Edit-functie

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor huugduck » vr apr 10, 2009 3:29 pm

Van mij weet niemand het wachtwoord en dat is ook heel moeilijk te raden.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Re: Edit-functie

Berichtdoor admin » di dec 10, 2013 1:02 pm

09 Dec 2013 11:04 pm, DD schreef:Ik snap niet wat jouw kinderachtige bedoeling hiervan is, admin! Als ik het verwijder, betekent het dat ik dit bericht dus NIET wil delen. Maar admin kopieert en plakt het hier doodleuk.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=63303#p63303

Het met de edit-knop leeggemaakte bericht/topic bevatte geen andere uitleg dan "fout" en "mag een slotje op".


De edit-knop is niet bedoeld om berichten te publiceren en ze vervolgens te verwijderen.
De edit-knop is geen delete-knop.

Wie een bericht plaatst, deelt dat publiekelijk.
Andere gebruikers kunnen het bericht meteen citeren.

De bedoeling van de edit-knop is,
dat men gedurende 30 minuten na publicatie nog wat aan een bericht kan verfijnen.

Berichten plaatsen en ze vervolgens via de edit-knop leeg maken,
zodat admin lege berichten moet gaan verwijderen,
is een sollicitatie om de edit-knop voortaan uit te zetten.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Edit-functie

Berichtdoor Ui » di dec 10, 2013 1:29 pm

DD schreef:kinderachtige bedoeling

Als reguliere gebruiker zou Ui aan het vorige bericht willen toevoegen,
dat Ui op zoek is naar een forum waar Ui het beheer straffeloos mag uitmaken voor kinderachtig, ook al gaat het om een eigen fout.

Er zijn fora waar men admins moet behandelen met het grootste ontzag,
maar blijkbaar is McDrake een plaats waar men het beheer als voetveeg kan zien? (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Edit-functie

Berichtdoor DD » di dec 10, 2013 4:34 pm

Het gaat helemaal niet om een eigen fout. Jij begrijpt me nog steeds niet. Ik zei dat ik de tekst niet wilde publiceren. En gezien ik als gebruiker een topic niet kan verwijderen, kon ik niets anders doen dan alleen het bericht te verwijderen en "fout" in de plaats te schrijven. Als ik het bericht had willen publiceren, had ik het zelf ook wel in het topic over Inducks kunnen plakken. Hoe vaak heb ik als gebruiker niet dergelijke fouten van andere gebruikers gecorrigeerd terwijl admin als van de aardbodem leek te zijn verdwenen. Dus als jij ziet dat ik een tekst verwijder en het nergens anders deel, zal je moeten begrijpen dat ik het niet wens te publiceren. Maar wat doe jij: doodleuk de tekst van "achter de schermen" plukken (want voor gewone gebruikers was het niet meer zichtbaar daar ik het dus had verwijderd) en het ergens anders delen. Dat noem ik machtsmisbruik! En zodra een admin zich daaraan schuldig maakt, zie ik niet in waarom ik hem niet kinderachtig zou mogen noemen.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Edit-functie

Berichtdoor Ui » di dec 10, 2013 4:54 pm

DD schreef:Het gaat helemaal niet om een eigen fout.

Daar gaat het wel om, volgens jouw eigen typering: "fout".

DD schreef:Ik zei dat ik de tekst niet wilde publiceren.

Je hebt de tekst wél gepubliceerd, beste DD.
Het ging om een openbare tekst die iedereen die er bijtijds bij was, had kunnen kopiëren.

DD schreef:Maar wat doe jij: doodleuk de tekst van "achter de schermen" plukken

Teksten op McDrake plaatsen is helemaal niet "achter de schermen". Hoe kom je erbij!
Misschien kun je in het vervolg nadenken voordat je iets op het internet zet?

DD schreef:Dat noem ik machtsmisbruik!

Een bericht aanmaken, deze leeg maken en verwachten dat een vrijwilliger de boel opruimt, dát is machtsmisbruik.
Mensen, plaats maar raak. Krijg je spijt, kaffer dan maar de admin af! (snik)

DD schreef:En zodra een admin zich daaraan schuldig maakt, zie ik niet in waarom ik hem niet kinderachtig zou mogen noemen.

Misschien wordt het eens tijd dat je een admin ontmoet die echt kinderachtig is.

Wat is er volgens jou zo fout aan dat bericht van jou, dat je er zo'n drama over maakt?
Je laat weten dat je publicaties hebt die je graag via COA/Inducks zou willen indexen,
maar dat je niet om kan gaan met de interface. Och, och, och.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Edit-functie

Berichtdoor DD » di dec 10, 2013 5:35 pm

Ui schreef:
DD schreef:Het gaat helemaal niet om een eigen fout.

Daar gaat het wel om, volgens jouw eigen typering: "fout".

Ja. Fout in de zin van ik wil het bericht dat ik heb gepubliceerd bij nader inzien toch niet publiceren. En niet dat ik het in een verkeerd topic geplaatst zou hebben. Dit was mijn laatste woord hierover, want als je het niet wil begrijpen dan doe je dat maar niet.*

Ui schreef:
DD schreef:Ik zei dat ik de tekst niet wilde publiceren.

Je hebt de tekst wél gepubliceerd, beste DD.
Het ging om een openbare tekst die iedereen die er bijtijds bij was, had kunnen kopiëren.

Precies! GING. En dat is niet meer aan de orde omdat ik het zelf heb verwijderd.

Ui schreef:
DD schreef:Maar wat doe jij: doodleuk de tekst van "achter de schermen" plukken

Teksten op McDrake plaatsen is helemaal niet "achter de schermen". Hoe kom je erbij!
Misschien kun je in het vervolg nadenken voordat je iets op het internet zet?

Neen. Misschien dat jij beter leest voor je reageert. Want ook hier begrijp je me niet: ik bedoel dat je een tekst plaatst, dat na verwijdering, alleen voor admin zichtbaar kan zijn en niet voor de gewone gebruiker. Dus achter de schermen. Mijn tekst heb jij van achter de schermen (dus nogmaals, op het platform of je het ook noemt, waar je als admin dient in te loggen) gekopieerd. Want op het moment dat de tekst zichtbaar was, heb jij de tekst (meest waarschijnlijk) niet gezien en al helemaal niet gekopieerd. Ik heb het na een paar seconden of misschien één minuut van het publiceren al verwijderd.

Ui schreef:
DD schreef:Dat noem ik machtsmisbruik!

Een bericht aanmaken, deze leeg maken en verwachten dat een vrijwilliger de boel opruimt, dát is machtsmisbruik.
Mensen, plaats maar raak. Krijg je spijt, kaffer dan maar de admin af! (snik)


Ik ben bij zes jaar lid op dit forum en eens maak ik een FOUT. Het was niet expres of zo. Als jij dan als admin te beroerd bent om nota bene je eigen forum op te ruimen is dat niet mijn zaak. Ik kan niet inloggen om op de "admin pagina" en mijn fout ongedaan te maken. Als ik als postbode een brief door jouw brievenbus gooi, en ik gooi per ongeluk mijn sigarettenpeuk mee, dien ik dat zelf op te ruimen. Maar ja, zonder jouw huissleutel gaat dat moeilijk (sorry, kwam even niet op een beter voorbeeld :P).

Ui schreef:Wat is er volgens jou zo fout aan dat bericht van jou, dat je er zo'n drama over maakt?
Je laat weten dat je publicaties hebt die je graag via COA/Inducks zou willen indexen,
maar dat je niet om kan gaan met de interface. Och, och, och.

*Niks, het bericht is niet fout. En daar gaat het niet om. Nogmaals en nu echt voor het laatst: het gaat er om dat ik als gebruiker iets publiceer, en later om welke reden dan ook verwijder, en jij het als admin van je "admin area" kopieert en elders plakt. En dat is fout. Want misschien heeft de gebruiker (ik in dit geval) spijt van wat ie heeft gepubliceerd. Of om welk ander reden dan ook doet er niet toe. Ik maak dus een "drama" van het feit dat je iets wat ik zelf verwijder alsnog publiceert. Begrijp het dan aargh!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Edit-functie

Berichtdoor Ui » di dec 10, 2013 6:12 pm

DD schreef:
Ui schreef:
DD schreef:Ik zei dat ik de tekst niet wilde publiceren.

Je hebt de tekst wél gepubliceerd, beste DD.
Het ging om een openbare tekst die iedereen die er bijtijds bij was, had kunnen kopiëren.

Precies! GING. En dat is niet meer aan de orde omdat ik het zelf heb verwijderd.

Het gaat om een openbare tekst. Eenmaal geplaatst is openbaar.
Iedereen had het bericht kunnen kopiëren.

Maar misschien is de edit-knop toch niet zo'n goed idee,
nu deze misbruikt wordt als delete-knop? (snik)

DD schreef:Als ik als postbode een brief door jouw brievenbus gooi, en ik gooi per ongeluk mijn sigarettenpeuk mee, dien ik dat zelf op te ruimen. Maar ja, zonder jouw huissleutel gaat dat moeilijk (sorry, kwam even niet op een beter voorbeeld :P).

Dus als je bij de mensen over de vloer wilt komen, hoef je maar een sigarettenpeuk door de brievenbus te gooien en dan kun je eisen dat je het zelf moet kunnen opruimen?
Inderdaad niet zo'n best voorbeeld.

De edit-knop is geen delete-knop. Ook geen achter-de-schermen-knop.
Mocht men gaan eisen dat het wel een delete-knop is, dan kan beter de edit-knop gedelete worden.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Edit-functie

Berichtdoor DD » di dec 10, 2013 6:34 pm

Ui schreef:
DD schreef:Als ik als postbode een brief door jouw brievenbus gooi, en ik gooi per ongeluk mijn sigarettenpeuk mee, dien ik dat zelf op te ruimen. Maar ja, zonder jouw huissleutel gaat dat moeilijk (sorry, kwam even niet op een beter voorbeeld :P).

Dus als je bij de mensen over de vloer wilt komen, hoef je maar een sigarettenpeuk door de brievenbus te gooien en dan kun je eisen dat je het zelf moet kunnen opruimen?
Inderdaad niet zo'n best voorbeeld.

Nee, jij bent degene die het niet kan hebben dat ik jou een keer een leeg topic heb laten opruimen. Ik eis niet dat ik het zelf wil opruimen/verwijderen. Ik zeg alleen dat het niet mogelijk was en jij daarom als admin hebt moeten opruimen. Ik heb er zelfs ter plekke mijn excuses aangeboden. Dus wat kan ik nog meer doen als ik bij nader inzien een geplaatst bericht toch niet wil plaatsen? Of heerst er hier een eens geplaatst altijd geplaatst mentaliteit? Kijken is kopen? Dach 't effkes nie he.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Edit-functie

Berichtdoor Ui » di dec 10, 2013 6:50 pm

DD schreef:Of heerst er hier een eens geplaatst altijd geplaatst mentaliteit?

Ja, die mentaliteit heerst hier.
Zoals reeds uitgelegd.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Edit-functie

Berichtdoor DD » di dec 10, 2013 6:51 pm

Bron?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Edit-functie

Berichtdoor Ui » di dec 10, 2013 7:03 pm

DD schreef:Bron?

De regels moeten nog ververst worden, maar in de voorlopige regels staat een waarschuwing om goed na te denken na verzending.

Regels op McDrake Nederland Disney
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=268

Waarschuwing: Het board verschaft géén bewerk/delete opties, aan niemand uitgezonderd de beheerder/moderators. Als je een topic of reply toevoegt, gebruik het "Voorbeeld" om zeker te zijn dat je tekst oké is voor eeuwige verzending.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=2919#p2919 ("28 apr 2007 12:04 am")

De edit-knop is op veler verzoek geplaatst, met als bedoeling dat men een half uur lang, spelfouten kan aanpassen.
Het eisen dat gepubliceerde berichten een half uur lang niet geciteerd mogen worden, daar is de edit-knop niet voor bedoeld.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Edit-functie

Berichtdoor DD » di dec 10, 2013 7:13 pm

Het zou me niets verbazen als je dat "waarschuwing" regeltje er net snel bij hebt geplaatst :) Ik als gewone gebruiker kan daar tenslotte niet achter komen. Maar ja, ik zal me maar niet aan valse beschuldigingen wagen. Ik vind die regel uiterst ridicuul. Maar het is jouw forum dus dan accepteer ik jouw regels.

Daniel73 schreef:...om zeker te zijn dat je tekst oké is voor eeuwige verzending

Alsof ik Harry Potter aan het lezen ben :lol:
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Edit-functie

Berichtdoor Ui » di dec 10, 2013 7:22 pm

DD schreef:Het zou me niets verbazen als je dat "waarschuwing" regeltje er net snel bij hebt geplaatst :) Ik als gewone gebruiker kan daar tenslotte niet achter komen. Maar ja, ik zal me maar niet aan valse beschuldigingen wagen.

Dit is een valse beschuldiging. (snik)
Sorry dat Ui nu niet even een half uur wacht om je deze "achter de schermen"-onzin te laten verwijderen.

DD schreef:Ik vind die regel uiterst ridicuul. Maar het is jouw forum dus dan accepteer ik jouw regels.

Er zijn zat blogs met commentaarfunctie zonder edit-knop.
Tot voor kort ook de video-site YouTube.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Edit-functie

Berichtdoor DD » di dec 10, 2013 7:38 pm

Het zou me niets verbazen als je dat "waarschuwing" regeltje er net snel bij hebt geplaatst :) = suggereren
Jij hebt dat "waarschuwing" regeltje er net snel bijgeplaatst (met eventueel een :mad: )= (vals) beschuldigen
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Edit-functie

Berichtdoor Ui » di dec 10, 2013 8:04 pm

DD schreef:Het zou me niets verbazen als je dat "waarschuwing" regeltje er net snel bij hebt geplaatst :) = suggereren
Jij hebt dat "waarschuwing" regeltje er net snel bijgeplaatst (met eventueel een :mad: )= (vals) beschuldigen

O, dus suggereren is wel oké, volgens jou?

Dan kan Ui ook heel wat gaan "suggereren",
maar laat Ui proberen de wijste zijn. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron