Plannen voor een McDrake bibliotheek

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor mcDuck King » ma mei 11, 2009 7:12 pm

huugduck schreef:Als hij af is wil je dan de link geven?

Oh, mag ik ook die link dan, en mag ik ook misschien helpen.

( En ik kom al in de buurt DVDU.)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma mei 11, 2009 8:03 pm

mcDuck King schreef:
huugduck schreef:Als hij af is wil je dan de link geven?

Oh, mag ik ook die link dan, en mag ik ook misschien helpen.

( En ik kom al in de buurt DVDU.)

Dat was toevallig je 600e bericht.

Even off-topic voor mcDuck King's vraag:
Een paar minuten geleden, 11-05-2009 AD, 8 pm:

Rockerduck: 1883 (849 berichten voor op Ei)
Ei: 1032 (849 berichten achter op Rockerduck, 229 berichten voor op huugduck)
huugduck: 803 (229 berichten achter op Ei, 194 berichten voor op Duckfan van Down Under)
Duckfan van Down Under: 616 (194 berichten achter op huugduck, 16 berichten voor op mcDuck King)
mcDuck King: 600 (16 achter op Duckfan van Down Under, 94 berichten voor op Ridder ter Geit)
Ridder ter Geit: 506 (94 berichten achter op mcDuck King)

Mijn bericht nog niet meegeteld.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma mei 11, 2009 8:09 pm

Mag ik een stuk schrijven over Up?
En mag ik er ook een schrijven over Phineas and Ferb?
En een over de Donald Duck?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 11, 2009 9:17 pm

Ik denk dat Daniel heel blij zou zijn met nieuwe stukken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » di mei 12, 2009 7:59 am

Rockerduck schreef:Ik denk dat Daniel heel blij zou zijn met nieuwe stukken.

Welke stukken, nieuws over UP enz. of over nieuwe dingen in de mcDrake Bieb?
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di mei 12, 2009 7:19 pm

Allebei. Zolang de McBieb maar wordt aangevuld.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » di mei 12, 2009 8:49 pm

Duckfan van Down Under schreef:Allebei. Zolang de McBieb maar wordt aangevuld.

Hoe werk je eigenlijk mee???
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di mei 12, 2009 9:40 pm

Nou, eh... Ja... Ik moet bekennen. Ik heb totaal geen idee! Misschien kun je inhoud op McDrake zetten en dan kopieert Daniel (73) het naar McBieb.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo mei 13, 2009 12:50 pm

Duckfan van Down Under schreef:Nou, eh... Ja... Ik moet bekennen. Ik heb totaal geen idee! Misschien kun je inhoud op McDrake zetten en dan kopieert Daniel (73) het naar McBieb.

Mooi, we weten beide niet hoe dat werkt!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo mei 13, 2009 5:28 pm

Duckfan van Down Under schreef:Nou, eh... Ja... Ik moet bekennen. Ik heb totaal geen idee! Misschien kun je inhoud op McDrake zetten en dan kopieert Daniel (73) het naar McBieb.

Dat vind ik een interessante test. Zullen we dat proberen?

Misschien is Wikipedia-achtige software een optie? Dan kan iedereen zelf uploaden. Kann Caspar hierin adviseren?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » do mei 14, 2009 7:21 pm

Als je via databases werkt kan je in elk geval heel makkelijk tekst kunnen toevoegen. Ik heb het al eerder geopperd, maar is het niet gewoon een idee om Wordpress voor McDrake te installeren. Elk McDrake lid een eigen account, en die kunnen dan zelf posts maken. UItgebreid tag en category systeem, en ook nieuwsposts en bijvoorbeeld indexen/informatie van de nieuwe duck elke week meteen op de McDrake voorpagina. En als we dan ooit nog op een andere forumsoftware over moeten, bbPress biedt integratie met Wordpress aan (inloggen op McDrakeBLog is dan ook inloogen op het forum en andersom) en heeft bovendien het altijd al gewilde tijdslot voor edits. En die 2 dingen installeren is in een dagje ofzo wel mogelijk.

Denk erover na. Je hoeft niks zelf te doen, het is allemaal voor je gemaakt, uitgebreid scala een plugins en heel goeie support, blijft altijd in ontwikkelijk en up-to-date, maar blijft wel volledig van McDrake.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr mei 15, 2009 3:50 pm

Ik ben op mijn website in de maak bezig met een enorm stuk over de Donald Duck. Een korter stuk over Up heb ik al klaar. Ik zou graag "copy and paste" willen doen, maar ik heb het allemaal opgeslagen op de computer op school.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Caspar » vr mei 15, 2009 4:34 pm

Waar kan ik je website vinden (URL)? Hoe maak je je website? Coderen, wordpress, programma, etc.?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr mei 15, 2009 5:19 pm

Caspar schreef:Ik heb het al eerder geopperd, maar is het niet gewoon een idee om Wordpress voor McDrake te installeren. Elk McDrake lid een eigen account, en die kunnen dan zelf posts maken.

Wordpress installeren? Ik ben voor. We kunnen het allicht proberen. Mocht de test slagen dan kan de oude McBieb overgezet worden.
Hoe gaat dat installeren? Moet dat op de server van McDrake.nl gebeuren of via een website elders?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » vr mei 15, 2009 5:28 pm

Daniel73 schreef:
Caspar schreef:Ik heb het al eerder geopperd, maar is het niet gewoon een idee om Wordpress voor McDrake te installeren. Elk McDrake lid een eigen account, en die kunnen dan zelf posts maken.

Wordpress installeren? Ik ben voor. We kunnen het allicht proberen. Mocht de test slagen dan kan de oude McBieb overgezet worden.
Hoe gaat dat installeren? Moet dat op de server van McDrake.nl gebeuren of via een website elders?

De beste manier is om via FTP de bestanden van hier op het McDrake server te zetten (bijvoorbeeld een subdomein 'blog.mcdrake.nl' aanmaken, als je niet weet hoe dat moet kan ik je wel helpen (kan je DirectAdmin gebruiken op jouw server?). Als je dan naar de plek gaat van je Wordpress installatie kan je daar automatisch de rest van de installatie afmaken. Vervolgens kan je een theme (layout) installeren en aanpassen zodat het er mooi uitziet, je kan plugins installeren voor extra functionaliteiten, je kan akismet activeren (dat houdt spam tegen). Ook kan je nadenken om bbPress te installeren, ik had begrepen dat je problemen had met deze forumsoftware, bbPress kan je heel makkelijk integreren met Wordpress (een post in WP wordt automatisch een topic in bbPress, etc., shared user accounts etc.) dus dat is zeker handig, bovendien zit er een tijdslot op voor het editten dacht ik. Maar voor bbPress zou ik nog ong. een maandje wachten, dan komt nl. bbPress 1.0 uit, die is beter dan 0.9 en heeft dus de plugin dat posts ook topics worden en comments reacties in het forum, erg handig dus.

Maar begin maar gewoon met wordpress, als je hulp nodig hebt, vraag het maar. :)
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron