGELS" gaan lezen, en kwam tot de schrikbarende ontdekking dat er een heleboel McDrakers zich NIET aan de regels houden. Zeker als dit de mensen zijn die hier de touwtjes in handen hebben! Ik word ook boos (net als 99 procent van Nederland) als oom agent op zijn gemakkie door rood rijdt. Daarom zal ik er even een paar "regels" bijpakken die hier van toepassing zijn.


- Houd het forum overzichtelijk.

Het is hier NIET overzichtelijk!!!

- Niet teveel citeren. Citeer alleen de tekst waar je op reageert, als dat al nodig is.

Als dat al nodig is!!! Er wordt hier op losgeciteerd, en het is ongelofelijk hoeveel wrok mensen tegenover elkaar hebben. Ik leef volgens de regels van GEDULD, RESPECT en WAARDERING.

Geduld overal en zoveel mogelijk. Bij de kapper, wachtkamers, stoplicht, rij voor kassa's, relatie enz...

Respect voor alles en iedereen, iedereen is naakt geboren en heeft moeten leren om te lopen en fietsen.

Waardering voor hetgeen je hebt behaald in het leven. Je leven is zoals je er zelf over denkt. Denk jij dat je een rotleven hebt, dan heb je dat ook. Denk jij, nou... eigenlijk heb ik best een fijn leven, dan heb je dat ook.



Wat heeft het voor meerwaarde in je leven om hier als kleine kinderen tegen elkaar in te gaan en je helemaal suf te citeren? Alleen om je gelijk te krijgen? Mijn werkgever wil ook altijd zijn gelijk krijgen, ook als hij dat niet heeft. En dan komen er soortgelijke discussies. Alleen hij is dan nog netjes vind ik, door te zeggen: Ik weet dat je gelijk hebt, maar ik ben de baas, dus IK heb gelijk. En niet eindeloos door te gaan.

Als er iemand behoefte heeft om op dit bericht te reageren, dan zal ik deze beantwoorden, mits het niet tot het kinderachtige gaat. Want dan is voor mij de koek op. Ik wens iedereen het beste toe, en een leven vol geluk en gezondheid. Vergeet niet dat je nooit te oud bent om (over jezelf) te leren. Toen je 16 was vond je dat ventje van 12 maar een snotaap, en zag je jezelf als BETER. Toen je 20 was, vond je dat ventje van 16 maar een snotaap, en zag je jezelf als beter Enz... Leer, en geniet!!!

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=26815#p26815

2010-07-31 00:07:29, Redmess schreef:Ik vind het nog wel te doen met de overzichtelijkheid, al bij al. Het is natuurlijk moeilijk overzicht te houden op discussies over een stripblad met duizenden strips. En het citeren, ja dat heb ik ook weleens opgemerkt. Maar om er nu zo opgewonden over te raken gaat wat ver. Bovendien is het niet de rol van een moderator om als een overijverige ambtenaar regeltjes op te leggen, maar een vriendelijke en leefbare omgeving voor discussies te creeeren. En dat lukt prima, zelfs al worden niet altijd alle regeltjes even strikt gehanteerd. Dit is slechts een forum, geen gerechtshof.

En over dat telefoonnummer, tja... Dat kon je zelf ook wel bedenken dat dat geen goed idee was.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=26817#p26817

2010-07-31 07:25:19, DD schreef:@DordrechtDuck

Jou hele bericht is een overtreding: je bent offtopic :)

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=26818#p26818
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo aug 22, 2010 8:59 pm

DordrechtDuck schreef:[...] ben nog maar eens de "REGELS" gaan lezen, en kwam tot de schrikbarende ontdekking dat er een heleboel McDrakers zich NIET aan de regels houden. Zeker als dit de mensen zijn die hier de touwtjes in handen hebben! Ik word ook boos (net als 99 procent van Nederland) als oom agent op zijn gemakkie door rood rijdt. Daarom zal ik er even een paar "regels" bijpakken die hier van toepassing zijn.

Als ik me niet aan de regels houd, kan ik daar vanwege mijn dubbele functie ("Admin") keihard op gepakt worden en ik kan niet vluchten. Vaak betekent beheerder zijn, dat je aan de zijlijn blijft staan en alleen bijdraagt aan technische discussies. Ik wil ook als lid actief kunnen zijn. Wat betekent dat ook ik dan, zoals ieder lid, fouten kan maken.
Mensen die kritiek hebben op McDrake of op het beheer, geef ik zoveel mogelijk vrijheid. Ik had ook kunnen stellen dat kritiek alleen via privé-berichten mag worden verstuurd. Ik regel zoveel mogelijk openbaar, zodat zoveel mogelijk mensen kunnen meekijken en reageren. Ik probeer critici dus niet te isoleren maar te motiveren.

DordrechtDuck schreef:- Houd het forum overzichtelijk.

Het is hier NIET overzichtelijk!!!

Dit forumboard overzichtelijk houden is praktisch onmogelijk. De PunBB-software is er te beperkt voor. Als iemand een off-topic discussie begint, kan dit niet verhuisd worden naar een goed topic. Soms hoeft er maar een paar uur nodig te zijn om een topic te laten ontsporen met off-topic berichten. Als admin kan ik dan alleen toekijken en huilen.

Om toch overzicht te krijgen heb ik een "McDrake bibliotheek" voorgesteld, een soort portal van waaruit topics makkelijker te vinden kunnen zijn. Tot dusver zijn er twee pogingen gedaan:
http://info.mcdrake.nl/
http://wiki.mcdrake.nl/
Maar zo'n bibliotheek kan ik niet in mijn eentje maken.

DordrechtDuck schreef:- Niet teveel citeren. Citeer alleen de tekst waar je op reageert, als dat al nodig is.

Als dat al nodig is!!! Er wordt hier op losgeciteerd, [...]

Ik gebruik de citeerknop omdat ik dan niet hoef samen te vatten wat de ander schrijft. Samenvatten heeft het gevaar dat men vindt dat woorden verdraaid worden. Ik benijd de mensen die kunnen reageren zonder te citeren.

DordrechtDuck schreef:en het is ongelofelijk hoeveel wrok mensen tegenover elkaar hebben. Ik leef volgens de regels van GEDULD, RESPECT en WAARDERING.

Geduld overal en zoveel mogelijk. Bij de kapper, wachtkamers, stoplicht, rij voor kassa's, relatie enz...

Respect voor alles en iedereen, iedereen is naakt geboren en heeft moeten leren om te lopen en fietsen.

Na wat vervelende ervaringen op internet en in Duckstad ben ik erg geïrriteerd geraakt, jarenlang. Pas sinds dit jaar begin ik me weer wat rustiger te voelen. Een grote fout is dat ik internetdiscussies veel te zwaar heb genomen. Iemand hoeft zijn toetsenbord maar een idiote duw te geven en ik zit urenlang te preken. Ik ben daar door schade en schande van moeten leren. Uiteindelijk heb je vooral jezelf als je boos wordt. Voor mij zijn McDuck en McDrake belangrijke levenservaringen.

DordrechtDuck schreef:Je leven is zoals je er zelf over denkt. Denk jij dat je een rotleven hebt, dan heb je dat ook. Denk jij, nou... eigenlijk heb ik best een fijn leven, dan heb je dat ook.

Dit vind ik erg idealistisch. Zo maakbaar is de mens niet.

DordrechtDuck schreef:Wat heeft het voor meerwaarde in je leven om hier als kleine kinderen tegen elkaar in te gaan en je helemaal suf te citeren? Alleen om je gelijk te krijgen? Mijn werkgever wil ook altijd zijn gelijk krijgen, ook als hij dat niet heeft. En dan komen er soortgelijke discussies. Alleen hij is dan nog netjes vind ik, door te zeggen: Ik weet dat je gelijk hebt, maar ik ben de baas, dus IK heb gelijk. En niet eindeloos door te gaan.

Wie kan in fan-discussies claimen de baas te zijn?

DordrechtDuck schreef:Vergeet niet dat je nooit te oud bent om (over jezelf) te leren. Toen je 16 was vond je dat ventje van 12 maar een snotaap, en zag je jezelf als BETER. Toen je 20 was, vond je dat ventje van 16 maar een snotaap, en zag je jezelf als beter Enz... Leer, en geniet!!!

Zoals Leonard Cohen zingt in het lied 'Teachers':
Oh teachers are my lessons done?
I cannot do another one.
They laughed and laughed and said, Well child,
are your lessons done?
are your lessons done?
are your lessons done?

Redmess schreef:Bovendien is het niet de rol van een moderator om als een overijverige ambtenaar regeltjes op te leggen, maar een vriendelijke en leefbare omgeving voor discussies te creeeren.

Op dit punt heb ik gefaald wat betreft de Roepredactie op McDrake. De rol van beheerder en van kritische alias heb ik niet netjes kunnen combineren.

Overigens vind ik vind ik falen geen gezichtsverlies. Als ik ergens kansloos in faal kan ik dat achter me laten en op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron