Spam spam spam

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Rubberduck » wo jan 10, 2007 8:46 pm

Je gaat totaal niet in op de bezwaren van Rockerduck en Disneyremco, die toch heel wat vriendelijker formuleerden dan ik (althans, volgens Rockerduck dan). Je bent alleen maar bezig met je eigen gelijk en daarvoor wring je je in onmogelijke bochten. Disneyremco heeft wel degelijk een heel goed punt, over dat je dan wel alles kunt posten, zolang er maar een plaatje van Disney staat. Wat jij doet, is toestaan dat McDrake overspoelt zal worden door spammers die overal alleen maar plaatjes posten. Alsof het posten van enkel en alleen plaatjes iets toevoegt; mijn hemel!
Rubberduck
 

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jan 10, 2007 8:55 pm

Zeg, Daniel kan toch kijken wat spam is en wat niet? Als er reclame staat of 18+dingen dan zie je dat toch gewoon en dan kun je dat toch gewoon weghalen? Dat is nu toch duidelijk niet zo?

Okee, het is niet zo duidelijk wat Luuk ermee wil bereiken. Maar het is wel mooi dat Daniel en ik er zo al verschillende waardes in ontdekken. Een beetje als goed naar een Barks-verhaal kijken.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 10, 2007 9:38 pm

Rubberduck schreef:Je gaat totaal niet in op de bezwaren van Rockerduck en Disneyremco, die toch heel wat vriendelijker formuleerden dan ik (althans, volgens Rockerduck dan). Je bent alleen maar bezig met je eigen gelijk en daarvoor wring je je in onmogelijke bochten. Disneyremco heeft wel degelijk een heel goed punt, over dat je dan wel alles kunt posten, zolang er maar een plaatje van Disney staat. Wat jij doet, is toestaan dat McDrake overspoelt zal worden door spammers die overal alleen maar plaatjes posten. Alsof het posten van enkel en alleen plaatjes iets toevoegt; mijn hemel!

Ga ik totaal niet in op bezwaren van Rockerduck en Disneyremco? Wat moet ik met dit soort kritiek, Rubberduck? Ik ben alleen vandaag al een half uur kwijt het beantwoorden van mijns inziens vergezochte klachten.
Ik ga wel in op jullie kritiek, maar ten voordeel van de beklaagde. Sorry.

Waarom willen jullie andermans bijdragen vernietigen? Want daar gaat het om. Straks hebben we een actief lid minder omdat het óók op McDrake niet leuk meer is. Hoe kan Luuuuk nu leuk meedoen als jullie slakken op laag water zoeken? Wat is het hier gezellig, maar niet heus. Log in op internet en ga tegen mensen zeuren over pietluttigheden. Doet me denken aan mensen die hun hond uitlaten en dan gaan lopen foeteren tegen het dier. Afgeleide agressie heet dat, volgens mij.
Ik houd me te vaak bezig met mijn agressie, frustratie en geklaag. Wat fijn dat ik daarin niet alleen ben... :/
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » do jan 11, 2007 1:54 am

Daniel73 schreef:Waarom willen jullie andermans bijdragen vernietigen? Want daar gaat het om. Straks hebben we een actief lid minder omdat het óók op McDrake niet leuk meer is. Hoe kan Luuuuk nu leuk meedoen als jullie slakken op laag water zoeken? Wat is het hier gezellig, maar niet heus. Log in op internet en ga tegen mensen zeuren over pietluttigheden. Doet me denken aan mensen die hun hond uitlaten en dan gaan lopen foeteren tegen het dier. Afgeleide agressie heet dat, volgens mij.

Dit is dus je reinste demonisering. Je verdraait de bedoelingen van Remco en mij. Jij maakt er telkens een of-of situatie van: of je vind alles maar goed (Daniel) of je bent een 'vernietiger' (Remco en ik). Dat het zo simpel niet ligt, weet je zelf ook wel. Remco en ik doen juist enorm ons best om van McDrake een leuk forum te maken. Volgens mij hebben wij tweeën zelfs al het meeste bijgedragen (en ook nog kwalitatief verantwoord).

Hoe je erbij komt dat Luuk weg zal gaan als wij kritiek geven, is me een raadsel. Denk je dat Luuk nergens tegen kan of zo? Jouw redenering volgend, zouden we nergens meer iets van mogen zeggen. Jan Baksteen was blíj als we hem aanspraken op gedrag dat eigenlijk niet kon, want daar kon hij van leren, beweerde hij. Zo zou Luuk kunnen leren dat hij duidelijk moet maken wat de bedoeling van een topic is. Dan hoeven anderen (Wouter en jij) dat niet in te vullen (d.m.v. puur giswerk, overigens).

En is het dan wél leuk als er een lid zou zijn (niet Luuk!) dat constant vervelende posts maakt waar meerdere mensen zich aan ergeren? Is dat dan leuk voor die geërgerde mensen? Daar denkt Daniel niet aan. Kritiek mag niet op het forum van moderator Daniel. Want dan zijn we 'vernietigers'. Terwijl niemand om vernietiging heeft gevraagd.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » do jan 11, 2007 2:42 am

Rockerduck schreef:Dit is dus je reinste demonisering. Je verdraait de bedoelingen van Remco en mij. Jij maakt er telkens een of-of situatie van: of je vind alles maar goed (Daniel) of je bent een 'vernietiger' (Remco en ik). Dat het zo simpel niet ligt, weet je zelf ook wel. Remco en ik doen juist enorm ons best om van McDrake een leuk forum te maken. Volgens mij hebben wij tweeën zelfs al het meeste bijgedragen (en ook nog kwalitatief verantwoord).

Het topic meteen als spam aanmerken is ook demonisering. Dat was voor een discussie niet nodig geweest. Ik doe ook enorm mijn best. (gaap!) Daarom bedenk ik een manier om een bijdrage in een interessant(er) perspectief te plaatsen. Dat kost meer tijd dan deleten, maar hopelijk levert het iets bij aan het aanmoedigen van leuke topics. Zelfs al was het ge"spam" geweest.

Mijn zorg is dat ik die plaatjes vind vallen onder hotlinking, met alle nadelen vandien. Zo'n topic vernietigt zichzelf. Ik hoop dat er een manier gevonden kan worden om plaatjes blijvend te laten verschijnen. Dat lijkt me een topic waard.

Rockerduck schreef:Hoe je erbij komt dat Luuk weg zal gaan als wij kritiek geven, is me een raadsel. Denk je dat Luuk nergens tegen kan of zo? Jouw redenering volgend, zouden we nergens meer iets van mogen zeggen. Jan Baksteen was blíj als we hem aanspraken op gedrag dat eigenlijk niet kon, want daar kon hij van leren, beweerde hij. Zo zou Luuk kunnen leren dat hij duidelijk moet maken wat de bedoeling van een topic is. Dan hoeven anderen (Wouter en jij) dat niet in te vullen (d.m.v. puur giswerk, overigens).

Dat aanspreken op gedrag door boardleden resulteerde in een ingreep van buitenaf, en dat vond ik uitermate zorgelijk. Ik heb dus andere ervaringen met dat "blíj" zijn.

Geen idee hoe nu Luuuuk met "aanspreken op gedrag" omgaat, maar dergelijke social control van internetters is een punt van aandacht voor mij. En dat betekent dat ook ik ontzettend op m'n woorden moet letten, als moderator zijnde.

Rockerduck schreef:En is het dan wél leuk als er een lid zou zijn (niet Luuk!) dat constant vervelende posts maakt waar meerdere mensen zich aan ergeren? Is dat dan leuk voor die geërgerde mensen? Daar denkt Daniel niet aan. Kritiek mag niet op het forum van moderator Daniel. Want dan zijn we 'vernietigers'. Terwijl niemand om vernietiging heeft gevraagd.

Zodra die gevreesde postings verschijnen zien we wel verder.

In ieder geval wel mijn complimenten dat de discussie zich hier afspeelt, in 'Over McDrake Nederland Disney' en niet in dat plaatjes-topic. Dat vind ik te prijzen. Applausje voor jezelf.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » do jan 11, 2007 11:21 pm

Het probleem is dat er op McDrake geen regels zijn tot nu toe. Hoe moeten we weten wat wel en niet is toegestaan als er geen regels zijn? En zullen regels in de toekomst in overeenstemming met de leden worden opgesteld of beslist de moderator dat alleen?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 12, 2007 12:19 am

Rockerduck schreef:Het probleem is dat er op McDrake geen regels zijn tot nu toe. Hoe moeten we weten wat wel en niet is toegestaan als er geen regels zijn? En zullen regels in de toekomst in overeenstemming met de leden worden opgesteld of beslist de moderator dat alleen?

Die regels staan vooralsnog op McDrake International en bij McDrake Nederland Off Topic. Ik ga daar nog mee aan de slag.
Ik zie geen redenen waarom het poetsbeleid aangepast zou moeten worden. En uiteindelijk geldt bovenal de Nederlandse wet. Er is weinig te regelen. McDrake is een openbaar board.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » ma maart 05, 2007 5:43 pm

Discussie onder 'Uiterlijk McDrake.nl', vandaag:

mcprul schreef:
Daniel73 schreef:Nu nog iemand die weet hoe spambots enigszins kunnen worden tegengehouden. Spambots staan lelijk in elke layout.

Wel eens gehoord van een Captcha? Dat is een code die je over kan typen en de spamcomputers niet kunnen zien. Het is wat meer werk als je een bericht wilt versturen, maar van spambots geen last meer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha

mcprul schreef:Afbeelding

Luuuuk schreef:Nou, ook op forums met die dingen komen veel Sex-spambots, hoor...

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=1916#p1916
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=1917#p1917
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=1918#p1918
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Luuuuk » ma maart 05, 2007 6:52 pm

En Trouwens de meeste Spammers zijn gasten.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor mcprul » di maart 06, 2007 8:34 am

Daarom. Als je geregistreerd bent, kan je account geblokt worden als je gaat spammen. Je kunt dan niet meer inloggen.

Luuuuk schreef:En Trouwens de meeste Spammers zijn gasten.

En als er een code verborgen is in een plaatje, kan de computer dit niet zien. Spammen gaat namelijk vaak automatisch.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Daniel73 » za maart 17, 2007 9:53 pm

Op dit moment heb ik van ellende de gasten van McDrake International op read-only gezet. Op McDrake Nederland Off Topic kan dit binnenkort ook gaan gebeuren.
Er wordt door spambots zo vreselijk overvloedig gespamd, met een dusdanig onbeschofte inhoud, dat een ongefilterd McDrake onleesbaar zou worden.

Ik snak naar een oplossing. Het op read-only zetten van gasten zie ik als een belediging voor alle wel-menselijke gasten die zich wat mij betreft tot dusver goed gedragen op McDrake. Het op read-only zetten van gasten zie ik als een nederlaag. Zonder gasten wordt McDrake een dooie boel.

Wie kan helpen een nette oplossing tegen spammers te vinden? Een oplossing die ook voor leken geschikt is?
Is CAPTCHA een optie?

Zie mijn bericht op Nederland Off Topic, onder 'PunBB':
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?pid=4440#p4440
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor mcprul » zo maart 18, 2007 3:12 pm

Daniel73 schreef:Is CAPTCHA een optie?

Dat zou je gewoon moeten proberen. Wie niet waagt...
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor mcprul » ma jul 02, 2007 7:08 am

Daniel heeft zo aardig wat te doen... Stuk of 75 spam-topics verwijderen...
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma okt 29, 2007 11:59 pm

Ik vind dat user 'Kwekje' veel spamt in subforum "Albums en boeken". Misschien kan een moderator hem/haar vertellen dat on-topic reactie gewaardeerd worden?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luuuuk » di okt 30, 2007 7:10 pm

Ik vind Kwekje ook erg vervelend... :/
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron