Berichten

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Michiel Q » do mei 05, 2011 9:42 pm

Bruno Kopsky schreef:Vraag aan Rubberduck: betekent je onderschrift bij Rockerduck dat je orgel speelt? Zo ja, wat voor soort?

"Lonesome organ grinder" is misschien een verwijzing naar het lied "I Want You", waar kant 2 van Bob Dylan's dubbel-lp "Blonde on Blonde" mee opent. De eenzame man die zijn buikorgel afspeelt. Het lied gaat over het verlangen naar een verloren liefde. De uitdrukking bevat een dubbelzinnigheid.

Zie: http://www.bobdylan.com/songs/i-want-you
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Ui » do mei 05, 2011 9:49 pm

DordrechtDuck schreef:
Ui schreef:Aantal berichten gedeeld door aantal dagen sinds eerste bericht?

Ja dat is correct!

Maar hoe bereken je het aantal dagen? (snotter)

Michiel Q schreef:"Lonesome organ grinder" is misschien een verwijzing naar het lied "I Want You", waar kant 2 van Bob Dylan's dubbel-lp "Blonde on Blonde" mee opent. De eenzame man die zijn buikorgel afspeelt. Het lied gaat over het verlangen naar een verloren liefde.

Zou dit geen verwijzing kunnen zijn naar Schubert's Winterreise?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » do mei 05, 2011 10:06 pm

Ui schreef:
DordrechtDuck schreef:
Ui schreef:Aantal berichten gedeeld door aantal dagen sinds eerste bericht?

Ja dat is correct!

Maar hoe bereken je het aantal dagen? (snotter)

Weer correct Ui, wat ben je toch goed!

Ui, jij bent geregistreerd op 2009-09-04 (jaar/maand/dag) dus ben je 608 dagen oud. Ik denk zowaar de oudste ui die nog kan huilen. En je hebt 723 berichten gepost ten tijde dat ik dit bericht type. Dan doe je 723 : 608 = 1,189 berichtgemiddelde per dag. Veel plezier ermee!
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Michiel Q » do mei 05, 2011 10:14 pm

Ui schreef:Zou dit geen verwijzing kunnen zijn naar Schubert's Winterreise?

Het is niet uitgesloten. "Der Leiermann" wordt gewoonlijk vertaald als "The Organ Grinder". De thematiek van "I Want You" komt enigszins overeen met die van "Winterreise".

Our main character is a man who has lost the love of a fickle woman he dared to care for. The girl’s mother had even talked of marriage, but he is left to wander the town in the cold winter night. He hopes to die as he walks the streets. Eventually he comes to an inn on the road “from which no one returns,” but finds that he is not even welcome there. Further down the road is the graveyard.

Bron: http://publish.bsu.edu/mgdoublestei/Mus ... ermann.htm

Behalve de orgelman en de onbereikbare geliefde noemt Dylan's tekst ook een doodgraver ("The guilty undertaker sighs"). Dat zijn drie punten van overeenstemming met Schubert. De orgelman staat bij Schubert voor de Dood.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Rubberduck » vr mei 06, 2011 1:51 am

Bruno Kopsky schreef:Vraag aan Rubberduck: betekent je onderschrift bij Rockerduck dat je orgel speelt? Zo ja, wat voor soort?

Nee, Michiel Q heeft gelijk: het verwijst naar 'I want you' van Bob Dylan ("The guilty undertaker sighs/ The lonesome organ grider cries"). De signature van Rockerduck komt uit 'It's alright, ma (I'm only bleeding)'. Het onderschrift van Rubberduck is de titel van de openingstrack van de plaat 'Empire Burlesque' (1983) en de signature komt uit 'Stuck Inside of Mobile with the Memphis Blues Again'. Op Off-topic is het onderschrift van Rubberduck de titel van een lied van 'Empire Burlesque' en de signature daar komt uit het lied 'All I Really Want To Do '.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 07, 2011 5:49 pm

DD schreef:3. Duckfan van Down Under: 3096

Ik heb ook even gedaan met accounts Duckfan van Down Under 2 en Duckfan van Down Under 3 (58 berichten).
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » za mei 07, 2011 5:52 pm

Hoezo dat dan?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 07, 2011 7:07 pm

Ik wist mijn wachtwoord niet meer en kon op de een of andere manier niet inloggen, ook al stond-ie op "automatisch inloggen". Door problemen met mijn mailserver heb ik admin heel lang niet kunnen mailen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » zo mei 08, 2011 3:47 pm

DordrechtDuck schreef:Ui, jij bent geregistreerd op 2009-09-04 (jaar/maand/dag) dus ben je 608 dagen oud.

Hoe bereken je dat? (snotter)
De registratiedatum is trouwens niet per se de datum van het eerste bericht.

DordrechtDuck schreef:Ik denk zowaar de oudste ui die nog kan huilen.

Veel huilen houdt je jong. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » zo mei 08, 2011 6:47 pm

Ui schreef:
DordrechtDuck schreef:Ui, jij bent geregistreerd op 2009-09-04 (jaar/maand/dag) dus ben je 608 dagen oud.

Hoe bereken je dat? (snotter)
De registratiedatum is trouwens niet per se de datum van het eerste bericht.

DordrechtDuck schreef:Ik denk zowaar de oudste ui die nog kan huilen.

Veel huilen houdt je jong. (snik)

De registratiedatum houden we aan, want tussen 2 berichten kan ook een week/maand zitten vandaar.

Zie: www.dayofbirth.co.uk om te zien hoeveel dagen iemand geregistreerd is. (voer gewoon registratiedatum in als geboortedatum en voila, je ziet de dagen dat degene oud is. Dan doe je het aantal berichten delen door de dagen dat deze persoon geregistreerd is en je hebt een berichtgemiddelde.

Verder gaat DordrechtDuck het niet voorkauwen hoor anders moet DordrechtDuck er straks Ui bij doen om het weer een beetje op smaak te brengen.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Vorige

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron