Schetsen enz. in bericht plaatsen

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Schetsen enz. in bericht plaatsen

Berichtdoor lansiko » di nov 12, 2013 8:52 pm

Hoe plaats je eigenlijk plaatjes in een berichtje (zoals een plaatje van Google)?
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm

Re: Schetsen enz. in bericht plaatsen

Berichtdoor Oom Paspasu » di nov 12, 2013 9:28 pm

Wanneer je een bericht aan het schrijven bent, zie je boven het tekstvak een aantal knoppen. Als je op de knop "img" klikt, verschijnen [img]en[/img]. Daartussen kan je de link plakken naar je plaatje. Let op: dit moet een directe verwijzing naar het bestand zijn. Die verkrijg je bijvoorbeeld door de afbeelding in een nieuw venster te openen, hetgeen je kan kiezen uit het menu dat tevoorschijn komt wanneer je met je rechter muisknop op het plaatje klikt.

Voorbeeld (een plaatje van een bekende tekenares gevonden door "Donald Duck" te googlen):
Afbeelding

Als je een bericht met een plaatje citeert met de "quote"-knop, zie je ook hoe de auteur dit gedaan heeft.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Schetsen enz. in bericht plaatsen

Berichtdoor Hidde » di nov 12, 2013 9:40 pm

Oudere uitleg van mij:

Als je een eigen afbeelding op een forum wilt plaatsen, moet je hem eerst uploaden op het internet. Bekende sites hiervoor zijn Photobucket (http://photobucket.com/) en ImageShack (http://imageshack.us/). Ik raad je Photobucket aan, omdat het erg gebruiksvriendelijk is. Je moet op zo'n site eerst een account aanmaken. Dit gaat vrij snel en gemakkelijk, en het is gratis. Als je je tekening/foto geupload hebt staat meestal naast het plaatje een balk met opties om het plaatje te delen. In dit geval heb je de ''IMG code'' nodig, deze kopieer je (Ctrl + c). Op Photobucket hoef je alleen op de link te klikken en dan kopieert hij hem automatisch. hierna plak je de link in je bericht (Ctrl + v). Als je onder je bericht op 'Voorbeeld' klikt kun je zien of het gelukt is.

Als je een afbeelding op het forum wilt plaatsen die al op internet staat, bijvoorbeeld een plaatje die je op Google tegenkomt, kun je die op een snellere manier in je bericht plaatsen. Je klikt op met de rechtermuisknop op de afbeelding en klikt dan vervolgens op ''Eigenschappen''. Daarna kun je het adres/URL selecteren en kopiëren. Je plakt de URL in je bericht en zet het tussen [img]en[/img]. Dit werkt ook op zo'n site waar je afbeeldingen kunt uploaden, als je de link opties niet kunt vinden.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft


Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron