Uiterlijk McDrake.nl

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Hidde » do jan 12, 2012 9:26 pm

snowmansion schreef:Ik vind hoe de gelezen-niet gelezen iconen zoals ze er nu uitzien mooier uit zien dan met de D Duck. Heeft overigens niets met jouw tekenkunsten te maken Hidde :).

Ik heb ze niet getekend.;) Ik heb een plaatjes van internet gebruikt.

Van mij hoeft het logo niet weg. Maar gewoon een extra plaatje als eerst.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor snowmansion » do jan 12, 2012 9:40 pm

Hidde schreef:Van mij hoeft het logo niet weg. Maar gewoon een extra plaatje als eerst.


Van mij hoeft het logo ook niet weg van McDrake, maar daarnaast staat nog aardig wat ruimte. En geef toe een Olieverf schilderij van Barks bijvoorbeeld als plaatje. Wie vind dat nou niet mooi ;).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik bedenk me nu dat de balk best smal is, maar wel erg breed. Maar wat ik probeer aan te geven is dat er misschien best wat meer Disney sfeer aan gegeven mag worden. Maar laten we eerst zorgen dat het forum goed werkt. Dit kan later ook altijd nog. Of vinden jullie juist van niet. Kan natuurlijk ook :).
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Ui » do jan 12, 2012 10:06 pm

snowmansion schreef:Ik vind hoe de gelezen-niet gelezen iconen zoals ze er nu uitzien mooier uit zien dan met de D Duck.

Ui zag eerst niet, dat het Donald's hoofd is. Het lijken landkaartjes. Maar, een icoontje voor gelezen/ongelezen is op zich toch wel leuk? (snif)

Overigens wel uitkijken met Disney-layouts. Anders moet er op verzoek van Oom Thom, zoals vroeger bij McDuck, straks een disclaimer komen. (huil huil)
Kan niemand een personage genaamd McDrake bedenken? Is er ooit een voornaam voor zo'n personage bedacht?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor McDuck Menu » do jan 12, 2012 11:27 pm

Wat voor disclaimer? Dat we niks met Disney te maken hebben of zo?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Redmess » vr jan 13, 2012 1:25 am

Ja inderdaad. En ik vind het een leuk idee om een eigen eend voor het forum te verzinnen. Zullen we een aparte thread maken waar we namen en uiterlijk kunnen verzinnen?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Duck » vr jan 13, 2012 5:00 pm

Ui schreef:Overigens wel uitkijken met Disney-layouts. Anders moet er op verzoek van Oom Thom, zoals vroeger bij McDuck, straks een disclaimer komen. (huil huil)
Kan niemand een personage genaamd McDrake bedenken? Is er ooit een voornaam voor zo'n personage bedacht?

Misschien is Muccie( Mcduck(hoeft niet)) een leuke voornaam? :wink:
Moet het personage wel een eend zijn?
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor snowmansion » vr jan 13, 2012 6:15 pm

Ik ben het eens met Redmess. Het lijkt me leuk om een topic te openen/thread te beginnen waar plaatjes geplaatst kunnen worden of tekeningen en dat we voor een bepaalde datum (zeg deadline 1 maart) een plaatje kiezen die vervolgens centraal op het forum komt.

Wat denken jullie ervan?
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Duck » vr jan 13, 2012 7:12 pm

snowmansion schreef:Ik ben het eens met Redmess. Het lijkt me leuk om een topic te openen/thread te beginnen waar plaatjes geplaatst kunnen worden of tekeningen en dat we voor een bepaalde datum (zeg deadline 1 maart) een plaatje kiezen die vervolgens centraal op het forum komt.

Wat denken jullie ervan?

Leuk idee! Ik zeg doen! :)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Bruno » vr jan 13, 2012 10:46 pm

En zowiezo tekenwedstrijdjes!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Appie Aap » zo jan 15, 2012 1:54 am

Hoe lang kan je je posts nog editten eigenlijk?
En komen de links (naar bijvoorbeeld Inducks) bovenaan nog terug?
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor admin » zo jan 29, 2012 2:01 pm

Appie Aap schreef:Hoe lang kan je je posts nog editten eigenlijk?

30 minuten, aldus de techneut.

Appie Aap schreef:En komen de links (naar bijvoorbeeld Inducks) bovenaan nog terug?

Het liefst wel. Ook de McDrake Wiki, en een logo.
De techneut heeft het momenteel druk met school.

Punten van admin:
- De interne linken in de berichten verwijzen nu naar oude PunBB-adressen en lopen daarmee dood. Is het mogelijk om in de database met "find & replace", die adressen te vervangen door phpBB-adressen? Of zijn ook de berichtennummers anders?
- Bij registratie een simpele vraag, om spambots tegen te houden.
- Het liefst de oude smilies terug, als extra smilies. Indien mogelijk, ze dezelfde code geven als voorheen. Zo is de ":lol:" nu verdwenen. (Kan admin de smilies indelen, als ze zijn geïnstalleerd? Of moet alles via een techneut?)
- Indien mogelijk: contactformulier terug, als plug-in. (Mits dit geen onderhoud vergt met updates.)
- Bij het veranderen van de topictitel, blijven de reacties ("Re:") verwijzen naar de oude titel. Is het mogelijk om in te stellen, dat ook de reacties naar de nieuwe titel verwijzen? En/of kunnen die reactie-titels weggelaten worden?
(voorbeeld)
- Klus voor admin: verdwenen avatars herstellen.
- Weinig aan te doen: bewerkingen in PunBBberichten staan automatisch op naam van de auteur zelf, niet meer op naam van admin (of eerder "Daniel73"). De auteurs zelf konden niets bewerken; dit gebeurde alleen door het beheer.

Vraag:
Wat moet er volgens jullie nog meer gebeuren, qua verhuizing?

Het verder aanpassen van het uiterlijk van McDrake is in principe géén onderdeel van de verhuizing. En het hebben van één techneut is daarvoor eigenlijk te weinig, omdat McDrake qua techniek al afhankelijk genoeg is.
Wie weet, hoe het uiterlijk van een phpBB-forum kan worden aangepast? En wie wil er qua techniek aan meewerken?
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Hidde » zo jan 29, 2012 2:25 pm

admin schreef:- Het liefst de oude smilies terug, als extra smilies. Indien mogelijk, ze dezelfde code geven als voorheen. Zo is de ":lol:" nu verdwenen.

Ik vond de oude smileys leuker dan de huidige. Vooral de smiley die zijn tong uisteekt en de lachende smiley. Ik zou ook graag willen dat de oude smileys terugkomen. :)

Verder zou ik graag willen dat de avatars en de gebruikersinfo weer aan de linkerkant komt.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor admin » zo jan 29, 2012 8:00 pm

Nog een punt:
- Hoe kan de grootte van de plaatjes automatisch aan dat van het forum worden aangepast? Zoals dit gebeurde met PunBB?
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Redmess » ma jan 30, 2012 8:50 am

Ik weet van een vorig forum met deze software dat er altijd gedonder was met te grote plaatjes die de layout van de pagina verstoren. Misschien is het mogelijk om de code voor de image-module aan te passen zodat plaatjes automatisch de juiste grootte hebben?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor admnistrator » wo feb 01, 2012 3:31 pm

Ik heb de post-titels kleiner gemaakt, is dit beter volgens jullie? Ook zijn als het goed is alle interne linken hersteld.
admnistrator
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: di dec 27, 2011 5:14 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron