Spam spam spam

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Caspar » di okt 30, 2007 8:48 pm

Same here.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Ei » wo okt 31, 2007 12:15 pm

Mensen... Je zal maar een mens zijn. Ze missen de drukke sfeer van McDuck, klagen ze. Maar zodra een grappenmaker opduikt is het huilen. Wéér klagen. Eerst over Zwarthare Zware. Nu Kwekje.
Wat valt tegen deze klachten te doen? Hoe zijn mensen tevreden te stellen? Straks is het weer te rustig.

Ei kan wel een tikje lachen om Kwekje. Helemaal om zijn avatar, die een gefrustreerde Donald toont. (Uit welk Barksverhaal?)
Kwekje weet leven in de brouwerij te brengen met dat nieuws over het wel/niet stoppen van de pocketserie. En Kwekje heeft een enthousiaste houding tegenover Disney strips. Hij wil bijvoorbeeld graag dat publicaties verschijnen, gezien zijn roep om Dagobert-album 76.
Als Kwekje dan ook nog de meute aan het klagen krijgt over een paar berichten, dan zit Ei zowat te genieten. Want waar hebben we het over, tot nu toe?

Probeer er grappig mee om te gaan, zou Ei willen adviseren. Klagen kan altijd nog.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » wo okt 31, 2007 12:17 pm

Rockerduck schreef:Ik vind dat user 'Kwekje' veel spamt in subforum "Albums en boeken". Misschien kan een moderator hem/haar vertellen dat on-topic reactie gewaardeerd worden?

Bezoekers kunnen dat toch ook?
Zie hier. Ei reageert als bezoeker.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Zwarthart Zware » do nov 01, 2007 8:42 pm

Grappenmaker ??
Ik woon in een caravan en dat is best oke!!!!!! :)
Zwarthart Zware
Member
 
Berichten: 71
Geregistreerd: za jun 23, 2007 1:30 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo apr 02, 2008 12:50 am

De spambots hebben McDrake weer gevonden: ze zijn op zowat alle deelfora actief. Ik plaats hier geen linken, om ze geen extra exposure te gunnen. De beheerder vindt ze vast zelf wel.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » wo apr 02, 2008 12:51 am

Overigens komt deze spam van een recent geregistreerde gebruiker, dus de gast-optie blokkeren heeft in dezen geen nut.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » za apr 19, 2008 8:29 pm

Kan er niets gedaan worden tegen de hand over hand toenemende spam?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » zo apr 20, 2008 6:03 pm

Rockerduck schreef:Kan er niets gedaan worden tegen de hand over hand toenemende spam?

Daar moet ik me - en/of (heel graag) een ander - eerst uitgebreid in verdiepen. Momenteel is er een ander technisch probleem met PunBB. Een probleem met een server-instelling, waar ik de aandacht van de provider voor nodig heb.

Ook ik stoor me aan de spammers. Het spammen gaat van kwaad tot erger. Eerst is de gasten-optie misbruikt en noodzakelijkerwijs uitgezet. Nu wordt de leden-optie misbruikt.

Voorlopig heb ik helaas geen gelegenheid om me in technische zaken te verdiepen. Daar heb ik uitgebreid de tijd voor nodig. Onder meer door eerst het opzetten van een test-forum.
Wie wil helpen is welkom.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Guus Geluk » di jan 27, 2009 9:27 pm

Om spam op dit forum te voorkomen vind ik dat er moderatoren op dit forum moeten komen, dan heeft Daniel veel minder werk, omdat hij zich dan kan bezig houden met het forum zelf. De moderatoren houden de orde wel. Zo wordt het een veel minder ongeregeld zooitje en heeft Danniel ook meer rust. Kortom, moderatoren op het forum zijn zo gek nog niet. Daar zijn vast wel mensen voor die zich beschikbaar willen stellen. :)
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Guus Geluk » di jan 27, 2009 9:28 pm

Zoals Rockerduck. :P
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 28, 2009 1:20 am

Guus Geluk schreef:Om spam op dit forum te voorkomen vind ik dat er moderatoren op dit forum moeten komen, dan heeft Daniel veel minder werk, omdat hij zich dan kan bezig houden met het forum zelf. De moderatoren houden de orde wel. Zo wordt het een veel minder ongeregeld zooitje en heeft Danniel ook meer rust. Kortom, moderatoren op het forum zijn zo gek nog niet. Daar zijn vast wel mensen voor die zich beschikbaar willen stellen. :)

Ik zoek vooralsnog geen forummoderators.
Meerdere beheerders en/of moderators kan voor verwarring zorgen. Ook kunnen ze hun eigen leven gaan leiden, waarmee ze bezoekers en elkaar gaan storen.

Wat ik wel kan gebruiken zijn technici, die kunnen helpen met forumsoftware en het installen van spamwerende onderdelen.

Onder topic 'Beheer McDrake Nederland' staat een langer antwoord van mij, van 2009-01-19 15:15:43.
Zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=9420#p9420
Ik stel voor om in dat topic verder te discussiëren over moderating en onderhoud van forumsoftware.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jan 28, 2009 9:10 am

Wat mij handig lijkt is moderators die strikt alleen de spam weghalen en verder helemaal niets doen. Dus echt alleen de overduidelijke telefoon en medicijnen aanbiedingen enzo. Maar dan mogen ze dus verder geen orde gaan houden, want anders gaat het inderdaad zijn eigen leven leiden.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor huugduck » zo okt 04, 2009 1:44 pm

Nu is ongeveer elk topic een spam topic. Er komen bijna geen normaale berichten. Het is zonden om de topics te verwijderen. Want ze werden eerst goed gebruikt. Misschien iets van een spam controle.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor kwok » zo okt 04, 2009 4:11 pm

Sorry wat zijn spambots em waarom zijn ze zo erg.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Ei » zo okt 04, 2009 4:29 pm

kwok schreef:Sorry wat zijn spambots em waarom zijn ze zo erg.

Een spambot is software die automatisch spam verzendt of daaraan meewerkt.

Meer informatie, in het Engels:
http://en.wikipedia.org/wiki/Spambot
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten