Uiterlijk McDrake.nl

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo feb 25, 2007 10:27 pm

Caspar schreef:Ja, hij is er nog steeds.

Ok, nieuwe update... Volgens mij heb je nu geen last meer van de horizontale balken.

Let verder nog maar niet op de kleurcombinaties, deze nieuwe beta ging meer om het oplossen van de horizontale schuifbalk probleem. Wel heb ik het logo aangepast. Dit logo bevalt me wel goed.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Eider » ma feb 26, 2007 3:41 pm

Ja, deze is veel leuker dan de allereerste. Wat frisser en meer het blauwachtige dat er nu ook is.
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma feb 26, 2007 3:56 pm

Volgens mij gaat dit over uiterlijk van McDrake:
Vandaag 09:03:35, Caspar schreef:Dit is alweer veel beter. Wat ik nou heb is dat het woordje "onderwerpen" doorloopt in het woordje "bijdragen".

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=1696#p1696
Laatst bijgewerkt door Daniel73 op ma feb 26, 2007 4:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » ma feb 26, 2007 4:37 pm

Oeps, dat is inderdaad zo. :P
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma feb 26, 2007 5:05 pm

DisneyRemc°o° schreef:Om nog even op de vraag van Daniel terug te komen. Onder de map Includes>Templates staat een bestand template.tpl. Hierin kun je eigenlijk een complete HTML pagina opmaken, zoalng je maar op de plek waar de tabellenstructuur van het forum moet komen de nodige codes neerzet. De kleuren van de tabellen zijn allemaal vast gelegd in de bijbehorende CSS bestanden. Je zou alle bestaande CSS bestanden kunnen weggooien, op base.css na. De rest vervang je gewoon met bijvoorbeeld mcdrake.css en mcdrake_cs.css, waarin de kleuren van de nieuwe layout vastgelegd zijn. Als je vervolgens PunBB update en daarbij de bestaande CSS bestanden en de template behoud, dan is updaten nooit een probleem. Als je ook nog een beetje handig bent met PHP, dan kun je zelfs een hoofdpagina bouwen die samenwerkt me thet forum. Maar daarvoor kun je helaas niet bij mij terecht. Ik heb geen kaas gegeten van PHP.

Zoals ik het me voorstel moeten in ieder geval de profielen zelf hun eigen layout in kunnen stellen, en komt er alleen een layout-keuze bij. Mocht men het niet eens zijn met het nieuwe uiterlijk, dan wil ik een "classic look" kunnen blijven aanbieden. Die "classic look" is nu het voorgefabriceerde "Oxygen", zoals op McDuck.
In hoeverre streef je naar compatibiliteit en keuze?

DisneyRemc°o° schreef:
Caspar schreef:Ja, hij is er nog steeds.

Ok, nieuwe update... Volgens mij heb je nu geen last meer van de horizontale balken.

Let verder nog maar niet op de kleurcombinaties, deze nieuwe beta ging meer om het oplossen van de horizontale schuifbalk probleem. Wel heb ik het logo aangepast. Dit logo bevalt me wel goed.

Het tonen van een achtergrond met Disney strips kan een probleem zijn voor Nederland Off Topic. Heb je daar ook een achtergrond voor, in een vaste huisstijl voor McDrake?

Qua functionaliteit vind ik de huidige layout van McDrake ("Oxygen") nog steeds het beste, en er zijn blijkbaar minder problemen mee voor diverse gebruikers.
Het smalle beeld vind ik niet rustgevend maar rommelig. Waarom zou ik een kleiner beeld moeten willen, met blanco stroken aan de zijkant?

Bedoeling van het veranderen van het uiterlijk van Mcdrake was volgens mij dat het huidige uiterlijk een "beetje saai" gevonden wordt. Dat staat volgens mij los van het herverdelen van het scherm. Ik begrijp dat het beeld smaller is gemaakt om "rust te creëren". Dit lijkt voor mij haaks op de doelstelling van het veranderen te staan. Als men rust wil kan men beter bij het saaie Oxygen blijven.

De platte HTML-pagina zónder style vind ik het beste. Die heeft ouderwetse, eenvoudige HTML-weergave. Daar staan de letters tenminste groot. Ik sla zo'n pagina op door de bron van een pagina op te slaan en die te vernoemen van txt naar htm. Dan krijg ik een pagina met een witte achtergrond en standaardletters zoals ingesteld door mijn browser. (Times New Roman en Courier New.)

Mijn klacht over de Oxygen-layout is dat de letters per browser-update kleiner en kleiner lijken te worden. Ik heb een voorkeur voor normale, duidelijke letters. Bij voorkeur een gemiddelde font size van 10 of 12.
Momenteel heb ik tijdens het intypen van deze tekst, ontzettend kleine letters. Dat stoort mij mateloos. Is er een complot van opticiëns gaande op internet?
In hoeverre kan in een nieuwe layout rekening gehouden worden met lettergrootte?

Bij het veranderen van het uiterlijk wil ik dat de functionaliteit voorop staat. Hoe mooi een uiterlijk ook is, iedereen moet er gebruik van kunnen (blijven) maken.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » ma feb 26, 2007 5:18 pm

Voor het geval dat ik te negatief overkom: Het kleurgebruik en de manier van logo-weergave van de nieuwe update vind ik mooi en een vooruitgang op het huidige uiterlijk. De enige verandering die ik niet begrijp is het smalle beeld.
Ik ben benieuwd naar reacties.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DisneyRemc°o° » ma feb 26, 2007 8:54 pm

Daniel73 schreef:Zoals ik het me voorstel moeten in ieder geval de profielen zelf hun eigen layout in kunnen stellen, en komt er alleen een layout-keuze bij. Mocht men het niet eens zijn met het nieuwe uiterlijk, dan wil ik een "classic look" kunnen blijven aanbieden. Die "classic look" is nu het voorgefabriceerde "Oxygen", zoals op McDuck.
In hoeverre streef je naar compatibiliteit en keuze?

Dat is een lastige opgave. Technisch moet dit mogelijk zijn,maar ligt buiten mijn bereik. Het punt is dat ik in de template een HTML pagina inbouw. De standaard "Oxygen" layout maakt hier ook gebruik van. Als deze template dus gewijzigd is, kan "Oxygen" niet meer op de oude vertrouwde manier gebruikt worden. Het zou wel mogelijk zijn als de complete, door mij ontworpen layout in CSS geschreven werd, maar dit gaat mijn kennis te boven.

Daniel73 schreef:Het tonen van een achtergrond met Disney strips kan een probleem zijn voor Nederland Off Topic. Heb je daar ook een achtergrond voor, in een vaste huisstijl voor McDrake?

Ik zie eigenlijk zelden dat een 'off topic' forum (dat bij een bepaald hoofdforum hoort) een eigen layout krijgt. Het 'off topic' forum is uiteindelijk slechts een kleine aanvulling op McDrake. Maar als je hiervoor een eigen layout wilt, dan is dat technisch goed te realiseren.

Daniel73 schreef:Qua functionaliteit vind ik de huidige layout van McDrake ("Oxygen") nog steeds het beste, en er zijn blijkbaar minder problemen mee voor diverse gebruikers.
Het smalle beeld vind ik niet rustgevend maar rommelig. Waarom zou ik een kleiner beeld moeten willen, met blanco stroken aan de zijkant?

Daniel73 schreef:Het kleurgebruik en de manier van logo-weergave van de nieuwe update vind ik mooi en een vooruitgang op het huidige uiterlijk. De enige verandering die ik niet begrijp is het smalle beeld.

Tja... dat is de mode! ;) Maar zonder gekheid; een brede pagina past soms niet goed bij een bepaalde stijl... logo's kunnen er heel raar uit gaan zien op een pagina die te breed is. Nu heb je als het ware een strakke, smallere kolom, gecentreerd in de browser. Maarja, smaken verschillen natuurlijk. ;)

Daniel73 schreef:De platte HTML-pagina zónder style vind ik het beste. Die heeft ouderwetse, eenvoudige HTML-weergave.

Dat klopt. Maar deze heeft dan ook geen echte indentiteit. Het blijft dus een standaard PunBB.

Daniel73 schreef:Mijn klacht over de Oxygen-layout is dat de letters per browser-update kleiner en kleiner lijken te worden. Ik heb een voorkeur voor normale, duidelijke letters. Bij voorkeur een gemiddelde font size van 10 of 12... ...In hoeverre kan in een nieuwe layout rekening gehouden worden met lettergrootte?

Heb je al geprobeerd onder menukeuze 'Pagina' de tekengrootte op normal te zetten?

Daniel73 schreef:Bij het veranderen van het uiterlijk wil ik dat de functionaliteit voorop staat. Hoe mooi een uiterlijk ook is, iedereen moet er gebruik van kunnen (blijven) maken.

Daarin ben ik het zeker met je eens.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor DisneyRemc°o° » ma feb 26, 2007 9:25 pm

Ik heb een nieuwe versie online die toch iets meer aansluit op de wensen van Daniel. Er zitten nog wel foutjes in, maar volgens mij is dit wel een heel aardig kleurenschema voor McDrake. De tabel is nu ook breder.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Caspar » ma feb 26, 2007 11:03 pm

Zouden er ook beelden kunnen komen hoe een topic er bijvoorbeeld uitziet?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » ma feb 26, 2007 11:14 pm

Caspar schreef:Zouden er ook beelden kunnen komen hoe een topic er bijvoorbeeld uitziet?

Dan komt het er ongeveer als deze beta uit te zien. Nogmaals, in deze voorbeelden zijn een aantal tabellen een beetje rommelig. Teksten staan niet allemaal op de juiste plaats.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Caspar » ma feb 26, 2007 11:34 pm

Er is in de ruimtes links en rechts teveel witruimte (geld voor het overzicht en voor in een topic). Dat is natuurlijk fijn voor mijn schermpje, maar het mag wel ietsje breder hoor.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Daniel73 » di feb 27, 2007 4:04 am

DisneyRemc°o° schreef:
Daniel73 schreef:Zoals ik het me voorstel moeten in ieder geval de profielen zelf hun eigen layout in kunnen stellen, en komt er alleen een layout-keuze bij. Mocht men het niet eens zijn met het nieuwe uiterlijk, dan wil ik een "classic look" kunnen blijven aanbieden. Die "classic look" is nu het voorgefabriceerde "Oxygen", zoals op McDuck.
In hoeverre streef je naar compatibiliteit en keuze?

Dat is een lastige opgave. Technisch moet dit mogelijk zijn,maar ligt buiten mijn bereik. Het punt is dat ik in de template een HTML pagina inbouw. De standaard "Oxygen" layout maakt hier ook gebruik van. Als deze template dus gewijzigd is, kan "Oxygen" niet meer op de oude vertrouwde manier gebruikt worden. Het zou wel mogelijk zijn als de complete, door mij ontworpen layout in CSS geschreven werd, maar dit gaat mijn kennis te boven.

Dus met de nieuwe layout zouden alle bestaande styles, waaronder "Oxygen", veranderen? Dat vind ik een achteruitgang. Ik dacht dat het ging om een keuze, zoals op het oude off topic ook de individuele keuze bleef om van style te veranderen.

Compatibiliteit en functionaliteit vind ik belangrijker dan een enkel nieuw uiterlijk waar, mijns inziens, teveel voor opgeofferd moet worden.
Is CSS moeilijk? Zijn er anders misschien voorgebakken, aanpasbare CSS-bestanden om als style toe te voegen aan McDrake?
De voorbeelden voor een nieuwe layout vind ik op zich veelbelovend. Ik hoop dat zulke plannen op een andere manier te verwezenlijken zijn dan hoe je nu voorstelt. Ik moet ook denken aan degenen die McDrake wel mooi vinden in styles "Cobalt", "Lithium", "Mercury", "Oxygen", "Radium", of "Sulfur".
Al die styles opgeven voor een enkele style, die op zo'n manier neerkomt op buigen of barsten, vind ik te riskant. Ook in technische zin. Ik vrees onverwachte klachten over balken, etc., waarmee ik dan weinig kanten op kan.

Mijn voorstel is dat er eerst een manier gevonden wordt waarop de reeds beschikbare styles wel bruikbaar blijven. Zodat een nieuwe layout echt een aanvulling is.

Invloed van het beheer kan dan zijn dat die nieuwe style als default ingesteld wordt. Zodat iedereen de style ziet bij binnenkomst op McDrake. Wie dan "Oxygen" wil houden, zal dat via een profiel moeten instellen. Ik denk dat er dan al klachten genoeg zullen zijn.
Uiterlijk heeft veel te maken met smaak. Wat de een mooi vindt, vindt de ander lelijk. Dat is niet op te lossen. Ik neem aan dat het om die reden is, dat PunBB standaard meerdere smaken levert. Zes styles, tot dusver.

*EDIT*: naam van style gecorrigeerd. van "Conbalt" naar "Cobalt"
Laatst bijgewerkt door Daniel73 op di feb 27, 2007 4:09 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DisneyRemc°o° » di feb 27, 2007 8:27 am

Daniel73 schreef:Dus met de nieuwe layout zouden alle bestaande styles, waaronder "Oxygen", veranderen? Dat vind ik een achteruitgang. Ik dacht dat het ging om een keuze, zoals op het oude off topic ook de individuele keuze bleef om van style te veranderen.

In princip is het zo dat Oxygen en alle andere stylen nog steeds toegerpast kunnen worden, maar dan wel met het McDrake logo er vast boven.

Daniel73 schreef:Is CSS moeilijk?

Tja... Wat is moeilijk? Ik heb het gewoon nooit echt geleerd. :) Vergelijk het met jou en PHP. Je weet er wel wat van af, maar je kennis rijkt niet ver genoeg om er ook echt mee aan het forum te gaan werken en grote veranderingen in te voeren. Tenminste, dat is wat ik van jou begrepen heb.

Daniel73 schreef:De voorbeelden voor een nieuwe layout vind ik op zich veelbelovend. Ik hoop dat zulke plannen op een andere manier te verwezenlijken zijn dan hoe je nu voorstelt... ...Ik vrees onverwachte klachten over balken, etc., waarmee ik dan weinig kanten op kan.

Dank! :) Ik denk dat het op zich danm het beste is om toch te proberen een en ander in CSS in te bouwen. Anders krijg je in ieder geval standaard het McDrake-logo bovenaan het forum. Voor de andere forums is dit overigens wel te wijzigen, als je dat nog zou willen.

Daniel73 schreef:Mijn voorstel is dat er eerst een manier gevonden wordt waarop de reeds beschikbare styles wel bruikbaar blijven. Zodat een nieuwe layout echt een aanvulling is.

Ik ga weer wat proberen! ;)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Daniel73 » ma maart 05, 2007 9:12 am

DisneyRemc°o° schreef:
Daniel73 schreef:De voorbeelden voor een nieuwe layout vind ik op zich veelbelovend. Ik hoop dat zulke plannen op een andere manier te verwezenlijken zijn dan hoe je nu voorstelt... ...Ik vrees onverwachte klachten over balken, etc., waarmee ik dan weinig kanten op kan.

Dank! :) Ik denk dat het op zich danm het beste is om toch te proberen een en ander in CSS in te bouwen. Anders krijg je in ieder geval standaard het McDrake-logo bovenaan het forum. Voor de andere forums is dit overigens wel te wijzigen, als je dat nog zou willen.

Wat ik me voorstel bij CSS is dat er dan styles onafhankelijk van elkaar gebruikt kunnen worden. In principe kan dan iedereen zijn eigen style ontwerpen, als er geen beperkingen zijn. Zelf zou ik graag een style willen hebben met grote letters. Dat scheelt me een bril.
Ik ben benieuwd naar mogelijkheden m.b.t. tot layouts, en hoop me in de toekomst zelf ook te verdiepen in die techniek. Eerst wil ik wat oude internet-plannen afronden, die ik al jaren uitstel.

DisneyRemc°o° schreef:
Daniel73 schreef:Mijn voorstel is dat er eerst een manier gevonden wordt waarop de reeds beschikbare styles wel bruikbaar blijven. Zodat een nieuwe layout echt een aanvulling is.

Ik ga weer wat proberen! ;)

Dank voor je inzet en je geduld. Nu nog iemand die weet hoe spambots enigszins kunnen worden tegengehouden. Spambots staan lelijk in elke layout.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor mcprul » ma maart 05, 2007 4:21 pm

Daniel73 schreef:Nu nog iemand die weet hoe spambots enigszins kunnen worden tegengehouden. Spambots staan lelijk in elke layout.

Wel eens gehoord van een Captcha? Dat is een code die je over kan typen en de spamcomputers niet kunnen zien. Het is wat meer werk als je een bericht wilt versturen, maar van spambots geen last meer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron