Uiterlijk McDrake.nl

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » za feb 25, 2012 7:14 pm

:D Jeah, deze oude zijn veel beter. :cool:
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Michiel Q » zo feb 26, 2012 11:55 pm

admnistrator schreef:En we hebben weer de oude McDrake-smilies terug :D

Tof! Hoef ik ze niet meer uit de post van Hidde te kopiëren om ze te kunnen gebruiken. :P

P.S. Er ontbreekt een i in "admnistrator". :O
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Hidde » ma feb 27, 2012 9:37 am

Michiel Q schreef:Tof! Hoef ik ze niet meer uit de post van Hidde te kopiëren om ze te kunnen gebruiken. :P

:lol:
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Ui » ma feb 27, 2012 7:38 pm

Complimenten voor de techniek! Ui huilt van blijdschap. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor DD » do maart 01, 2012 12:56 am

Admin, is er ook een techniek zoals op Facebook dat je een "comment" kunt "liken"? En zou dat op dit forum toegepast kunnen worden? Heel vaak zie ik een commentaar dat echt een like verdient maar dan denk ik sh*t dat kan niet :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Redmess » do maart 01, 2012 12:24 pm

Lijkt me niet echt nuttig. Wat wil je daar vervolgens mee dan?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Michiel Q » do maart 01, 2012 2:33 pm

DD schreef:Heel vaak zie ik een commentaar dat echt een like verdient.

Mee eens. Het is wel mogelijk op een forum, zie bijv. het Italiaanse Papersera-forum.

Redmess schreef:Lijkt me niet echt nuttig. Wat wil je daar vervolgens mee dan?

Het is 'n simpele manier om je waardering te uiten. Het kan bijdragen aan de positieve sfeer. Het zou kunnen voorkomen dat topics vollopen met loze berichten als "Ik ook!"
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Ridder ter Geit » do maart 01, 2012 3:01 pm

Dan zou ik wel graag hebben dat het alleen bij positieve 'likes' blijft, en niet dat mensen negatieve stemmen uit gaan brengen. Maar voor mij hoeft het eigenlijk niet per see.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor DD » do maart 01, 2012 3:23 pm

Michiel Q schreef:
Redmess schreef:Lijkt me niet echt nuttig. Wat wil je daar vervolgens mee dan?

Het is 'n simpele manier om je waardering te uiten. Het kan bijdragen aan de positieve sfeer. Het zou kunnen voorkomen dat topics vollopen met loze berichten als "Ik ook!"

Dit is nou zo iets wat ik zou willen liken ;)

@Ridder ter Geit: negatieve likes (of hoe je het ook noemt) komen op YouTube voor. Ik heb het over gewone likes op Facebook die dus alleen positief kunnen zijn.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Ridder ter Geit » do maart 01, 2012 3:28 pm

Okee :)
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor McDuck Menu » do maart 01, 2012 4:30 pm

Klinkt als een leuk idee :) Ben benieuwd of het uit te voeren is, want ik denk dat het vrij lastig is.
Wat ik overigens wel vreemd vind is het stukje 'Vrienden en vijanden' bij het gebruikerspaneel. Is dat nodig?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Hidde » do maart 01, 2012 6:43 pm

Ik heb nog een paar vragen:

1. Waarom moet je ingelogd zijn om de ledenpagina te zien
2. En waarom moet je ingelogd zijn om het profiel van andere gebruikers te kunnen zien?
3. Waarom heet de titel ''{ CUSTOM_TITLE }'' en niet gewoon ''Titel?''
4. Waarom zijn de tijden die bij de berichten staan (als je uitgelogd bent) niet op z'n Nederlands?
5. Waarom zijn de avatars niet meeverhuist naar het nieuwe forum?
6. Wat betekend de ''Meld dit bericht'' knop en wat is er het nut van?

En nog bedankt voor alle moeite die genomen is! Het is een mooi forum! :D
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Duck » do maart 01, 2012 9:45 pm

Hidde schreef:Ik heb nog een paar vragen:

1. Waarom moet je ingelogd zijn om de ledenpagina te zien
2. En waarom moet je ingelogd zijn om het profiel van andere gebruikers te kunnen zien?
3. Waarom heet de titel ''{ CUSTOM_TITLE }'' en niet gewoon ''Titel?''
4. Waarom zijn de tijden die bij de berichten staan (als je uitgelogd bent) niet op z'n Nederlands?
5. Waarom zijn de avatars niet meeverhuist naar het nieuwe forum?
6. Wat betekend de ''Meld dit bericht'' knop en wat is er het nut van?

En nog bedankt voor alle moeite die genomen is! Het is een mooi forum! :D

Van een paar vragen weet ik denk ik wel de antwoorden:
1+2: Zal denk ik om privancy redenen zijn.
4.Misschien omdat je niet weet wie het forum allemaal bekijkt,en dit is gewoon ,laten we zeggen, een "internationale"tijd , omdat ze het zo ook in Amerika en het Verenigd koninkrijk zo schrijven. Het is denk ik net zoals dat je heelveel sites engels zij,omdat heel veel mensen dat snappen.
6. als een bericht de regels overtreed,ongepast is ofzo, dan moet je op deze knop drukken en dan krijgt admin een melding over dat bericht.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor Ui » vr maart 02, 2012 12:49 am

Michiel Q schreef:[bericht "liken"] Het is 'n simpele manier om je waardering te uiten. Het kan bijdragen aan de positieve sfeer. Het zou kunnen voorkomen dat topics vollopen met loze berichten als "Ik ook!"

Lekker positieve sfeer, als men zonder afzender gaat drukken op knopjes. (huil huil)
Bij "ik ook" weet je tenminste een afzender. Al was het maar een alias.
Ook is het voor sommigen mogelijk om, zonder afzender, vanaf diverse computers te "liken". En wie weet, wat er aan software is.

Het is een discussieforum. Is dat gemakzuchtige "liken" daar niet de dood van? Wat is de toegevoegde waarde in een discussie, om een fraudegevoelig stel "likende" of "dislikende" toeschouwers te hebben? (snotter) Laat men liever een bericht plaatsen, zodat de discussie op gang blijft. Waaróm vindt men een bericht "leuk" of "niet leuk"? Wat is de motivatie achter de "leuk" of "niet leuk"?

Wat is "leuk" precies? Als iemand een bericht plaatst over het overlijden van een auteur, is dat dan een "leuk" bericht? Men wil immers op de hoogte zijn van dergelijk nieuws. Maar om het "leuk" te noemen, is erg beperkt.

Hoe meer functies op McDrake, hoe meer en hoe vaker een techneut nodig is. Voor een forumboard zonder vaste programmerende beheerder, heeft McDrake reeds een aantal mooie technische functies. Stel dit tegenover DCF, waar men wel een programmerende beheerder heeft. Waarom vraagt men daar niet naar "like"-knoppen?

Iemand heeft erg zijn best gedaan om de McDrake-forumboards te verhuizen. Er zijn nu functies waar men eerst van droomde. Ui heeft de indruk, dat men daar makkelijk overheen stapt en vraagt om méér. Het enthiousiasme en het meedenken is te prijzen, maar neem dit a.u.b. wel mee in jullie overwegingen.

McDrake is geen Facebook, geen YouTube. Daar heeft men personeel in dienst en men brengt je privacy in kaart. Stel je voor, dat McDrake vol zou staan met advertenties en dat je privé-gegevens verhandeld kunnen worden. (snik) Verdient dat een "like"-knop?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Uiterlijk McDrake.nl

Berichtdoor DD » vr maart 02, 2012 2:52 am

Ui schreef:Lekker positieve sfeer, als men zonder afzender gaat drukken op knopjes. (huil huil)
Bij "ik ook" weet je tenminste een afzender. Al was het maar een alias.
Ook is het voor sommigen mogelijk om, zonder afzender, vanaf diverse computers te "liken". En wie weet, wat er aan software is.

Nogmaals, ik had het over de like knoppen van Facebook en niet van YouTube en op Facebook is het wél met afzender.

Ui schreef:Het is een discussieforum. Is dat gemakzuchtige "liken" daar niet de dood van? Wat is de toegevoegde waarde in een discussie, om een fraudegevoelig stel "likende" of "dislikende" toeschouwers te hebben? (snotter) Laat men liever een bericht plaatsen, zodat de discussie op gang blijft. Waaróm vindt men een bericht "leuk" of "niet leuk"? Wat is de motivatie achter de "leuk" of "niet leuk"?

Wat is "leuk" precies? Als iemand een bericht plaatst over het overlijden van een auteur, is dat dan een "leuk" bericht? Men wil immers op de hoogte zijn van dergelijk nieuws. Maar om het "leuk" te noemen, is erg beperkt.

Ik kwam gewoon op dit idee omdat ik elke dag Facebook gebruik en vaak hier iets wil liken maar herinner dat, dat niet mogelijk niet is.
Ui schreef:
Ui schreef:heeft erg zijn best gedaan om de McDrake-forumboards te verhuizen. Er zijn nu functies waar men eerst van droomde. Ui heeft de indruk, dat men daar makkelijk overheen stapt en vraagt om méér. Het enthiousiasme en het meedenken is te prijzen, maar neem dit a.u.b. wel mee in jullie overwegingen.

Nou sorry hoor, ik zeg al niks -.-
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten