1-jarig bestaan McDrake

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Daniel73 » di sep 23, 2008 7:53 pm

DisneyRemc°o° schreef:Erg jammer. Helaas raakte ik de motivatie ook een beetje kwijt. IK zie dat het forum nog niet helemaal dood is, maar levendig is anders.

De toekomst van McDrake's forumsoftware, PunBB (of FluxBB), is onzeker. Een initiatief van McDuck om software te bieden voor publiekelijk archiveerbaar forum is door PunBB en FluxBB zo goed als genegeerd.

Volgens mij hoog tijd dus om op zoek te gaan naar andere mogelijkheden voor McDrake.
McDrake International is (stilzwijgend) op read-only gezet omdat daar zware aanvallen waren van zichzelf registrerende spambots. 't Is natuurlijk een kwestie van tijd voordat ook de andere forumboards hieronder gaan lijden.
Verder zijn er op McDrake wat technische problemen met de huidige PunBB. Waardoor het beheren lastig en beperkt is geworden.

Misschien zijn Google Groups een optie? Daar zou men via e-mail de inhoud kunnen archiveren, heb ik begrepen.
Ik vind een openbaar archiveerbaar forum belangrijk.

Dankzij McDuck kan McDrake eenmalig een openbaar archief krijgen, maar daarna heeft McDrake dus een probleem. Ook omdat de software van PunBB/FluxBB weinig mogelijkheden biedt om te stoppen: alles is dan in één keer weg.

(Het enige data-bestand dat McDrake technisch gesproken zou kunnen aanbieden bevat privé-gegevens zoals mail-adressen en IP-nummers. Of alles ligt op straat, of alles is weg.)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Re: 1-jarig bestaan McDrake

Berichtdoor Koen » ma dec 31, 2012 3:21 pm

En vandaag bestaat McDrake alweer 6 JAAR!!!! Hoera! :D
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: 1-jarig bestaan McDrake

Berichtdoor BibiTotoLover » ma dec 31, 2012 5:30 pm

Koen schreef:En vandaag bestaat McDrake alweer 6 JAAR!!!! Hoera! :D


:lol:

Ik ben dit jaar pas lid geworden, maar ben al hartstikke blij dat ik dit forum heb gevonden! :D
Dus ik zou zeggen, nog vele jaren erbij!
Pockets:139 // DubbelPockets:18 // ThemaPockets:14
Avatar gebruiker
BibiTotoLover
Donald Duck Pockets Teller: 186
Member
 
Berichten: 764
Geregistreerd: vr dec 14, 2012 5:04 pm
Woonplaats: Duckstad.

Re: 1-jarig bestaan McDrake

Berichtdoor Duck » ma dec 31, 2012 5:34 pm

Happy birthday Mcdrake!! :D
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: 1-jarig bestaan McDrake

Berichtdoor MatroosDuck » ma dec 31, 2012 7:39 pm

Ik was het helemaal vergeten! Maar toch een hele fijne verjaardag, website! xD

Afbeelding
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: 1-jarig bestaan McDrake

Berichtdoor Scrooge$ » ma dec 31, 2012 7:59 pm

Dat mcdrake nog 6 jaar mag voortbestaan.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: 1-jarig bestaan McDrake

Berichtdoor Koen » za maart 30, 2013 5:06 pm

Een gearchiveerde versie van McDrake anno 8 Februari 2007: http://web.archive.org/web/200702070248 ... neddisney/
Vond het wel leuk om dit even te laten zien. Ik heb het gevonden op de ''Wayback Machine'', waar je gearchiveerde versies van sites kunt bekijken. http://archive.org/web/web.php Er waren toen nog maar 38 leden...

En dan zie ik nu iets heel raars... heeft er ooit een 'McDrake Nederland Tobia' bestaan? Weet iemand hier meer over? http://web.archive.org/web/200712280719 ... .nl/tobia/

Want kijk, dit ziet er toch heel raar uit?: http://web.archive.org/web/200804141834 ... cdrake.nl/
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: 1-jarig bestaan McDrake

Berichtdoor Koen » za maart 30, 2013 5:39 pm

Koen schreef:Een gearchiveerde versie van McDrake anno 8 Februari 2007: http://web.archive.org/web/200702070248 ... neddisney/
Vond het wel leuk om dit even te laten zien. Ik heb het gevonden op de ''Wayback Machine'', waar je gearchiveerde versies van sites kunt bekijken. http://archive.org/web/web.php Er waren toen nog maar 38 leden...

En dan zie ik nu iets heel raars... heeft er ooit een 'McDrake Nederland Tobia' bestaan? Weet iemand hier meer over? http://web.archive.org/web/200712280719 ... .nl/tobia/

Want kijk, dit ziet er toch heel raar uit?: http://web.archive.org/web/200804141834 ... cdrake.nl/

Daniel (Ui), weet jij hier meer over? Of iemand anders?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: 1-jarig bestaan McDrake

Berichtdoor Ui » za maart 30, 2013 5:54 pm

Koen schreef:Vond het wel leuk om dit even te laten zien. Ik heb het gevonden op de ''Wayback Machine'', waar je gearchiveerde versies van sites kunt bekijken.

Heeft niemand wat beters te doen dan te graven in het verleden? De wereld vraagt om toekomst, en dan komt men altijd weer met het verleden aanzetten! (huil huil)

Koen schreef:En dan zie ik nu iets heel raars... heeft er ooit een 'McDrake Nederland Tobia' bestaan?

Die bestaat nog steeds. Het gaat om een 21+ forumboard dat bedoeld is voor grote jongens die het testament van hun jeugd opmaken. Want hoe moet je anders overleven, als je het paradijs niet meer in mag en je de poes niet meer kan verstaan? (snotter)
We praten en we zingen en we lachen allemaal, maar ondertussen draagt de waterdrager het water naar de zee. Want de zee moet gered van de zon. De zee moet gered van de zon. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: 1-jarig bestaan McDrake

Berichtdoor Oom Paspasu » za maart 30, 2013 6:20 pm

Ui schreef:De wereld vraagt om toekomst, en dan komt men altijd weer met het verleden aanzetten! (huil huil)

Het verleden is er niet meer, de toekomst is er nog niet en het heden is slechts de scheidslijn tussen verleden en toekomst. Toch blijft het verleden, voorzover wij haar herinneren, aanwezig en alleen met behulp daarvan kunnen we naar het heden en de toekomst kijken.
Ui schreef:Die bestaat nog steeds.

http://bb.mcdrake.nl/tobia/index.php
Leuk om te weten!
Ui schreef:Het gaat om een 21+ forumboard dat bedoeld is voor grote jongens die het testament van hun jeugd opmaken. Want hoe moet je anders overleven, als je het paradijs niet meer in mag en je de poes niet meer kan verstaan? (snotter)
We praten en we zingen en we lachen allemaal, maar ondertussen draagt de waterdrager het water naar de zee. Want de zee moet gered van de zon. De zee moet gered van de zon. (snif)

Mooi gezegd, woorden uit het verleden met toekomstwaarde. Misschien zit je nu wel de krant te lezen en een burgerman te wezen, toch is er iets dat overleeft. En het zal je niet veel helpen als je je beklagen gaat, want de mensen zijn met mijn toestand zo verlegen, maar hun dagen zijn geteld. Haha!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: 1-jarig bestaan McDrake

Berichtdoor Ui » za maart 30, 2013 7:35 pm

Oom Paspasu schreef:Het verleden is er niet meer, de toekomst is er nog niet en het heden is slechts de scheidslijn tussen verleden en toekomst.

Vandaag kan al gisteren wezen. (snik)

Oom Paspasu schreef:Toch blijft het verleden, voorzover wij haar herinneren, aanwezig en alleen met behulp daarvan kunnen we naar het heden en de toekomst kijken.

Die herinnering is een onderdeel van het nu. Dus niet echt het verleden. Het kan ook een fantasie zijn.

Oom Paspasu schreef:http://bb.mcdrake.nl/tobia/index.php
Leuk om te weten!

Och, hoe onverantwoord om het adres te geven op een plaats waar kinderen zijn. Straks gaan ze er kijken! Een wereld van verdronken vlinders, klamme handjes op de ruiten, en klokken onder water.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Het gaat om een 21+ forumboard dat bedoeld is voor grote jongens die het testament van hun jeugd opmaken. Want hoe moet je anders overleven, als je het paradijs niet meer in mag en je de poes niet meer kan verstaan? (snotter)
We praten en we zingen en we lachen allemaal, maar ondertussen draagt de waterdrager het water naar de zee. Want de zee moet gered van de zon. De zee moet gered van de zon. (snif)

Mooi gezegd, woorden uit het verleden met toekomstwaarde. Misschien zit je nu wel de krant te lezen en een burgerman te wezen, toch is er iets dat overleeft. En het zal je niet veel helpen als je je beklagen gaat, want de mensen zijn met mijn toestand zo verlegen, maar hun dagen zijn geteld. Haha!

Wie vertelt Ui van het leven? Oom Paspasu die weet het best, daar in de sneeuw aan de poort van de stad. O, maart 2013 is koud en nog kouder misschien, is de wind in de eenzame nachten. Heeft Ui door zoute tranen heen, een andere tijd gezien? (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: 1-jarig bestaan McDrake

Berichtdoor Prank » di apr 02, 2013 3:52 pm

Mooi Ui, lN en BdG zullen altijd bij je blijven,en bij mij(iets met fietser tegen de wind enzo).
Tjee, nooit gerealiseerd dat ik hier ook al zo lang rondhang(met tussen pozen, als de discussie weer eens te hoog oploopt)
Bonjeu, Napoleon zal er tres content me zijn.
Prank
Member
 
Berichten: 42
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 11:06 am

Re: 1-jarig bestaan McDrake

Berichtdoor Ui » di apr 02, 2013 7:02 pm

Prank schreef:Mooi Ui, lN en BdG zullen altijd bij je blijven,en bij mij(iets met fietser tegen de wind enzo).

In elk geval de onvolprezen LN, wat Ui betreft. Zijn schrijfwerk, en dat is meer dan liedteksten alleen, is ook krachtig zonder muziek. Bovendien was hij kattenliefhebber - en dat zegt eigenlijk al genoeg. (snif)
De liedtekst over de fietser ('Jimmy') is overigens van iemand anders.

Prank schreef:Tjee, nooit gerealiseerd dat ik hier ook al zo lang rondhang(met tussen pozen, als de discussie weer eens te hoog oploopt)

Raar dat er überhaupt discussie is, in aanwezigheid van Ui als zijnde het wijze bolgewas op de berg. Mensen kunnen altijd zo eigenwijs zijn! (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Vorige

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron