Uiterlijk McDrake.nl

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do jan 11, 2007 7:20 pm

Ik kwam net langs de site http://www.disneymagicinteractive.com/, met daarbij horend het forum http://www.disneymagicinteractive.com/forum/index.php. Ik vind dat die site het forum mooi heeft verwerkt in de site. Ze gebruiken geen PunBB, maar wel een soortgelijk forum. Ik heb eens zitten kijken of er iets te doen valt met McDrake in dezelfde stijl. Met goedkeuren van Daniel wil ik wel proberen of er McDrake er meer kan gaan uitzien als een site van hogere kwaliteit.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do jan 11, 2007 9:56 pm

Ik heb een kleine ruwe betaversie gemaakt van hoe McDrake.nl eruit zo kunnen zien: http://home.casema.nl/remcokriek/mcdrake/index.html. Kritiek is welkom! ;)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Caspar » do jan 11, 2007 10:21 pm

slecht. Heel slecht. Is er dan geen enkel mens dat rekening houd met schermen van 800 bij 600 pixels :(
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do jan 11, 2007 10:47 pm

Caspar schreef:slecht. Heel slecht. Is er dan geen enkel mens dat rekening houd met schermen van 800 bij 600 pixels :(

Tja, ik heb eraan gedacht... Ik probeer tegenwoordig in ieder geval rekening te houden met een resolutie van 1024x768.

Ik denk niet dat er nog zoveel mensen 600x600 gebruiken. Je zult waarschijnlijk steeds vaker pagina's zien die daar geen rekening meer mee houden, helaas...
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Caspar » do jan 11, 2007 10:49 pm

Die zie ik inderdaad heel vaak. Daarom vond ik McDuck en vind ik McDrake ook zo fijn, gewon lekker 600x800, zonder scrollen.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do jan 11, 2007 11:04 pm

Caspar schreef:Die zie ik inderdaad heel vaak. Daarom vond ik McDuck en vind ik McDrake ook zo fijn, gewon lekker 600x800, zonder scrollen.

Uiteraard is dat natuurlijk altijd wel toepasbaar, indien gewenst
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Rockerduck » do jan 11, 2007 11:25 pm

DisneyRemc°o° schreef:Ik heb een kleine ruwe betaversie gemaakt van hoe McDrake.nl eruit zo kunnen zien: http://home.casema.nl/remcokriek/mcdrake/index.html. Kritiek is welkom! ;)

Dat vakje met erin in dikke zwarte letters 'McDrake' en de dikke zwarte rand erom doen me eerlijk gezegd denken aan de waarschuwingen die op pakjes sigaretten staan...
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do jan 11, 2007 11:30 pm

Rockerduck schreef:
DisneyRemc°o° schreef:Ik heb een kleine ruwe betaversie gemaakt van hoe McDrake.nl eruit zo kunnen zien: http://home.casema.nl/remcokriek/mcdrake/index.html. Kritiek is welkom! ;)

Dat vakje met erin in dikke zwarte letters 'McDrake' en de dikke zwarte rand erom doen me eerlijk gezegd denken aan de waarschuwingen die op pakjes sigaretten staan...

Misschien had het geheel ook iets vrolijker gemoeten? Persoonlijk vind ik die verzamel comics in het logo wel leuk... Maar dat kan ook komen omdat ik er nog even zoet mee ben geweest al die losse afbeeldingen van covers te roteren en te plaatsen... :P

Maar misschien moet het wat vrolijker?

In ieder geval moet er iets voor de standaard-look in de plaats komen, zodat McDrake.nl ook een eigen indentiteit kan krijgen.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Rockerduck » do jan 11, 2007 11:34 pm

Die verzamel comics zijn inderdaad wel heel leuk.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Kjell » do jan 11, 2007 11:51 pm

DisneyRemc°o° schreef:Misschien had het geheel (...) een eigen indentiteit kan krijgen.

Ik snap wat je bedoelt. McDuck heeft dat oo ken tijdje gehaald. Nadeel ws wel dat het erg smal werd. Persoonlijk vind ik dit wel ok. Simpel, voor elke resolutie. Misschien moeten we mensen laten kiezen tussen twee functies? Dat er gekozen kan woden tussen dit en een ander uiterlijk.
Kjell
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do jan 04, 2007 12:40 am

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do jan 11, 2007 11:55 pm

Kjell schreef:
DisneyRemc°o° schreef:Misschien had het geheel (...) een eigen indentiteit kan krijgen.

Ik snap wat je bedoelt. McDuck heeft dat oo ken tijdje gehaald. Nadeel ws wel dat het erg smal werd. Persoonlijk vind ik dit wel ok. Simpel, voor elke resolutie. Misschien moeten we mensen laten kiezen tussen twee functies? Dat er gekozen kan woden tussen dit en een ander uiterlijk.

Tussen 2 resoluties bedoel je? Ja, dat is technisch goed mogelijk.

Een ander nadeel van een smalle tabel kan zich ook voordoen in de catagoerie 'Fanfictie & -tekeningen', waar de hele layout uit elkaar wordt gerukt als iemand een vrij brede afbeelding plaatst. Daarom wil ik het geheel ook weer niet TE smal maken. Ik weet eigenlijk nog niet eens of er wel iemand echt op staat te wachten, maarja, ik vind McDrake zo standard nu. :P
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Eider » vr jan 12, 2007 3:10 pm

Ik zou de header van de stijl die er nu is gewoon aanpassen en de rest zo laten.
Het voorbeeld is erg sober en ik gebruik een stuk van m'n scherm niet, dat is ook wel jammer.
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » vr jan 12, 2007 4:58 pm

Eider schreef:Het voorbeeld is erg sober

Ik zat inderdaad ook al richting iets kleurvollers te denken.

Eider schreef:en ik gebruik een stuk van m'n scherm niet, dat is ook wel jammer.

De tabellen van McDrake.nl staan ingesteld op de standaard 100% van PunBB, zodat de tabellen zich aanpassen aan de afmeting van het browservenster. Ik heb de tabellen in een fixed size gezet, zodat je meer controle hebt over hoe het resultaat er uit komt te zien. Hoe hoger de resolutie, hoe meer lege ruimte er aan de zijkant bijkomt, maar het middenstuk blijft wel altijd z'n vaste formaat behouden. Dit is vooral handig als je een website maakt, waarbij je echt zeker wilt zijn dat de pagina er altijd goed uitziet op elke resolutie. Bij mijn ontwerp gaat het wel mis bij lagere resoluties, zoals Caspar al aangaf.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Stan Daard » vr jan 12, 2007 7:24 pm

Rockerduck schreef:
DisneyRemc°o° schreef:Ik heb een kleine ruwe betaversie gemaakt van hoe McDrake.nl eruit zo kunnen zien: http://home.casema.nl/remcokriek/mcdrake/index.html. Kritiek is welkom! ;)

Dat vakje met erin in dikke zwarte letters 'McDrake' en de dikke zwarte rand erom doen me eerlijk gezegd denken aan de waarschuwingen die op pakjes sigaretten staan...

:)

Kjell schreef:
DisneyRemc°o° schreef:[resolutie] Misschien moeten we mensen laten kiezen tussen twee functies? Dat er gekozen kan woden tussen dit en een ander uiterlijk.

Tussen 2 resoluties bedoel je? Ja, dat is technisch goed mogelijk.

Hoe is dat technisch mogelijk? Hoe is de layout gemaakt? Hoe kan deze onderhouden worden? Wat als PunBB 1.3 verschijnt?

DisneyRemc°o° schreef:Ik weet eigenlijk nog niet eens of er wel iemand echt op staat te wachten, maarja, ik vind McDrake zo standard nu. :P

Standaard is mooi. Laat alles standaard zijn! Terug naar de basis! Haalt uw monochrome beeldschermen uit de kast!
Stan Daard
 

Berichtdoor McDrake Logo's » vr jan 12, 2007 7:28 pm

A R T G A L L E R Y

San the Man:
Afbeelding

The Remcompany:
Afbeelding
McDrake Logo's
 

Volgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron