Uiterlijk McDrake.nl

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor mcprul » ma maart 05, 2007 4:21 pm

Afbeelding
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Luuuuk » ma maart 05, 2007 4:36 pm

Nou, ook op forums met die dingen komen veel Sex-spambots, hoor...
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rode Oortjes » ma maart 05, 2007 7:25 pm

Luuuuk schreef:Nou, ook op forums met die dingen komen veel Sex-spambots, hoor...

Sex met een Hoofdletter?
Rode Oortjes
 

Berichtdoor Luuuuk » ma maart 05, 2007 7:34 pm

Duh... :P
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor mcprul » za maart 24, 2007 5:34 pm

De kleur blauw van de topics vind ik niet zo mooi, het mag wel iets donkerder.

Afbeelding

Die twee streepjes in het logo (die groene, rechts en links), kunnen die niet donkerblauw ofzo?

Verder erg leuk! Ook vind ik die Disney Comics bovenin erg leuk bedacht als achtergrond.

Het forum van McDuck (het oude forum) sluit niet aan bij de rest van de informatie-site. Zelf vind ik dat een forum goed moet kunnen passen bij de informatie-site. Dan bedoel ik overal de zelfde header en stijl. Over de header gesproken, rechts bovenin zouden we een wisselend, transparant plaatje kunnen doen. Steeds een andere tekenaar.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo apr 01, 2007 9:19 pm

Hie ris weer een iets andere draai van het concept dat ik eerder liet zien. Dit nieuwe concept is meer gericht op de wens om de volledige paginabreedte te benutten.

Beta 4
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Caspar » zo apr 01, 2007 9:30 pm

Dit vind ik een heel mooi resultaat. Ik heb alleen nog steeds last van het menuutje dat zich nu over de lengte van de pagina verspreid, waardoor ik in het begin alleen het menuutje te zien krijg.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo apr 01, 2007 10:15 pm

Caspar schreef:Dit vind ik een heel mooi resultaat. Ik heb alleen nog steeds last van het menuutje dat zich nu over de lengte van de pagina verspreid, waardoor ik in het begin alleen het menuutje te zien krijg.

Bedankt! :)

Kun je een screenshot maken van beta 4 op jouw computer?
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Daniel73 » ma apr 02, 2007 3:24 am

DisneyRemc°o° schreef:Hie ris weer een iets andere draai van het concept dat ik eerder liet zien. Dit nieuwe concept is meer gericht op de wens om de volledige paginabreedte te benutten.

Beta 4

Het ontwerp ziet er wat mij betreft goed uit. Is dit een style, zoals "Oxygen"? Is er nog keuze tussen styles als dit ontwerp wordt toegevoegd? Dat is het enige waar ik me zorgen over maak.
Wat ik mis is een aanduiding dat het gaat om Nederland Disney.
Hoe zou Nederland Off Topic bij beta4 aan kunnen sluiten, wat betreft een illustratie bovenaan, op de plaats waar (in beta4) Disney-strips te zien zijn?

Misschien kan "McDrake" een soort van logo-achtig stripfiguurtje worden, als onderdeel van de illustratie? Een figuur ontworpen door bezoekers? Hoe zou "McDrake" er uit kunnen zien?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » ma apr 02, 2007 8:13 am

http://img442.imageshack.us/img442/180/untitled1eh7.jpg
Deze screenshot is trouwens gemaakt op een ietsje grotere computer, dus op mijn computer zou ik alleen het menuutje zien.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor mcprul » ma apr 02, 2007 8:52 am

Best wel een mooi layout. Die Disney-comics vind ik zeer geslaagd.

Daniel73 schreef:Misschien kan "McDrake" een soort van logo-achtig stripfiguurtje worden, als onderdeel van de illustratie? Een figuur ontworpen door bezoekers? Hoe zou "McDrake" er uit kunnen zien?

- Er zou een link moeten zijn naar Disney/Donald Duck. Als je nu enkel het kasteel ziet, denk je dat het nieuwe boek van Harry Potter uit is ofzo. Hoe vinden de andere bezoekers dit logo?

- Er moet volgens mij ook een slogan komen die iets zegt over de site en Donald Duck.

- Het zou leuk zijn als er helemaal rechts, bij de header, een plaatje van Donald Duck komt. Steeds een andere tekenaar (Barks, Rota, Rosa, Jippes en noem maar op). Als je je muis er op zet kun je zien wie de tekenaar is.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » ma apr 02, 2007 11:44 am

Daniel73 schreef:Het ontwerp ziet er wat mij betreft goed uit. Is dit een style, zoals "Oxygen"? Is er nog keuze tussen styles als dit ontwerp wordt toegevoegd? Dat is het enige waar ik me zorgen over maak.
Wat ik mis is een aanduiding dat het gaat om Nederland Disney.
Hoe zou Nederland Off Topic bij beta4 aan kunnen sluiten, wat betreft een illustratie bovenaan, op de plaats waar (in beta4) Disney-strips te zien zijn?

Misschien kan "McDrake" een soort van logo-achtig stripfiguurtje worden, als onderdeel van de illustratie? Een figuur ontworpen door bezoekers? Hoe zou "McDrake" er uit kunnen zien?

Deze beta is gewoon in HTML gemaakt, om het geheel nog even simpel te houden in de ontwerpfase. Maar dit logo is, in tegenstelling tot eerdere ontwerpen van mijn hand, eenvoudig in CSS te plaatsen, zonder te veel gedoe eromheen. Dus in dit geval zou je dus wel de layout kunnen scheiden van bijvoorbeeld Oxygen.

In het logo zouden we heel makkelijk toevoegingen kunnen doen om duidelijk te maken dat het gaat om Nederland, off topic of international. Ik zou zelfs de afbeelding van de Disney comics kunnen vervangen door andere afbeeldingen. Met behoud van het McDrakelogo uiteraard.

mcprul schreef:- Er zou een link moeten zijn naar Disney/Donald Duck. Als je nu enkel het kasteel ziet, denk je dat het nieuwe boek van Harry Potter uit is ofzo. Hoe vinden de andere bezoekers dit logo?

- Er moet volgens mij ook een slogan komen die iets zegt over de site en Donald Duck.

- Het zou leuk zijn als er helemaal rechts, bij de header, een plaatje van Donald Duck komt. Steeds een andere tekenaar (Barks, Rota, Rosa, Jippes en noem maar op). Als je je muis er op zet kun je zien wie de tekenaar is.

We zouden het kasteel in het logo ook kunnen vervangen door andere plaatjes. We zouden inderdaad verschillende figuren hierin kunnen plaatsen en die willekeurig laten verschijnen.

Een slogan als bijtitel is ook niet zo gek natuurlijk. Hiermee kun je McDrake een kenmerk geven, waardoor duidelijk wordt waar de site over gaat.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Caspar » ma apr 02, 2007 12:34 pm

Daniel73 schreef:Misschien kan "McDrake" een soort van logo-achtig stripfiguurtje worden, als onderdeel van de illustratie? Een figuur ontworpen door bezoekers? Hoe zou "McDrake" er uit kunnen zien?

Afbeelding
Sir Franciscus McDrake :P
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Daniel73 » di apr 03, 2007 3:12 am

Caspar schreef:
Daniel73 schreef:Misschien kan "McDrake" een soort van logo-achtig stripfiguurtje worden, als onderdeel van de illustratie? Een figuur ontworpen door bezoekers? Hoe zou "McDrake" er uit kunnen zien?

http://donaldduck.nl/NR/rdonlyres/871632E1-233B-4D20-9485-D2E07C322C57/0/drake.jpg
Sir Franciscus McDrake :P

Dat is te makkelijk.
Het zou wel een inspiratie kunnen zijn. Of het zou kunnen gaan om een woudloper-achtig, jonger figuur, om maar wat te noemen. Mijn voorkeur gaat uit naar een figuur dat los van Disney kan bestaan.
Wat zou een voornaam voor "McDrake" kunnen zijn? Heeft hij/zij een familie McDrake?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor mcprul » di apr 03, 2007 9:25 am

Daniel73, je bedoelt een zelf verzonnen figuur als logo van McDrake? Dan zou ik toch denken aan iemand met een snavel en witte veren. Ik ben het er mee eens dat het figuurtje los moet staan van Disney, ook in verband met copyright.

Het zou leuk zijn dat als iemand iets leuks heeft, onze eigen Henrieke deze uit gaat tekenen.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten