Spam spam spam

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 10, 2007 1:59 am

Rockerduck schreef:Heeft niets met Disney te maken. Heeft bovendien geen vraagstelling of doel in de eerste post geformuleerd. Spam.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... d=533#p533

Ik heb het Comité geïnfomeerd.

De reactie is als volgt:
- Het eerste plaatje is van Disney.
- Moet een topic met een vraagstelling of doel in de eerste post worden geformuleerd?
- Spam in deze een negatieve term voor een bericht dat goedbedoeld lijkt.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jan 10, 2007 2:29 am

Ik vind het zelfs een specifiek GOED bericht:
- een plaatje zegt soms meer dan duizend woorden
- het is een origineel en interessant initatief, vind ik (verschillende stripeenden)
- de plaatjes vinden kost juist meer moeite en wekt een betere associatie met de eenden dan tekst
- het is volkomen duidelijk waar het om moet gaan
- het voegt iets toe
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » wo jan 10, 2007 6:41 am

Ridder ter Geit schreef:- een plaatje zegt soms meer dan duizend woorden

Een plaatje van een drol zegt echt niet meer dan 1000 woorden, om maar eens een voorbeeld te noemen.

[b]- het is een origineel en interessant initatief, vind ik (verschillende stripeenden)
- de plaatjes vinden kost juist meer moeite en wekt een betere associatie met de eenden dan tekst
- het is volkomen duidelijk waar het om moet gaan
- het voegt iets toe

Wat is het doel van het topic dan volgens jou? Wat moet er besproken worden en wat voegt het toe? Dat laat je bewust buiten beschouwing.

Een topic zou een duidelijke uitleg in de beginpost moeten hebben. Dat zou je verplicht moeten stellen. Anders krijg je situaties zoals deze: wel 18 keer bekeken, maar mensen weten totaal niet waar het topic toe dient. Geen reacties. Wel onenigheid.

Met alle respect, Ridder, maar jij zou een plaatje van een drol nog een goed topic vinden, omdat jij nou eenmaal niet in staat bent om op wat dan ook kritiek te leveren. Jij bent nooit in staat om iets af te keuren. Jij kan van een drol nog een traktatie maken. En dat is niet positief bedoeld.
Rubberduck
 

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jan 10, 2007 1:09 pm

O, ik vind het anders nog vrij positief klinken (sorry, daar ga ik weer!)

Echter, ik kán wel kritiek leveren, hoor. Misschien dat ik hier op het forum daar wat terughoudend mee ben, maar ik lever wel degelijk kritiek op Rockerducks' kritiek op het topic.

Okee, het eerste argument van een plaatje zegt soms meer dan 1000 woorden klopt niet altijd. Maar ik vond het leuk het er even bij te zeggen. Wat het drukt wel veel uit. Een plaatje van een drol wat dat betreft ook, maakt op zo'n forum, die vooral uit tekst bestaat, meer indruk dan het woord 'drol'.

Luuk probeert hier (naar mijn mening) op leuke wijze aan te geven wat een diversiteit er is onder getekende eenden. Hij haalt het punt naar boven dat het populaire strip- en tekenfilmfiguren zijn en zwengelt hierover een discussie aan. Hij stuurt een discussie toe naar de kern: wat is het toch aan eenden waardoor ze leuk zijn als strip en tekenfilmfiguren? Erg interessant, dunkt me.

Ik denk dus dat de 18 mensen het leuk vonden. Nu ja, 16 mensen, gezien jij en Rockerduck kritiek hebben. Om dit soort problemen dus te voorkomen zou je dus inderdaad tekst kunnen toevoegen. Maar persoonlijk vind ik het zo zonder tekst wel stijlvol.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DisneyRemc°o° » wo jan 10, 2007 7:17 pm

Daniel73 schreef:De reactie is als volgt:
- Het eerste plaatje is van Disney.
- Moet een topic met een vraagstelling of doel in de eerste post worden geformuleerd?
- Spam in deze een negatieve term voor een bericht dat goedbedoeld lijkt.

Dus zolang ik begin met een Disneyplaatje, mag ik reclame maken voor alles en nog wat? Nee, want dan is het spam. Maar dat kan ik dan aanvechten, want mijn bericht begint tenslotte met een Disneyplaatje.

Pas op, Daniel... Je bedoelingen zijn zeker weten goed, maar je laat spam op deze manier langzaam maar zeker het forum binnendringen. Nu lijkt het alemaal niet zo erg, maar straks is het er in overvloed.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Luuuuk » wo jan 10, 2007 7:20 pm

Rockerduck schreef:Heeft niets met Disney te maken. Heeft bovendien geen vraagstelling of doel in de eerste post geformuleerd. Spam.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... d=533#p533

Je ziet al aan de titel wat het is ik wil aangeven hoeveel teken/strip eenden er zijn!!
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Luuuuk » wo jan 10, 2007 7:26 pm

DisneyRemc°o° schreef:
Daniel73 schreef:De reactie is als volgt:
- Het eerste plaatje is van Disney.
- Moet een topic met een vraagstelling of doel in de eerste post worden geformuleerd?
- Spam in deze een negatieve term voor een bericht dat goedbedoeld lijkt.

Dus zolang ik begin met een Disneyplaatje, mag ik reclame maken voor alles en nog wat?

Waar maak ik dan reclame voor???
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rockerduck » wo jan 10, 2007 7:58 pm

Ridder ter Geit schreef:Luuk probeert hier (naar mijn mening) op leuke wijze aan te geven wat een diversiteit er is onder getekende eenden. Hij haalt het punt naar boven dat het populaire strip- en tekenfilmfiguren zijn en zwengelt hierover een discussie aan. Hij stuurt een discussie toe naar de kern: wat is het toch aan eenden waardoor ze leuk zijn als strip en tekenfilmfiguren? Erg interessant, dunkt me.

Wat jij hier schrijft, is zeker erg interessant. Als Luuk het zo bedoeld heeft, is het een geweldig topic. Mijn probleem zit 'm in het feit dat het helemaal niet duidelijk is dat Luuk dit bedoeld heeft. Je opent een topic met plaatjes van verschillende eenden... en... dan... ? Wat moet er dan met het topic gebeuren? Zoals jij het hier beschrijft, zo zou Luuk een beginpost kunnen posten. Ik herinner me nog dat op McDuck meerdere topics van Jan Baksteen werden gesloten, omdat ze bestonden uit enkel plaatjes zonder uitleg.

Ik heb het niet lullig bedoeld richting Luuk, want ik vind hem een heel leuke forummer en hij is actief in het helpen opbouwen van dit forum. Dus Luuk: het is niet slecht bedoeld, ik had het alleen anders moeten zeggen. Ik vind dat Rubberduck ook wel wat genuanceerder had moeten zijn, want alles positief kunnen maken is veel moeilijker dan alleen maar kritiek hebben.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » wo jan 10, 2007 8:01 pm

Luuuuk schreef:Je ziet al aan de titel wat het is ik wil aangeven hoeveel teken/strip eenden er zijn!!

Het probleem is, dat wij wel weten hoeveel teken/stripeenden er zijn. Daarom is mijn vraag: wat is de bedoeling van het topic? Als we voor iedere mededeling een topic moeten openen, blijven we bezig. Daarom mijn goedbedoelde advies: verbindt een stelling/vraag aan het topic. :)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 10, 2007 8:02 pm

Rubberduck schreef:Met alle respect, Ridder, maar jij zou een plaatje van een drol nog een goed topic vinden, omdat jij nou eenmaal niet in staat bent om op wat dan ook kritiek te leveren. Jij bent nooit in staat om iets af te keuren. Jij kan van een drol nog een traktatie maken. En dat is niet positief bedoeld.

Gaat Rubberduck tekeningen van o.a. Barks met een DROL vergelijken?

DisneyRemc°o° schreef:
Daniel73 schreef:De reactie is als volgt:
- Het eerste plaatje is van Disney.
- Moet een topic met een vraagstelling of doel in de eerste post worden geformuleerd?
- Spam in deze een negatieve term voor een bericht dat goedbedoeld lijkt.

Dus zolang ik begin met een Disneyplaatje, mag ik reclame maken voor alles en nog wat? Nee, want dan is het spam. Maar dat kan ik dan aanvechten, want mijn bericht begint tenslotte met een Disneyplaatje.

Reclame? Waar? Onderbouwen die hap!

DisneyRemc°o° schreef:Pas op, Daniel... Je bedoelingen zijn zeker weten goed, maar je laat spam op deze manier langzaam maar zeker het forum binnendringen. Nu lijkt het alemaal niet zo erg, maar straks is het er in overvloed.

Ik vrees meer dat ik negativiteit op deze manier langzaam maar zeker het forum laat binnendringen. Want laten we wel zijn, waar maakt men zich druk over?

Is het iemand in deze bitterkoude wereld opgevallen dat Luuuuk met zijn plaatjeskeuze van de opspringende Donald (van Barks) en Daffy Duck, een interessante visuele vergelijking geeft?
Ik vind het knap dat hij die combinatie heeft gevonden en getoond. De plaatjes zeggen wel degelijk meer dan 1000 woorden.

Mijn persoonlijke conclusie:
Jammer dat Luuuuk deze kritiek krijgt. De negativiteit viert hoogtij en het kind mag met het badwater weggegooid worden. Hebben we dan helemaal niets geleerd?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DisneyRemc°o° » wo jan 10, 2007 8:03 pm

Luuuuk schreef:Waar maak ik dan reclame voor???

Ik heb niet gezegd dat JIJ ergens reclame voor maakte. :) Maar Daniel somde een aantal regeltjes op, waardoor topics die beginnen met slechts wat Disneyplaatjes, zonder enige toelichting, goedgekeurd worden. Dus als ik daar dan reclame aan koppel, kan die reclame dus gedoogd worden, ofziiets! ;)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 10, 2007 8:16 pm

Rockerduck schreef:Wat jij hier schrijft, is zeker erg interessant. Als Luuk het zo bedoeld heeft, is het een geweldig topic. Mijn probleem zit 'm in het feit dat het helemaal niet duidelijk is dat Luuk dit bedoeld heeft. Je opent een topic met plaatjes van verschillende eenden... en... dan... ? Wat moet er dan met het topic gebeuren? Zoals jij het hier beschrijft, zo zou Luuk een beginpost kunnen posten. Ik herinner me nog dat op McDuck meerdere topics van Jan Baksteen werden gesloten, omdat ze bestonden uit enkel plaatjes zonder uitleg.

Van het op slot zetten van topics weet ik in deze niets, maar Jan Baksteen is lelijk behandeld op McDuck. Kijk eens op McDuck/Drake International, hoe men zowat van ellende stierf toen Jan er Nederlands schreef? Gaan we zo met mensen om? Ik dacht dat ik al erg was. Ik had er meer moeite met de negativiteit dan met het kanaliseren van Jan. Zo ook nu met Luuuuk.

Rockerduck schreef:Ik heb het niet lullig bedoeld richting Luuk, want ik vind hem een heel leuke forummer en hij is actief in het helpen opbouwen van dit forum. Dus Luuk: het is niet slecht bedoeld, ik had het alleen anders moeten zeggen. Ik vind dat Rubberduck ook wel wat genuanceerder had moeten zijn, want alles positief kunnen maken is veel moeilijker dan alleen maar kritiek hebben.

Als jullie vinden dat Luuuuk een leuke forummer is, richt dáár dan een topic over op. Een topic waarin complimenten gegeven worden.
Of je kritiek lullig bedoeld of niet, het kan vreselijk demotiverend zijn voor iemand die goedbedoelend bezig is. Zelfs al zóu het spam geweest zijn, dan vind ik deze ophef nogal overdreven. Zeker als het gaat om een gewaardeerd lid.

Rockerduck schreef:
Luuuuk schreef:Je ziet al aan de titel wat het is ik wil aangeven hoeveel teken/strip eenden er zijn!!

Het probleem is, dat wij wel weten hoeveel teken/stripeenden er zijn.

AUW! Iemand schrijft in de WIJ-vorm! Help!
Ik zal hiervan melding moeten maken bij het Comité.

Rockerduck schreef:Daarom is mijn vraag: wat is de bedoeling van het topic? Als we voor iedere mededeling een topic moeten openen, blijven we bezig. Daarom mijn goedbedoelde advies: verbindt een stelling/vraag aan het topic. :)

Moet een topic persé een bedoeling hebben? Ik vind van niet. Kom op zeg, het is een hobby. Luuuuk heeft een volgens mij topic neergezet om Disney-eenden met niet-Disney eenden te vergelijken. Dat is wat ik eruit interpreteer. En anders maak ik het er van, in gedachten. Als zelfs ik zo flexibel kan zijn, waarom kan een gezond mens dat dan niet?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » wo jan 10, 2007 8:29 pm

Je overdrijft en je bent totaal niet hulpvaardig, Daniel. Maar goed, spoedig zal het forum McDrake ook overspoeld worden met spam of onzin-topics. Want op McDrake mag en kan alles, want Daniel vind toch alles goed. Desnoods haalt hij honderden noodgrepen uit om zijn gelijk te onderbouwen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 10, 2007 8:31 pm

DisneyRemc°o° schreef:
Luuuuk schreef:Waar maak ik dan reclame voor???

Ik heb niet gezegd dat JIJ ergens reclame voor maakte. :) Maar Daniel somde een aantal regeltjes op, waardoor topics die beginnen met slechts wat Disneyplaatjes, zonder enige toelichting, goedgekeurd worden. Dus als ik daar dan reclame aan koppel, kan die reclame dus gedoogd worden, ofziiets! ;)

Zo ken ik er nog wel een paar. Op die manier kun je ook stellen dat je bijv. 18+ plaatjes en warez mag tonen, mits ze maar voorafgegaan worden door plaatjes van Disney...

Ik gaf geen regels op. Ik gaf een puntsgewijze reactie door van het Comité, gebaseerd op de kritiek tot op dat moment.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 10, 2007 8:33 pm

Rockerduck schreef:Je overdrijft en je bent totaal niet hulpvaardig, Daniel. Maar goed, spoedig zal het forum McDrake ook overspoeld worden met spam of onzin-topics. Want op McDrake mag en kan alles, want Daniel vind toch alles goed. Desnoods haalt hij honderden noodgrepen uit om zijn gelijk te onderbouwen.

Ik ben niet hulpvaardig voor jou in deze, maar wél voor Luuuuk. Er zijn twee kanten aan het verhaal. En als ik een manier kan bedenken om te kanaliseren, al dan niet creatief, wat is daar dan mis mee?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron