Uiterlijk McDrake.nl

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 17, 2007 7:18 pm

Stan Daard schreef:
Kjell schreef:
DisneyRemc°o° schreef:[resolutie] Misschien moeten we mensen laten kiezen tussen twee functies? Dat er gekozen kan woden tussen dit en een ander uiterlijk.

Tussen 2 resoluties bedoel je? Ja, dat is technisch goed mogelijk.

Hoe is dat technisch mogelijk? Hoe is de layout gemaakt? Hoe kan deze onderhouden worden? Wat als PunBB 1.3 verschijnt?

Heeft DisneyRemco hier antwoord op? De aanzet ziet er qua idee mooi uit. Probleem voor mij is het onderhoud. Zijn het bestanden die ik maar hoef te plaatsen bij de andere layouts, of is er meer voor nodig?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Luigi » zo jan 21, 2007 10:53 am

Gewoon zo houden, simpel en overzichtelijk.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 21, 2007 10:11 pm

Luigi schreef:Gewoon zo houden, simpel en overzichtelijk.

Andere standaardkleuren (een aangepast Oxygen) zou ik bijzonder overzichtelijk vinden. Zodat in een oogopslag duidelijk is op welk van de drie boards ik ben.

Daarbij zou ik voor elk board een eigen forumplaatje willen hebben, dat een variant is van eenzelfde McDrake-logo. Bijvoorbeeld een "McDrake" als gepersonificeerd logo-achtig figuurtje. Zoals vroeger de logo-mannetjes van Radio Modern en Hans Textiel. (Helaas kan ik die niet vinden op internet.)

"McDrake" zou dan een voornaam kunnen krijgen. En dat mag een vrouwennaam zijn. Misschien is een vrouwelijk figuurtje aardig als tegenhanger van de mannelijke achternaam.
Als achtergrond voor dat figuurtje wil ik het McDrake-fort gebruiken.

We zouden een verkiezing kunnen houden, waarin mensen ontwerpen aanleveren. Het gaat mij om een figuur dat qua copyright los van anderen staat. Het kan dus wel een figuur met een snavel zijn, bijvoorbeeld, als het maar geen copyrightproblemen geeft. (Zoals Daffy Duck en Donald Duck ook los van elkaar staan.)
Wat vinden jullie hiervan?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DisneyRemc°o° » vr feb 23, 2007 10:37 pm

Ik heb aan een nieuwe betaversie gewerkt en het resultaat bevalt me wel. Beter dan m'n vorige poging! :P Ook heb ik het comentaar over de lagere resoluties serieus genomen. Ik gebruik bewust niet het hele scherm (dit is onderdeel van het ontwerp), maar de verhouding past zich wel aan (als het goed is ;)) aan de hoogte van de resolutie.

De nieuwe McDrake-beta!

Commentaar is natuurlijk weer welkom. :)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Eider » za feb 24, 2007 10:55 am

Ziet er leuk uit! Het logo met zo'n doorkijkvenster is leuk bedacht.
Ik vind de kleuren alleen niet zo fijn lezen. Het geel doet pijn aan m'n ogen en het geeft niet zo'n vrolijke uitstraling.

Met wat aanpassingen aan de kleuren vind ik het een leuke lay-out.
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » za feb 24, 2007 11:24 am

Eider schreef:Ik vind de kleuren alleen niet zo fijn lezen. Het geel doet pijn aan m'n ogen en het geeft niet zo'n vrolijke uitstraling.

Ik heb een aanpassing gedaan aan de kleuren. Het geheel wordt er niet vrolijker op, maar het is natuurlijk nog een beta. Maar de kleuren doen nu geen pijn meer aan je ogen? ;)

Nog een keer de link naar de McDrake beta.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Eider » za feb 24, 2007 12:41 pm

Het leest wel fijner nu. Misschien een wat lichtere kleur bruin?
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor Luuuuk » za feb 24, 2007 12:48 pm

Ik vind het hoe het nu is toch fijner...
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Caspar » za feb 24, 2007 3:57 pm

Heel leuk. Zou het mogelijk zijn om alles te centreren (de tabellen, niet de tekst), want ik zit nu op een andere computer, en alles staat links. Waar ik me ook zorgen om maak is het menuutje waar alles onder elkaar staat ipv naast elkaar, in verband met mijn kleinere schermpje.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Daniel73 » za feb 24, 2007 5:01 pm

DisneyRemc°o° schreef:
Eider schreef:Ik vind de kleuren alleen niet zo fijn lezen. Het geel doet pijn aan m'n ogen en het geeft niet zo'n vrolijke uitstraling.

Ik heb een aanpassing gedaan aan de kleuren. Het geheel wordt er niet vrolijker op, maar het is natuurlijk nog een beta. Maar de kleuren doen nu geen pijn meer aan je ogen? ;)

Nog een keer de link naar de McDrake beta.

Kun je de verschillende beta's laten staan, zodat mensen je wijzigingen kunnen volgen en vergelijken?

Hoe heb je de layout gemaakt? Hoe is deze toe te voegen aan McDrake, ter vervanging van de standaard ingestelde "Oxygen"-stijl? Wat gebeurt er met updates van PunBB?

Het kleurgebruik in deze beta vandaag vind ik fel vanwege het grotere contrast tussen licht en donker. De horizontale en verticale balken ("Forum", "Onderwerpen", "Bijdragen", "Nieuwste bijdrage") zijn nu bijna lichtgevend licht, in vergelijking met de andere, rustige kleuren.

De achtergrondkleur lichtbruin zou ik liever in het blauw zien. Het zachte blauw van "Oxygen". Of donkerblauw.
Bij donkerblauw denk ik aan lichtpuntjes zoals in een sterrennacht. Dat is een idee op basis van het oude, buiten McDuck gevallen off-topic board. (De standaardlayout die je pas zag als je inlogde.) Ik vond de sterrennacht daar wel wat hebben, als achtergrond.

Een nadeel van de McDrake beta-layout van nu is dat een paar standaardteksten niet in beeld passen:
"Laat nieuwe bijdragen sinds het vorige bezoek
zien
Markeer alle onderwerpen als gelezen"
"Onderwer"

Nadeel is dat er nu weinig horizontale ruimte is, waardoor de verticale lengte langer wordt en mensen meer moeten scrollen.
Vanwaar deze aanpassing en waarom zo smal? Heeft het te maken met 640x480 en 800x600-schermen?

Vormgeving vind ik verder mooi. Met name het bovenste deel met de naam en het logo vind ik goed gedaan.
Het lettertype voor "McDrake.nl" vind ik mooi gevonden.

Misschien zou de "c" van "McDrake" een dollarcent kunnen worden, als variatie op het dollarteken "$" in "Uncle $crooge"-logo's?

Caspar schreef:Heel leuk. Zou het mogelijk zijn om alles te centreren (de tabellen, niet de tekst), want ik zit nu op een andere computer, en alles staat links. Waar ik me ook zorgen om maak is het menuutje waar alles onder elkaar staat ipv naast elkaar, in verband met mijn kleinere schermpje.

Waar zie je een menuutje waar alles onder elkaar staat?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » za feb 24, 2007 8:19 pm

Het ziet er nu zo bij mij uit: http://img444.imageshack.us/img444/1701 ... opydm8.jpg. Ik moet dus meteen al scrollen om de verschillende fora te zien. Dat is onhandig.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » za feb 24, 2007 9:26 pm

Daniel, op jou bericht kom ik nog uitgebreid terug.

Caspar schreef:Het ziet er nu zo bij mij uit: http://img444.imageshack.us/img444/1701 ... opydm8.jpg. Ik moet dus meteen al scrollen om de verschillende fora te zien. Dat is onhandig.

Deze screenshot verbaasd me... zo hoort het er niet uit te zien. Maar ik ben wel blij met deze screenshots, want aand e hand hiervan kan ik de HTMLcode verbeteren.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Rockerduck » za feb 24, 2007 10:04 pm

DisneyRemc°o° schreef:Commentaar is natuurlijk weer welkom. :)

Sorry, maar deze vind ik lelijk. Veel te donker.

Met een ander, fris uiterlijk bedoeld ik bijvoorbeeld ook een mooie header boven het forum, met wat disney-figuren, misschien.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Eider » za feb 24, 2007 10:12 pm

Caspar schreef:Het ziet er nu zo bij mij uit: http://img444.imageshack.us/img444/1701 ... opydm8.jpg. Ik moet dus meteen al scrollen om de verschillende fora te zien. Dat is onhandig.

Hmm, ik krijg geen plaatje te zien :S
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor Caspar » za feb 24, 2007 10:53 pm

Eider schreef:
Caspar schreef:Het ziet er nu zo bij mij uit: http://img444.imageshack.us/img444/1701 ... opydm8.jpg. Ik moet dus meteen al scrollen om de verschillende fora te zien. Dat is onhandig.

Hmm, ik krijg geen plaatje te zien :S

Ik ook niet meer. Vreemd.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron