Uiterlijk McDrake.nl

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor DisneyRemc°o° » za feb 24, 2007 11:15 pm

Eider schreef:Hmm, ik krijg geen plaatje te zien :S

Er staat een punt achter de URL. Even openen in een browser en punt weghalen.

Daniel73 schreef:Hoe heb je de layout gemaakt? Hoe is deze toe te voegen aan McDrake, ter vervanging van de standaard ingestelde "Oxygen"-stijl? Wat gebeurt er met updates van PunBB?

De HTML wordt in een template gezet. In deze template worden diverse benodigde elementen via codes aangegeven. Dus bij updates van PunBB hoef je alleen de template te behouden. De template zal met iedere update compatible moeten zijn.

Daniel73 schreef:De achtergrondkleur lichtbruin zou ik liever in het blauw zien. Het zachte blauw van "Oxygen". Of donkerblauw.
Bij donkerblauw denk ik aan lichtpuntjes zoals in een sterrennacht. Dat is een idee op basis van het oude, buiten McDuck gevallen off-topic board. (De standaardlayout die je pas zag als je inlogde.) Ik vond de sterrennacht daar wel wat hebben, als achtergrond.

Rockerduck schreef:Sorry, maar deze vind ik lelijk. Veel te donker.

Misschien kunnen jullie een screenshot maken en jullie ideeën voor kleuren hierin ruw toevoegen? Dan kan ik kijken of ik een middenweg kan vinden, waarin diverse kleuren mooi met elkaar samengaan.

Daniel73 schreef:Nadeel is dat er nu weinig horizontale ruimte is, waardoor de verticale lengte langer wordt en mensen meer moeten scrollen.
Vanwaar deze aanpassing en waarom zo smal? Heeft het te maken met 640x480 en 800x600-schermen?

Ik heb bewust het forum wat smaller gemaakt en een ruimte aan de rechterkant overgelaten, om rust te creëren. Ik wilde juist het effect van een overvol scherm vermijden. Maar er moet nog wel wat aan de code aangepast worden, want nu blijkt dat op sommige computers de layout een beetje een rommeltje wordt.

Daniel73 schreef:Misschien zou de "c" van "McDrake" een dollarcent kunnen worden, als variatie op het dollarteken "$" in "Uncle $crooge"-logo's?

Of het mooi staat weet ik niet, maar ik wil het wel uitproberen. :)

Daniel73 schreef:Waar zie je een menuutje waar alles onder elkaar staat?

Dat bedoelde ik dus met het aanpassen van de code, want blijkbaar wordt de layout op sommige computers (zoals bij Caspar) een beetje rommelig en gaan de menu's ineens onder elkaar staan.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Caspar » za feb 24, 2007 11:28 pm

Misschien komt het omdat ik firefox gebruik? HEt zou zomaar kunnen.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo feb 25, 2007 12:37 am

Ik heb weer alles net iets anders gedaan. Mijn ontwerp van een tijdje geleden komt er ook in terug. Hier is de nieuwe beta versie, die ik dan ook beta nieuw noem. ;)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Rockerduck » zo feb 25, 2007 3:06 am

Da's mooi zo, Remco, alleen zou dan de indeling bovenaan ('index', 'gebruikerslijst', 'regels' enz.) horizontaal moeten komen te staan, ipv onder elkaar.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo feb 25, 2007 3:10 am

Rockerduck schreef:Da's mooi zo, Remco, alleen zou dan de indeling bovenaan ('index', 'gebruikerslijst', 'regels' enz.) horizontaal moeten komen te staan, ipv onder elkaar.

Gebruik jij ook al Firefox ofzo? ;) Bij mij staan ze namelijk netjes horizontaal in Internet Explorer 7. Maar ik zal kijken of er misschien met een algemenere code te werken valt. Het is belangrijk om een zo groot mogelijke compatibiliteit te hebben. De site zou op z'n minst er goed uit moeten zien in IE, Netscape en Firefox.

Maar deze kleuren doen geen pijn aan de ogen dus? :P
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Caspar » zo feb 25, 2007 9:28 am

Deze kleuren zijn veel en veel beter! Het enige waar ik nu last van heb is een horizontale schuifbalk, en nog steeds het verticale menuutje.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Eider » zo feb 25, 2007 10:22 am

Deze vind ik ook veel leuker. Ik zou alleen een andere achtergrondkleur nemen.
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo feb 25, 2007 11:54 am

Caspar schreef:Deze kleuren zijn veel en veel beter! Het enige waar ik nu last van heb is een horizontale schuifbalk, en nog steeds het verticale menuutje.

In wat voor resolutie heb jij je computer ingesteld staan.

Eider schreef:Deze vind ik ook veel leuker. Ik zou alleen een andere achtergrondkleur nemen.

Suggesties'? :)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Caspar » zo feb 25, 2007 12:26 pm

De resolutie is 800 bij 600.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo feb 25, 2007 12:39 pm

Caspar schreef:De resolutie is 800 bij 600.

Je krijgt dus een horizontale scrollbalk. Waarschijnlijk kun je hier maar een millimeter mee scrollen ofzo?
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Caspar » zo feb 25, 2007 12:46 pm

DisneyRemc°o° schreef:
Caspar schreef:De resolutie is 800 bij 600.

Je krijgt dus een horizontale scrollbalk. Waarschijnlijk kun je hier maar een millimeter mee scrollen ofzo?

Juist, maar het is wel weer ten nadele van de verticale ruimte.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo feb 25, 2007 12:54 pm

Caspar schreef:Juist, maar het is wel weer ten nadele van de verticale ruimte.

Ik heb er wat pixels vanaf gesnoept.. Krijg je nu nog steeds die horizontale balken?
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Caspar » zo feb 25, 2007 1:12 pm

Ja, hij is er nog steeds.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Eider » zo feb 25, 2007 2:39 pm

DisneyRemc°o° schreef:
Eider schreef:Deze vind ik ook veel leuker. Ik zou alleen een andere achtergrondkleur nemen.

Suggesties'? :)

Misschien iets lichtgeels ofzo? Anders is het misschien iets té blauw.
Het is denk ik gewoon veel proberen, ik zou het zo ook niet weten.
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo feb 25, 2007 4:37 pm

Om nog even op de vraag van Daniel terug te komen. Onder de map Includes>Templates staat een bestand template.tpl. Hierin kun je eigenlijk een complete HTML pagina opmaken, zoalng je maar op de plek waar de tabellenstructuur van het forum moet komen de nodige codes neerzet. De kleuren van de tabellen zijn allemaal vast gelegd in de bijbehorende CSS bestanden. Je zou alle bestaande CSS bestanden kunnen weggooien, op base.css na. De rest vervang je gewoon met bijvoorbeeld mcdrake.css en mcdrake_cs.css, waarin de kleuren van de nieuwe layout vastgelegd zijn. Als je vervolgens PunBB update en daarbij de bestaande CSS bestanden en de template behoud, dan is updaten nooit een probleem. Als je ook nog een beetje handig bent met PHP, dan kun je zelfs een hoofdpagina bouwen die samenwerkt me thet forum. Maar daarvoor kun je helaas niet bij mij terecht. Ik heb geen kaas gegeten van PHP.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron